2020-05-15, 23:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Hva jeg tror: En som planlegger et drap i mnedsvis, kanskje revis, involverer ingen andre i sitt perfekte mord. De som eventuelt hjelper til, vet ikke selv sin egentlige rolle, som t.ex kryptomannen.
Citera
2020-05-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gomtuu
Hei,
Eg er ny her. Har fulgt med p diskusjonen ei stund. Dette er kanskje eit dumt sprsml: Er det mulig for politiet bruke lgndetektor? Fann denne linken:
https://www.google.com/amp/s/amp.myn...-saken-2995242

Er det humbug?

Man bruker det bare ikke i Norge
Den mest nyaktige lgndetektoren er EEG

Det finnes ogs en rekke andre metoder. Noen bruker teknologi som kan spore hvor blikket flytter seg (eye-tracking), andre analyserer stemmen. Noen har prvd med et slags sannhetsserum.
Giorgio Ganis mener det mest presise er EEG-skanning.
En EEG (elektroencefalografi) registrerer hjernens elektriske aktivitet ved hjelp av elektroder p forskspersonens hode. Igjen er ideen at bestemte deler av hjernen vil utvise mer aktivitet hvis man lyver, forklarer Ganis.
EEG-skanninger er nok den mest nyaktige metoden. EEG kan komme opp mot en nyaktighet p 95 prosent, sier Ganis. Tallene gjelder metoden Concealed Information Test.
For maskinen er aldri bedre enn sprsmlene som brukes.

https://forskning.no/psykologi-spor-...etektor/339089

Jeg tror at dersom metodikken hadde vrt benyttet i Norge, ville den kunne gitt klare signaler.
Citera
2020-05-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hva jeg tror: En som planlegger et drap i mnedsvis, kanskje revis, involverer ingen andre i sitt perfekte mord. De som eventuelt hjelper til, vet ikke selv sin egentlige rolle, som t.ex kryptomannen.

Er enig i det men det er nok ikke alle som klarer det selv.
Citera
2020-05-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvis en person blir utsatt for et ddelig knivstikk p Oslo S, han lever fortsatt men dr p sykehuset.
Er drapsstedet da p sykehuset eller er det p Oslo S ?

Det vil vel vre ; " stedet der offeret ble pfrt ddelige knivstikk ".
stedet hadde aldri blitt sykehuset.
Citera
2020-05-15, 23:50
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.muffins
En 32-ring er siktet for kidnapping, men politiet mener Anne-Elisabeth Hagen er drept i sitt eget hjem
https://www.aftenposten.no/norge/i/d...itt-eget-hjem?

Hvis politiet er s skrsikkre, henger ikke siktelsen mot 32 ringen p greip....

Du m du lese forklaringen til siktelsen. Da henger det p greip.
Citera
2020-05-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det vil vel vre ; " stedet der offeret ble pfrt ddelige knivstikk ".
stedet hadde aldri blitt sykehuset.

Du behver ikke forklare det for meg, men han muffinsen fattet ikke poenget
Citera
2020-05-15, 23:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Er enig i det men det er nok ikke alle som klarer det selv.

Kan hende derfor han er siktet, men god planlegging og en ufravikelig tro p egen mestring, kan ha vrt selve drivkraften til det perfekte mord.
Citera
2020-05-15, 23:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Nr man ser hvem snnen er venner med p facebook og hvem de er venner med igjen, er nok ikke veien s lang. Tenker ogs p serien "Exit" og typene der, tror ikke disse menneskene har s vanskelig for komme i kontakt med de rette miljene nr de selv er i et milj der bde penger, dop og prostituerte flyter.
Jeg tror det er akkurat leiemordere han har leid, eller kriminelle som ikke gr av veien for utfre et drap for den riktige summen. Det kunne ogs vre at de hadde en felles interesse av rydde henne av veien, om de forsker skjule kriminalitet fra fortiden som hun evt. fant ut av.
Dette har jeg ogs tenkt flere ganger,at noen er inspirert av den serien Exit-som jeg selv kun s noen sek. av som var nok,men lest litt om.Flger denne tankerekken din her.Har vel trodd hele veien at om TH har vrt med p dette,s er motivet heller noe i den gata.Det var en som mente s bestemt at TH hadde vrt i eskorte kretser.
Vet ikke hvem som gjorde researchen til den serien,men den er i filmbransjen-noe snnen har vrt innom ogs .Norsk film i 2008 Rovdyr (Grsser) N lever han vel rett i en grsser Han hadde ikke rare rollene,men har snust p skuespiller yrke.
Det gjres nye opptak til Exit n i disse dager.
Citera
2020-05-15, 23:54
Medlem
Citat:
Kan hende derfor han er siktet, men god planlegging og en ufravikelig tro p egen mestring, kan ha vrt selve drivkraften for det perfekte mord.

Og s med alibi p drapstidspunktet s ble det perfekt
Citera
2020-05-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Nr man ser hvem snnen er venner med p facebook og hvem de er venner med igjen, er nok ikke veien s lang. Tenker ogs p serien "Exit" og typene der, tror ikke disse menneskene har s vanskelig for komme i kontakt med de rette miljene nr de selv er i et milj der bde penger, dop og prostituerte flyter.
Jeg tror det er akkurat leiemordere han har leid, eller kriminelle som ikke gr av veien for utfre et drap for den riktige summen. Det kunne ogs vre at de hadde en felles interesse av rydde henne av veien, om de forsker skjule kriminalitet fra fortiden som hun evt. fant ut av.

Jeg har tungt for tro at det har vrt leiemordere p ferde. Som ikke bare dreper for penger, men som tar med seg liket ogs.

Akkurat det greier jeg ikke tro p.

Vet ikke hva jeg skal si. Jeg har ikke noen bedre forklaring selv heller.
Citera
2020-05-15, 23:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Kan hende derfor han er siktet, men god planlegging og en ufravikelig tro p egen mestring, kan ha vrt selve drivkraften til det perfekte mord.

Citat:

Ja, evt. med gift som gjorde det mulig skaffe seg et alibi. Ringte 8 ganger for vre sikker p at hun ikke levde + skaffet seg engstelse-alibi.
Citera
2020-05-15, 23:58
Medlem
Citat:

Tror du de klarer 'nagle' han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto