2020-05-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har tungt for tro at det har vrt leiemordere p ferde. Som ikke bare dreper for penger, men som tar med seg liket ogs.

Akkurat det greier jeg ikke tro p.

Vet ikke hva jeg skal si. Jeg har ikke noen bedre forklaring selv heller.

P tide at media intervjuer noen superkriminelle for hre om hvor terskelen gr for de kriminelle.
Det finnes vel en selvjustis ogs i disse miljene og terskelen for drepe en gammel uskyldig dame er nok skyhy.
Citera
2020-05-15, 23:59
Medlem
VG med nye detaljer om jakten p den antatte motparten.

Politiet skal ha greid spore opp to konkrete Bitcoin-kjp som de mener skal vre en del av forberedelsene til det som skulle skje i oktober 2018.

- Et kjp ble gjort den 7. juli 2018
- Det andre kjpet ble gjort den 10. juli 2018

Etterforskningen viser at de to Bitcoin-kjpene ble gjort gjennom to vekslingstjenester:

- KuCoin
- Huobi

Begge kjpene kan knyttes til eposten som tilhrte en srlandsmann som ble utsatt for ID-tyveri.
Videre peker begge kjpene mot spor fra Oslo.

P tidspunktene kjpene ble gjort skal TH og AEH ha vrt p hytta p Kvitfjell.

I flge VGs opplysninger skal den antatte motparten ha gjennomfrt minst 10 transaksjoner inn p en konto for Bitcoin som skulle brukes til kommunisere og forhandle.

Fra januar 2019 ble forhandlingsplattform byttet - fra Bitcoin til krypterte e-poster.
Den 27. januar fikk advokat SH en kryptert e-post via nettverket Tor, i flge VGs kilder.

E-posten var skrevet med store bokstaver og en blanding av engelsk og gebrokkent norsk, tilsvarende trusselbrevet. Sprkesperter mener at det er sannsynelig at det er samme avsender.

Avsenderen ga uttrykk for vre oppgitt over TH, i flge VG.
Den antatte motparten ga TH en frist p to uker p innfri deler av pengekravet.

Ingenting ble betalt, men fr fristen gikk ut kjpte TH Monero for nesten 30 millioner kroner.

S skjedde det lite i flere mneder. Men da politiet gikk vekk fra kidnappingsporet og endret hovedhypotese sommeren 2019, kom det plutselig en ny kryptert e-post med nye krav.

Dagen etter ble flere millioner overfrt og kravet ble delvis innfridd.

Siden har det vrt stille.
Citera
2020-05-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Tror du de klarer 'nagle' han?

Ja jeg hper det, men Holden er en ringrev som kjenner gamet s det er ikke godt si om bevisene holder til ml.
Citera
2020-05-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExcuseMe
Det er noe som kalles Statement analysis (Peter Hyatt) som brukes av politiet i USA. Lurer p om de bruker det her? Interessante teorier ihvertfall.

Eks: https://www.youtube.com/watch?v=uS6ucYudNAo

Denne er veldig interessant. Fr meg til tenke p uttalelsen fra barna: Vi kommer fra et svrt godt hjem. De bygger et narrativ.
Citera
2020-05-16, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, evt. med gift som gjorde det mulig skaffe seg et alibi. Ringte 8 ganger for vre sikker p at hun ikke levde + skaffet seg engstelse-alibi.

Tenkte det samme.
Citera
2020-05-16, 00:06
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Man bruker det bare ikke i Norge
Den mest nyaktige lgndetektoren er EEG

Det finnes ogs en rekke andre metoder. Noen bruker teknologi som kan spore hvor blikket flytter seg (eye-tracking), andre analyserer stemmen. Noen har prvd med et slags sannhetsserum.
Giorgio Ganis mener det mest presise er EEG-skanning.
En EEG (elektroencefalografi) registrerer hjernens elektriske aktivitet ved hjelp av elektroder p forskspersonens hode. Igjen er ideen at bestemte deler av hjernen vil utvise mer aktivitet hvis man lyver, forklarer Ganis.
EEG-skanninger er nok den mest nyaktige metoden. EEG kan komme opp mot en nyaktighet p 95 prosent, sier Ganis. Tallene gjelder metoden Concealed Information Test.
For maskinen er aldri bedre enn sprsmlene som brukes.

https://forskning.no/psykologi-spor-...etektor/339089

Jeg tror at dersom metodikken hadde vrt benyttet i Norge, ville den kunne gitt klare signaler.
Det var interessant! Det er den samme maskinen som mler om man har eplepsi.
Citera
2020-05-16, 00:08
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Er det noe de kriminelle har felles s er det plapring og tysting.
S mye skulle det til for at poenget gikk deg hus forbi...
Citera
Medlem
Spoekelseskladdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det vil vel vre ; " stedet der offeret ble pfrt ddelige knivstikk ".
stedet hadde aldri blitt sykehuset.

Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du behver ikke forklare det for meg, men han muffinsen fattet ikke poenget

Citera
Medlem
Det er snart midnatt.
Jeg vil uansett oppfordre de som kan ha eller har opplysninger i denne grusomme saken om melde fra til politiet.
Noen vet. Selv om det kun er rykter : meld fra.
Ingen skal mte en slik skjebne som dette her.
Dersom Winger er p rett spor : det koster noe, men ikke all verden i lete p det sted han har pekt ut. Dette i omrdet ved Drbak. Det er veldig dypt der hun kan ha blitt senket, slik at man m benytte annet enn dykkere.
For hver eneste dag som gr, kan mulighetene for finne AEH bli mye vanskeligere.
I og med at politiet har konkludert med at stedet er Sloravegen 4 er nok bevisene tunge.
Her skal ingen glemme at AEH har krav p rettferdighet.
Politiet leter etter henne og her p fb forsker man etter beste evne finne konklusjoner og spor. Det er mange flinke her p forumet og jeg er rimelig sikker p at det som skrives flges nye med. Kanskje politiet har ftt noen ledetrder her fra fb. I s fall tror jeg mange med meg er glad for det.
Citera
2020-05-16, 00:09
Medlem
" Blant annet skal Hagen-paret ha planlagt hyttetur, skriver Dagbladet.

Avisen har kilder som kan fortelle at Tom Hagen i avhr skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for spikre de siste detaljene fr en planlagt helgetur til parets hytte p Kvitfjell.

Reisen skulle finne sted helgen etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant
."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...r-hun-forsvant

Jeg synes at det sto i en annen artikkel at de skulle reise p hytten den 31.10?
Citera
2020-05-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekelseskladden

Sorry...
Citera
2020-05-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
" Blant annet skal Hagen-paret ha planlagt hyttetur, skriver Dagbladet.

Avisen har kilder som kan fortelle at Tom Hagen i avhr skal ha forklart at han og kona hadde en avtale om at ektemannen skulle ringe henne for spikre de siste detaljene fr en planlagt helgetur til parets hytte p Kvitfjell.

Reisen skulle finne sted helgen etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant
."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...r-hun-forsvant

Jeg synes at det sto i en annen artikkel at de skulle reise p hytten den 31.10?

Det stemmer. Slik ble det beskrevet i flere aviser. De skulle p hytta senere samme dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in