Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-16, 18:35
  #1
Medlem
dartagnas avatar
Att få tag i de vanligaste drogerna som weed, E och kokain är hur enkelt som helst. Men svamp som dels växer i Sverige naturligt, dels odlingsbar, är mycket svårare att få tag på. Åtminstone här i Stockholm.

Beror det på att det saknas en marknad? Funderar på att dra igång nåt själv men tänkte slänga ut frågan här innan jag börjar utbilda mig i allt vad det här med svampodling innebär.
Citera
2020-05-16, 18:40
  #2
Medlem
Airwave92s avatar
Marknad? Jag tror inte folk går ut o plockar toppisar och sedan säljer det på gatorna, om det är vad du menar med marknad. Eftersom det existerar vanligt i naturen så går man väl själv o plockar, inga konstigheter
Citera
2020-05-16, 18:41
  #3
Medlem
akutaccents avatar
Vet inte om det har att göra med att folk går ut och plockar själv. Personlig erfarenhet är att till exempel torkade toppisar smakar SKIT och jag snear så in i helvete av det. SneaDE ska jag säga.
Citera
2020-05-16, 18:42
  #4
Medlem
dartagnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Marknad? Jag tror inte folk går ut o plockar toppisar och sedan säljer det på gatorna, om det är vad du menar med marknad. Eftersom det existerar vanligt i naturen så går man väl själv o plockar, inga konstigheter

Det finns ju säkert fler än jag som gärna hade köpt och som inte har kunskap/tid/möjlighet att plocka själv?

Så nog finns det väl en marknad?
Citera
2020-05-16, 18:43
  #5
Medlem
svamp tar man ju inte så ofta, dåligt med frekvent återkommande kunder?
jag läste nånstans att typ tre veckor skulle vara bra uppehåll mellan. men vad vet jag
Citera
2020-05-16, 18:43
  #6
Medlem
dartagnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Vet inte om det har att göra med att folk går ut och plockar själv. Personlig erfarenhet är att till exempel torkade toppisar smakar SKIT och jag snear så in i helvete av det. SneaDE ska jag säga.

Är torkade toppisar mer potenta menar du? Logiskt borde ju de innehålla samma mängd som när det plockades tänker jag.
Citera
2020-05-16, 18:46
  #7
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Är torkade toppisar mer potenta menar du? Logiskt borde ju de innehålla samma mängd som när det plockades tänker jag.

Vet inte om det är så avgörande för effekten men torkar du dem möglar de inte.
Citera
2020-05-16, 21:31
  #8
Medlem
funktioners avatar
Toppisar har jag aldrig träffat någon som säljer. När jag bodde i Malmö däremot stötte jag på cubensis ganska snabbt när jag började få fler kranar.
Citera
2020-05-16, 21:54
  #9
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Att få tag i de vanligaste drogerna som weed, E och kokain är hur enkelt som helst. Men svamp som dels växer i Sverige naturligt, dels odlingsbar, är mycket svårare att få tag på. Åtminstone här i Stockholm.

Beror det på att det saknas en marknad? Funderar på att dra igång nåt själv men tänkte slänga ut frågan här innan jag börjar utbilda mig i allt vad det här med svampodling innebär.

Jag har ett jävla problem att få tag i svamp kan jag tala om. Enda gången jag haft har varit genom en polare som odlade.
Citera
2020-05-16, 22:30
  #10
Medlem
Bra fråga, dessutom är toppisar extra sällsynta och svåra att få tag på. På flugsvamp finns mängder med cubensis men omöjligt att få tag på toppisar =(
Citera
2020-05-16, 22:31
  #11
Medlem
Kickexs avatar
Ja det är tragiskt sällsynt.
Och vem vet om dessa pundare ens har plockat rätt.
Synd att inte saker och ting kan regleras bättre.
Citera
2020-05-16, 23:21
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartagna
Att få tag i de vanligaste drogerna som weed, E och kokain är hur enkelt som helst. Men svamp som dels växer i Sverige naturligt, dels odlingsbar, är mycket svårare att få tag på. Åtminstone här i Stockholm.

Beror det på att det saknas en marknad? Funderar på att dra igång nåt själv men tänkte slänga ut frågan här innan jag börjar utbilda mig i allt vad det här med svampodling innebär.

Godt spørsmål. Eg trur det mest er fordi sopp er ein substans som utfordrar psyken, opnar dører, eg trur sopp i utgangspunktet passar best for menneske som ønsker å lære om seg sjølv og utvikle seg og vekse som person. Det er radikalt ulikt utgangspunkt i forhold til nokon som tar kokain for å vere konge på byen. Kort og godt er sopp det motsatte av virkeligheitsflukt. Og der har du svaret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in