2020-05-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Svigermors drm?

han har andre til sttte seg p gjeldende penger i alle fall: https://www.vg.no/sport/i/L0rxkP/gje...si-mot-ronaldo

mulig forrige sviger likte han bedre, alts mora til hun her: S*v Gunh*ld Waldel*nd
Citera
2020-05-18, 21:20
Medlem
Ny artikkel, mer flisespikking av politiet
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...lyste-hyttetur
Citera
2020-05-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
gr ikke s bra de ridesenterene, str noe om han tidlig i trden, men husker ikke lenger hva som ble rota frem av info
https://www.proff.no/rolle/eirik-berentsen/lier/101069/

ikke software firma heller, kan vel litt om krypto ogs han da...

https://www.proff.no/selskap/xgri-so...g/IF4AL6B0C2C/

Jeg vet ikke om han/de fortsatt er in charge p Drammen ridesenter. Jeg har tidligere hatt hestene mine der, og det har vrt helt sinnsyk omveltning av styre og eiere de siste ra. Har kommet inn noen rike pamper med en del millioner for sttte de flinke dtrene sine, og hele miljet surna. Anlegget er flott, men hestemiljet er ganske toxic nr prisklassen p hestene gr opp. Jeg sto der bare en kort periode med mine to billige hobbyhester, og gled ikke akkurat inn i miljet 😃 Kan ikke huske ha mtt datteren til TH eller mannen, men dette er en stund siden og jeg likte meg s drlig der at jeg var der s lite som mulig.
Citera
2020-05-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Pgripelsen og varetektfengslingen av TH har i alle fall skapt rabalder blant jurister osv - og man kan jo sprre seg hvordan det str til med rettsikkerheten vr. Samtidig forhndsdmmes TH i pressen, og etterhvert publiseres mer fordelaktig informasjon om han. Det er jo rene sirkuset, s jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det er vel kanskje meningen.
Det m i s fall vre med rettens velsignelse, hvis jeg fr si det med egne ord.

Edit:

Jeg tenker ogs at det kanskje er "til det beste" for TH det som skjer n, nettopp fordi han er forhndsdmt, s kan underskelsene som blir gjort n skjekke ham ut av saken.
Holden har uttalt seg noe lignende.

TH var kanskje ikke verdens beste ektemann, hvis ryktene er sanne. Men aldri i denne verden tror jeg at AEH hadde nsket at han skulle bli dmt for drapet, hvis gjerningsmennene var noen andre.
Ja, den forhndsdmmingen som foregr i pressen og andre steder er svrt negativt. Det ser ikke ut til at de har lrt etter Orderudsaken.
Jeg vet heller ikke hva jeg skal tro.
Jeg hper at TH snart blir sjekket ut av saken.
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
1) Hvis det bare er n gjerningsmann som er involvert i drapet, tror du at AEH kjente GM, og at drapet ble begtt p et annet sted enn boligen - p den mten du har beskrevet i en hypotese tidligere - at GM har plantet slepespor, trusselspor m.m. etterp?

2) Jeg tenker da p bilen som er observert ryggende p gangveien opp mot huset - at GM har kommet bakveien gjennom skogen til huset fra stedet bilen parkerte, og at AEH har blitt med til bilen frivillig. Er det slik du tenker?

3) Tror du at GM er en "stalker"? At GM har "stalket" enten AEH eller TH, eller evt begge to.
En av THs rivaler og at GMs hat gr langt tilbake i tid? Enten en gammel beundrer av AEH eller en annen slags konkurrent?
En ensting, eller en som har opplevd et betydelig tap p en eller annen mte, og at GM mener at TH har forrsaket dette (konomisk tap, fengsel, skillsmisse, tap av familierelasjoner)?

4) Jeg tenker at det kanskje er vanskelig f medhjelpere med p gjennomfringen av drapet, hvis hevnen ikke er konomisk motivert.
1) Ja, jeg tror fremdeles at det er mulighet for det.
Hvis AE ble med frivillig m hun ha kjent GM tror jeg.

2 A) Bakveien kan ha blitt brukt ja. Men hvis AE ble med den bilen og bilen deretter rygget kl 9:05, og de kjrte av grde vekk fra omrdet ved Sloraveien kl 9:05, s kan ikke AE ha sendt sms kl 9:10 eller ringt kl 9:14 fra sin telefon i eller ved huset i Sloraveien.

Han som kjrte den bilen som rygget kl 9:05: Hvis bilen hadde sttt noen minutter p det stedet der den ble rygget fra, s kan det ev tenkes at bilfreren hadde gtt den stien og bort til huset for observere og se nr TH kjrte hjemmefra i tillegg til observere AE (gjennom vinduer eller med overvkningsutstyr). Deretter kan han ha gtt ned til bilen, rygget opp gangveien, kjrte en runde og kom ev til boligblokken. Deretter kan han ha kjrt over plenen og mot huset i Sloraveien slik at han var ved huset feks ca kl 9:15 (og AE var i ferd med avslutte telefonsamtalen). Deretter overfall eller at AE frivillig ble med.

2 B) Hvis den ryggende bilen kl. 9:05 har med forbrytelsen gjre, og det ikke var medhjelpere som ordnet med sms og samtale fra AEs telefon, har jeg en tanke om at de kan ha vrt to i bilen: bilfreren rygger opp gangveien og kjrer bort etter ha sluppet av GM p parkeringsplassen nede ved gangveien bak huset. GM lister seg gjennom stien bort til huset (og har kanskje overvkningsutstyr som han flger med p AEs bevegelser med) og tar seg inn i huset ganske snart etter at AE avsluttet telefonsamtalen kl 9:16 og angriper AE. Den samme bilen kjrer fra boligblokken (ev til avtalt tid) og over plenen og til utenfor huset i Sloraveien og parkerer mellom hekken og garasjen med bagasjerommet vendt bakover mot hagen og GM og bilfreren flytter AE ut fra huset fra baksiden av huset og plasserer AE i bagasjerommet p bilen og kjrer av sted. GM har plantet kidnappingsspor i huset fr bilfreren kom med bilen.

3) Om GM er en stalker har jeg ikke tenkt s mye p, men det er ikke umulig. I alle fall m han ha overvket AEs og THs bevegelser og huset i dagene eller ukene fr den 31.10.18 tror jeg.
Om det du skriver om en ev rival, ensting osv, har jeg ikke tenkt s mye p. Men det er jo mulighet for at det er noe slikt. Vedkommende m uansett ha hatt et sterkt motiv tenker jeg.

4) Hvis GM var alene om hele forbrytelsen og ingen har hjulpet til med noe (som ev falsk telefonsamtale), s m AE ha blitt flyttet ut fra huset (eller ev blitt med frivillig) etter at hun avsluttet 9:14-samtalen kl 9:16.

4) Jeg tror at hvis det var medhjelper(e) s m den/de ogs ha hatt sterke motiv
Citera
2020-05-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
"Politiet har kontroll p Tom Hagens frste stund p jobb, men mister p et tidspunkt oversikten, fr VG opplyst. Han kan vre i arbeidslokalene, men han kan ogs vre et annet sted, mener politiet.

Hva gjr Tom Hagen i disse timene? Det er et sprsml som har vrt krevende, men samtidig svrt viktig for politiet finne et svar p."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

Her nevner de flere timer uten bekreftet alibi. Har det kommet ny info etter denne artikkelen jeg ikke har ftt med meg.

Nr det gjelder futurum og kamera/sikkerhet s kanskje vi har noen lokale i trden som kan g forbi p samme plass som de to Futurum mennene og gi info om det er mye kamera som kan fange opp kjrende inn og ut samt kortlesere etc 😉
Selv om det er datasenter med masse sikkerhet p baksiden av bygget er det ikke gitt at denne kontordelen er Fort Knox

Noe motstridende informasjon om dette. Minutter kan vre 60 min. Da har han et problem. Timer enda verre. Men ville han ha risikert og lpe frem og tilbake? Og hva da med bilen som rygger opp mot huset 09.05?
Citera
2020-05-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Iflge politiets telefonunderskelser, ringer Tom Hagen til kona klokken 10.06 og 10.07 fra en eldre Nokia-telefon. Disse to anropene fant ikke politiet igjen p selve telefonens anropslogg, noe som kan peke mot at de er slettet. VG fr opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er s begrenset at det er lite sannsynlig at han makter slette en anropslogg.

om de var slettet s har jo "noen" slettet de
Citera
2020-05-18, 21:33
Medlem
Citat:
Iflge politiets telefonunderskelser, ringer Tom Hagen til kona klokken 10.06 og 10.07 fra en eldre Nokia-telefon. Disse to anropene fant ikke politiet igjen p selve telefonens anropslogg, noe som kan peke mot at de er slettet. VG fr opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er s begrenset at det er lite sannsynlig at han makter slette en anropslogg.

om de var slettet s har jo "noen" slettet de

Ser ut til at TH ikke er en teknologisk analfabet likevel.
Citera
2020-05-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Det at mange av AEH sine slektninger,familiemedlemmer osv.osv, som ikke lenger str oppfrt i hennes venneliste p Tryneboka- Er slettes ikke s rart.Hvem nsker vel bli koblet inn i saken og spanet p,som ikke har noe som helst med det gjre? Mange har nok slettet det vennskapet de evnt. hadde.Ser jo at medlemmer her spaner p alle og enhver ,s godt forstelig -Jeg hadde slettet fb vennskap,straks jeg s denne trden f.eks. Normalt,og ikke noe mistenkelig!

Godt mulig det. Jeg hadde mer sannsynlig gjort profilen min utilgjengelig. Jeg forstr for eksempel ikke at TEH har en s pen profil.
Citera
2020-05-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1

Dette tyder p en uoverensstemmelse spr du meg. Hadde de kranglet? Hvorfor er TH i den tro at de begge skal p hytta, mens AE sender sms til et familiemedlem om at hun blir hjemme? Eller sendte hun ikke sms selv? Noe er rart her. Som med det meste annet...
Citera
2020-05-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ser ut til at TH ikke er en teknologisk analfabet likevel.
kan virke som at ingeniren tviholder p sim manglende teknologiske kompetanse..
Citera
2020-05-18, 21:39
Medlem
Citat:
kan virke som at ingeniren tviholder p sim manglende teknologiske kompetanse..

Ja men n har han null troverdighet igjen, bortsett fra sine trofaste hooligans da.
Citera
2020-05-18, 21:41
Medlem
Feilpost. Misforsto.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-18 kl. 21:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in