2020-05-20, 20:12
Medlem
Hmm, fr ta en oppdatering av politiets bevis

1. I huset hvor TH har bodd i 40 r, er det funnet hele 2 spor av blodet hans som ikke kan tidfestes. (Han hadde ingen sr ved underskelse, og var p jobb da politiet mener forbrytelsen skjedde).

2. 2 anrop er kanskje slettet fra nokiaen hans( husk dette er samme person som angivelig skal st bak Norges strste krimgte).

Videre er det utenom han en siktet i saken. Politiet bruker ikke tid p avhre dem.(jeg forutsetter at det hadde blitt blst opp av VG dersom en av dem s mye som var i nrheten av en politistasjon).

Sterk sak ? Neppe.
Senast redigerad av Mulholland007 2020-05-20 kl. 20:15.
Citera
2020-05-20, 20:12
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hper hun ikke lar seg bryte ned. Barna er i en ekstrem situasjon n. Mental terror. Tenk leve i sorg og redsel s lenge.

Ja 😪 Det er nok et helt umenneskelig press p de. Jeg hadde hpet de ville lettet litt p slret om hva de eventuelt vet om det som kanskje har foregtt innenfor husets fire vegger og hatt mest tiltro til at H*dda ville sagt noe. Samtidig str de veldig samlet utad med samme bistandsadvokat...
Citera
2020-05-20, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Jaja, jeg har da i alle fall ikke begtt drap

Nei, det er jo bra. Bare nevner det, de er strenge, og jeg har selv ftt straff p.ga. at jeg spurte om en person her inne jobbet i VG eller om han var politi.
Citera
2020-05-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Jeg er enig med deg.

Kan denne detaljen som ble skrevet om et av THs barn i trusselbrevet vre viktig i forbindelse med at politiet skal greie finne forfatteren av brevet? Eller er den detaljen skrevet kun for villede? Eller er den detaljen skrevet kun for skremme og skape frykt?

Den datteren som ble nevnt i trusselbrevet, er det hun som sitter i styret i flere av THs selskap?

Den datteren er hun som tilhrte det miljet der et kidnappingsoffer kom seg inn i Hagens hus, p flukt fra kidnappere. Det er jo s lenge siden. Jeg har ikke mye kunnskap om brevet bortsett fra det media har sagt. Det er da lett tolke at skriveren kan ha visst om denne episoden ettersom det ser ut man forsker f leseren til tenke p denne tidligere kidnappingen ved nevne Hedda hestejenta. Hun fikk politibeskyttelse s det m ha vrt noe! Da, hvis man tror brevet er ekte, vil man kunne tenke at dette kan ha en sammenheng med den kidnappingshendelsen for lenge siden og at de gamle kidnapperne n er ute etter hevn. Jeg tror det er fremmet grove voldstrusler, og at dette er noe Hagen mtte tatt med for minske sannsynligheten for at politiet tror at Hagen har skrevet et brev med trusler mot egne barn. Hvis det viktigste er lede mistanken bort fra seg selv kan dette stemme. Men vi vet ikke hvem som har laget brevet og om Hagen eller noen av de andre: RU, MPU, lue- og telefonmannen er involvert. Jeg misliker at VG skriver at AEH er dd og at ektemannen har skylden. Det er ikke bra forskuttere en slik sak.
Citera
2020-05-20, 20:21
Medlem
Citat:
Kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv. Har du aldri hrt om slikt fr? Han fikk henne til tro at hun ikke var noen ting uten ham. Og at hvis hun ikke fyde seg s ville han ta fra henne alt. Barna ogs.
"Jeg tror/antar at han kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv, fordi...?" Eller: "Jeg vet han kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv, fordi...? hadde vrt greit skrive. Men her kommer du igjen med pstander uten si noe om hvilket grunnlag du har for disse.
At det finnes slike personligheter, kan nok vre, men har du grunnlag for si at personen i denne saken er slik og har gjort dette? I s fall hvilket grunnlag har du?
Citera
2020-05-20, 20:24
Medlem
Ganske interessant hvordan Tom har blitt bombardert med telefoner denne dagen. Det er nok gjort flere feil i dette perfekte mordet. Hper Politiet kommer med en lsning snart og ikke tar seg en lengre "ferie". P den informasjonen som lekkes fr man inntrykk av at barna kanskje ikke str s sterkt bak ham allikevel.
Citera
2020-05-20, 20:24
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Vi mener IKKE at TH har vrt en kjrlig, snill og og tro ektemann! Vi vet null og nada om TH, som ektefelle, far og bestefar!
DET ER JO HELE POENGET!

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur kan du veta vad det r, som jag eller andra personer vet?

Vresosen, det er et veldig godt poeng. Hvem kan vite hva du og andre her inne kjenner til eller ei. Irriterende pstelighet fra Akershus. Jeg har inntrykk av at en hndfull her i trden vet noks mye.
Citera
2020-05-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
"Jeg tror/antar at han kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv, fordi...?" Eller: "Jeg vet han kritiserte, kontrollerte, kom med ubegrunnede beskyldinger, fikk henne til slutt til tro at det var hennes skyld, osv, fordi...? hadde vrt greit skrive. Men her kommer du igjen med pstander uten si noe om hvilket grunnlag du har for disse.
At det finnes slike personligheter, kan nok vre, men har du grunnlag for si at personen i denne saken er slik og har gjort dette? I s fall hvilket grunnlag har du?

Det finnes dokumentasjon. Og det vil komme fram i en eventuell rettssak. Synd vi ikke har noen som kan grave frem dokumenter her, slik som i andre trder jeg har sett. Sist i trden om drapet p W*lma Anderss*n.
Citera
2020-05-20, 20:26
Medlem
Citat:
Etter hva jeg vet s har TH oppfrt seg bde truende og voldelig mot AE og flere.
Enig i at det er vanskelig tro at han kan st bak dette. Men det er vanskelig tro at en far eller mor vil kvele sitt barn ogs. Det er mye ondskap i verden. Leste om en mann i Australia som drepte hele familien sin n nettopp. Fordi kona ville skilles. De s lykkelige ut p bildene.

Ja man kan ikke ta bilder for gitt, selv har jeg vanskelig for tro at TH er voldelig og tror vel heller at AEH sin misnye med TH dreier seg om at han trolig var en gretten gammal finne hvis eneste interesse her i livet var tjene penger.Har aldri lest han omtalt som en kjrlig familiefar og det tror jeg er riktig. TH er en person som fr kick av se pengene vokse. Han er sikkert ikke srlig familier, han trenger ikke ha vrt voldelig, det var sikkert nok for AEH at han var en gretten gubbe. Sikkert nok til at AEH hvis barn var voksne drmte om en snill og hengiven og romantisk mann som prioriterte familien.
Nr det snakkes om turbulens i ekteskapet er jeg tilbyelig til tro at det i strre grad dreide seg om dette enn om vold.
Jeg har vel heller ikke problemer med forestille meg hvordan tilvrelsen som pensjonist mtte fortone seg for en som prioriterer jobb og atter jobb og slett ikke har tenkt kaste inn ankeret fr han dr.

true med skilsmisse ville ikke vre srlig overraskende.Etter nesten 50 rs ekteskap tror jeg ikke hun var lykkelig med tingenes tilstand. Det er nesten som jeg fr lyst til skrive at hun var srdeles misfornyd.
Det dreier seg ikke frst og fremst om gods og gull, men at nr man passerer den alderen nsker man leve skikkelig, dvs bruke penger p opplevelser.

Heller ikke sikkert at TH bremset p det, men husk at TH beskrives som arbeidsnarkoman introvert. Introverte nsker egentlig ikke ha et sosialt liv, mye tyder p at AEH var motsatt.

Ungene var ute av redet, hun var neppe nyforelsket i denne mannen, kanakje tvertimot hadde hun ftt nok av han. Jeg ville ikke et sekund synes det var rart at hun nsket seg ut av dette ekteskapet.

Sprsmlet blir dog om det var det som var i ferd med skje? Da blir sklart sprsmlet om hvor mye hun ville ha med seg konomisk inn i sitt nye liv presserende.

Det er lett og tenke at TH drepte henne pga.separasjonsangst fordi han mistet sin egen mor som barn. Jeg er ikke s sikker, det er langt fra lure av separasjonsangst til faktisk drepe.

Siden det er s f beskrivelser i media av TH vet man ikke helt hva man skal tenke. Men s tenker jeg at hvorfor bodde TH hos datteren sin da huset var beseglet i starten?
En introverte person vil trolig velge bo p hotell? Iallefall om han har s mye penger, det er her ting blir vanskelig vurdere, kjenner mange introverte og det de har til felles er at de neppe ville valgt og bo hos familiemedlemmer om de hadde hatt en valgmulighet?

TH hadde denne valgmuligheten likevel valgte han denne lsningen i flere mnd.tro? Ja vi er desverre tilbake til gjerrigknarken TH, da br man sprre seg hvor langt er en gjerrigknark villig til g om livsverket hans slr sprekker. Jeg vet ikke men det er sklart morsomt og danne seg et bilde av denne mannen som i all hemmelighet har laget en urimelig ektepakt for holde p verdier.
Citera
2020-05-20, 20:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Snoken har insistert p at det bare skal telles dommere og avstemminger.
Den gjeldende kjennelsen er fra lagretten, hvor 2 av 3 dommere mente at det ikke finnes grunnlag for siktelsen.
Upresist. Man behver ikke skjellig grunn for sikte noen, kun for bruke tvangsmidler.

Flertallet i lagmannsretten fant grunn til viss mistanke men ikke skjellig grunn.
Citera
2020-05-20, 20:30
Medlem
Ser VG forsker f overskriften til se ut som om det er THs forklaring som er svrt lite overbevisende. Ikke mye spiker igjen i suppa ..
Citera
2020-05-20, 20:30
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
N m du kutte ut dette evinnelige psykopatsnakket. Dette er en simpel (psykopatisk?)hersketeknikk, med basis i sladder og rykter!

Ber deg om gjre deg kjent med denne forumregelen:

0.09. Falsk ryktesspridning

Att sprida phittade uppgifter om personer, fretag eller organisationer med uppst att utstta dessa fr andras missaktning, eller att avsiktligen sprida frvrngd eller phittad information med uppst att vilseleda, r frbjudet.
Enig. Den psykopat-diagnosen henger s ls at det gr inflasjon i begrepet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in