2020-05-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Och om TH verkligen hade kunnat redogra fr varenda enskild minut p sitt arbete, hade det ocks varit misstnkt, och tytt p alibikonstruktion.

Jeg har hrt det har blitt sagt sagt at han har et voldsomt alibi. Veldig aktiv. Logget inn p iPad direkte etter ankomst visstnok. Strider litt mot Holden sine utsagn om null digital kunnskap. Men det fr g.
Citera
2020-05-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Hei! Har fulgt denne trden lenge og irriterer meg grnn over alle de ubesvarte sprsmlene og at politiet til n ikke har klart spikre den. En tanke jeg har gjort meg som er drftet lite her:

-H*dda H*gen B*rentsen. Hun har flyttet lengre unna foreldrene enn de andre barna, bor i Lier. Hun er ogs eneste barnet uten noen form for styreverv i pappas imperium. Da hun hadde Facebook var hun svidt jeg fikk med meg ikke venn med ssknene sine eller moren (kanskje i et forsk p vre mer anonym). Hun er den eneste media har skrevet har hatt politibeskyttelse etter 31.10.18 og jeg mistenker derfor at hun ble nevnt spesifikt i trusselbrevet (det kom fram tidligere denne uka at noen av barna var nevnt ved navn). Jeg er usikker p hvilken betydning dette har, men ser for meg at hun har mer avstand til familien og kanskje lettere vil forklare seg pent om hvordan familielivet har vrt... Samtidig har alle 3 barna felles bistandsadvokat.

Ellers er min formening at det mest sannsynlige scenarie er TH+RU+tredjemann (MPU/VE/TI-kontakt) og at levningene er tilintetgjort 😪 Hper politiet kommer til bunns i saken, men synes det begynner se mrkt ut...

Hva vet vi om familien til H*dda H*gen B*rentsen? Jeg ser hun er bosatt p Lier, et ganske pent omrde og langt mellom naboene.
Citera
2020-05-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kan TH ha gtt hem, och tillbaka till jobbet, utan att ngon ser honom p gngstigen, efter 09.14?

Nej, det gr inte. Har man kommit in i det bygget s kommer du inte ut omrkbart.

Dessutom 8 min bilfrd eller 24 min gng mellan hus och jobb. (gmaps)

Du kan se mina tidigare posts i denna trd angende detta. Det r ett vldigt stort vervakningsanlgg och loggsystem i sdana bygg. Vktare 24/7.

Om TH har varit p jobb, s har han garanterat alibi fr det.
Senast redigerad av fghj 2020-05-18 kl. 18:23.
Citera
2020-05-18, 18:30
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja. Det blir svrt att komma till en annan slutsats om telefonsamtalen r kta. D kommer nsta steg.

TH ringde hem flera gnger och blev orolig. De samtalen r intressanta, men nnu mer intressant r om han och de personer som talade sist med EH, ocks gjorde andra telefonsamtal frn samma telefoner eller frn helt andra telefoner som nu r borta.

Jag r inte lika sker p hur hon dog. Men troligast r att hon r kvvd eller strypt. Allt annat r fr blodigt. Men varfr lmnar en mrdare strips, om det r ett planerat mord, och en kidnappare brev p brottsplatsen?
Fetad, les studien:
https://scholarlyexchange.org/ojs/in...oad/12845/8567

Studien tar for seg staged crime scenes, og forskjellen mellom ad hoc og planlagt staging.

Ved planlagt staging villedes politiet mot et sted og en handling - som tydelig kidnappet hjemme i Sloraveien - brev, strips, slepespor, spor etter kamp etc. Overdreven bruk av fabrikkering, som en proff kidnapper aldri ville gjort.

Ved ad hoc staging villedes politiet vekk fra stedet, som i norske Janne-saken, affektdrap hvor Jannes blod ble lagt ut langs veien vekk fra bopel og sted, mobil slo inn enda lenger vekk, ektemannen mente hun var bortfrt av fremmede. Hun ble skutt og drept av ektemannen utenfor huset sitt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-18 kl. 18:44. Anledning: Precisering
Citera
2020-05-18, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hvordan han agerte/reagerte p jobb senere virker konstruert til tusen.
Jeg har tenkt p dette med at TH og andre i familien var bekymret for AEH p forsvinningsdagen.
Flere her i trden ppeker at det virker konstruert.

Jeg har selv mistet mange av mine egne og jeg har ogs hrt andre fortelle om lignende opplevelser, om at noen ganger "fler vi det p oss".

Jeg tror ikke at alle opplever "dette", men mange tror at det er "mer mellom himmel og jord" enn vi er klar over.
Det er ikke vitenskapelig bevist, det er mer en folkelig overbevisning.

Jeg har forskt finne eksempler p det jeg beskriver, men kom bare p dette ene som jeg har sitert nedenunder.

https://www.tv2.no/a/10957397/

Sitat:

"Det har gtt litt over tte mneder siden han sa farvel til kona si for siste gang. Da hadde de vrt og handlet byggematerialer til ferieboligen i Haugesund, da hun bestemte seg for g innom kirkegrden for legge ned blomster p en familiegrav.

I det hun forlater mannen sin ved bilen snur hun seg mot ham og sier:

N m du ha det godt, Lars. Ta vare p deg selv.

Jeg s p henne. Nr du har vrt gift i nesten femti r, s er ikke det snt man sier til hverandre daglig. S var hun overrasket selv over hva hun sa. S lo hun og smilte, lukket bildren og gikk, forteller enkemannen."
Citera
2020-05-18, 18:47
Bannlyst
https://www.tv2.no/nyheter/11455920/

N har Holden skiftet taktikk igjen. Kjennelsen om ransakning blir ikke anket.
"Hans forsvarer Svein Holden sier til Rett24 at de i stedet deler politiets hp om finne beviser."
Citera
2020-05-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
https://www.tv2.no/nyheter/11455920/

N har Holden skiftet taktikk igjen. Kjennelsen om ransakning blir ikke anket.
"Hans forsvarer Svein Holden sier til Rett24 at de i stedet deler politiets hp om finne beviser."

Spill fra ende til annen, Holden har funnet ut at han kommer til tape en anke.
Citera
2020-05-18, 18:51
Medlem
Citat:
Mener vi, som i Norge.
At 09.14 gikk til snnen er en udokumentert pstand. Men jeg er veldig sikker p at den er sann. Du har brukere her inne som har kommet med pstander som gjentatte ganger har vist seg vre sanne, og denne pstanden har kommet fra slike brukere.
Tror du politiet har lydopptaket av selve samtalen?at de hrer hva de snakker om eller det er bare utgende 2 min anrop som registrert?
Citera
2020-05-18, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Spill fra ende til annen, Holden har funnet ut at han kommer til tape en anke.

Ja, bare skuespill alt sammen fra Holden. Hper de holder p huset i lange tider n. Presse TH hardest mulig. Det er vel i utgangspunktet ingen grense for hvor lenge de kan ransake.
Citera
2020-05-18, 19:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg vil tro hunden dde sent 2017 eller tidlig 2018. Ikke sikker, men har hrt noe i den retning. Den var rundt 12 r. Ikke s gammelt for den typen hund kanskje.

Tack.
Jag vgar inte utveckla det dr...
Citera
2020-05-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Info er fra kilde som ikke kan oppgis. VE skal ha blitt fanget p bomstasjonkamera kjrende til Kvitfjellomrdet 31.10. Han har bedt en person si at de to hadde et mte p Kvitfjell 31.10, men dette mtet fant ikke sted fr dagen etter. Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med bli spurt om lyve. VE skal ogs ha hatt problemer med gjre rede for en leiebil. Media har omtalt saken men uten navngi de involverte. Sprsmlet er hvorfor han dro til Kvitfjell en dag fr planlagt, den samme dagen som AE forsvant? Man skulle tro det var behov for ham hjemme, som THs nrmeste medarbeider og fortrolige.

Link ?
Citera
2020-05-18, 19:26
Medlem
ExcuseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har ftt lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stlkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 fr han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er ogs en "stl-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske p coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet ogs at det str for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene p bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nvrende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i s fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rdstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rdstupe? Rimelig far fetched, men....

Fuglen: kalles Robin p engelsk. Det andre kan jeg dessverre ikke svare p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in