2020-05-22, 17:23
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Det er sant, men politiet har hatt en teori om at hun kunne ha vrt der, i og med de har drevet sk med bl.a. likhund fr. Hvis de ikke har noen andre indikasjoner p hvor hun kan vre, mtte det vel vre bra i hvert fall kunne utelukke at hun er der. Her fins det jo ogs tilgjengelig ekspertise som har tilbudt seg hjelpe (nevnte offshoredykker) .
Da de lette i Langevannet var den offisielle forklaringen at de skte etter spor.

Jeg synes det er veldig rart at det er s lite fokus p sk etter levninger. Hvis det var strre aksjoner s ville media ftt snusen i det.

Samtidig s fr jeg noen signaler p at politiet har teorier om hva som har skjedd med liket. Hvordan kan de vite noe, uten aktivt lete i s fall? Jeg har tenkt tanken at de kanskje mistenker at liket er tilintetgjort, p en slik mte at det ikke er noe poeng i lete. Hper jeg tar feil. Det kan ogs tenkes at de aner noe om hvilket omrde hun er skjult i, men at leteomrdet vurderes for omfattende til ske nrmere....
Citera
2020-05-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I slike saker er media veldig viktig. Det aktualiserer saken videre og leder til nye opplysninger og tips fra publikum som kan lede etterforskningen p flere riktige spor.
Det er jeg 100 prosent enig i. Media skal holde liv i en s viktig sak. Det hadde bare vrt s uendelig mye bedre om Norges strste avis hadde husket p hvilken rolle de skal spille. Det er ikke vre et talerr for et mislykket politi, men stille kritiske sprsml.
Citera
2020-05-22, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nr det gjelder motiv i saken tror jeg det er sammensatt av konomisk tap ved skilsmisse, og trusler om rpe hemmelig kompromitterende informasjon. Det siste tror jeg var noe som kan ha trengt TH opp i et hjrne slik at han bare s to muligheter, enten seg selv eller ektefellen.

Har hele tiden sett p koblingen til Wiborg-saken som spinnvill og skt, men er pen for at noe snt kan ha vrt en trigger ettersom TH tydeligvis tjente mye p flyplassutbyggingen.

1994: Jan Wiborg funnet dd
1998: Gardermoen pner
1999: Ddsfallet blir gransket
2000: boken "Historien om Gardermoen - et nasjonalt bedrageri" ble utgitt
2014: boken "Hvem drepte Jan Wiborg" ble utgitt
2018: True crime serien "Mannen som falt" ble lansert 5.12. men produksjonen har trolig vart i flere r, kanskje AEH har nevnt noe som fikk TH til tvile p hennes evt. taushetslfte?
2020: "Mannen som falt" vist p tv

Hadde TH virkelig en mrk hemmelighet i denne saken tror jeg alle oppslag om dette var stressende. Dersom AEH kjente til dette, kan det ha vrt en kime til konflikt som kan ha toppet seg nr hun ville ta ut skilsmisse. Jeg tror han i s fall har pnsket p dette i flere r, og innsett at denne dagen ville komme, srlig da han forsto at AEH s seg om etter leilighet fra vren 2018.

Saken ble ikke oppklart, og kan ha vrt det perfekte drap, noe som ogs denne saken brer preg av. En kan tenke seg at noe var planlagt skulle skje p Kvitfjell, men at alternative planer ble iverksatt da hytteturen ble avlyst.

Har ogs tenkt p dette med Kvitfjell. Kanskje var den opprinnelige planen at hun skulle drepes 1 november p Kvitfjell. At det ikke var 31 de skulle dra, slik TH har sagt, men 1 november. Kanskje hun skjnte, og fikk p flelsen at hun skulle drepes, og avlyste. Syntes det er s rart at en mann har sagt til en annen mann der oppe at han mtte si at det var den 31.10 at de hadde mte, og ikke 1 november. Og at det er en leiebil det ikke kan redegjres for. Jeg tror den meldingen sendt fra AEs mobil kl.09.05, ikke er sendt fra henne selv, men fra GM.

Nr det gjelder den Wiborg-saken tror jeg ikke at det er selvmord, men drap, noe som Sosialisen av en eller annen merkelig grunn henger seg opp i. Hvorfor er det s viktig for han si at det er selvmord, og ikke drap, nr det egentlig ikke er det som trden her handler om.. Skulle vrt interresant funnet ut mer om hva TH evt har tjent p at ny hovedflyplass ble lagt til Gardermoen framfor Hurum.
Citera
2020-05-22, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Jeg tenker det er snakk om noen som ikke har visst om hva de egentlig var med p. Den som har sttt bak brevet og Monero-kontoen feks. Jeg vet ikke om det er en generell utpressing, eller om hun er nevnt med navn. Kanskje ikke vedkommende visste at det var TH som var oppdragsgiveren, men det vet han/hun antagelig n. Politiet prver f personen/e til komme fram, slik at de kan forhandle seg til mindre straff, n som de ser at politiet er p sporet, og vet at de har vrt med p noe som kan gi 21 rs strafferamme. De som har skaffet bilen, brevet, sendt krypterte meldinger, mennene fanget p kamera ved Futurum.

Nr skal Adrtrt begynne poste igjen mon tro? Mye bra.
Citera
2020-05-22, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Da de lette i Langevannet var den offisielle forklaringen at de skte etter spor.

Jeg synes det er veldig rart at det er s lite fokus p sk etter levninger. Hvis det var strre aksjoner s ville media ftt snusen i det.

Samtidig s fr jeg noen signaler p at politiet har teorier om hva som har skjedd med liket. Hvordan kan de vite noe, uten aktivt lete i s fall? Jeg har tenkt tanken at de kanskje mistenker at liket er tilintetgjort, p en slik mte at det ikke er noe poeng i lete. Hper jeg tar feil. Det kan ogs tenkes at de aner noe om hvilket omrde hun er skjult i, men at leteomrdet vurderes for omfattende til ske nrmere....
Ja, men hadde de ikke med seg K*m W*ll hunden der ogs? Selv om det offisielt var sporsking de drev med. Det er jo logisk tenke at politiet enten har som du nevner, indikasjoner p at liket er tilintetgjort, eller at de mangler indikasjoner p hvor de skal lete.
Citera
2020-05-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du framstr jo som en PR-kampanje selv s det er kanskje p tide du ser deg i speilet.

Flashback's svar p Arne Scheie....
Citera
2020-05-22, 17:50
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Jeg er enig med flere her ang. dykke mer i langvannet.For det frste s virker det usannsynlig at de dumpet henne der,for det ville raskt blitt oppdaget snn p en formiddag.Men de burde bruke denne dykkeren som har tilbudt seg kanskje allikevel? Jeg ble nysgjerrig p hva du konkret mener med et leteomrdet som vurderes som for omfattende? Vi henter liksom kropper fra de bratteste fjellheng her i landet osv.
Er det noen som dessuten vet nr TH ble 70 r? var det fr AE sin fdselsdag tro? bare lurte selv om det ikke har noen verdi for saken.
Citera
2020-05-22, 18:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg tror ikke det er s mange norske leger og rettsmedisinere, som kommenterer i trden her - men n krimreporter og to og tre - det tror jeg.
Virker som det er minst en journalist,og utifra innlegg s er det rundt 3-4 fra Lrenskog ,minst en kompis av TH og naboer i omrdet v sloraveien.Har en flelse at noen/en familiemedlemmer har kommet til de siste dagene ogs. Fikk en flelse at et fam.medlem av RU var her,eller han selv.
Citera
2020-05-22, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Ja, jeg er enig. De er nyttige. Srlig ved sk etter mennesker, for eksempel ved jordskjelv.
https://www.researchgate.net/publica...ecision-making

Men Hyesterett i USA har vedtatt at hunder ikke kan benyttes som bevis. Her er et utdrag.

Our findings indicate that an unsubstantiated belief and trust in detection dog evidence may negatively influence juror decision-making, which may, in turn, pose consequences for fairness and justice.

Tror ikke at det er noen fasit for om det kan brukes som bevis eller ikke, ihvertfall ikke her i Norge. Det gr vel p hva dommerne tror og mener. Gamal Hossein i det gatekjkken-drapet ble dmt ene og alene p.ga. at en likhund hadde markert. Hun ble funnet i en elv, men man fant ikke noe som kunne knytte Gamal til selve drapet. Man tok frst en hund inn i vognen. Ingen markering. S en gang til, men samme da. Etter tredje forsk markerte den p liklukt, og Gamal rk inn.
Citera
2020-05-22, 18:30
Medlem
Frken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I slike saker er media veldig viktig. Det aktualiserer saken videre og leder til nye opplysninger og tips fra publikum som kan lede etterforskningen p flere riktige spor.

Jag har bara lst hr i denna trd sen dagen TH blev inplockad, s jag knner mig vldigt obeslutsam om exakt vem/vilka som r skyldiga och vad som egentligen skedde.

TH verkar verkligen inte direkt sympatisk, frn det man lst om ktenskapsfrord och liknande, men frgan r om han verkligen har klarat detta helt sjlv?

Vad det gller medias roll i fall som dessa, s hller jag med om att de kan fylla en viktig roll. Har sjlv skickat tips till bde VG.no och andra norska media flera gnger gllande andra fall.

Men jag tycker det r direkt osmakligt att rada upp TH i en sammanstllning med mn som man VET har mrdat sina fruar. Det borde man vnta med tills detta har gtt igenom domstol eller han erknner. n s lnge r han "bara" misstnkt och dessutom p fri fot.
Senast redigerad av Frken_Sverige 2020-05-22 kl. 18:40.
Citera
2020-05-22, 18:40
Medlem
Tror ogs p politiets teori.Hun ble drept hjemme.kvalt p 5 min, utennom blod spor...for holde teorien om kidnappinga real.Og det er enklere forholde seg til et lik enn en dende person.Da slipper man ogs drepe to ganger.

De som har tunnel syn(som Pourot, egentlig lei av lese hennes teite teorier og teite sprsml even even ,slik og slik).de som har tunnel syn her er de som ikke kan fr i hodet sitt at TH har sterkt personlig motiv, samt andre bevis og mistanker politiet sitter med.
Og Holden bare gjre jobben sin som forsvarer
Citera
2020-05-22, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Tror ogs p politiets teori.Hun ble drept hjemme.kvalt p 5 min, utennom blod spor...for holde teorien om kidnappinga real.Og det er enklere forholde seg til et lik enn en dende person.Da slipper man ogs drepe to ganger.

De som har tunnel syn(som Pourot, egentlig lei av lese hennes teite teorier og teite sprsml even even ,slik og slik).de som har tunnel syn her er de som ikke kan fr i hodet sitt at TH har sterkt personlig motiv, samt andre bevis og mistanker politiet sitter med.
Og Holden bare gjre jobben sin som forsvarer

Holden er n som fr veldig opptatt av s tvil om hvorvidt AE ble drept hjemme, vil ikke familien at saken skal oppklares ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in