Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Nr det gjelder motiv i saken tror jeg det er sammensatt av konomisk tap ved skilsmisse, og trusler om rpe hemmelig kompromitterende informasjon. Det siste tror jeg var noe som kan ha trengt TH opp i et hjrne slik at han bare s to muligheter, enten seg selv eller ektefellen.
Har hele tiden sett p koblingen til Wiborg-saken som spinnvill og skt, men er pen for at noe snt kan ha vrt en trigger ettersom TH tydeligvis tjente mye p flyplassutbyggingen.
1994: Jan Wiborg funnet dd
1998: Gardermoen pner
1999: Ddsfallet blir gransket
2000: boken "Historien om Gardermoen - et nasjonalt bedrageri" ble utgitt
2014: boken "Hvem drepte Jan Wiborg" ble utgitt
2018: True crime serien "Mannen som falt" ble lansert 5.12. men produksjonen har trolig vart i flere r, kanskje AEH har nevnt noe som fikk TH til tvile p hennes evt. taushetslfte?
2020: "Mannen som falt" vist p tv
Hadde TH virkelig en mrk hemmelighet i denne saken tror jeg alle oppslag om dette var stressende. Dersom AEH kjente til dette, kan det ha vrt en kime til konflikt som kan ha toppet seg nr hun ville ta ut skilsmisse. Jeg tror han i s fall har pnsket p dette i flere r, og innsett at denne dagen ville komme, srlig da han forsto at AEH s seg om etter leilighet fra vren 2018.
Saken ble ikke oppklart, og kan ha vrt det perfekte drap, noe som ogs denne saken brer preg av. En kan tenke seg at noe var planlagt skulle skje p Kvitfjell, men at alternative planer ble iverksatt da hytteturen ble avlyst.
Har ogs tenkt p dette med Kvitfjell. Kanskje var den opprinnelige planen at hun skulle drepes 1 november p Kvitfjell. At det ikke var 31 de skulle dra, slik TH har sagt, men 1 november. Kanskje hun skjnte, og fikk p flelsen at hun skulle drepes, og avlyste. Syntes det er s rart at en mann har sagt til en annen mann der oppe at han mtte si at det var den 31.10 at de hadde mte, og ikke 1 november. Og at det er en leiebil det ikke kan redegjres for. Jeg tror den meldingen sendt fra AEs mobil kl.09.05, ikke er sendt fra henne selv, men fra GM.
Nr det gjelder den Wiborg-saken tror jeg ikke at det er selvmord, men drap, noe som Sosialisen av en eller annen merkelig grunn henger seg opp i. Hvorfor er det s viktig for han si at det er selvmord, og ikke drap, nr det egentlig ikke er det som trden her handler om.. Skulle vrt interresant funnet ut mer om hva TH evt har tjent p at ny hovedflyplass ble lagt til Gardermoen framfor Hurum.