2020-05-07, 21:57
Medlem
Tror ikke vi skal utelukke den perfekte forbrytelse.
Kidnappe kona til en milliardr.
Hjemmet ligger delvis skjult , tydeligvis mulig gjennomfre bortfring uten at noen har sett det.
"Alle" vil mistenke ektemannen

Ingen vil klare spore pengene.

Kan det bli "bedre"?
Et fullt mulig scenario, minst like realistisk som konedrap.
Citera
2020-05-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja er ikke det merkelig hvor lite TH har gjort for lse det her. Nei, han har vrt opptatt av butikken han, har ikke ligget p latsiden der.

Personlig er jeg enig i at politiet har skjellig grunn til.mistanke, dog med den begrunnelse at det finnes lite alternativer. Jeg regner det ikke som alternativer at folk som blir kastet ut av lokaler kidnapper AEH.

Men det er flere grunner til at jeg mistenker han ikke minst ektepakten, hans kontrollbehov. Det er likevel ikke i nrheten av bevis s han ville aldri blitt dmt p slike grunnlag.
S sikkert like greit at han slapp ut av maskoten og vi slapp utgiftene til en rettsak.

Om det er TH som str bak er han tross alt over 70 r og skal leve med seg selv resten av livet. Jeg tipper at han om maks 10 r uansett har mistet kontrollen over sitt imperium.
Og som 70 ring skal man ikke ta helsa for gitt
Citera
2020-05-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Det er ikke mye som skal til for vareteksfengsle noen i Norge, spesielt ikke en ektemann under kone forsvinning/drap.

Igjen, INGEN s og si slipper ut av 4 uker varetekt i Norge, s TH er nok frikjent fortlpende..

Hva NCA kvalitetsikret vet vi aldri. Men det skal nevnes at NCA er ikke best p dna/kidnapping i Europa, men de er nummer n p ko.krim, org.krim og cybercrime. ( hva ang cybercrime de skal ha kvalitetsikret er nada, da de bruker monero og en skjult e-post server som de aldri finner )

S som sagt tidligere, politiet har nok bare kommet over hvor shady firmaet og TH er som de da har ftt hjelp av NCA til styrke. Hadde de kommet over at TH er shady i form av ko.krim/org.krim s gir det sterk mistanke at han kan deltatt/fikset p AEH forsvinning siden de har INGEN andre beviser mot noen andre. Da kjper de seg samtidig tid til ende vende alt fra TH eindommer til ja hva han har tatt p siste rene.

HUSK AT HOLDEN GIKK TIDLIG UT SA AT BEVISENE ER IKKE DET VI OG MEDIA TROR

De som har gjort det her har fremgtt utfrt det profesjonelt, derfor er TH siktet. ( ja han kan ha bestillt det da AEH viste noe hu truet med.. )

Bare at politiet sier de mener kidnapping "utelukkes" sier sitt om de. Kun for at 10% ish av pengene er hentet fra totalbelpet kidnapperne nsket seg. ( de har sagt seg mer en fornyd med 10MNOK da det er hyt for en kidnapping/drap sak i Europa ) Hvor lenger de holdt AEH hvor strre sannsynlighet er det for bli tatt.

Grunnen til at en dommer sa tidlig hvor imponert h`n er over bevisene kan vre alt fra hvordan de har jobbet over europa for finne en lsning til ja direkte bevis mot TH som ikke trenger vre direkte til AEH drap/forsvinning.

TH var kun siktet p drap eller medvirkning. Medvirkning kan vre at de fks vet at han er shady som sagt ogs at han har kvittet seg med bevis da han har solgt unna 2 biler siste rene.

Politiet i Norge m bare innse at de er langt ifra rutinerte p slike saker. De har driti p leggen siden dag n desverre.. Men neida de 3 politi advokatene samt etterforskerne sitter vel griner hjemme p privaten ikveld for hvor mislykket de er.
Bare se p politiadvokat Hrenovica, han klarer ikke formulere seg engang. ehe heh ehe er eneste han kan si.

Herregud. Hvis du sker etter lslatelser fra varetekt p Lovdata vil du finne 2371 saker der vedkommende er lslatt, og det er bare av de som faktisk er publisert. Det er ikke VANLIG at retten ikke tar begjringen om varetektsfengsling til flge, nettopp fordi ptalemyndigheten som regel har ganske hndfaste bevis nr de velger noe s inngripende, men det er ikke UVANLIG bli lslatt heller, dersom bevisene ikke holder. Det er mange skyldige som ikke oppfyller kriteriene for varetektsfengsling, av ulike rsaker, og som senere blir dmt.

Undersk fakta litt mer, fr du kommer med slike uttalelser, vr s snill.
Citera
2020-05-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det var Gassa som gravde fram at han var medlem av en pistolklubb som heter Magnumklubben, og er med p leirdueskyting (hagle). Og det er vel ikke uten grunn at de bevpner seg med MP5 automatvpen, nr de skal pgripe en tynn gammel mann p 70 r. MP5, Dette er tohndsvpen med hyere presisjon, og brukes normalt under helt spesielle operasjoner. Normalt bevpner de seg bare med 9mm Glock (ethndsvpen) hvis det skulle oppst noe.

Takk!
Citera
2020-05-07, 22:00
Medlem
Lonnrots avatar
Ska dottern uttala sig nu kl 22 eller r det trdsanning?
Citera
2020-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Herregud. Hvis du sker etter lslatelser fra varetekt p Lovdata vil du finne 2371 saker der vedkommende er lslatt, og det er bare av de som faktisk er publisert. Det er ikke VANLIG at retten ikke tar begjringen om varetektsfengsling til flge, nettopp fordi ptalemyndigheten som regel har ganske hndfaste bevis nr de velger noe s inngripende, men det er ikke UVANLIG bli lslatt heller, dersom bevisene ikke holder. Det er mange skyldige som ikke oppfyller kriteriene for varetektsfengsling, av ulike rsaker, og som senere blir dmt.

Undersk fakta litt mer, fr du kommer med slike uttalelser, vr s snill.

Vennligst send meg den statistikken s skal jeg ta og trekke tilbake mine ord kjre deg.

Du ser nok p statistikk der vedkommende er lslatt ETTER 4 uker varetekt, det skjer hele tiden. Vareteksfengsling skjer i hypp og pine, den er der for at politiet kan etterforske 4 uker minimium i ro for enten frikjenne deg eller dmme deg ved en senere tid.

Ja ofte folk er skyldig i en domstol etter 4 uker varetekt og 1 r som fri mann/dame.
Men INGEN s og si slipper ut under disse 4 ukene med mindre saken er henlagt s og si.
Citera
2020-05-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ska dottern uttala sig nu kl 22 eller r det trdsanning?
Jeg har ikke lest noe om det i nyhetene. 2 av THs ssken uttalte seg:
https://www.tv2.no/nyheter/11433143/
Citera
2020-05-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tror ikke vi skal utelukke den perfekte forbrytelse.
Kidnappe kona til en milliardr.
Hjemmet ligger delvis skjult , tydeligvis mulig gjennomfre bortfring uten at noen har sett det.
"Alle" vil mistenke ektemannen

Ingen vil klare spore pengene.

Kan det bli "bedre"?
Et fullt mulig scenario, minst like realistisk som konedrap.
Enig, s lenge det ikke finnes noe annet godt bevis som vi ikke har ftt hre om (lite sannsynlig da to stk mener han br lslates) s er det like mulig.

"Sporene hittil", som selge to biler, krangle med kona, osv. betyr ikke at man har drept noen. ha en drlig ektepakt vre kontrollerende og egoistisk behver heller ikke betyr at han er involvert i noe s alvorlig.
Jeg kan ikke komme p et eneste fysisk bevis som faktisk knytter han helt fullt til drap eller medvirkning som vi har ftt hre om?
"DNA" p et sted fra "AE" betyr ikke drap? Sier dem at beinrester av henne er funnet i den solgte bilen hans, ja da kan jeg bli overbevist, men forelpig har dem ikke kommet med noe konkret?
Citera
2020-05-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det finnes ingen dom i denne saken av i dag. En kjennelse etter ptalemyndighetens begjring om varetektsfengsling er ikke det samme som en dom.
Mente kjennelse. Uansett noe hndfast og troverdig forholde seg til.
Citera
2020-05-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Enig, s lenge det ikke finnes noe annet godt bevis som vi ikke har ftt hre om (lite sannsynlig da to stk mener han br lslates) s er det like mulig.

"Sporene hittil", som selge to biler, krangle med kona, osv. betyr ikke at man har drept noen. ha en drlig ektepakt vre kontrollerende og egoistisk behver heller ikke betyr at han er involvert i noe s alvorlig.
Jeg kan ikke komme p et eneste fysisk bevis som faktisk knytter han helt fullt til drap eller medvirkning som vi har ftt hre om?
"DNA" p et sted fra "AE" betyr ikke drap? Sier dem at beinrester av henne er funnet i den solgte bilen hans, ja da kan jeg bli overbevist, men forelpig har dem ikke kommet med noe konkret?
Det synes jeg hres ut som et fornuftig resonement. Det virker nesten ut som om vi er p blgelengde med domstolen
Citera
2020-05-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Det synes jeg hres ut som et fornuftig resonement. Det virker nesten ut som om vi er p blgelengde med domstolen
Ja, det er noe annet hva vi tror ut i fra ryktene, og noe annet er hva vi faktisk vet..
Citera
2020-05-07, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Da m du ta deg en tur ut, s fort det er snakk om vpen relatert, kun i form av kniv mter lokal innsatsleder og politi opp med mp5 og skjold. BT bruker Scar-H (5.56) som regel ikke mp5.

At de pgrep TH i ett rolig familie nabolag p formiddagen nr barn kan vre ute leke sier sitt, med BT p den grunnlaget at han har vpen kan evt skyte seg selv eller andre. UPROFESJONELT.
Kun ute etter skremme var de.

EDIT;

BT bestr av 120-150 personer som trener jevnlig p inntrengelse i bolig under sikre omstendigheter der siktede omgs vpen.
De kunne lettere sagt pgripet han s fort han kom ned i frste etasje av boligen uten at TH hadde merket noe som helst

Som regel bruker de mp5. Det er bare ske p google: "politi automatvpen" , s ser du at bildene som kommer opp er mp5 fra Heckler og Koch. Dog har de vel noe heftigere ammo enn vanlig mantlet kule.
5.56, er noe helt annet. Det er riflepatroner. Det er det samme som Breivik hadde i sin Ruger mini-14, og er et rent drapsvpen. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at de ikke vpner seg uten grunn, og at det tyder p at TH hadde vpen. Det er jo ikke slik at de truet TH med disse, de l i bakrommet til en Mondeo, i fall noe skulle g galt. S jeg ser ikke at det kan vre for skremme. Siktelsen var alvorlig, og det kunne gtt galt. I verste fall kunne TH skutt rundt seg, og til slutt p seg selv, som andre har vrt inne p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in