Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-22, 19:27
Medlem
DRAVKCABs avatar
Demokraternas presidentkandidat försöker använda en mobiltelefon;

https://www.youtube.com/watch?v=Ld0AeBwm_2Y

Stackars Joe som behöver bli tvingad till detta men som vi vet så har han inga vänner
i sitt parti heller.
Citera
2020-05-22, 19:42
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Här förklarar Biden för alla African-Americans att de inte ens är svarta om de inte röstar på honom!
Ganska fantastiskt och jag är säker på att många svarta som röstar på Trump kommer fortsätta vara svarta trots Bidens tunga åsikt i rasfrågan.

Verkar detta vara en stabil snubbe som en svart ung man kan tänka sig att rösta på, eller är detta ett uttryck för Demokraternas syn på svarta medborgare som slavar, vars syfte är att vara valboskap?

https://www.breitbart.com/2020-elect...me-over-trump/
Rötterna sitter fortfarande i.Det gamla rasistiska Demokraterna har de svarta som slavar.Denna dementa Joe Biden kommer bytas ut mot en annan korrupt galning.Hillary eller Michelle"Mikael"Obama tar över
Citera
2020-05-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jag skulle inte bli allt för förvånad om DNC byter ut honom.
Dock så tror jag att DNC är helt ok, politiskt sett, med att förlora nästa val.
Hatet mot Trump är nog inte riktat mot hans politik, utan att han slog sig in som en outsider och är lite tankspridd.
Om ryktena stämmer att det blir Klobuchar, så säger jag som svensk, att det vore ett riktigt jävla snedsteg. Hon är inte direkt tilltalande varken i sin politik eller hur hon för sig. Hade väntat mig att de skulle ta någon mer okänd politiker som har lite mer fart i sig och kan göra det som Biden inte kan, vara relaterbar, rolig etc.
Grejen med Klobuchar är att det är lite att slå in en öppen dörr. Hon tilltalar samma typ av väljare som ändåå kommer att rösta på Biden. Det finns liksom inget att "vinna"på att välja henne, mer än att han kan säga att han gjort som han lovat och valt en kvinna, samt valt någon som jamsar med och tycker likadant som Biden gör (eller rättare sagt, som etablissemanget tycker, för Biden själv tycker inte så värst mycket eget nuförtiden ).

Hade han valt t.ex. Tulsi Gabbard tror jag han hade kunnat vinna över väldigt många republikaner och independents.
Citera
2020-05-23, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Rötterna sitter fortfarande i.Det gamla rasistiska Demokraterna har de svarta som slavar.Denna dementa Joe Biden kommer bytas ut mot en annan korrupt galning.Hillary eller Michelle"Mikael"Obama tar över

Ja inte ens CNN kan tiga bort hans helt stolliga uttalanden längre

https://edition.cnn.com/2020/05/22/p...ack/index.html
Citera
2020-05-23, 07:46
Medlem
DRAVKCABs avatar
Allt mer graverande uppgifter framkommer nu för för Joe Biden i dom qiud pro quo anklagelser som funnits en lång tid. I det ljudklippet som släpptes med Joe och den Ukrainska presidenten Petro Poroshenko så kan man ju dödförklara tesen att Shoking skulle sparkas för korruption.
I samtalet framkommer det att Shoking sparkades TROTS att inga anklagelser om korruption kunde påvisas. För att sammanfatta så sa Poroshenko att vi sparkar nu Shoking trots att vi inte hittat några belägg för korruption varvid Joe Biden svarar GREAT.

Dan Bongino show och klippet börjar runt 0745;

https://www.youtube.com/watch?v=BOM8iX6xGyQ

Däremot så finns det ju ett flertal mål mot Burisma om ekonomiska oegentligheter och korruption där hans missbrukande son av en "slump" fick jobb trots inga som helst kunskaper om energisektorn. QPQ Joe det säkra stabila valet... Det kanske blir så att hans senilitet kommer bli hans bästa vän inom kort
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-05-23 kl. 07:57.
Citera
2020-05-23, 08:05
Medlem
Jag tror inte Biden sa så pga av rasism men det ska bli intressant hur nedtonat detta blir. Tycker det inte har något alls med rasism att göra överhuvudtaget eftersom om Usa fokuserar på hudfärg hela tiden ex svart media.

Hade det vart Trump som sa det så hade det vart full fest bland alla anti Trumpare.
Citera
2020-05-23, 08:14
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Hade det vart Trump som sa det så hade det vart full fest bland alla anti Trumpare.

Jag tror faktiskt att detta blev så stort eftersom det var någon annan än Trump som sa det, hade Trump sagt det så hade det varit ännu en Trumpgrej som hade varit bortglömt inom en dag eftersom han hade sagt något liknande nästa dag
Citera
2020-05-23, 09:14
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Här förklarar Biden för alla African-Americans att de inte ens är svarta om de inte röstar på honom!
Ganska fantastiskt och jag är säker på att många svarta som röstar på Trump kommer fortsätta vara svarta trots Bidens tunga åsikt i rasfrågan.

Verkar detta vara en stabil snubbe som en svart ung man kan tänka sig att rösta på, eller är detta ett uttryck för Demokraternas syn på svarta medborgare som slavar, vars syfte är att vara valboskap?

https://www.breitbart.com/2020-elect...me-over-trump/
Haha herrejävlar vilken groda som hoppade ut där. Jag personligen tycker inte att det är rasistiskt. Jag tror att jag vet vad han menade egentligen. Men jag förstår att minsta lilla felsägning används emot en direkt utav oppositionella. Jag tycker inte att Trump är nån rasist heller för den delen, men det är samma här, allt han säger misstolkas och används emot honom. Men hur jag uppfattar saken är oviktigt, det är hur svarta i Usa uppfattat det hela, och efter att ha läst på Twitter så är det många svarta som är sura. Väldigt många negativa kommentarer ifrån den svarta befolkningen. Så den här grodan fick nog en massa svarta att stanna hemma på valdagen. Detta och alla dementa saker han har sagt på sistone gör att jag inte tror att han kan vinna.
Citera
2020-05-23, 09:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Haha herrejävlar vilken groda som hoppade ut där. Jag personligen tycker inte att det är rasistiskt. Jag tror att jag vet vad han menade egentligen. Men jag förstår att minsta lilla felsägning används emot en direkt utav oppositionella. Jag tycker inte att Trump är nån rasist heller för den delen, men det är samma här, allt han säger misstolkas och används emot honom. Men hur jag uppfattar saken är oviktigt, det är hur svarta i Usa uppfattat det hela, och efter att ha läst på Twitter så är det många svarta som är sura. Väldigt många negativa kommentarer ifrån den svarta befolkningen. Så den här grodan fick nog en massa svarta att stanna hemma på valdagen. Detta och alla dementa saker han har sagt på sistone gör att jag inte tror att han kan vinna.
Vi får heller inte glömma att det faktiskt finns runt 1,5 miljoner som röstade på Trump och som gladeligen kallar sig själva konservativa. De kommer knappast stanna hemma efter det här. Istället tror jag många av dem fått förnyad energi och en stor del av dem kommer prata med sina vänner, ge sig ut och kampanja med mera.
Detta bevisar ju deras tes: Att demokraterna anser att svartas röster "tillhör dem" och att svarta egentligen bara ska hålla käften och rösta blått. Den svarta medelklassen är större än många tror. De uppskattar inte att bli betraktade som en självklar valboskap.
Citera
2020-05-23, 09:39
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Vi får heller inte glömma att det faktiskt finns runt 1,5 miljoner som röstade på Trump och som gladeligen kallar sig själva konservativa. De kommer knappast stanna hemma efter det här. Istället tror jag många av dem fått förnyad energi och en stor del av dem kommer prata med sina vänner, ge sig ut och kampanja med mera.
Detta bevisar ju deras tes: Att demokraterna anser att svartas röster "tillhör dem" och att svarta egentligen bara ska hålla käften och rösta blått. Den svarta medelklassen är större än många tror. De uppskattar inte att bli betraktade som en självklar valboskap.
Ja precis så. Siffran 1,5 kommer nog att bli många fler vid det här valet. All prat om att Trump skulle vara rasist har visat sig vara lögner ifrån media, och därför så kommer nog många fler svarta att rösta på Trump den gången. Tror att många svarta vill ha en stark ledare, en som inte tar skit ifrån någon och som står på sig. Biden och demokraterna förväntar sig att dom svarta ska rösta såsom dom alltid har gjort, men jag tror att dom kommer att få sig en rejäl överraskning. Speciellt efter denna groda. - Vem fan tror du att du är som ska bestämma vad som gör mig svart - fuck you din vita bög - jag ska rösta på Trump bara för det.

Typ sådär kommer väldigt många att resonera.

Det här valet kommer att bli så mycket intressantare än den förra. Och så mycket roligare att följa. Vad är oddsen på att Trump vinner förresten? Jag vann pengar på Trump vid förra valet, tror nog att jag kommer att lägga en peng den här gången med, men gissar på att oddsen inte är lika höga som senast. När jag satsade en tusing förra gången så hade oddset gått upp till 9.
Citera
2020-05-23, 09:40
Medlem
Verkar som Biden gjorde en "Trump" d.vs. en politisk groda när han uttalade sig om svarta väljare.
Inte bra men han var smart nog att snabbt be om ursäkt för sitt "Trumpagerande" och dämpade därmed dom svallvågor som kunde kommit.
Biden kan ju ibland göra politiska uttalanden som inte är alldeles genomtänkta men kan då ofta balansera dessa mot sitt goda rykte och trovärdighet som erfaren politiker.
Om Bidens försprång mot Trump påverkas neråt återstår att se. Det kan ju bli en tillfällig svacka även om trenden över tid är att Biden fortsatt kommer leda över svage Trump nog består.
Citera
2020-05-23, 11:11
Medlem
För att alla ska gå ett gott skratt här på lördagen länkar jag till Biden roliga uttalanden, för den som tycker han är smartare än Trump, visst vi kan singla slant om det

https://youtu.be/z_wlQZ5N_2k
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in