2020-05-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis den bedratte ektemannen hadde til hensikt f ha sin egen kone i fred, skulle han da myrde rivalens kone. Det er s spr en id at jeg har ikke ord.
Hva om du tenker at hensikten var hevn?
Citera
2020-05-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, hvis det bokstavelig talt skulle finnes skjeletter i skapet i Sloraveien ville det vrt nesten uvirkelig dumt arrangere en kidnapping der, med alt det medfrer. Tror vel nesten du m velge mellom at TH har gjort noe galt og at det finnes gamle innemurte lik der..

Nei jeg vet ikke. Jeg synes det meste er ubegripelig i denne saken.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hva om du tenker at hensikten var hevn?

Den slags hevn forstr jeg meg ikke p i det hele tatt. Ikke teoretisk engang. Overgr min forstand og min begripelse totalt.

Edit

Vet ikke om jeg forstr iden din riktig engang. S, hvis min ektefelle var utro med en annen kvinne som var gift, s kunne jeg (liksom) hevne meg p min ektefelle ved drepe hennes mann?

S da var hennes mann ryddet av veien, slik at min ektefelle og n enkekvinnen lettere kunne ha et forhold. Er det det du mener.

Det er s tullete at jeg fatter ikke hvordan du har kommet p det.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-26 kl. 21:20. Anledning: Edit
Citera
2020-05-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei jeg vet ikke. Jeg synes det meste er ubegripelig i denne saken.

Den slags hevn forstr jeg meg ikke p i det hele tatt. Ikke teoretisk engang. Overgr min forstand og min begripelse totalt.

Edit

Vet ikke om jeg forstr iden din riktig engang. S, hvis min ektefelle var utro med en annen kvinne som var gift, s kunne jeg (liksom) hevne meg p min ektefelle ved drepe hennes mann?

S da var hennes mann ryddet av veien, slik at min ektefelle og n enkekvinnen lettere kunne ha et forhold. Er det det du mener.

Det er s tullete at jeg fatter ikke hvordan du har kommet p det.
I ditt tenkte tilfelle hevnet du deg p den kvinnen ved drepe hennes mann.
Citera
2020-05-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Sprsmlet jeg sitter med n er om det har vrt en eller to "torpedoer". Er begrenset hvor mange TH har klart lure med p dette syke plottet, men er naturlig med to stykker logistisk. Men hadde det vrt to ville nok ikke slepesporene vrt s omfattende. S jeg heller mot en.
P den annen side virker det parkere en bil for utfre et drap, og s hente bilen igjen for frakte liket, litt galskap. Om vi legger til grunn at drapsmann ankom huset til fots for vre lydls. Da ker du eksponeringen din, uten at jeg tror folk har kontroll p bilskilt eller folk som gr frem og tilbake akkurat der.

Klarer ikke helt fri meg fra denne MPU og TI, for eks. Srlig sistnevnte, om frstnevnte fungerte som bindeledd.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-05-26 kl. 21:35.
Citera
2020-05-26, 21:32
Medlem
Innlegg fra VG Debatt:

Jeg har veldig gode kilder p at TH over flere r (og ganger) har hatt ei russisk berte med seg p hytta. Blitt observert sammen mange ganger uten at AEH har vrt der. Ikke at utroskap skal bety drap...

Ellers har jeg veldig mange felles venner med denne kryptomannen, uten at jeg selv kjenner han. Samme rsmodell, fra et sted like utenfor Lillestrm. De jeg har snakket med sa at broren hans igjen har kontakter i kriminelle miljer. Trenger for all del ikke bety noe det heller.
Citera
2020-05-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, hvis det bokstavelig talt skulle finnes skjeletter i skapet i Sloraveien ville det vrt nesten uvirkelig dumt arrangere en kidnapping der, med alt det medfrer. Tror vel nesten du m velge mellom at TH har gjort noe galt og at det finnes gamle innemurte lik der..
Det siste alternativet m g ut. Jeg tror veldig lite p disse to alternativene, men at TH skal ha lik i kjelleren, og i tillegg fingert en kidnapping i samme huset, det kan vi nok utelukke. Det var oppklarende, heretter finnes det ingen grunn til spekulere videre om det.
Citera
2020-05-26, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
P den annen side virker det parkere en bil for utfre et drap, og s hente bilen igjen for frakte liket, litt galskap. Om vi legger til grunn at drapsmann ankom huset til fots for vre lydls. Da ker du eksponeringen din, uten at jeg tror folk har kontroll p bilskilt eller folk som gr frem og tilbake akkurat der.

Det sies at det ikke er spor etter ukjente. Ikke et fnugg. Kun disse fotsporene av Sprox.
"Vi mener fremdeles at avtrykket med stor sannsynlighet er avsatt av en gjerningsperson. Det skyldes bde mten det er avsatt p og hvor det er avsatt." Videre: "Vedkommende har trkket rundt i huset, p bde fliser og tepper." Er det en mte si at det virker konstruert p?
De har ogs uttalt at de har funnet DNA fra TH i huset, "avsatt p en mte som angivelig gjr at det kan knyttes til forsvinningen."

Ikke et fiber fra eventuelle ukjente ellers. Hvis det var en kidnapping som gikk feil, unge kriminelle av typen RU, tror folk virkelig at de ikke ville etterlatt seg spor?
Citera
2020-05-26, 21:44
Medlem
Nettavisen har et intervju med kompisen til TH.

Vennen ble invitert av TH til en prat. Det ble et sterkt mte for begge.
I intervjuet svarer den mangerige vennen p flere aktuelle sprsml.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423973764.html
Citera
2020-05-26, 21:48
Medlem
VG bringer flere detaljer fra avhret med TH.

Citat:
I februar i fjor fortalte Tom Hagen i avhr at han skjnte han kunne vre hovedmistenkt.
Han spurte: Hvis jeg str bak, hva skulle motivet vre?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hevn-som-motiv
Citera
2020-05-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nettavisen har et intervju med kompisen til TH.

Vennen ble invitert av TH til en prat. Det ble et sterkt mte for begge.
I intervjuet svarer den mangerige vennen p flere aktuelle sprsml.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423973764.html
Kommer en dag i retten der det at TH som ikke kan sende sms blir avkledd. Han brukte vel ipad og sikkert Excel mm. Men kanskje herr Nilsen nsker noen millioner i gave.
Citera
2020-05-26, 21:53
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
"Trdsannhetene" kan dokumenteres. Det vil lekke mer og mer ut i media, og under rettssaken vil det komme frem. Selv har jeg blitt beskyldt for faktisk vre en av gjerningsmennene. Spekulasjonen gikk ut p at "usannhetene" og "ryktene" jeg omtalte var ment legge press p TH, slik at han betalte lsepengene for livsbevis. Ja, tenk det. Han betalte jo. Etter at politiet endret hypotese, vel og merke. Det er litt artig p sitt vis, hadde det ikke vrt for alvoret i denne saken. AE har blitt drept p brutalt vis. Brutal er forvrig visstnok et ord hun selv benyttet om sin ektemann, i en fortrolig samtale. Hun har villet ut av dette ekteskapet flere ganger. Men TH truet henne med ta fra henne alt. Og det stemte.
spekulere i hvordan TH har gjort det blir vanskelig, uten ha flere av brikkene p plass.
Ved skape et "strre trusselbilde" har tanken vrt kunne kontrollere sine omgivelser. Politiet har gjennomskuet dette.

Har du blitt beskyldt for vre en av gm? 😳
Jeg tror ogs at det vil lekke mer og mer ut i media n. Sannheten kommer for en dag og da tror jeg mange fr sjokk.
Har selv opplevd et menneske som utad fremsto som en helgen. Men bak denne falske fasaden skjulte det seg ett monster. Det var det ingen som hadde trodd.

TH er ingen helgen.
Citera
2020-05-26, 22:01
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jada, jeg kan gjenta det som ikke er en hypotese, men mine siste tanker om dette.

Resonnementet starter med at drapet er planlagt.

Det er mao. ikke et affektdrap.

Og inntil noen fremlegger nye fakta om TH, finner jeg det tvilsomt at han over lang tid har lagt planer om drepe sin kone.

Det kan heller ikke vre TH om vi velger tro p de siste livstegnene og alibiet.

Hvis TH er uskyldig, har drapet skjedd mellom 09:16 og 13.00.

Jeg har lest meg opp p likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.

Men er det sannsynlig at de som kommer i denne perioden for kidnappe lar liket bli liggende s lenge?

En profesjonell kidnapper ville neppe latt det skje.

Jeg str tilbake med ett alternativ.

De som kommer for kidnappe er amatrer. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid p komme til seg selv igjen, rdsl og stage.

Etter alt dette: Hva med motiv?

Du irriterte meg s mye akkurat n, at jeg kveler deg.: Affekt kan ikke vre et motiv, fordi drapet er planlagt i 6 mneder.

Dermed str jeg igjen med det mest opplagte motivet penger.

Hvem kan det s vre?

Norske dataspillende, kryptointeresserte amatrer, som begir seg ut p noe de overhode ikke har forutsetninger for mestre.

Her har politiet siktet RU for medvirkning. Det tror jeg p.

Du tror alts at RU mf har bestemt seg for kidnappe moren til kompisen sin, tar seg inn i boligen etter 0916, blir irritert p AEH, kveler hun, lar hun ligge igjen p gulvet, henter liket etter minst 1 t og 25 min og kjrer avgrde for gjemme liket?
Tror du virkelig p dette??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in