2020-05-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Du tror alts at RU mf har bestemt seg for kidnappe moren til kompisen sin, tar seg inn i boligen etter 0916, blir irritert p AEH, kveler hun, lar hun ligge igjen p gulvet, henter liket etter minst 1 t og 25 min og kjrer avgrde for gjemme liket?
Tror du virkelig p dette??
Haha, "veldig" sannsynlig det ja.
Citera
2020-05-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG bringer flere detaljer fra avhret med TH.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...hevn-som-motiv

Dette er det mest smaklse jeg har sett fra politiet p lenge.

Den eneste mulige kilden for dette er politiet.

(Som liksom slipper fri ved at artikkelen avsluttes p denne mten: VG har vrt i kontakt med politiet om det omtalte avhret av Tom Hagen - og om hvor vidt han har vrt inne til nye avhr etter at han ble lslatt for drye to uker siden. Politiet har tirsdag kveld ikke besvart VGs sprsml.)
Citera
2020-05-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Haha, "veldig" sannsynlig det ja.
Storebror11 har misforsttt!
Sandemose mente motivet var penger.

Sandemose illustrerer et motiv som det ikke kunne vre. Du fr lese det opprinnelige innlegget.
Citera
2020-05-26, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Storebror11 har misforsttt!
Sandemose mente motivet var penger.

Sandemose illustrerer et motiv som det ikke kunne vre. Du fr lese det opprinnelige innlegget.

Jeg har lest det, men Sandemose motsier seg selv.

Jeg har lest meg opp p likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.
En profesjonell kidnapper ville neppe latt det skje.
De som kommer for kidnappe er amatrer. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid p komme til seg selv igjen, rdsl og stage.

Hvis det alts tar 1 time og 25 min for at en hund skal kunne markere, s m jo den "lange tiden" de bruker vre minst 1 time og 25 min? Det vil si jeg ogs ler av den teorien, og anser det som veldig lite sannsynlig at de har latt et lik ligge der s lenge. Her er det noen som har kidnappa henne og tatt hun med hun levende/dd med en gang.

Edit; Men jeg ser at hele beskrivelsen er for komme frem til at motivet m vre penger og ikke kan vre handling i affekt. Jeg ser bare ikke sammenhengen med likhundene.
Citera
2020-05-26, 22:18
Medlem
(14.02.19) "Etter det VG fr opplyst, er det i avhr blitt stilt sprsml om Russland bde om eventuelle private og forretningsmessige forbindelser.
Hva er grunnen til at politiet spr om Russland?

N spr du meg om et helt konkret etterforskningsskritt, som jeg kan naturlig nok ikke kommentere det, sier Brske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ger-konflikter

Hva er det politiet tenkte p med de sprsmlene om Russland?
Citera
2020-05-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
(14.02.19) "Etter det VG fr opplyst, er det i avhr blitt stilt sprsml om Russland bde om eventuelle private og forretningsmessige forbindelser.
Hva er grunnen til at politiet spr om Russland?

N spr du meg om et helt konkret etterforskningsskritt, som jeg kan naturlig nok ikke kommentere det, sier Brske."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ger-konflikter

Hva er det politiet tenkte p med de sprsmlene om Russland?
Hadde ikke selskapet til TH en konflikt (rettssak?) med et russisk selskap, eller med noen i Russland?

Mener noen spekulerte i om kidnappingen av AE kunne vre hevn for at russerne tapte saken?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...illiardformuen

Iflge avisen fler han seg lurt. Senere skal det vise seg at Sneve og Hagen er en av 12 investorer som kokrim mener har blitt snytt for til sammen 188 millioner kroner av to ansatte i meglerhuset Pareto og en konsulent for det russiske stlselskapet Severstal.
Citera
2020-05-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storebror11
Du tror alts at RU mf har bestemt seg for kidnappe moren til kompisen sin, tar seg inn i boligen etter 0916, blir irritert p AEH, kveler hun, lar hun ligge igjen p gulvet, henter liket etter minst 1 t og 25 min og kjrer avgrde for gjemme liket?
Tror du virkelig p dette??

Nei.

Hvis du kjenner ham og finner dette helt usannsynlig, tror jeg nesten allerede mer p deg enn p politiet.

Mitt resonnement str jeg forelpig fast ved, at dette drapet er begtt av amatrer p ville veier.

For meg er det p alle mter ulogisk at TH kan ha begtt eller bestilt dette drapet.

Det er ogs ulogisk at det er profesjonelle som har begtt det.

Da str jeg igjen med amatrer.

Og akkurat n har politiet, etter 16 mneder uten spesielt imponerende resultater, kun kommet opp med en kandidat, RU, som alts ikke er siktet for drap, men medvirkning.
Citera
2020-05-26, 22:23
Medlem
Citat:

Jeg har lest meg opp p likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.
De som kommer for kidnappe er amatrer. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid p komme til seg selv igjen, rdsl og stage.

Hvis det alts tar 1 time og 25 min for at en hund skal kunne markere, s m jo den "lange tiden" de bruker vre minst 1 time og 25 min? Det vil si jeg ogs ler av den teorien, og anser det som veldig lite sannsynlig at de har latt et lik ligge der s lenge. Her er det noen som har kidnappa henne og tatt hun med hun levende/dd med en gang.

Edit; Men jeg ser at hele beskrivelsen er for komme frem til at motivet m vre penger og ikke kan vre handling i affekt. Jeg ser bare ikke sammenhengen med likhundene.

Gjerne det, men da finnes det ingen likhunder som har markert liklukt i Sloraveien.
Citera
2020-05-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Nei.

Hvis du kjenner ham og finner dette helt usannsynlig, tror jeg nesten allerede mer p deg enn p politiet.

Mitt resonnement str jeg forelpig fast ved, at dette drapet er begtt av amatrer p ville veier.

For meg er det p alle mter ulogisk at TH kan ha begtt eller bestilt dette drapet.

Det er ogs ulogisk at det er profesjonelle som har begtt det.

Da str jeg igjen med amatrer.

Og akkurat n har politiet, etter 16 mneder uten spesielt imponerende resultater, kun kommet opp med en kandidat, RU, som alts ikke er siktet for drap, men medvirkning.
Hvis det var amatrer, burde ikke politiet og andre ha funnet ut hvem det var til n?

Hvor lang tid skal det kunne g fr de skal kunne kalles "profesjonelle"?
Hva ville du sagt mangler i dette for at det skulle vrt profesjonelle? Hva med kidnappingen er uprofesjonell?

Spr du meg er det vel ganske "profesjonelt" gjort, da ingen er tatt og liket ikke er funnet?
Nysgjerrig p hva du mener.
Citera
2020-05-26, 22:25
Medlem
pescadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Men hva gr spekulasjonene ut p ? Hva er det man egentlig tror man kan gjre med et tvillingsim, utdyp

Ikke hva man tror, men lett finne ut hva man kan gjre. Spekuler selv.

Citat:
Ursprungligen postat av pescador
Interessant vedrrende Tvillingkort og viderekobling til svarer. Kan det vre noe her?:

Det er ikke mulig endre p viderekoblingen fra en telefon med tvillingkort. Tvilling er tilpasset n bruker. Det er ikke mulig ringe mellom mobiltelefonene. Hovedkortet styrer all viderekobling. Du bestemmer selv hvor samtalene skal viderekobles til. Men de blir automatisk viderekoblet til MobilSvar nr en mobiltelefon med tvillingkort er opptatt, eller nr mobiltelefonen med hovedkortet er sltt av eller befinner seg utenfor dekning.

https://www.telenor.no/privat/mobil/...ster/tvilling/
Citera
2020-05-26, 22:41
Medlem
TV2 oppgir nye opplysninger om telefonsamtaler og meldinger fra mobilen til AEH.

Et av dem gjelder en lengre samtale som skal ha vrt mellom AEH og en ansatt i selskapet til TH.
Den ansatte skal ha hatt et nske om snakke med AEH tidlig om morgenen p forsvinningsdagen.

Citat:
Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lnnsutbetaling, fr TV 2 opplyst.

Hvilken rolle hadde egentlig AEH i selskapet til TH p den tiden som gjorde en slik samtale naturlig?

Samtalen skal ha vart fra ca klokken 8.45 til klokken 08.56.
Citera
2020-05-26, 22:44
Medlem
Citat:

Det er fordi Sandemose utgr ifra det at likhundene har markert.

Akkurat hvor lang tid kroppen m ha ligget for at likhundene markerer vet jeg ikke. Jeg trodde det kunne ta kortere tid.

Uansett vet vi ikke om likhund/-ene har markert, men det er ikke en forutsetning for hypotesen, annet enn at hele operasjonen ville tatt mer eller mindre tid.

Jeg er i store trekk enig i hypotesen, men jeg utelukker ikke at AEH kan istedet ha blitt bortfrt og drept et annet sted. Og at drapet kan ha vrt en del av planen, nettopp fordi kidnapperne er amatrer - eller "mindre sofistikerte kidnappere", som jeg har kalt dem.

Edit:
Det som definerer forskjellen p sofistikerte og mindre sofistikerte kidnappere, er ulikhetene nr det gjelder intelligens og ressurser. F.eks. evner til kommunisere uten risiko for bli sporet, og ressurser nok til holde kidnappingsofferet levende.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-26 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in