Citat:
Ursprungligen postat av
Idasma
Jeg har lest det, men Sandemose motsier seg selv.
Jeg har lest meg opp p likhunder, og det tar minst 1 time og 25 minutter fr liklukten overfres til underlaget, og dette betyr at AEFH m ha ligget dd i huset like lenge.
En profesjonell kidnapper ville neppe latt det skje.
De som kommer for kidnappe er amatrer. Det skjer en ulykke, og de bruker lang tid p komme til seg selv igjen, rdsl og stage.
Hvis det alts tar 1 time og 25 min for at en hund skal kunne markere, s m jo den "lange tiden" de bruker vre minst 1 time og 25 min? Det vil si jeg ogs ler av den teorien, og anser det som veldig lite sannsynlig at de har latt et lik ligge der s lenge. Her er det noen som har kidnappa henne og tatt hun med hun levende/dd med en gang.
Edit; Men jeg ser at hele beskrivelsen er for komme frem til at motivet m vre penger og ikke kan vre handling i affekt. Jeg ser bare ikke sammenhengen med likhundene.
Det er fordi Sandemose utgr ifra det at likhundene har markert.
Akkurat hvor lang tid kroppen m ha ligget for at likhundene markerer vet jeg ikke. Jeg trodde det kunne ta kortere tid.
Uansett vet vi ikke om likhund/-ene har markert, men det er ikke en forutsetning for hypotesen, annet enn at hele operasjonen ville tatt mer eller mindre tid.
Jeg er i store trekk enig i hypotesen, men jeg utelukker ikke at AEH kan istedet ha blitt bortfrt og drept et annet sted. Og at drapet kan ha vrt en del av planen, nettopp fordi kidnapperne er amatrer - eller "mindre sofistikerte kidnappere", som jeg har kalt dem.
Edit:
Det som definerer forskjellen p sofistikerte og mindre sofistikerte kidnappere, er ulikhetene nr det gjelder intelligens og ressurser. F.eks. evner til kommunisere uten risiko for bli sporet, og ressurser nok til holde kidnappingsofferet levende.