2020-05-26, 13:08
Medlem
Nyvaakens avatar
jeg fikk en kreativ tanke i dag p hva som kan ha foregtt.Dette fikk jeg pga. at AE skrev det hun gjorde i sms til venninne,at hun var skuffet over at TH glemte bryllupsdagen/ikke satt ekstra pris p henne den dagen.Dette sier veldig mye snn psykologisk sett.
Vi kan umulig vre spass forskjellig skrudd sammen ang. erfaring med en som utsetter deg for psykisk vold etc. og hvordan man reagerer p en partner man bare vil vekk ifra.
Det virker ikke normalt bli s skuffet over glemt bryllupsdag i et elendig forhold.
Det kreative er: Det har verset mye rykter ifra omrdet der de bor,om at TH hadde en elskerinne.Det virker ganske sikkert faktisk ifra den/de i nabolaget som har nevnt dette.
Om det var TH som inderlig nsket skillsmisse,og ikke AE?? At det kom trusler om rpe noe kriminelt ang. forretninger eller noe enda mrkere fra AE? At TH hadde lovet eller ble styrt av en elskerinne? Min fantasi bare. M legge til at de mest kuede fra psykopater,ogs kan vre totalt avhengige av de-de lever for de gode stunskelidene.Familien var viktigst for AE,det har sttt i media flere gng. Den generasjonen har ofte vansker med knuse fasaden,og vil holde familien sammen barn og barnebarn -selv om de selv ofrer seg. Alts en kone som er fryktelig kuet og familiekjr -men desperat! menneskelig psyke er ofte utrolig komplisert.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-05-26 kl. 13:17.
Citera
2020-05-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Fordi TH hadde sagt til henne at det blir ikke noe av likevel.

Ja, kanskje det. Og stemmer det at TH ovenfor politiet har fastholdt at de skulle p hyttetur? Jeg tror fortsatt at det i s fall er nettopp som et ledd i gi seg selv alibi, fordi han da indirekte hevder ikke ha noe gjre med (eller kunnskap om) den avlysningssms'en. Enten skrev han den sms'en eller s sa han til henne at de mtte avlyse. Jeg syns det virker penbart at han lyver, kkesom.
Citera
2020-05-26, 13:15
Medlem
Var det slik at THjr ogs bodde nr Sloraveien da dette skjedde (alts forsvinningen)? Synes jeg har lest det her inne...
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-26 kl. 13:22.
Citera
2020-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hva mener du med tvillingsim-teorien? Finnes det en egen tvillingsim-teori eller mener du bare det jeg skrev?

Det har vrt spekulasjoner rundt tvillingsim med tanke p bde AEFHs sms'er p morgenen 31.10.2018, men ogs pga THs registrering av AEFHs mobilnummer i en skyteklubb han er aktiv i.

Men hva gr spekulasjonene ut p ? Hva er det man egentlig tror man kan gjre med et tvillingsim, utdyp
Citera
2020-05-26, 13:43
Medlem
9:10-sms-en fra AEs telefon den 31.10.18:
"I denne SMS-en skriver hun til et familiemedlem at hun hadde hatt en fin kveld med teater kvelden fr. Hun nevner ogs navnet p en person hun syntes det var kjekt se igjen. Denne kvelden hadde Anne-Elisabeth og Tom Hagen vrt ute med et vennepar.
I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elisabeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten p Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."
https://www.nettavisen.no/nyheter/an...423972186.html

Er det vanlig skrive s mange detaljer i en sms? Er det ikke mer naturlig ringe og snakke, nr det er mange ting man nsker formidle? (Med tanke p at mange synes jo at det tar lengre tid skrive ting i sms enn ringe og si det man nsker formidle). Kanskje det var i familiemedlemmets arbeidstid, og at det derfor ble sendt sms og ikke ble ringt?
(Familiemedlemmet svarer at det gr fint, men at de har alliert seg med noen andre med tanke p barnevakt. Men det str ikke noe i artikkelen om at AE evt svarte p denne smsen fra familiemedlemmet).

Hvis det ikke var AE som skrev den 9:10-smsen, var det ev flere ting i den smsen som det var viktig for en GM at ble sendt fra AEs telefon?

Har det vrt opplyst om detaljer fra innholdet i samtalen fra AEs telefon til et annet familiemedlem kl. 9:14-9:16 den 31.10, annet enn at det var formidling av noe som var tema i lnnskjrersamtalen som ble avsluttet kl 8:56?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 13:57.
Citera
2020-05-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
jeg fikk en kreativ tanke i dag p hva som kan ha foregtt.Dette fikk jeg pga. at AE skrev det hun gjorde i sms til venninne,at hun var skuffet over at TH glemte bryllupsdagen/ikke satt ekstra pris p henne den dagen.Dette sier veldig mye snn psykologisk sett.
Vi kan umulig vre spass forskjellig skrudd sammen ang. erfaring med en som utsetter deg for psykisk vold etc. og hvordan man reagerer p en partner man bare vil vekk ifra.
Det virker ikke normalt bli s skuffet over glemt bryllupsdag i et elendig forhold.
Det kreative er: Det har verset mye rykter ifra omrdet der de bor,om at TH hadde en elskerinne.Det virker ganske sikkert faktisk ifra den/de i nabolaget som har nevnt dette.
Om det var TH som inderlig nsket skillsmisse,og ikke AE?? At det kom trusler om rpe noe kriminelt ang. forretninger eller noe enda mrkere fra AE? At TH hadde lovet eller ble styrt av en elskerinne? Min fantasi bare. M legge til at de mest kuede fra psykopater,ogs kan vre totalt avhengige av de-de lever for de gode stunskelidene.Familien var viktigst for AE,det har sttt i media flere gng. Den generasjonen har ofte vansker med knuse fasaden,og vil holde familien sammen barn og barnebarn -selv om de selv ofrer seg. Alts en kone som er fryktelig kuet og familiekjr -men desperat! menneskelig psyke er ofte utrolig komplisert.

S kan det vara, men det kan likvl vara s att en bortglmd brllopsdag upplevs som en symbol fr den omtanke man saknar i sitt ktenskap. Kan relatera till den psykologiska mekanismen. Den kan vara droppen som fr bgaren att rinna ver.

En skilsmssa r sllan okomplicerad. Man kan vackla fram och tillbaka och knslor kan finnas kvar.
Citera
2020-05-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Men hva gr spekulasjonene ut p ? Hva er det man egentlig tror man kan gjre med et tvillingsim, utdyp
Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet.
Samtaler og sms sendt fra den telefonen som har tvilling-sim vil politiet kunne se at er oppringt el mottatt og sendt fra en annen telefon (og fra et annet sted, dersom den telefonen befinner seg p et annet sted enn den telefonen som har hoved-simkortet, etter hva jeg har forsttt).
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 14:13.
Citera
2020-05-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet.
Samtaler og sms sendt fra den telefonen som har tvilling-sim vil politiet kunne se at er oppringt el mottatt og sendt fra en annen telefon (og fra et annet sted, dersom den telefonen befinner seg p et annet sted enn den telefonen som har hoved-simkortet, etter hva jeg har forsttt).

Korrekt.
Citera
2020-05-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Korrekt.
Stemmer ogs dette?
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"

I s fall kan ev noen som ev var p det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til flge med p AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med p AEs samtaler) kunne ev deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller ev 1 person fulgte med p AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga ev beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16?

(Noen her p FB nevnte en mulighet for tvillingsim i en annen telefon, men jeg vet ikke om det er fakta og jeg vet ikke om det var slik med en ev tvillingsim p forsvinningstidspunktet).

Kan den som har tvillingsim i sin telefon hre (avlytte) de telefonsamtalene som er p den telefonen med hovedsimkortet?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 14:55.
Citera
2020-05-26, 14:48
Medlem
Citat:
Stemmer ogs dette?
"Noen skrev at hvis man har tvillingsim i en annen telefon, s kan den som har tvillingsim i den andre telefonen lese meldinger og flge med p innkommende og utgende anrop til og fra den telefonen som har det hoved-simkortet"

I s fall kan ev noen som ev var p det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til flge med p AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med p AEs samtaler) kunne ev deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller ev 1 person fulgte med p AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga ev beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16?
Hvis du kan slutte skrive ev s skal du f 100 kroner.
Citera
2020-05-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvis du kan slutte skrive ev s skal du f 100 kroner.
Takk! Hva er det bedre skrive?
Vippser du de 100 kronene i dag da eventuelt?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-26 kl. 15:02.
Citera
2020-05-26, 15:02
Medlem
Citat:
Takk! Hva er bedre skrive?

I s fall kan noen som var p det stedet der den telefonen med tvillingsim-kortet var ha hatt mulighet til flge med p AEs telefonsamtaler og kunne dermed vite at telefonsamtalen ble avsluttet kl 9:16. Og vedkommende (hvis denne hadde fulgt med p AEs samtaler) kunne deretter tatt seg inn i huset og angrepet AE.

Eller 1 person fulgte med p AEs samtaler fra telefon med tvillingsim og ga beskjed til GM om at telefonsamtalen var avsluttet kl 9:16

🤣✏️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in