2020-05-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har et sprsml som jeg lurer litt p. Vet du om TEH (snnen) bodde i nrheten av Sloraveien da forsvinningen skjedde? Vet du det? Kanskje andre her inne vet det?

Det var : Doktor Wendts gate 11 1476 Rasta. Svrt kort avstand
Her finner du avstand med bil, sykkel og dersom du spaserer :

https://www.google.com/maps/dir/Slor...d59.920454!3e0
Citera
2020-05-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg er usikker p om det er mulig fjerne/rengjre spor fra overflater, etter at et menneske har blitt forgiftet, f.eks. sekret, som oppstr pga brekninger o.l., eller rester av selve giften. Jeg har tenkt at gift var utelukket, pga spor fra giften kunne blitt funnet, og at det var stor risiko for at AE kunne ringt til noen, hvis hun kjente seg drlig. Det var ogs slik at hun hadde en avtale med elektrikeren i 10 tiden, og som du sier, han eller noen andre, kunne sett inn et vindu og oppdaget henne f.eks. liggende p gulvet.

Jeg tenker at hvis det dreier seg om en forgiftning, s burde GM ha kontroll p hvor offeret befant seg.

Jeg tenker at badet i 1. etj. kan vre et egnet sted, bde i forhold til innsyn og muligheter for rask rengjring. Kanskje srlig hvis det er et lite rom og sluk i gulvet.

Kan det vre mulig blande gift inn i tannkrem? Det er kanskje ikke s avslrende i forhold til smak?
Snn kan GM vre rimelig sikker p at offeret befinner seg p badet, hvis GM kjenner BOs rutiner og plasserer tannkremtuben der p riktig tidspunkt, f.eks. mens offeret snakker i telefonen og GM er 5 min fra arbeidsplassen.
Du har mange gode poeng! Hvis det er brukt gift, s kanskje GM valgte en gift som ikke ville gi brekninger for slippe tenke p vaske bort spor?

Jeg tenker fremdeles p propangass eller ev en annen gass. Vil man ndvendigvis reagere p en slik lukt av rtten kl eller rtne egg (som propangass med tilsatt luktstoff avgir) inne p et toalett, eller kan man tenke at noen med drlig mage hadde brukt toalettet?

"Propangass er i utgangspunktet en luktfri gass. Den blir derfor tilsatt luktstoff slik at ved en lekkasje er det relativt lukte seg frem til dette. Lukter du derfor rtten kl eller rtne egg er det viktig stenge gasstilfrselen og lufte s godt som mulig. Propangass er tyngre enn den luften vi puster inn."

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ok, ser n at du allerede hadde tenkt samme tanke om tannkremtube p badet
Vi er nok p samme blgelengde :-)
Senast redigerad av POlROT 2020-05-30 kl. 21:17.
Citera
2020-05-30, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, han bodde p Rasta som ligger like ved Futurum. Ca 10 min med bil unna.

Har ikke fulgt med s mye hele tiden i dette forumet og det har sikkert vrt pratet mye om det, men ser at han har en veldig spesiell fb-profil. Mye morbide bilder, og mye sykt egentlig. Og i jan 2018 et bilde med teksten "to kill a mockingbird". I den historien skjedde det vel et drap p nettopp Halloween.

Et bilde viser et skjelett og to friske unge jenter.

Han er vel mottaker av 0914 og ringte tilbake etter ca 30 min.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-30 kl. 21:46.
Citera
2020-05-30, 21:46
Medlem
Dersom det er funnet urin vil nok rettsmedisinere kunne ha mulighet til finne spor etter gift eller narkotika. Om enn ikke annet enn sannsynlighet.

F.eks. Propofol-Lipuro tilhrer en gruppe legemidler som kalles generelle anestesimidler. Generelle anestesimidler brukes for framkalle bevisstlshet (svn), slik at det er mulig utfre kirurgiske operasjoner eller andre inngrep. Legemidlet kan ogs brukes som beroligende middel (slik at du er svnig men ikke sover).
Utskilling: Hovedsakelig i urin.

Problemet her er at man ikke har funnet levningene etter AEH.
Jeg gjentar meg selv : det er uhyre viktig finne det som kan vre noe igjen av henne.
Winger ga noen ledetrder. Om politiet har giddet flge opp dette er uvisst.
N har man brukt millioner p finne en gjerningsperson. Det er like viktig finne henne dersom det er noe igjen.

Det er ingen skam for politiet i en slik sak ske hjelp. Jeg har tidligere henvist til ogs andre anerkjente mennesker som arbeider med politiet nr de str bom fast.
I Australia jobber ogs Debbie Melone. Hun er meget dyktig.
Jeg kan ikke sprre henne. Hun m ha en henvendelse fra norsk politi.
https://www.debbiemalonepsychicmedium.com/media
Citera
2020-05-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dersom det er funnet urin vil nok rettsmedisinere kunne ha mulighet til finne spor etter gift eller narkotika. Om enn ikke annet enn sannsynlighet.

F.eks. Propofol-Lipuro tilhrer en gruppe legemidler som kalles generelle anestesimidler. Generelle anestesimidler brukes for framkalle bevisstlshet (svn), slik at det er mulig utfre kirurgiske operasjoner eller andre inngrep. Legemidlet kan ogs brukes som beroligende middel (slik at du er svnig men ikke sover).

Jeg gjentar meg selv : det er uhyre viktig finne det som kan vre noe igjen av henne.
N har man brukt millioner p finne en gjerningsperson. Det er like viktig finne henne dersom det er noe igjen.

Det er ingen skam for politiet i en slik sak ske hjelp. Jeg har tidligere henvist til ogs andre anerkjente mennesker som arbeider med politiet nr de str bom fast.
Winger's venn sa nr han tok over W's livesending p facebook at W hadde snakket med politiet, senest samme dag som TH ble arrestert, og at politiet hadde valgt flge opp deler av informasjonen han hadde gitt dem fordi han hadde fortalt dem ting som stemte overens med det de selv hadde funnet ut, ting som han selv umulig kunne ha visst p annen mte.
Vennen fortalte ogs at han selv alltid hadde vrt sensitiv for energier, og hadde overraskende ftt inn mye info om denne saken en natt han ikke fikk sove. Da han snakket med W dagen etter viste det seg at de hadde ftt svrt lignende info uten ha snakket med hverandre p forhnd, blant annet om denne hytta skjnte jeg, og at de derfor hadde valgt flge dette opp sammen.
S hva politiet har fulgt opp og ikke vet jeg ikke, jeg aner ikke om de har skt ved denne hytta. Men jeg regner med at W. og vennen hans ikke kommer til gi opp p det.
Jeg syns det er synd at politiet ikke bruker synske i strre grad enn de gjr. Men om man bare ser reaksjonene p dette forumet, og srlig p norske KG nr man nevner det, s skjnner man jo hvorfor...aggresjonen mot dem blant enkelte er jo av helt uvirkelige proposjoner.
Citera
2020-05-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye

Har du tipset politiet om sprre Debbie Melone om hjelp?
Citera
2020-05-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Winger's venn sa nr han tok over W's livesending p facebook at W hadde snakket med politiet, senest samme dag som TH ble arrestert, og at politiet hadde valgt flge opp deler av informasjonen han hadde gitt dem fordi han hadde fortalt dem ting som stemte overens med det de selv hadde funnet ut, ting som han selv umulig kunne ha visst p annen mte.
Vennen fortalte ogs at han selv alltid hadde vrt sensitiv for energier, og hadde overraskende ftt inn mye info om denne saken en natt han ikke fikk sove. Da han snakket med W dagen etter viste det seg at de hadde ftt svrt lignende info uten ha snakket med hverandre p forhnd, blant annet om denne hytta skjnte jeg, og at de derfor hadde valgt flge dette opp sammen.
S hva politiet har fulgt opp og ikke vet jeg ikke, jeg aner ikke om de har skt ved denne hytta. Men jeg regner med at W. og vennen hans ikke kommer til gi opp p det.
Jeg syns det er synd at politiet ikke bruker synske i strre grad enn de gjr. Men om man bare ser reaksjonene p dette forumet, og srlig p norske KG nr man nevner det, s skjnner man jo hvorfor...aggresjonen mot dem blant enkelte er jo av helt uvirkelige proposjoner.

Anna Elisabeth Westerlund hjalp politiet i Bergen oppklare 20 saker p 80 - tallet.

https://www.nrk.no/kultur/westerlund...ning-1.6931889
Citera
2020-05-30, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Takk for informasjon!
Jeg har i utgangspunktet ikke hatt s mye tro p slike evner som synskhet, men jeg er pen for at det virkelig er noen mennesker som har slike evner og jeg synes ogs at politiet burde velge ta i mot hjelp fra synske.
Citera
2020-05-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrielle
Hvis AEH ble forgiftet er det ikke sikkert at hun ville ringt noen om hun flte seg drlig. Der er folk noks forskjellige tror jeg.
Hvis man tenker seg at hun er den typen som ikke vil lage oppstyr eller "plage" noen, er det godt mulig at hun gikk p toalettet for kaste opp, eller la seg ned i hp om at det skulle g over.
Inntrykket som er skapt av henne gjennom media, kan tyde p at hun er nettopp av denne typen.

Bruker du riktig mengde cynanid intreffer dden innen 30 sekunder. Det som skjer er at cyanid binder seg til hemoglobinet dermed et det slutt p alt oksygen. TV2 omtalte i 2010 rettssaken mot en lege, som byttet ut en kalsiumpille med en cyanidpille som hans kone tok. https://www.tv2.no/a/3152887
Citera
2020-05-30, 22:31
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
P side 23 og 24 i dokumentet i linken er det informasjon om forunderskelsesprotokollen m.m. (Dokumentet er skrevet i 2008. Jeg vet ikke om noe er endret senere).

"Presseorganisasjonene i Norge har i flere r bedt om at en fr samme regler
som i Sverige. Det vil si at straffesaksdokumenter i utgangspunktet behandles
som dokumenter etter offentlighetsloven (i Sverige: sekretesslagen), og at den
taushetsplikt som dokumentet tidligere har vrt undergitt, som hovedregel
faller bort nr dokumentene sendes domstolen sammen med en
tiltalebeslutning.
For en norsk dommer er det en nrliggende innvending mot det svenske
systemet at norske dommere ikke fr tilsendt saksdokumentene i en straffesak.
Skal pressen eller allmennheten ha en videre adgang til dokumentene enn
dommeren ? "
https://www.domstol.no/globalassets/...domstolene.pdf

Stort tack!

Men detta mste d ocks betyda att misstnkta grningsmn inte fr ta del av frunderskningen innan rttegngen heller?
Citera
2020-05-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Bruker du riktig mengde cynanid intreffer dden innen 30 sekunder. Det som skjer er at cyanid binder seg til hemoglobinet dermed et det slutt p alt oksygen. TV2 omtalte i 2010 rettssaken mot en lege, som byttet ut en kalsiumpille med en cyanidpille som hans kone tok. https://www.tv2.no/a/3152887
"Essa skal ha byttet ut inholdet i en kalsiumpille-kapsel med cyanid. "
"Essas kone dde etter ha tatt det hun trodde var en kalsiumpille. Hun krasjet sportsbilen sin inn i en mtende bil tte kilomter fra hjemmet sitt 24. februar 2005"

Var den cyanidpillen i en gelatinkapsel? Hvor raskt vil en slik gelatinkapsel kunne lse seg opp i magesekken slik at innholdet kommer ut i kroppen?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-30 kl. 22:48.
Citera
2020-05-30, 22:42
Medlem
Det finnes flere typer cyanid om jeg ikke tar feil, men jeg tror ikke cyanid alene er brukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in