2020-05-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kjpet av gift kan ha skjedd kontant p den angivelige Kina-turen samme hst. At politiet mener hun er kvalt, kan selvflgelig bygge p spor som utelukker noe annet, men hvis en gift-teori kunne gitt samme type spor, er det noe annet.

At slepespor skulle innebre kvelning i seg selv, forundrer meg.

Bland annat skrp i mitt eget grdsfrrd (jo, jag r en s'n dr compulsive hoarder!) finns en gammal bilratt med inbyggd krockkudde. Det gasutvecklande medlet i denna r natriumazid. Det har ungefr samma verkan (och samma ddliga dos!) som cyanid...

Jag r inte alldeles sker p att endera ndvndigt skulle verka snabbt nog fr att helt utesluta mjligheten fr offret att ringa ett ndsamtal (tminstone hinna sl numret!). Men r man hnsynsls och djrv nog, varfr inte..?

(Tillgg: natriumazid psts, av dem som smakat p det, smaka som vanligt koksalt. Enligt andrahands-, eller mjligen mer avlgsen hrsgen..!)
Senast redigerad av Nakkvarr 2020-05-30 kl. 20:22.
Citera
2020-05-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treskor
Har inte fljt med s jttebra i trden, men vet man nr en eventuell FUP kommer ut? Och r det offentlig handling ven i Norge?
Tenker du p om man har innsyn i dom i straffesak?

Her er det noe informasjon om det:
"Kan jeg f tilsendt en dom i en straffesak?" (se spoiler og link).
https://www.domstol.no/elektronisk-p...i-rettspleien/

Offentlighetsprinsippet:
https://no.wikipedia.org/wiki/Offentlighetsprinsippet

Hva er FUP?

Noen andre kan nok gi mye bedre svar enn jeg kan.
Citera
2020-05-30, 20:23
Medlem
FUP er ikke offentlig i Norge.
Citera
2020-05-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kjpet av gift kan ha skjedd kontant p den angivelige Kina-turen samme hst. At politiet mener hun er kvalt, kan selvflgelig bygge p spor som utelukker noe annet, men hvis en gift-teori kunne gitt samme type spor, er det noe annet.

At slepespor skulle innebre kvelning i seg selv, forundrer meg.
Ja. Kan absolutt ha bret p dette i flere r, TH. Og kjpt gift i Kina/st-europa.
Citera
2020-05-30, 20:24
Medlem
Treskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Tenker du p om man har innsyn i dom i straffesak?

Her er det noe informasjon om det:
"Kan jeg f tilsendt en dom i en straffesak?" (se spoiler og link).
https://www.domstol.no/elektronisk-p...i-rettspleien/

Offentlighetsprinsippet:
https://no.wikipedia.org/wiki/Offentlighetsprinsippet

Hva er FUP?

Noen andre kan nok gi mye bedre svar enn jeg kan.

Frunderskningsprotokoll, allts rapporten frn polisens arbete. Den kommer ju inte ut fre polisen r klar med sitt arbete, s en ogenomtnkt frga frn mig. Men kan man ladda ner den frn ngonstans nr polisens underskningar r klara?
Citera
2020-05-30, 20:29
Medlem
Citat:
Frunderskningsprotokoll, allts rapporten frn polisens arbete. Den kommer ju inte ut fre polisen r klar med sitt arbete, s en ogenomtnkt frga frn mig. Men kan man ladda ner den frn ngonstans nr polisens underskningar r klara?
Ingen FUP. Media vil sikkert dekke alt som ville sttt i FUP. Lekkasjer = FUP.

P.S takk til H*n som linket til Tranby-saken, en av de mest spesielle og "glemte" i nyere norsk kriminalhistorie. Den skal googles hardt i kveld, kanskje noen paralleller til TH-saken.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-05-30 kl. 20:34.
Citera
2020-05-30, 20:33
Medlem
Hvis AEH ble forgiftet er det ikke sikkert at hun ville ringt noen om hun flte seg drlig. Der er folk noks forskjellige tror jeg.
Hvis man tenker seg at hun er den typen som ikke vil lage oppstyr eller "plage" noen, er det godt mulig at hun gikk p toalettet for kaste opp, eller la seg ned i hp om at det skulle g over.
Inntrykket som er skapt av henne gjennom media, kan tyde p at hun er nettopp av denne typen.
Citera
2020-05-30, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Kan det vre mulig at en GM kan ha tilfrt en ddelig gift (uten smak og lukt) i en tannkremtube eller i en ansiktskrem som BO brukte til faste tider daglig? Hvis det finnes en slik gift som virker raskt og trekkes inn i kroppen gjennom huden eller gjennom slimhinnene i munnen.

Men ettersom hun trolig dde p toalettet i 1. etasje, tenker jeg at det kan ha vrt noe inne p det toalettet som hun eventuelt ble forgiftet av.

yedrper tilfrt gift? Hvis hun brukte yedrper.
Eller linser pfrt gift? Hvis hun brukte linser.
Ok, ser n at du allerede hadde tenkt samme tanke om tannkremtube p badet
Citera
2020-05-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Kollegaer p Futurum ble avhrt dagen etter. Men det kan likevel vre som du sier, at man kan ha vridd litt p fakta eller at noen faktisk lyver. Personlig mistenker jeg jo at det er to der som kan ha gitt hverandre et gjensidig alibi for deler av dagen.

Har et sprsml som jeg lurer litt p. Vet du om TEH (snnen) bodde i nrheten av Sloraveien da forsvinningen skjedde? Vet du det? Kanskje andre her inne vet det?
Citera
2020-05-30, 20:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tar for gitt at politiet har tenkt ut en hypotese rundt forhiftning, og at dette kunne vre en plausibel forklaring til THs alibi, noe som sannsynligvis ville ftt lagmannsretten p andre tanker.

Dersom gift derimot ikke kan utelukkes, passer etter min mening stort sett alle andre argumenter for at TH gjorde alt alene.

At han avvek fra rutinen ved vre lengre hjemme fr han dro p jobb, viser trolig at han nsket forvisse seg om at AE fulgte alle sine morgenrutiner, at hun sto opp, gjorde sitt vanlige, bl.a. toalettbesk og forventet mulig medisininntak som hun pleide.
Citera
2020-05-30, 20:52
Medlem
Citat:
P side 23 og 24 i dokumentet i linken er det informasjon om forunderskelsesprotokollen m.m. (Dokumentet er skrevet i 2008. Jeg vet ikke om noe er endret senere).

"Presseorganisasjonene i Norge har i flere r bedt om at en fr samme regler
som i Sverige. Det vil si at straffesaksdokumenter i utgangspunktet behandles
som dokumenter etter offentlighetsloven (i Sverige: sekretesslagen), og at den
taushetsplikt som dokumentet tidligere har vrt undergitt, som hovedregel
faller bort nr dokumentene sendes domstolen sammen med en
tiltalebeslutning.
For en norsk dommer er det en nrliggende innvending mot det svenske
systemet at norske dommere ikke fr tilsendt saksdokumentene i en straffesak.
Skal pressen eller allmennheten ha en videre adgang til dokumentene enn
dommeren ? "
https://www.domstol.no/globalassets/...domstolene.pdf
Citera
2020-05-30, 20:59
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Har et sprsml som jeg lurer litt p. Vet du om TEH (snnen) bodde i nrheten av Sloraveien da forsvinningen skjedde? Vet du det? Kanskje andre her inne vet det?
Ja, han bodde p Rasta som ligger like ved Futurum. Ca 10 min med bil unna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in