Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Takk! Det kan ha vrt slik. Hvis TH er GM og hvis AE l dd i huset helt til TH kom hjem ca kl 13:38. Ville ikke det vre risikabelt, i tilfelle noen lste seg inn og fant AE dd og obduksjonen viste forgiftning? (Nabo/andre kunne blitt bekymret for AE hvis de hrte bjeffende valp og ikke fikk svar fra AE nr de ringte p dren (og kunne kontaktet ndetater/andre som ville lst opp dren og underskt). Kanskje de ogs kunne ha sett (gjennom vinduer) AE ligge dd p kjkkengulvet hvis hun hadde ddd p kjkkenet?)
Jeg er usikker p om det er mulig fjerne/rengjre spor fra overflater, etter at et menneske har blitt forgiftet, f.eks. sekret, som oppstr pga brekninger o.l., eller rester av selve giften. Jeg har tenkt at gift var utelukket, pga spor fra giften kunne blitt funnet, og at det var stor risiko for at AE kunne ringt til noen, hvis hun kjente seg drlig. Det var ogs slik at hun hadde en avtale med elektrikeren i 10 tiden, og som du sier, han eller noen andre, kunne sett inn et vindu og oppdaget henne f.eks. liggende p gulvet.
Jeg tenker at hvis det dreier seg om en forgiftning, s burde GM ha kontroll p hvor offeret befant seg.
Jeg tenker at badet i 1. etj. kan vre et egnet sted, bde i forhold til innsyn og muligheter for rask rengjring. Kanskje srlig hvis det er et lite rom og sluk i gulvet.
Kan det vre mulig blande gift inn i tannkrem? Det er kanskje ikke s avslrende i forhold til smak?
Snn kan GM vre rimelig sikker p at offeret befinner seg p badet, hvis GM kjenner BOs rutiner og plasserer tannkremtuben der p riktig tidspunkt, f.eks. mens offeret snakker i telefonen og GM er 5 min fra arbeidsplassen.