Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-26, 22:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enorm korruption i Colombia.

Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
I övrigt så är jag inte speciellt insatt i hur drogmarknaden ser ut i området men jag har svårt att tro att dessa israeler kan sälja några nämnvärda mängder droger utan att ha med lokala colombianer att göra, om de ska klara sig med livet i behåll. Men det kan ju vara möjligt, såklart.

Om dessa israeler sålde droger vet jag ingenting om men om de gjorde det, så hade de att göra med både lokala och inte lokala colombianer.

Finns svenskar som har bott i Colombia som har varit inblandade i drogmarknaden där men dessa har s. a. s. gift in sig. Att komma dit som utlänning till detta våldsamma land och försöka att ta över går inte. Då slutar det mycket otrevligt. Dessutom en enorm korruption.

Tyvärr tror jag inte att hans mamma kommer att få svar på alla frågor hon har.
Citera
2020-05-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Om dessa israeler sålde droger vet jag ingenting om men om de gjorde det, så hade de att göra med både lokala och inte lokala colombianer.

Finns svenskar som har bott i Colombia som har varit inblandade i drogmarknaden där men dessa har s. a. s. gift in sig. Att komma dit som utlänning till detta våldsamma land och försöka att ta över går inte. Då slutar det mycket otrevligt. Dessutom en enorm korruption.

Tyvärr tror jag inte att hans mamma kommer att få svar på alla frågor hon har.

Nej precis, det är lite så jag tänker också.
Enligt bland annat denna artikel ska det ha förekommit droghandeln på klubben där man hittade blodet:
https://translate.googleusercontent....awGw5c3Yrs4p0Q
Citera
2020-05-27, 17:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Israeler.

Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Nej precis, det är lite så jag tänker också.
Enligt bland annat denna artikel ska det ha förekommit droghandeln på klubben där man hittade blodet:
https://translate.googleusercontent....awGw5c3Yrs4p0Q

Prostitution och droger är det som ger mycket pengar.

Om den försvunne var inblandad i dessa verksamheter vet jag inte men kan ha varit fullt möjligt. Jag tror att hans försvinnande och död var ett "inside job". Alltså att de inblandade var själva israeler.
Citera
2023-05-03, 21:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Försvinnanden i Colombia.

Nyligen försvann en ung man i Mendellin och kom då att tänka på det här fallet.

(FB) Svenskiranier försvunnen i Medellin, Colombia (2023-04-13)

Den här mannen försvann i Cartagena för över fyra år sedan. Någon som vet om nya uppgifter har framkommit?
Citera
2023-05-06, 19:46
Medlem
Skarparattarns avatar
Intressant aldrig hört talas om detta innan. Såg på ratsit att han står som utvandrad 2021.

Borde han inte snarare bli dödförklarad?
Citera
2023-05-06, 21:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Intressant aldrig hört talas om detta innan. Såg på ratsit att han står som utvandrad 2021.

Borde han inte snarare bli dödförklarad?

Man tycker det men tydligen är han "utvandrad" så sent som 2021. I verkligheten försvann han redan 2018 och står fortfarande kvar på Interpols lista över försvunna personer.

https://www.interpol.int/How-we-work...ces#2018-36685
Citera
2023-05-06, 22:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Man tycker det men tydligen är han "utvandrad" så sent som 2021. I verkligheten försvann han redan 2018 och står fortfarande kvar på Interpols lista över försvunna personer.

https://www.interpol.int/How-we-work...ces#2018-36685

Ja det var det jag reagerade på. Mkt märkligt fall.
Citera
2023-05-06, 22:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Klubbägare i Cartagena.

Citat:
Ja det var det jag reagerade på. Mkt märkligt fall.

Eriksson bodde i Cartagena och ägde där ett flertal klubbar.

Troligen blev han mördad i samband med att han försvann.
Citera
2023-05-06, 23:08
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Eriksson bodde i Cartagena och ägde där ett flertal klubbar.

Troligen blev han mördad i samband med att han försvann.

Funderar på om det finns någon variant av Doenetwork med länder i Sydamerika om han kanske blivit funnen men inte identifierad.

Förstår inte varför han blev registrerad som utvandrad 3 (!) år efter han försvann. Borde blivit registrerad som avliden tycker jag.
Senast redigerad av Skarparattarn 2023-05-06 kl. 23:11.
Citera
2023-05-06, 23:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uppgiften om utvandrad 2021 kan inte stämma.

Citat:
Funderar på om det finns någon variant av Doenetwork med länder i Sydamerika om han kanske blivit funnen men inte identifierad.

Förstår inte varför han blev registrerad som utvandrad 3 (!) år efter han försvann. Borde blivit registrerad som avliden tycker jag.

Ja jag håller med dig till fullo.

Tycker detta är märkligt. Den här registreringen som utvandrad 2021 kan kanske ha kommit från någon anhörig men den stämmer inte. Skulle han ha dykt upp skulle efterlysningen inte ha funnits kvar. I efterlysningen hos Interpol så står hans mors namn.
Citera
2024-03-01, 01:50
Medlem
Kan han ha tagit sig till Sverige med annan identitet eller är det bekräftat att han är död?

Jag tycker mig känna igen honom på bilden men den jag tänker på är lite äldre.

Känner inte "den andre" så väl att jag vet vad han heter, men har observerat någon som liknar "mannen på bilden" i närområdet där jag bor. Om det är han så bör han ändå heta något annat för att kunna klara av att hålla sig under radarn här i Sverige.

Annars är mannen här bara väldigt lik den efterlyste.
Citera
2024-03-01, 10:24
Medlem
hipsterkatts avatar
Han kanske återuppstått i form av Sergio från Love is blind?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in