Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-27, 20:15
Medlem
Efter att scrollat igenom instagram får jag gång på gång de här instagramkontona som berättar hur man blir rik och hur de "tjänade" sina pengar.
Tycker ni att de verkar realistiska? Ett exempel på detta är "Finansexperten" som blev miljonär innan 20 ett annat är spargurun.

Så tror ni att de är realistiska eller bara en bunt med mytomaner?
Citera
2020-05-27, 20:32
Medlem
lyktstolpes avatar
Spelar det någon roll? Varför är alla millenials så obsessed av vad som läggs ut på sociala medier.

Lev dit eget liv.
Citera
2020-05-27, 20:49
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorSprutKant
Efter att scrollat igenom instagram får jag gång på gång de här instagramkontona som berättar hur man blir rik och hur de "tjänade" sina pengar.
Tycker ni att de verkar realistiska? Ett exempel på detta är "Finansexperten" som blev miljonär innan 20 ett annat är spargurun.

Att de ofta är felstavade och representeras av B- och C-kändisar gör inte att det ringer några varnande klockor hos dig?
Citera
2020-05-27, 20:57
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
95% PROcent är totalt hästskit. De tjänar på att du ska klicka på deras annons osv.
Citera
2020-05-27, 21:10
Medlem
nej det är inte sant.
Citera
2020-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
nej det är inte sant.

Hur kan du vara så säker? Ser ganska legit ut om man kollar på Finansexperten eller spargurun.
Citera
2020-05-27, 21:33
Medlem
Ringhals3s avatar
På Instagram kan alla vara miljonärer...
Citera
2020-05-27, 21:37
Medlem
NereMedOlas avatar
En miljon är ju inte sjukt mycket pengar. Ett par årslöner för vilken knegare som helst.
Citera
2020-05-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
En miljon är ju inte sjukt mycket pengar. Ett par årslöner för vilken knegare som helst.

Ja men Finansexperten har 14......
Citera
2020-05-27, 22:50
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Hur kan du vara så säker? Ser ganska legit ut om man kollar på Finansexperten eller spargurun.

Är det du som är finansexperten och vill marknadsföra din sketna instagram? Gick in och kolla och det inte legit ut för 5öre vafan snackar om?
Citera
2020-05-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
Är det du som är finansexperten och vill marknadsföra din sketna instagram? Gick in och kolla och det inte legit ut för 5öre vafan snackar om?

Nej, jag får upp dessa konton varje dag i utforska och jag har hållit på med aktier i 10 år och tycker inte att dessa konton ser legit ut.
Citera
2020-05-27, 23:18
Medlem
Citat:

Mer än 90% av dom är bara ute efter att du ska klicka och kanske sprida det vidare så fler klickar osv osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in