2020-05-31, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Her er den oversikten over sms og anrop m.m. som Minnimus lagde:

Ja, her var den. Takk.

Vet vi virkelig helt sikkert at samtalen 9:14 ble besvart? For meg virker det som at han ringte henne opp nrmere ti fordi hun hadde forskt ringe ham. Jeg lurer ogs p hvorfor det tidligere sto i media at 9:14-samtalen var med TH. Noen som vet og som har helt sikre bekreftelser p det de vet?
Citera
2020-05-31, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, her var den. Takk.

Vet vi virkelig helt sikkert at samtalen 9:14 ble besvart? For meg virker det som at han ringte henne opp nrmere ti fordi hun hadde forskt ringe ham. Jeg lurer ogs p hvorfor det tidligere sto i media at 9:14-samtalen var med TH. Noen som vet og som har helt sikre bekreftelser p det de vet?

2 minutters samtale ja. Det har ikke kommet annen bekreftet informasjon enn at den var til et familiemdlem, og ikke samme person som sms 0910 var til. Ikke TH nei. Mange sier det er snnen. Trolig.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-05-31 kl. 00:30.
Citera
2020-05-31, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det er spennende. Selv om saken p alle mter ogs er veldig tragisk.

Vi venter ogs p avgjrelse fra Eidsivating lagmannsrett om politiet fr fortsette ransakelsene i Sloraveien eller ikke. (Jeg tror politiet fr fortsette ransakningene, og at noe annet vil vre uventet.)

Og enten m alibiet vre falskt, eller drapet m ha blitt begtt etter siste telefonsamtale var avsluttet 09:16. Da m TH enten ha hatt medhjelpere, eller han har satt opp en eller annen form for ddelig felle i huset. Gift, strm, eller lignende.

Nei det vet jeg ikke. Han hadde tolv ssken, n skal det vre ni eller ti igjen som lever. Om noen av ssknene, eller kanskje never eller nieser, har hatt nr kontakt med gullsmeder, vet jeg ikke. Noen lokalkjente kan kanskje svare p det. Om det finnes forbindelser til gullsmeder i familien.

Er det trd p FB om dette drapet.

Spker du. Er det noe du har lest noe sted. At noen skal ha trillet trillebr med AEH i, midt p blanke formiddagen. Det er en syk id.
Det finns skert en trd om det annars r rttegngspodden bra. Cyanidkvinnan i 5 delar.
https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000452804930
Citera
2020-05-31, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja det kan hende. Det er jo vill spekulasjon, men nr disse bildene er p fb til snnen s er det ikke rart man kan undre seg, ihvertfall littegrann:
Jeg har vrt enig at dette er forunderlig lenge, men har vel roet det ned litt. Virker som om folk med innside i saken p forumet, mener at TEH er en snill og flsom fyr. Slik jeg har forsttt det da. Er ingen som sitter p sannheten, men det har styrt meg litt vekk fra tolke for mye inn i TEH. Men er nok undre p, ja.
Citera
2020-05-31, 00:46
Medlem
Citat:
Takk for informasjon! De bildene som en person legger ut kan feks symbolisere ting som vedkommende er opptatt av og/eller flelser og tanker som vedkommende har. Men bildene trenger ikke bety noe spesielt.

Enig i det generelt. Men hos meg skurrer det nr hans mor er sannsynligvis drept p grusomt vis, og han ikke fjerner blandt annet en skrekkfilm med mord som tema (Zelda). Blandt andre ting. Jeg fr ogs inntrykk av forherligelse av vold, men jeg er kanskje overflsom. Han er forresten sannsynligvis her inne, uansett hvilke rd de har ftt.
Citera
2020-05-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, vi tenker ofte likt, - og s liker vi litt alternative hypoteser ;-)

Jeg vet ikke det der med gassen, det blir nok et problem i forhold til hunden - tror det var noen andre som diskuterte om det kunne vre gass.

Angende den plankebiten, tror du den kan ha en symbolsk betydning?
Jeg tenker p n GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM nsker forklare hevnmotivet.

Jeg fant litt referanser til en "skigard".
- "Ein skigard kan ikkje vara evig veit du", den sangen er visstnok en protestsang.
- "Skigard" blir mye brukt i sprket som et symbolsk virkemiddel.

Jeg vet det er skt, men syntes det var litt intressant at "ein skigard" en symbolsk betydning :-)

https://psykologtidsskriftet.no/komm...nkje-vara-evig

Et gjerde: Mangel p empati er p en mte et gjerde, drlig kommunikasjon mellom parter, p ene eller andre mten, kan ogs vre det.

Et uttrykk som vi ofte bruker i det norske sprket i konfliktsituasjoner "Er du helt p jordet"
https://nn.m.wikipedia.org/wiki/Skigardsvise

Kan "Ein skigard" vre et symbol p ekteskapet?

Moralen i visa er at man kan "klive ein skigard"
Kan det vre symbol p en skillsmisse?

Skigardvise:
https://www.musixmatch.com/lyrics/St...en/Skigardvise
Det er veldig fint at du og andre har alternative hypoteser :-)
Du har nok rett i det med gassen.

Takk for svrt interessante betraktninger, informasjon og linker! :-)
Du kan vre inne p noe veldig viktig!

Ja, jeg tror at du har rett i det du skrev "n GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM nsker forklare hevnmotivet."

Jeg kan ikke tenke meg at TH skulle ha noen grunn til legge igjen en slik gjenstand som den planken fra en skigard som skulle symbolisere noe. Dette fr meg til tenke at TH er 100% uskyldig, og at GM plasserte den planken p trappen for symbolisere noe slikt som du skrev (og kanskje GM gjorde dette av ondskap for gi TH et stikk eller for gi TH et (ikke vennligsinnet) hint/en slags beskjed om noe (som feks hevnmotivet som du skrev)).

I s fall; vet eller forstr TH hvem GM er?
Hvis TH vet eller forstr hvem GM er: Hva er da grunnen til at TH ikke gr til politiet og forteller om hvem han forstr at GM er?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-31 kl. 00:58.
Citera
2020-05-31, 00:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Penger tape er et viktigere stikkord her en vi har fantasi til forestille oss, er jeg redd.
Selvflgelig, hvis det er snakk om at forretningen gr i grus pga skilsmisseoppgjr med pflgende utsalg av verdier, men da er det som jeg skrev ikke snakk om bare gi alibi. En for alle, alle for en i s fall, hvor alle risikerer lik straff.

Uansett tviler jeg fortsatt p at andre enn TH sto bak drapet, svrt f partnerdrap blir begtt av flere GM.

Sjansen for mislykkes mangedobles for hver ekstra medhjelper, og det vet TH meget godt. Jeg tror saken hadde vrt lst for lenge siden om det ikke GM var alene.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-31 kl. 00:58. Anledning: Feilstaving
Citera
2020-05-31, 00:56
Medlem
Citat:
Ja, her var den. Takk.

Her str det at AE snakket med familiemedlemmet kl 9:14:

"klokken 09.14, snakket Anne-Elisabeth Hagen med et annet familiemedlem."
"Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell"

(Klokken 09.48, alts 32 minutter etter at den forrige samtalen ble avsluttet, forskte en elektriker ringe til AE)

"Den neste som forskte ringe Anne-Elisabeth, var familiemedlemmet hun hadde snakket med klokken 09.14."
https://www.tv2.no/a/11467233/
Citera
2020-05-31, 01:05
Medlem
VG eavis (30.05.20 ) "I lange avhr: Dette sa barna om ekteskapet."

"I avisen elles kan du lese om avhrene barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen hadde med politiet"

Det samme str kanskje i lrdagens papirutgave? Noen som kan gi noen drypp fra artikkelen? :-)
Citera
2020-05-31, 01:18
Medlem
Citat:
VG eavis (30.05.20 ) "I lange avhr: Dette sa barna om ekteskapet."

"I avisen elles kan du lese om avhrene barna til Tom og Anne-Elisabeth Hagen hadde med politiet"

Det samme str kanskje i lrdagens papirutgave? Noen som kan gi noen drypp fra artikkelen? :-)
- Avhr mandag august i fjor, koordinerte av de 3 barna, bare over en dag slik jeg forstr det

- Avhr til langt p kveld, tema var konflikt og skilsmisse

- Barna var stort sett samsvarte da de ble konfrontert med andre vitneavhr (totalt gjennomfrt over 200)

- Politiet har stilt spm. om ting tilbake til 90-tallet

- Barna hadde som nevnt stort samsvar og kjente seg ikke igjen i vitner

- Barna visste ikke om hemmelig ransaking etc.

- Barna spurt om ektepakt, mer fr vi ikke vite om det

- Barna nsker neppe lenger bidra med nye avhr, ble spurt forrige uke, skal se an

- Politiet mener ektepakt er urimelig og nsker barna tilbake i avhr
Citera
2020-05-31, 01:20
Medlem
Citat:
Det er veldig fint at du og andre har alternative hypoteser :-)
Du har nok rett i det med gassen.

Takk for svrt interessante betraktninger, informasjon og linker! :-)
Du kan vre inne p noe veldig viktig!

Ja, jeg tror at du har rett i det du skrev "n GM med et hevnmotiv, som er psykologisk betinget, og at GM nsker forklare hevnmotivet."

Jeg kan ikke tenke meg at TH skulle ha noen grunn til legge igjen en slik gjenstand som den planken fra en skigard som skulle symbolisere noe. Dette fr meg til tenke at TH er 100% uskyldig, og at GM plasserte den planken p trappen for symbolisere noe slikt som du skrev (og kanskje GM gjorde dette av ondskap for gi TH et stikk eller for gi TH et (ikke vennligsinnet) hint/en slags beskjed om noe (som feks hevnmotivet som du skrev)).

I s fall; vet eller forstr TH hvem GM er?
Hvis TH vet eller forstr hvem GM er: Hva er da grunnen til at TH ikke gr til politiet og forteller om hvem han forstr at GM er?
Jeg vet ikke, men hvis han forstr hvem det er, s m det enten vre noen som TH har en nr relasjon til, eller noen som kan avslre noe kriminelt TH selv har vrt involvert i.
TH trenger ikke forst symbolikken, og symbolikken trenger ikke avslre GMs identitet.
Citera
2020-05-31, 01:21
Medlem
Er det noen som kan forklare hva en kryptoAST er?
Eller Crypto-AST?
Senast redigerad av Havhest 2020-05-31 kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in