Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-04, 23:57
  #1
Medlem
Vad tycker ni?

Det orsakas bara mer och mer problem i västvärlden ju mera kvinnorna får makt.

Land efter land raseras pga deras naivitet.
Citera
2020-06-05, 00:03
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Vad tycker ni?

Det orsakas bara mer och mer problem i västvärlden ju mera kvinnorna får makt.

Land efter land raseras pga deras naivitet.
Vilka problem? Och vilka länder har raseras?
Hur många länder, rent historiskt, har raserats p.g.a. män, tror du?

Och är det verkligen bättre i muslimska länder?
Citera
2020-06-05, 00:14
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vilka problem? Och vilka länder har raseras?
Hur många länder, rent historiskt, har raserats p.g.a. män, tror du?

Och är det verkligen bättre i muslimska länder?



Männen har byggt upp de flesta länderna.

Det sker en invasion i västvärlden, och raser blandas.

Land för land tappar sin identitet, och det är riktigt farligt. Det föder bara hat och otrygghet.

Dessa problem finns inte i Arabländerna, där har de iaf kvar sin identitet.

Och i arabländerna där det finns pengar, är det tiptop.

Där handlar det mer om pengar som gör att det är dåligt. Inte att det är männen som har makten.

I Sverige finns pengar, men ingen identitet kvar. Det som tidigare generationer byggt upp, det raseras av kvinnorna.

Landet blir själlöst....

Länderna i västeuropa tappar sin själ, och det är kvinnorna som är styrda av media som ligger bakom detta.
__________________
Senast redigerad av DonTrump 2020-06-05 kl. 00:21.
Citera
2020-06-05, 00:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Männen har byggt upp de flesta länderna.

Det sker en invasion i västvärlden, och raser blandas.

Land för land tappar sin identitet, och det är riktigt farligt. Det föder bara hat och otrygghet.

Dessa problem finns inte i Arabländerna, där har de iaf kvar sin identitet.

Och i arabländerna där det finns pengar, är det tiptop.

Där handlar det mer om pengar som gör att det är dåligt. Inte att det är männen som har makten.

I Sverige finns pengar, men ingen identitet kvar. Själlöst....

Länderna i västeuropa tappar sin själ, och det är kvinnorna som ligger bakom detta.
Jag ser inte allt på samma sätt, tydligen. Ja, män har byggt upp, men män har även raserat, startat världskrig, m.m.
Och jag håller inte med om att det verkar vara bra i muslimska länder. Speciellt inte för mig, som inte är muslim.
När det gäller kvinnor så vill jag att de ska ha frihet. Det är en självklarhet för mig.
Citera
2020-06-05, 00:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag ser inte allt på samma sätt, tydligen. Ja, män har byggt upp, men män har även raserat, startat världskrig, m.m.
Och jag håller inte med om att det verkar vara bra i muslimska länder. Speciellt inte för mig, som inte är muslim.
När det gäller kvinnor så vill jag att de ska ha frihet. Det är en självklarhet för mig.

Jag är själv muslim, men född och uppväxt här. Varit i många länder, och majoriteten är fullt fungerande och bra länder.

Men kommer många hit, så blir det en krock. Då många av männen från dessa länder är emot att kvinnan ska vara så fri, så som kvinnorna är här.

Det svenska kvinnor inte förstår är ju att de röstar hit sin egna grav. Om det är just friheten de vill ha.

Och, kanske är det ändå den rätta vägen att gå trots allt? För kvinnorna fick chansen, men sumpade den.
__________________
Senast redigerad av DonTrump 2020-06-05 kl. 01:25.
Citera
2020-06-05, 00:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Jag är själv muslim, men född och uppväxt här. Varit i många länder, och majoriteten är fullt fungerande och bra länder.

Men kommer många hit, så blir det en krock. Då många av männen från dessa länder är emot att kvinnan ska vara så fri, så som kvinnorna är här.

Det svenska kvinnor inte förstår är ju att de röstar hit sin egna grav. Om det är just friheten de vill ha.

Och, kanske är det ändå den rätta vägen att gå trots allt? För kvinnorna fick chansen, men sumpade den.
Om allt fungerar så bra, varför kommer så många hit?

Män har sumpat chansen flera ggr, inte blir det samma snack då, att de borde lägga ner?
Citera
2020-06-05, 00:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Om allt fungerar så bra, varför kommer så många hit?

Män har sumpat chansen flera ggr, inte blir det samma snack då, att de borde lägga ner?

De kommer hit för att de tror att de kommer få det ännu bättre här. Och det är det många som får. Men även många som inte får det.

Majoriteten flyr inte för sina liv, utan för ett ännu bättre liv. Tror de.

Män har sumpat flera chanser, absolut.

Men det finns välfungerande länder som män skapat, Sverige är ett av dem. Och det håller kvinnorna på att rasera.
Citera
2020-06-05, 00:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
De kommer hit för att de tror att de kommer få det ännu bättre här. Och det är det många som får. Men även många som inte får det.

Majoriteten flyr inte för sina liv, utan för ett ännu bättre liv. Tror de.

Män har sumpat flera chanser, absolut.

Men det finns välfungerande länder som män skapat, Sverige är ett av dem. Och det håller kvinnorna på att rasera.
Nja, det är nog en blandning av kvinnor och män i så fall. Att skylla på kvinnorna är nog att göra det väldigt lätt för sig.
Citera
2020-06-05, 02:05
  #9
Medlem
Vad menar du med att "ge" frihet?

Kvinnor är inte mäns ägodel som män ska bestämma över. Är en person myndig så är den lika fri/lika ofri som alla andra myndiga personer. Visst, man kan ta ifrån en människa dennes frihet. Av en eller annan orsak. Men man ger inte frihet till någon annan, utan man tar friheten ifrån en annan.

Vill du ta friheten ifrån en annan människa? Vill du bestämma över en annan människa? Få en annan människa att känna sig kuvad under dig? Tror du att det skulle kännas bra för dig?

Om du är en fri människa som är tillsammans med en annan fri människa, så vet du ju att hon är med dig av egen fri vilja. Att hon älskar dig och gör saker med dig/för dig av kärlek till dig.

Tar du ifrån en kvinna hennes frihet så vet du inte om hon är tillsammans med dig av kärlek eller av tvång, då kanske hon ligger med dig för att hon att kuvad under dig och känner sig tvungen och inte för att hon vill. Det är ren och skär våldtäkt. Ert förhållande kommer alltid vara förljuget. Skulle du vilja ha det så?

I övrigt vet jag många muslimer som är fria, båda män och kvinnor. Och lever i relationer med varandra av kärlek till varandra och av fria val. Likaså finns det många ickemuslimska kvinnor som lever i ofria relationer pg. våld/hot/förtryck från sina ickemuslimska partners. Så jag förstår inte riktigt varför du blandar in islam i din frågeställning?
Citera
2020-06-05, 02:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad menar du med att "ge" frihet?

Kvinnor är inte mäns ägodel som män ska bestämma över. Är en person myndig så är den lika fri/lika ofri som alla andra myndiga personer. Visst, man kan ta ifrån en människa dennes frihet. Av en eller annan orsak. Men man ger inte frihet till någon annan, utan man tar friheten ifrån en annan.

Vill du ta friheten ifrån en annan människa? Vill du bestämma över en annan människa? Få en annan människa att känna sig kuvad under dig? Tror du att det skulle kännas bra för dig?

Om du är en fri människa som är tillsammans med en annan fri människa, så vet du ju att hon är med dig av egen fri vilja. Att hon älskar dig och gör saker med dig/för dig av kärlek till dig.

Tar du ifrån en kvinna hennes frihet så vet du inte om hon är tillsammans med dig av kärlek eller av tvång, då kanske hon ligger med dig för att hon att kuvad under dig och känner sig tvungen och inte för att hon vill. Det är ren och skär våldtäkt. Ert förhållande kommer alltid vara förljuget. Skulle du vilja ha det så?

I övrigt vet jag många muslimer som är fria, båda män och kvinnor. Och lever i relationer med varandra av kärlek till varandra och av fria val. Likaså finns det många ickemuslimska kvinnor som lever i ofria relationer pg. våld/hot/förtryck från sina ickemuslimska partners. Så jag förstår inte riktigt varför du blandar in islam i din frågeställning?

Det finns ingen kärlek mellan män och kvinnor. Kvinnor väljer män utifrån pengar. Förlorar mannen sina pengar drar kvinnan omgående.
Citera
2020-06-05, 02:20
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Det finns ingen kärlek mellan män och kvinnor. Kvinnor väljer män utifrån pengar. Förlorar mannen sina pengar drar kvinnan omgående.

Kvinnor tjänar egna pengar. Ibland tjänar kvinnor tom. mer pengar än sina män. Samtliga kvinnor jag känner är tillsammans med sina män av kärlek. De är inte ute efter sina partners pengar, verkligen inte. Dessa kvinnor tjänar sina egna pengar. Sedan är det klart att de vill att deras män också ska tjäna pengar, så att inte fruarna behöver vara ensamma försörjare för familjen, utan att männen och kvinnorna delar på omkostnaderna. Men det är inte pengarna kvinnorna är tillsammans med och älskar. Utan kvinnorna är tillsammans med sina män och älskar männen.

Låter som du har råkat ut för tråkigheter, men jag kan garantera dig att de fria kvinnor jag känner, de tjänar sina egna pengar och är tillsammans med sina män av kärlek. Det är sådana fördelar som frihet faktiskt ger: att kvinnor kan välja partner av kärlek och har friheten att göra det.
Citera
2020-06-05, 03:11
  #12
Medlem
Casual-Cultures avatar
Ja och åter igen ja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in