2020-06-05, 09:07
Medlem
Mulig jeg er naiv, men jeg har ingen tro p at politiet har agert p indisier i denne saken. TH som er godt bemidlet og ressurssterk vil ikke ha noe problem med gruse politiet hvis justismord. Derfor tror jeg politiet har vrt EKSTRA forsiktige og nye fr de tok ut siktelse.
De sitter p mye mer enn vi vet, selvsagt. Bare det faktum at de fr fortsette underskelsene i huset m bety at det er flere nye og viktige funn.

Brevet fra datter og SMS - her synes jeg advokat og media burde gjort noen andre vurderinger. Heller gjengitt ordlyden fremfor det faktiske brev og SMS. Hennes opplevelser av politiet er ikke bra og jeg tviler ikke p hva hun skriver, men jeg tenker det ikke er s hrreisende som man skulle tro utifra ordlyden. Men klart - det er en mor som er redd for sine barn som skriver. Det forklarer mye av affekten - mer enn bekymringen for mor, faktisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
N ble jo ikke gjennomlesningen av avhret, og fremtidlige avhr, avlyst p grunnlag av at den siktede benyttet seg av retten til nekte la seg avhre.

Eller jo, p et vis ble den jo egentlig det, uten at det var akkurat de ordene de brukte.

Og de kommer til fortsette nekte stille til avhr, med en hel del oppfinnsomme unnskyldninger, uten at de direkte sier at de vil benytte seg av den siktedes rett til ikke forklare seg i avhr.

Hva har dette med kommentaren min gjre ?
Citera
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
AE ble ikke behandlet godt hjemme.

Jeg har selv vrt vitne til at min mor systematisk, jevnlig og daglig fr kjeft av min far, for nr sagt hva som helst.

At ikke kjkkenet er blankpusset nr han finner det for godt g innom det, at ikke middagen str p bordet nr han er sulten, at barna ikke oppfrer seg pent og ordentlig og gjr som de skal.

Nr en persons rolle i livet handler om blidgjre en person til enhver tid, eller i det minste srge for at han ikke blir plaget, eller gud forby, sint, s mister man til slutt seg selv.

Men folk av denne generasjonen gr allikevel bare ikke fra hverandre, okke som.
Citera
2020-06-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Tror dere at Motparten kommer til svare?

Jeg tror at Motparten har delagt og kastet sitt notat med koder til den digitale plattformen som ble brukt i kommunikasjon tidligere. Meen jeg tror at Motparten kommer til ta kontakt med TH p en eller annen mte for hve inn penger, og jeg tror at Motparten kommer til ta kontakt med TH gjennom kryptert epost og gi informasjon om "kontonummer" (dvs kryptokonto) som penger nskes innbetalt til.

Tror du att denna motparten r reell?
Eller att TH str bakom?

Min tanke r att om ngon svarar blir det en bekrftelse p en medhjlpare.
M sgas att det endast r Holden och TH som gr denna transaktionen utan polisens inblandning?
Citera
2020-06-05, 09:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva har dette med kommentaren min gjre ?

Noen snakket om siktedes rett til nekte la seg avhre. Som alts ikke ble benyttet her.

Du, eller noen andre autoritetshatere, tror jeg.

Beklager hvis jeg tok feil og trodde det var deg.
Citera
2020-06-05, 09:21
Medlem
Citat:
Jeg har selv vrt vitne til at min mor systematisk, jevnlig og daglig fr kjeft av min far, for nr sagt hva som helst.

At ikke kjkkenet er blankpusset nr han finner det for godt g innom det, at ikke middagen str p bordet nr han er sulten, at barna ikke oppfrer seg pent og ordentlig og gjr som de skal.

Nr en persons rolle i livet handler om blidgjre en person til enhver tid, eller i det minste srge for at han ikke blir plaget, eller gud forby, sint, s mister man til slutt seg selv.

Men folk av denne generasjonen gr allikevel bare ikke fra hverandre, okke som.

Men her er ogs barna med p det.
Citera
2020-06-05, 09:24
Medlem
VG kommer med hittil ukjente detaljer fra trusselbrevet.
P en stol i gangen l blant annet en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler.
Med store bokstaver og p gebrokkent norsk sto det:
Resten kan leses her:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...angt-fra-huset
Citera
2020-06-05, 09:36
Medlem
Hvorfor er brevet underskt av hndskrift eksperter? Var det ikke maskinskrevet? Kan hndskrift proff tolke skrivemte?

Konvolutt? Er personen s ordentlig at det var ndvendig? Spytt p hvis de har lukket konvolutten? (Antar de ikke var s dumme)

Hvorfor slippe henne fri med en mobil?
Gjenstand for etterforskning dersom det hadde skjedd. Indikerer dette at de visste allerede da at det ikke kom til skje, at de overdrev?

Litt antydning til svensk her. Er det noen vi har mistenkt som kan ha tilknytning dit? Eller bevisst veiledning?

Hvorfor kontaktet TH politiet s fort? Burde han ikke tenkt seg om med tanke p hennes liv dersom han var uskyldig? Skyldig m han jo kontakte de men..
Citera
2020-06-05, 09:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Men her er ogs barna med p det.

Jeg er yngst, og har dermed ftt det bde fra vre foreldre, og mine to eldre ssken som er godt indoktrinert.

De var akkurat like ille som vre foreldre, for meg.

Etter min erfaring er de eldste barna de som er mest lojale.
Citera
2020-06-05, 09:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
VG kommer med hittil ukjente detaljer fra trusselbrevet.
P en stol i gangen l blant annet en hvit konvolutt, trusselbrevet og flere av konas personlige eiendeler.
Med store bokstaver og p gebrokkent norsk sto det:
Resten kan leses her:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...angt-fra-huset

Serist, er det Lai*a Berth*ussen som har skrevet dette trusselbrevet, eller...?
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 09:49.
Citera
2020-06-05, 09:42
Medlem
T.H har p seg to ringer, kan den ene vre konas gifte ring?
Citera
2020-06-05, 09:43
Medlem
Citat:
Noen snakket om siktedes rett til nekte la seg avhre. Som alts ikke ble benyttet her.

Du, eller noen andre autoritetshatere, tror jeg.

Beklager hvis jeg tok feil og trodde det var deg.

Jofs innlegg er en referanse til at Holden har gitt beskjed om at TH ikke kommer til stille til flere avhr.

Jeg har derfor gitt Tom Hagen et klart rd om at han ikke br stille til nye avhr i dagens situasjon, og Hagen har besluttet seg for flge min anbefaling.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Vad r detta?? Hagen vill inte lta sig frhras av polisen.
r det en sorts lek som man kan vlja att delta i eller inte i Norge?

Och dessutom sger hans advokat att han inte ska gra det.

Om han dms. Fr han sga att han inte vill in i fngelse ocks. Mr inte bra dr.

Hvor s jeg svarer:
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Har dere ikke hrt om rettssikkerhet i Sverige ?

Hva var det du ikke forstod ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in