Vad i helvete är det här???
En artikel med Håkan Svenneling(v)
Vänsterpartiet: Ge svenskt bistånd till Trumps fiender
Citat:
Vänsterpartiet vill ge ekonomiskt bistånd till USA – som en markering mot president Trump.
Bakgrunden är polisvåldet och George Floyds uppmärksammade död.
– Trump har förstärkt rasmotsättningarna som finns i USA, säger Håkan Svenneling (V).
Citat:
Han måste få information om vad Sverige tycker om den strukturella rasism som finns i USA.
Vad tycker ni om detta? Vadå ge bistånd för att "stödja Trumps fiender"? och "strukturell rasism"? Vadå för strukturell rasism, vad är det för rasism de ser överallt, jag fattar verkligen inte? De skriver i artikeln att Trump har skapat mer rasism i USA.. det är ju för fan media som skapar rasismen, som göder folk med uppfattningen att svarta är utsatta och att vita ska känna skuld!
Vita dödas ju lika mycket som svarta och svarta dödas av andra svarta lika mycket som vita mot svarta. Ändå ska vi ge bistånd för att stödja nånting som handlar om "rasism" när den inte är ett så stort problem som de säger. Och dessutom handlar det om i ett helt annat land i en helt annan världsdel.
Jag fattar inte hur våra politiker tänker. Jag vet att riktig rasism existerar men det är FAN inte den strukturella omfattande rasismen som dessa vill få det till. Vad lever de i för sorts värld, det fattar jag aldrig, det är ett mysterium. Finns det verkligen inte nåt viktigare att ge bistånd till som verkligen gör skillnad.
Vad tycker ni om detta? Ska det ges bistånd tycker ni?
Edit: Stavfel och slarvskrivet