• 1
  • 2
2020-06-05, 17:07
Medlem
Gubbelisas avatar
Vad i helvete är det här???
En artikel med Håkan Svenneling(v)
Vänsterpartiet: Ge svenskt bistånd till Trumps fiender

Citat:
Vänsterpartiet vill ge ekonomiskt bistånd till USA – som en markering mot president Trump.

Bakgrunden är polisvåldet och George Floyds uppmärksammade död.

– Trump har förstärkt rasmotsättningarna som finns i USA, säger Håkan Svenneling (V).

Citat:
Han måste få information om vad Sverige tycker om den strukturella rasism som finns i USA.

Vad tycker ni om detta? Vadå ge bistånd för att "stödja Trumps fiender"? och "strukturell rasism"? Vadå för strukturell rasism, vad är det för rasism de ser överallt, jag fattar verkligen inte? De skriver i artikeln att Trump har skapat mer rasism i USA.. det är ju för fan media som skapar rasismen, som göder folk med uppfattningen att svarta är utsatta och att vita ska känna skuld!
Vita dödas ju lika mycket som svarta och svarta dödas av andra svarta lika mycket som vita mot svarta. Ändå ska vi ge bistånd för att stödja nånting som handlar om "rasism" när den inte är ett så stort problem som de säger. Och dessutom handlar det om i ett helt annat land i en helt annan världsdel.
Jag fattar inte hur våra politiker tänker. Jag vet att riktig rasism existerar men det är FAN inte den strukturella omfattande rasismen som dessa vill få det till. Vad lever de i för sorts värld, det fattar jag aldrig, det är ett mysterium. Finns det verkligen inte nåt viktigare att ge bistånd till som verkligen gör skillnad.

Vad tycker ni om detta? Ska det ges bistånd tycker ni?

Edit: Stavfel och slarvskrivet
Senast redigerad av Gubbelisa 2020-06-05 kl. 17:21.
Citera
2020-06-05, 17:12
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Det räcker med att han åker dit med flygblad undertecknade The People of Sweden, sen kan vi jämföra medias reaktioner på tilltag av det slaget.
Citera
2020-06-05, 17:13
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Man ska inte ens försöka förstå hur vänster- och miljöpartister tänker.
Dom är sjuka i huve'.
Citera
2020-06-05, 17:13
Medlem
Kommunisten vill alltså att svenska staten skall påverka amerikanska valet.
Hyckleriet är inte ens diskret och de dubbla måttstockarna är upplagda på bordet.
Citera
2020-06-05, 17:18
Medlem
stone_sleepers avatar
Jag kan tänka mig att vänsterpartister verkligen njuter när de ser dessa upplopp i USA. Deras hat mot USA är enorm. De föredrar länder som Kuba och Venezuela, tydligen är människor mer fria och demokratiska där. Sjuka hjärnor.
Citera
2020-06-05, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Man ska inte ens försöka förstå hur vänster- och miljöpartister tänker.
Dom är sjuka i huve'.

-Denna skara spånskallar har alltså ca,15% av Sveriges röstberättigade bakom sej.
Hur mycket säger det om fosterlandet ?
Citera
2020-06-05, 17:41
Medlem
Det är bra att Vänsterpartiet agerar valarbetar åt Trump. Svenskt bistånd till att påverka us valet, efter förslag från kommunisterna - kan inte bli bättre för Trump.

Det skulle skada honom mer om dom endorsade hans kampanj istället.
Citera
2020-06-05, 17:42
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det där säger de bara för att få vänsterpartiet omnämnt i tidningarna till vilket pris som helst.

Det är inte möjligt för Sverige att ge bidrag till vad som kan utgöra destabilisering av främmande makt. Det get dåligt intryck.
Citera
2020-06-05, 17:42
Medlem
Bestbesafes avatar
Känns som Propaganda.

Farligt även.

USA kommer bomba Sverige om vi inte slutar ta in Muslimer och göda dessa.
Vi kommer ses som ett Terror land snart av mäktiga.
Då blir det FARLIGT på riktigt !!!
Citera
2020-06-05, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Vad i helvete är det här???
En artikel med Håkan Svenneling(v)
Vänsterpartiet: Ge svenskt bistånd till Trumps fiender

Vad tycker ni om detta? Vadå ge bistånd för att "stödja Trumps fiender"? och "strukturell rasism"? Vadå för strukturell rasism, vad är det för rasism de ser överallt, jag fattar verkligen inte? De skriver i artikeln att Trump har skapat mer rasism i USA.. det är ju för fan media som skapar rasismen, som göder folk med uppfattningen att svarta är utsatta och att vita ska känna skuld!
Vita dödas ju lika mycket som svarta och svarta dödas av andra svarta lika mycket som vita mot svarta. Ändå ska vi ge bistånd för att stödja nånting som handlar om "rasism" när den inte är ett så stort problem som de säger. Och dessutom handlar det om i ett helt annat land i en helt annan världsdel.
Jag fattar inte hur våra politiker tänker. Jag vet att riktig rasism existerar men det är FAN inte den strukturella omfattande rasismen som dessa vill få det till. Vad lever de i för sorts värld, det fattar jag aldrig, det är ett mysterium. Finns det verkligen inte nåt viktigare att ge bistånd till som verkligen gör skillnad.

Vad tycker ni om detta? Ska det ges bistånd tycker ni?

Edit: Stavfel och slarvskrivet

I den marxistiska maktanalysen beror observerade skillnader på förtryck. Om än grupp har det sämre bad gäller t ex inkomster eller utbildning; sitter mer i fängelse, är det ett strukturellt förtyck. Det är samma logik vad gäller kön.

Det lustiga är att man alltid utesluter östasiater - som förefaller vara än mer priviligierade än vita. Men det låsas man inte om.

Om man nu inte köper den strukturella rasismen som förklaringsmodell är man rasist. Men faktum kvarstår att det finns en heldel icke socioekonomiska prediktorer för dessa observerade skillnader på gruppnivå.
Citera
2020-06-05, 18:03
Medlem
Bestbesafes avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...trumps-fiender

PUBLICERAD:
MINDRE ÄN 2 TIM SEDAN

UPPDATERAD:
MINDRE ÄN 30 MIN SEDAN
SAMHÄLLE
Vänsterpartiet vill ge ekonomiskt bistånd till USA – som en markering mot president Trump.

Bakgrunden är polisvåldet och George Floyds uppmärksammade död.

– Trump har förstärkt rasmotsättningarna som finns i USA, säger Håkan Svenneling (V).

äckligt parti Vänstern.
Livsfarliga fan
Citera
2020-06-05, 18:13
Medlem
ArgusOnes avatar
svenska kommunister vill bistå amerikanska organisationer för fri abort. blir inte mer galet än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in