2020-06-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg fant at samme navn som et familiemedlem ogs er p rollelista i den bestialske filmen Rovdyr fra 2008. En fryktelig rolle som offer for noe veldig bestialsk. Kanskje er samme person. Kanskje skuespiller da. Men politiet mener tydeligvis at det er TH som er god skuespiller. Kanskje 70 ringen ogs er god til spille skuespill som villeder oss og sine barn? Har de indikasjon p det? Jeg synes egentlig at TH ikke virker som en utpreget skuespiller-type.

Velkommen til Hotell Csar/(Hagen)
Citera
2020-06-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
"Det var stikk motsatt." Jeg fr ikke denne helt ut av hodet... Kan det vre at hun mente at AEH sa "Heretter fr dere kalle meg XXXXXX"? Etter ryktene om antatt utroskap. Det er vel fakta, og ikke en trdsannhet at TH kom med disse beskyldningene?
Var det en del av "straffen" for at hun skulle f bli i ekteskapet, og at hun skulle informere og irettesette dette til barna selv? "Ja men jeg er jo en XXXXXX. Slutt n krangle s ikke pappa blir sint igjen!" (For da fr hun mer av straffen nr de er alene.) Er det mulig vre s ond og syk?
Det er det eneste logiske jeg kommer frem til, hvis det er psykisk mulig.

Jeg tror det rett og slett bare det er datteren som er oppgitt og fortvilet over dette og tar bare ekstra i og sier det er stikk motsatt, bare for presisere at det har ALDRI skjedd. P hele brevet s ser du at her er det ikke et brev fra en i sine fulle fem. Det er jo ogs forstelig....

Jeg tror at datteren har sakt dette til politiet. Etterp har hun ftt panikk over at dette har kommet ut. Man kan si mye om politiet men jeg tror helt rlig ikke at de lyver om snne detaljerte pstander. Da er fallhyden stor.
Citera
2020-06-08, 15:21
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg fant at samme navn som et familiemedlem ogs er p rollelista i den bestialske filmen Rovdyr fra 2008. En fryktelig rolle som offer for noe veldig bestialsk. Kanskje er samme person. Kanskje skuespiller da. Men politiet mener tydeligvis at det er TH som er god skuespiller. Kanskje 70 ringen ogs er god til spille skuespill som villeder oss og sine barn? Har de indikasjon p det? Jeg synes egentlig at TH ikke virker som en utpreget skuespiller-type.
God oppservasjon! Noe jeg ogs har observert. En skuespiller.

Det skal en del skuespiller-mentalitet til lure "alle".
Citera
2020-06-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
God oppservasjon! Noe jeg ogs har observert. En skuespiller.

Det skal en del skuespiller-mentalitet til lure "alle".

Kan ngon sga namnet p TH:s dotter?
Citera
2020-06-08, 15:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Det stemmer at snner i tillegg til vre musiker har hatt noen roller som skuespiller.
Citera
2020-06-08, 15:33
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Spekulasjoner.
Noe virker anspent i TH's familie. Har "onkel skrue" lst pengebingen sin?

En tanke jeg har er at da TH vokste opp var ting veldig anderledes enn hvordan det er n. Etter krigen var folk sparsommelige, tok vare p ting og jobbet for bygge opp Norge. TH har bygd seg opp fra null til bli milliardr. Dette er isolert sett ganske imponerende.
Jeg antar at han nsket lre barna sine at hard og mlrettet jobbing over tid gir gevinst. Slik han gjorde selv. Derfor nsket han ikke skjemme dem bort. Snn sett en fornuftig tanke.

Men vokse opp i Norge i dag er veldig anderledes enn rett etter krigen. Penger betyr mye mer. Er det ogs snakk om en generasjons-konflikt? Kanskje ikke enkelt for et/flere av barna forst hvorfor de ogs m jobbe og slite for skaffe penger slik TH gjorde det. Hvorfor ikke bare hjelpe dem slik at de kan "leve livet". De skjnner ikke hans poeng lenger. Hans prinsipper blir sett p som hnlig gjerrighet. "Lever vi en livsstil som tilsier at vi er barn av en milliardr", grubler et/flere srgmodig over.

Sikkert ikke s enkelt vre barn av en gjerrig milliardr som kanskje har skrevet et testamente slik at ikke hans middler skal "slses bort" etter hans bortgang, men skal viderefres i hans virksomheter. Hvem vet.

Gjentar at dette er kun spekulasjoner.

Godt reflektert.
Hvor vondt kan det egentlig bli vre barn av en milliardr?
Det er nok helt klart en generasjons klft med uforstand,om ikke ogs generasjonskonflikt.
Enkelt tenke seg til at det kan vre minst like vanskelig vre forelder fdt rett etter krigen,og i en gjenreisingsperiode for landet.
Det virker ikke som han TH ville g i den samme felle som alt for mange gr i,ved severe barna alt p slvfat og sy puter under arma deres.
Noe av Svaret p nkternheten.
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.
Citera
2020-06-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det stemmer at snner i tillegg til vre musiker har hatt noen roller som skuespiller.

Det er vel frst og fremst en "skuespiller" som str bak dette,uansett hvem det er ihvertfall. Ihvertfall som er god til late som. En villedning er jo et skuespill. Noen spiller en rolle tydeligvis veldig godt.

Da synes jeg ihvertfall det br det ringe et par bjeller snart nede i kontorene p Lillestrm. Eller hva. Kan hende de bjellene har ringt lenge. Hva vet vi.

Hvis de har noe smting av indikasjon og "smbevis" p TH s kan det jo snn sett hende at en annen kan ha plantet dette p han og, dersom det er en annen innsider som er GM. For eks hvis mulig slette et par anrop fra telefonen hans for skape mistanke osv.

Jeg er bare litt forbauset over sakens utvikling med det nye som n har kommet ut i det siste, med brevene og hvordan de er skrevet og innholdet der osv.

Men har jo ikke sett slutten p dette skuespillet enda.

Hper p en god avslutning. Viktig for de uskyldige som har lidd s mye.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-08 kl. 16:07.
Citera
2020-06-08, 15:44
Medlem
[quote=Timbar|71875451]Jeg har ikke ftt med meg hva faren fikk barns til kalle moren.
Nr det gjelder Orderud saken er jeg langt fra overbevist om de dmte gjorde det. Jeg tror heller ikke Per Orderud hadde vrt i stand til drepe hele familien. Det er mange momenter i den saken som ikke stemmer, og de er jo hovedsakelig dmt p bakgrunn av det Kristin Kirkemo sim forklaring. Orderud saken er et mysterium fordi at selv n etter at alle har sonet ferdig er der ingen som har sagt noe.

Nr det er sagt hadde Per Orderud er vanskelig forhold til foreldrene. Hovedsakelig faren, men det kan ha fltes som et svik hvis moren stttet faren.

Og hvis beskrivelsen av AEH er riktig er det jo hun som hovedsakelig har sttt for omsorgsrollen. Det skal litt til fr drepe sin egen mor.
Citera
2020-06-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg har ikke ftt med meg hva faren fikk barns til kalle moren.
Nr det gjelder Orderud saken er jeg langt fra overbevist om de dmte gjorde det. Jeg tror heller ikke Per Orderud hadde vrt i stand til drepe hele familien. Det er mange momenter i den saken som ikke stemmer, og de er jo hovedsakelig dmt p bakgrunn av det Kristin Kirkemo sim forklaring. Orderud saken er et mysterium fordi at selv n etter at alle har sonet ferdig er der ingen som har sagt noe.

Nr det er sagt hadde Per Orderud er vanskelig forhold til foreldrene. Hovedsakelig faren, men det kan ha fltes som et svik hvis moren stttet faren.

Og hvis beskrivelsen av AEH er riktig er det jo hun som hovedsakelig har sttt for omsorgsrollen. Det skal litt til fr drepe sin egen mor.

Nr det gjelder orderudsaken s kan jeg bekrefte at alle de dmte er riktig dmt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen p den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)
Citera
2020-06-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Godt reflektert.
Hvor vondt kan det egentlig bli vre barn av en milliardr?
Det er nok helt klart en generasjons klft med uforstand,om ikke ogs generasjonskonflikt.
Enkelt tenke seg til at det kan vre minst like vanskelig vre forelder fdt rett etter krigen,og i en gjenreisingsperiode for landet.
Det virker ikke som han TH ville g i den samme felle som alt for mange gr i,ved severe barna alt p slvfat og sy puter under arma deres.
Noe av Svaret p nkternheten.
Dette tema kan jo fort bli en egen lang novelle.

Vel det er kanskje en mellomting mellom servere alt p et slvfat og ingenting da. Det virker uansett ikke som det har medfrt at barna er blitt s ambisise at det gjr noe, s hvis intensjonen ved vre gjerrig mot barna var at de skulle bli bli ambisis har han vel i stpr grad mislykkes.
Citera
2020-06-08, 16:02
Medlem
Citat:

Det ser ut som det er samme person ja. https://www.imdb.com/name/nm2982477/

Se under " Personal Details "

Alternate Names: Tr*m E. Hagen | Tr*m E*rik Hagen

Medvirket i to filmer : Rovdyr og Utkant.
Citera
2020-06-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Nr det gjelder orderudsaken s kan jeg bekrefte at alle de dmte er riktig dmt.
Den eneste "feilen" i den saken er at det er person som slapp unna.

Jeg kjente personen p den tiden, men det er ikke en person jeg ville navngitt uansett.
Selv ikke den dag i dag :-)

Tilhrer du et kriminellt milj siden du sitter p sannheten da?

Og hvem gikk fri, den som drepte da flger jeg muligens deg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in