2020-06-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Er det Grnnerud du tenker p, n ble jeg litt nysgjerrig hvem av de drepte foreldrene og ssteren da?
(..) Det jeg har problemer med forst er hvorfor Kirkemo som har sonet ferdig ikke n forteller sannheten, hvis hun da vet den.
Grnnerud ble dmt, s han snakker ikke om han. Kirkemo har startet et nytt liv, s bittelitt deleggende fortelle at hun er skyldig i overlagt drap.
Citera
2020-06-08, 22:58
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men hvem skulle hatt tilgang til mobilen hans i de hektiske minuttene og timene den dagen.

I tillegg skulle man anta han har skjermls. Men det kan jo hende han ikke brydde seg om den type sikkerhet, siden telefonen hans hadde pinkoden risset inn i glasset.

Selv om det er litt rart at to anrop er slettet, ser jeg ikke bort i fra at det er en naturlig forklaring.
Det kan skje uhell i en stressende situasjon, eller det kan vre en teknisk rsak.

Jeg gr ut i fra at politiet har sjekket rutinene til TH p dette, dvs om han normalt pleide slette anrop p mobilen. Tidligere historikk kan kanskje vise noe om dette.
Nre medarbeidere gjennom arbeidsdagen?
Snnen som raskt ankom hjemmet?
Det er fortsatt et sprsml om mobilen ble med hjem eller ble etterlatt p arbeidsplassen.
Citera
2020-06-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jayce, jeg har ftt signaler om at det er kt optimisme i etterforskningen de siste dagene. Har du plukket opp noe tilsvarende?
Jeg lurer ogs p om du har noe inntrykk av hvilke plasser politiet ser for seg ransake som neste steg.

Politiet virker vre p sporet av noe. Det er penbart flere involvert, uten at jeg har plukket opp noe.
Citera
2020-06-08, 23:01
Medlem
Citat:
Politiet uttalte gjennom media at de hper kunne forklare bedre omstendighetene rundt bitcoinmeldingen til barna senere i saken, nr eventuelt klausulerte opplysninger blir sluppet fri.
Det ble sagt som et tilsvar p kritikken i brevet fra datteren H*dda.

Hvor har svaret p kritikken i brevet blitt publisert?
Citera
2020-06-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraaga
Jeg ser at flere retter mistanke mot snnen. Hvorfor er det ingen som mistenker dtrene? Minst n av dem hadde interesser i farens bedrift, som kanskje hadde blitt splittet opp hvis AEH hadde tatt ut skilsmisse. Kan en av dtrene ha reddet sin arv?

Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framfr allt att hon skrivit brevet.
Brevet gr att lsa hr:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Citat:
Vi fr da forklaringen at politiet har gjort dette ved en feil, noe de beklager sterkt! Jeg var p det tidspunktet rasende, hvordan kan de leke med min mot sitt liv slik, hva med mine barns sikkerhet n? Sprsmlene var mange. Jeg sitter igjen n og tenker. Hvis dette var en feil av politiet, i s fall hvem gjorde feilen? Denne personen m jo stilles til ansvar!
Hr letar hon efter en syndabock fr komunikasionen som polisen gjort med GM. Skerligen inte med en feltagelse utan fr att se om det fans nogon att kommunisera med verhuvudtaget.

Citat:
I et av de frste mtene med KGF ble vi bedt om skrive under p et dokument som gjorde at politiet kunne ta opp alle samtaler som kom inn p vre telefoner...
Citat:
..i mte med henne bekreftet de at de lyttet p alle samtalene til de prrte.
Dette fikk jeg vite p telefon av henne og jeg ringte rett opp til min kontakt i politiet. Jeg fortalte ganske ordrett at jeg flte dette var et strste overgrepet jeg hadde blitt utsatt for av personer jeg skulle ha stolt p.
Hon ifrgastter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Rknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker nr dom stter in avlyssning. D kan man ju antingen vlja att samarbeta med polisen och avst frn att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pgr.

Hon vrkar inte vara s sammarbets villig. Det fr mig att misstnka hennes inblandning.
Citera
2020-06-08, 23:03
Medlem
Citat:
Politiet uttalte gjennom media at de hper kunne forklare bedre omstendighetene rundt bitcoinmeldingen til barna senere i saken, nr eventuelt klausulerte opplysninger blir sluppet fri.
Det ble sagt som et tilsvar p kritikken i brevet fra datteren H*dda.

Ingen vet vad polisen menar .. verkar det som.
De r alltjmt fokuserade p TH, det man man se.
Citera
2020-06-08, 23:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet virker vre p sporet av noe. Det er penbart flere involvert, uten at jeg har plukket opp noe.
Jeg fr signaler p at kryptosporet er hett. Kan de klare f en link der, s er mye gjort. For eksempel hvor de 10 mill tok veien.
Citera
2020-06-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Tnker det r fr att f in fler tips frn allmnheten.
Antar att TH blir man of the hour i episoden, allts mjlig GM.

Sjlv tror jag denna saken blir liggande p standby tills/om ngon finner liket.
Kanske medskyldiga ger sig till knna eller brjar ltta p hjrtat fr de i sin nrhet.

Polisen vgar inte anhlla TH igen utan fllande bevis. Efter det frsta fiaskot..

Kanskje ikke, men de kan forske f tatt ut tiltale. De er visstnok nrmere tiltale enn henleggelse akkurat n.
Citera
2020-06-08, 23:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Hvor har svaret p kritikken i brevet blitt publisert?
Jeg mener jeg s det i et live intervju, ikke i en nettavis. Skal prve huske hvor.

Edit: Str noe her : https://www.tv2.no/a/11448888/
I den fasen etterforskingen er n, er det begrenset hva politiet kan dele av informasjon om vrt arbeid, men vi utelukker ikke at vi i en senere fase vil kunne utdype overfor nr familie noen av de etterforskingsskrittene vi har funnet ndvendig foreta. Det fordrer imidlertid at informasjon som i dag er taushetsbelagt eller klausulert kan frigis uten at det vil skade den videre etterforskingen, og muligheten til oppklare saken. Politiet nsker imidlertid ikke fre en dialog med familien gjennom TV2, og har ingen flere kommentarer.
Senast redigerad av Minnimus 2020-06-08 kl. 23:11.
Citera
2020-06-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Politiet er styrket i sin hypotese om at dette er et drap.

Kjennetegn p GM i drapssaker er at de har store personlighetsavik, er flelseskald og kan lide av schizofreni. Rusmisbruk er kjennetegn nr 1 (60% av alle drap)
9 av 10 har en nr relasjon til offeret.
En typisk GM er mann, snittalder p 38 r og arbeidsledig.

begi meg ut p en analyse av de teoretiske gjerningsmenn i denne saken vil jeg ikke gjre da jeg ikke kjenner dem.

TH sin drive var skape seg en trygg arbeidsplass.
Og skilsmisse og ektepakten kunne gjort at han hadde mtte selge den trygge arbeidsplassen.
Citera
2020-06-08, 23:10
Medlem
Citat:
Jeg fr signaler p at kryptosporet er hett. Kan de klare f en link der, s er mye gjort. For eksempel hvor de 10 mill tok veien.

Ja kryptosporet er veldig interessant. Tror de har kommet et godt stykke p vei med de ressursene de har p akkurat dette. Her har de nok flere spor g etter, mer enn det som er kjent.
Citera
2020-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Hon som skrev brevet, som inte belv sickat. Har jag misstankar om har en inblandnig. Framfr allt att hon skrivit brevet.
Brevet gr att lsa hr:
https://www.tv2.no/a/11480054/

Hr letar hon efter en syndabock fr komunikasionen som polisen gjort med GM. Skerligen inte med en feltagelse utan fr att se om det fans nogon att kommunisera med verhuvudtaget.

Hon ifrgastter hon Polisens metoder vid avlyssning av telefonerna. Rknar med att det vill vara naturligt att polisen avlyssnar allt som sker nr dom stter in avlyssning. D kan man ju antingen vlja att samarbeta med polisen och avst frn att snacka skit i telefon under tiden avlusningen pgr.

Hon vrkar inte vara s sammarbets villig. Det fr mig att misstnka hennes inblandning.

Varfr skulle hon vara samarbetsvillig om hon knde sig sviken av polisen?
Om hon vore medskyldig borde hon inte s ppet frebr polisen fr deras falskhet tnker jag.

Om hon verkligen blev s besviken kan man sga att hon har en viss naivitet om hon tror
att polisen redovisar varje steg de tar fr den misstnktes familj.
Men beklagligt att polisen r orlig. De kunde ha svarat att "vi gr vad vi mste om det blir s"
istllet fr att ljuga om att de inte ska avlyssna alla samtal.

Men dottern borde begripa att hela familjen stts under viss bevakning eftersom deras pappa
r misstnkt.
Polisen fattar ju att de undviker att tala i telefonen ..
Senast redigerad av Moschata 2020-06-08 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in