2020-06-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Fra brevet som TV2 gjengir:

"I etterkant av avhrene snakket jeg med min sster som kunne fortelle at politiet i hennes avhr bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til kalle mamma XXXXXXX.
Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Om sannheten er stikk motsatt, s var det alts den andre ssteren som hadde sagt at Tom hadde oppfordret barna til bruke dette nedsettende kallenavnet. Forvrig s ordlegger hun seg litt klnete underveis i brevet, s jeg skal ikke utelukke at hun ved si at sannheten er stikk motsatt, egentlig mener si at "sannheten er at jeg aldri har sagt noe snt". Men jeg tror ikke det er det hun mener. Hun virker opprrt over at HUN skal ha vrt den som sa det. Nr det egentlig var motsatt, alts at storessteren har sagt det.

Det som i hvert fall ikke er til misforst, er at dette kallenavnet har vrt i bruk. Hun benekter ikke det. I s fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Synes ogs det kan virke som at de to siste utspillene fra "barna", egentlig bare er yngste sster som str bak? Kanskje med godkjennelse fra de to andre. Bildet av sms-en hun sendte til politiet er tatt av hennes telefon, s hun m ndvendigvis ha gitt det til media selv. De to andre virker fremdeles forholde seg tause / uten nske om uttale seg.

Jeg oppfatter at det er "Lisbeth" det er snakk om, ikke noe kenavn. P samme mte som han omtales som "Tom". Men uansett er merkelig form for distansering mellom foreldre og barn.
Citera
2020-06-05, 11:05
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg oppfatter at det er "Lisbeth" det er snakk om, ikke noe kenavn. P samme mte som han omtales som "Tom". Men uansett er merkelig form for distansering mellom foreldre og barn.
Tror du virkelig ikke xene hadde blitt byttet ut hvis det bare var Lisbeth?
Citera
2020-06-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det m jo vre at alternativet er enda verre.

At TH om han skulle ha stilt i avhr n for tiden, ville ha styrket mistanken mot seg selv. I enda sterkere grad enn om han flger forsvarerens rd om ikke stille til avhr.

Mulig det er rsaken, men i sfall burde Holden vre med p alle avhr og holde TH i sjakk s han ikke sier noe feil.
Det absolutt verste er vel at han fortsetter nekte la seg avhre.og det vet nok Holden

Man kan bare hpe han tar til vett og bestemmer seg for fortsette avhrene, noe som vil komme han selv til gode.
Citera
2020-06-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Men det er jo klart at dette ikke er noen som sitter og forsker skrive s riktig som mulig.

Det er jo bare et konstruert brev, med et surr av ord og rot. Men vedkommende fr fram sin mening.

Hvis man bruker litt tid s klarer jo vedkommende sette opp setninger som er bare rotete og masse feil.

Alle kan jo klare det.

Her kan de jo kanskje konkludere med at det ikke er noen med skandinavisk morsml, men isfall m jo forutsetningen vre at den som skriver faktisk sitter og prver skrive riktig.

Jag ikke kan vete du tenke hvordan omm dete? Ar jej nosk ela from Ost-Europ?

Det er jo umulig tolke fra lese snt, men man kan jo konkludere med at det er konstruert tenker jeg

Dette blir jo forklart i artikkelen. Hvorfor er du s forutinntatt til at eksperter som politiet bruker tar feil ?
Citera
2020-06-05, 11:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Mulig det er rsaken, men i sfall burde Holden vre med p alle avhr og holde TH i sjakk s han ikke sier noe feil.
Det absolutt verste er vel at han fortsetter nekte la seg avhre.og det vet nok Holden

Man kan bare hpe han tar til vett og bestemmer seg for fortsette avhrene, noe som vil komme han selv til gode.
Det er SH som nekter TH la seg avhre. Da har forsvarer innsett at alt han sier vil bli brukt mot han.
Citera
2020-06-05, 11:09
Medlem
Hypotese rundt trusselbrevet og lingvistikk:

Forfatteren har skrevet teksten p norsk. Deretter er Google translate eller tilsvarende blitt brukt omtrent slik:

Norsk -> vietnamesisk -> spansk -> norsk.

Til sist er den maskinoversatte teksten blitt krydret og tilpasset manuelt.
Citera
2020-06-05, 11:10
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvis man tenker at disse her inne som "tror" at TH er uskyldig, er i nr familie, s faller ting mer p plass. Sandemose, Havhest, Univers123 og Akershus bl.a.
Det gr jo ikke ann for alvor tro n at TH er uskyldig etter alt som har kommet fram.
N er det n en rett man har at man ikke trenger forklare seg for politiet i avhr, men dette kan falle tilbake p han selv nr det er tid for rettsak og han str tiltalt for drap. Da er jo spille syk en grei ting. Ingen kan motbevise hvis han sier at han har vondt i hodet, eller hva som helst.

Det mistenke alle som har begynt tvile p at TH er skyldig,skal vre i slekt med han er en uintelligent tanke da.Det er for lavt niv og like dumt som pst som at de fleste som stemte AP etter 22.juli.2011 kun gjorde det i sympati.
Det er muligheter for at det i hovedsak er 2 typer motiver for folk som er her diskuterer,de fleste har en detektivmage sterk trang til forst ting-Den andre delen har stor glede av et felleskap for dele sladder.
Jeg tilhrer den med detektivmage,og det ligger i min personlighet.Det jeg ikke forstr kan plage/oppta meg.
Citera
2020-06-05, 11:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Kallenavnet som barna skulle bruke var ikke "Lisbeth". Det var et svrt nedverdigende kallenavn som jeg ikke kommer til skrive pent her. Hvordan bruken av kallenavnet kom i stand vet jeg ikke, men det sier mye om familiedynamikken.
Citera
2020-06-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken

Hvem vet..antall X-er stemmer med antall bokstaver i "Lisbeth" i alle fall
Citera
2020-06-05, 11:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Forfatteren har skrevet teksten p norsk. Deretter er Google translate eller tilsvarende blitt brukt omtrent slik:

Samme hvilket kamuflersprk de har brukt s visste de n hvordan de skulle fremme budskapet sitt.

S de m da i det minste hatt en minimal kunnskap om norsk.
Citera
2020-06-05, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det m jo ha vrt lingvistikkens svar p Anders Tegnell som har gjort denne analysen. Teksten er jo penbart manipulert, ikke rart det gr tregt for politiet i denne saken hvis slike idiotanalyser blir tatt p alvor.

Vil tro det er gjort flere analyser. Hper politiet kommer p banen med en kommentar til dette.
Citera
2020-06-05, 11:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen

Noe snt. Sprket er s tilgjort at det ikke er tvil om at det er kraftig manipulert. Det kan ikke lenger fortelle noe om opphavsmannens opprinnelse. Smart gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in