Idag, 10:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg tror de derfor har brukt jammer.
Det fr du for noen hundrelapper og de dekker det meste.
Da blir samtalen brutt og ingen hrer noe.

Ikke helt umulig, nei.
En jammer tar vel normalt hele frekvensen og dermed alt av mobiltrafikk i nromrdet.
Noe politiet ogs m ha sett ganske kjapt da de fikk inn data fra basestasjonen.
Det frste som slo dem m vel ha vrt at signalet fra offerets telefon forsvant.

Jeg vet ikke om det er vanlig blant norske kriminelle bruke jammer.
Det er jo ganske effektivt hvis man vil hindre kommunikasjon p telenettet, samtidig
setter det jo et digitalt spor nesten p lik linje med en telefon. En telefon kan riktignok bortforklares, men
blir du tatt med en jammer er det kanskje litt verre.
Citera
Idag, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke helt umulig, nei.
En jammer tar vel normalt hele frekvensen og dermed alt av mobiltrafikk i nromrdet.
Noe politiet ogs m ha sett ganske kjapt da de fikk inn data fra basestasjonen.
Det frste som slo dem m vel ha vrt at signalet fra offerets telefon forsvant.

Jeg vet ikke om det er vanlig blant norske kriminelle bruke jammer.
Det er jo ganske effektivt hvis man vil hindre kommunikasjon p telenettet, samtidig
setter det jo et digitalt spor nesten p lik linje med en telefon. En telefon kan riktignok bortforklares, men
blir du tatt med en jammer er det kanskje litt verre.
Jammeren er en lokal stysender som ikke slr ut p nettet - kanskje de kan se at ikke AEH hadde dekning en periode, at det synes i logg.
Dette vet jeg ikke.

Skurker bruker GPS jammere hele tiden for unng sporingsbrikker.
Det brukes ogs i transportbransjen uten at jeg har oversikt over hvorfor men politiet mtte ske opp og skru av en jammer i en parkert lastebil p Karihaugen fordi den slo ut navigasjonen til ambulansehelikopteret.

Vet forresten om en som brukte GSM jammer p toget - han var s lei all mobilbruken, han ville sitte i fred.
Citera
Idag, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er grundig utfrt, men de har ogs hatt enormt med flaks. De kunne penbart ikke vite om AE ville vre i stand til flykte, eller rekke ringe noen fra mobilen. Hun svarte som regel raskt p tapte anrop, s hun var nok aldri langt unna telefonen sin. Ei heller kunne de vite at hun var alene i huset. Men at hun gjorde motstand er vel ganske penbart. Er ikke utenkelig at minst en av dem som deltok i dette gikk rundt og haltet en god stund etterp.

Som jeg fr har skrevet, s er det mye som tyder p at de som tok henne hadde mer enn normalt innblikk i bde husets beskaffenhet og beboernes rutiner.

VG sier at Politiet mener det var AEH selv som la ned telefonen 10.07. Hvordan stemmer dette med det du skriver om at hun svarte raskt p tapte anrop? I perioden 9.14-10.07 er det jo flere tapte anrop. Var hun ute med Tassen? Tok seg et bad kanskje..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in