Citat:
Nei. Jeg mener politiet m ha hatt span p han. Hensikten var jo finne Anne-Elisabeth.
Selv om mobilen hans slo inn p basestasjon i Lrenskog forsvinningsdagen, s kan han ha flere mobiler, han kan legge igjen mobilen hjemme og oppske stedet der gisselet ble holdt, han kan ha hatt tilgang til flere biler, han kan f noen til kjre seg til gisselet, osv osv.
Slik jeg oppfattet politidamen som uttalte seg, s mente hun at s lenge ndparagraf-etterforskningen ikke avdekket noe mistenkelig i forhold til Anne-Elisabeths forsvinning, s plikter ikke politiet informere den som ble overvket.
Nr det er ingenting informere den overvkede om, s trenger ikke politiet informere.
Slik oppfatter jeg det.
Selv om mobilen hans slo inn p basestasjon i Lrenskog forsvinningsdagen, s kan han ha flere mobiler, han kan legge igjen mobilen hjemme og oppske stedet der gisselet ble holdt, han kan ha hatt tilgang til flere biler, han kan f noen til kjre seg til gisselet, osv osv.
Slik jeg oppfattet politidamen som uttalte seg, s mente hun at s lenge ndparagraf-etterforskningen ikke avdekket noe mistenkelig i forhold til Anne-Elisabeths forsvinning, s plikter ikke politiet informere den som ble overvket.
Nr det er ingenting informere den overvkede om, s trenger ikke politiet informere.
Slik oppfatter jeg det.
Broren til SE brukte en anonym Jemen-registrert telefon da han truet VG sine reportere.
Disse folkene har nok sine systemer for lyssky kommunikasjon.
Ved siktelse har forvrig politiet plikt informere om bruk av tvangsmidler, uansett hva
de mtte finne eller ikke. Det er jo dette forsvareren til SE ppeker, hun nrmest etterlyser
en siktelse av sin klient. Jeg er usikker p om de har anledning til g like grundig til verks
hvis de kun gjr bruk av ndrett. Tenker at p et bestemt tidspunkt, hvis de skal g noen
nrmere etter i smmene, m de ta ut siktelse. Alts hvis de har reelle mistanker om
at en gitt person er involvert i straffbare forhold. Blir litt som med bruk av narkohund.
De kan ikke sende hund p folk hvis de ikke har mistanke om besittelse (med mindre det
er ved grenseoverganger).