2020-07-02, 23:59
Medlem
Dette er mulig et dumt sprsml, men jeg skjnner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vrt i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Iflge VGs opplysninger har samtalen vrt tema i flere avhr med snnen. Politiet har ogs sikret innholdet p Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst n applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, fr VG opplyst. "
Det m bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Alts m noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke slippe tanken p at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet p den aktuelle mobiltelefonen fr senere p kvelden, rundt klokken 20.30, iflge VGs opplysninger. "
Det er vel i s fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det frst klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn p hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Citera
2020-07-03, 00:01
Medlem
Nottelitens avatar
forfalske en underskrift den gangen hvar jo jkla lett s lenge den ikke ble oppdaget av personen som det skulle se ut som hadde skrevi under og ikke ble granske veldig nye av hndskrift eksperter, alt en behvde hvar jo en underskrift og blpapir og siste fantes jo p alt av butikker/kiosker gratis, alts tippekuponger...
mye bra underskrifter som ble lagd p den mten...
Citera
2020-07-03, 00:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, men jeg synes 20 minutter (eller mer) er lenge ogs for en planlagt drapshandling. Det burde ikke ta lenger tid enn overfall for kidnapping.

Kan det ha oppsttt noe uforutsett som krevde mer bruk av tid? Rdslagning? Var det ikke meningen at hun skulle omkomme p det tidspunktet, og i eget hjem?

Hvorfor dra rundt p telefonen hennes, eller hadde hun den i lommen mens hun ble forflyttet?

Jeg syns og det virker som det kan ha skjedd noe nrmere 09.48 enn 09.16.

Apropos det med tid, hvis hun dde der s m det nesten ogs ha foregtt noe opprydding av noe slag, eller noe staging, jeg vil tro det er nesten umulig komme unna akkurat det.

Om det var planlagt eller tatt hyde for at de kanskje mtte fikse litt p stedet har jeg ingen formening om, men om hun bare skulle bli hentet, levende, og brevet lagt igjen ser jeg ingen grunn til mtte gjre noe mer i hjemmet fr de dro derfra.
Og hvis hun skulle ha rukket "rote" selv p veien ut, rive ned ting eller lignende, s hadde jo ikke det gjort noe for kidnappingshistorien, det hadde bare styrket den, og det hadde derfor ikke vrt noe behov for rydde i dette.

Men ble hun drept der s ville de jo selvflgelig ikke at det skulle vre penbart, hele kidnappingshistorien avhenger jo av det.

Jeg kommer liksom ikke p noe annet som gjr at det var behov for surre rundt p stedet i minst 20 min, kanskje ogs lenger, enn oppryddning/staging.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-03 kl. 00:06.
Citera
2020-07-03, 00:05
Medlem
Ny teori,
Tenk om snnen overnattet, p morgenen rett etter samtalen med den ansatte, dr*per TH AEH etter en krangel.
TEH blir bedt om kjre bilen til TH til jobben for skaffe ham alibi og han er kjent p arbeidsplassen hans, og kan dermed ogs g inn p kontoret og logge seg p fars ipad. Han tar med seg tlf til sin far, ringer hjem og etterp klarer slette disse oppringningene 10:07 osv- det forklarer at de er slettet.

Tlf til TEH blir tatt med til hans hjem. Automatisk oppringning fra AEH til TEH, der tar TH tlf og lar tlf g et minutt osv. Det forklarer at TEH er uklar i de frste avhr p hva samtalen dreier seg om.
Citera
2020-07-03, 00:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, det kan n ihvertfall ikke vre kidnappere som oppholder seg i Sloraveien og gr omkring med mobiltelefonen til AEH i femtin minutter. Frem til 10:07. Fra siste livstegn-samtalen 09:14 - 09:16, og frem til 10:07.

Dette er et mysterium. Hvordan dette har skjedd.

Jag tror det r valpen jag.
Citera
2020-07-03, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns og det virker som det kan ha skjedd noe nrmere 09.48 enn 09.16.

Apropos det med tid, hvis hun dde der s m det nesten ogs ha foregtt noe opprydding av noe slag, eller noe staging, jeg vil tro det er nesten umulig komme unna akkurat det.

Om det var planlagt eller tatt hyde for at de kanskje mtte fikse litt p stedet har jeg ingen formening om, men om hun bare skulle bli hentet, levende, og brevet lagt igjen ser jeg ingen grunn til mtte gjre noe mer i hjemmet fr de dro derfra.
Og hvis hun skulle ha rukket "rote" selv p veien ut, rive ned ting eller lignende, s hadde jo ikke det gjort noe for kidnappingshistorien, det hadde bare styrket den, og det hadde derfor ikke vrt noe behov for rydde i dette.

Men ble hun drept der s ville de jo selvflgelig ikke at det skulle vre penbart, hele kidnappingshistorien avhenger jo av det.

Jeg kommer liksom ikke p noe annet som gjr at det var behov for surre rundt p stedet i minst 20 min, enn oppryddning/staging.

Det har jo kommet fram tidligere at GM gikk rundt i huset, og tydeligvis s har han hatt med seg mobilen.
Citera
2020-07-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
GM ringer TEH 0914 og bekrefter jobb utfrt, putter telefonen i lomma mens hen rydder stedet. Legger fra seg telefonen p feil side av bordet fr hen forlater stedet rett etter 1007?

Jepp, ikke usannsynlig... sykt hvis sant...
Citera
2020-07-03, 00:10
Medlem
Minnimuss avatar
TIDSLINJE 31.10. 2018
Lagt til flere opplysninger, fete typer.
Kun hendelser som er bekreftet i media. Enkelte ubekreftede opplysninger p person str med ? bak.

nn:nn (beskrevet som like fr 8:45) Anrop til AEH fra lnningsansvarlig MB Futurum. Ubesvart.
08:45 Anrop fra AEH til lnningsansvarlig Futurum. Besvart
09:02 TH reiser til Futurum (ca tid 09:02 - 09:07 VG Podcast 18.6.2020)
09:05 Bil rygger inn gangvei fra fiskeplassen
09:06 Anrop fra AEH til datter HHB1 (omtalt som 3 sek samtale/VG Podcast 18.6.2020)
09:10 - 09:15 TH ankommer Futurum (video)
09:10 SMS fra AEH til datter HHB1. HHB1 besvarte SMS senere uvisst nr
09:14 Anrop fra AEH til snn TEH. Besvart. Siste kjente livstegn.
09:16 Siste kjente livstegn
09:48 Anrop til AEH fra elektriker Skansen. Ikke besvart
09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart
10.06 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:07 Siste fysiske bevegelse, forflytning av AEs mobil
10.07 Anrop til AEH fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10:34 "Hettemannen" befinner seg gende like ved fiskeplassen/gangveien retning Sloraveien
11:02 "Hettemannen" tilbake ved Metrosenteret

11.13 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop til AEH fra TH. Ikke besvart
13:30 TH forlater Futurum
13:40 Familiemedlem (HHB1?) ringer TH p fasttelefon, kidnapping eller funn nevnes ikke
13:46 TH ringer fra fasttelefon hjemme til AE mobil. Ikke besvart. Gjenstand for lydunderskelser.
14:00 TH ringer familiemedlem (TEH?) som senere kommer til Sloraveien
14:01 TH ringer til familiemedlem (HHB1?)
14:10 TH varsler politiet
14:25 (ca) TH mter patrulje ved Shellstasjon Knattenkrysset

Tips : Sk p ordet TIDSLINJE3110 gjenfinner dette innlegget.
Citera
2020-07-03, 00:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det har jo kommet fram tidligere at GM gikk rundt i huset, og tydeligvis s har han hatt med seg mobilen.

Det kan ogs vre slik at de bare har noen "punkter" g etter, f.eks at telefonen er i bevegelse 09.54, kanskje en gang til 10.01 eller whatever, fr siste bevegelse er nr den blir lagt p plass p det lille bordet for siste gang 10.07.

Konstant bevegelse behver det jo ikke vre.
Citera
2020-07-03, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det r valpen jag.

Drapet skjedde p natten, det var TH som snakket med lnningsdamen, kanskje lnningsdamen tror at hun hrer AEH er opptatt p badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lnningsdamen lyver om ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig gjennomfre.

Da TH dro p jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville vre mulig for politiet spore at mobilen beveget seg?

Dette er nesten ikke til tro.

Men alt annet er staging. Futurum-mennene. Mystisk bilkjring. Osv.
Citera
2020-07-03, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
r det bara jag som upplever att det r lite annorlunda av polisen att g ut med den senaste uppgiften, dvs. fakta som tycks hnga lite vl lst i luften?

Jag stter det i samband med avsljandet igr, som ju direkt ansluter i tid, men inte verlappar. Sammantaget pekar det ju ocks kraftigt mot en medhjlpare. Th kan inte (grna) va p jobbet, va hemma och va p gng till fots mot hemmet samtidigt, ven om han kan misstnkas ha hunnit med mycket. Det finns inte en underjordisk tunnel med rrpostsystem i mnskostorlek mellan futurum o hemmet? Det skulle frklara en hel del...

Det enda som borde rra sig i hemmet vid tioblecket r valpen och mjligen en automatisk stvsugare av svenskt fabrikat, en husq*varna kanske.

Fr karln sitter vl inte i parkeringshuset och styr nn robot med laptop som kuskar runt med mobilen. Och som sen fr problem s att han mste springa ver?

Och vad r polisen ute efter nu egentligen? Att mjliga familjemedlemmar pratar ur skgget ordentligt till sist? Om sina frehavanden och vad de vet?
Citera
2020-07-03, 00:34
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er mulig et dumt sprsml, men jeg skjnner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vrt i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Iflge VGs opplysninger har samtalen vrt tema i flere avhr med snnen. Politiet har ogs sikret innholdet p Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst n applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, fr VG opplyst. "
Det m bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Alts m noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke slippe tanken p at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet p den aktuelle mobiltelefonen fr senere p kvelden, rundt klokken 20.30, iflge VGs opplysninger. "
Det er vel i s fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det frst klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn p hotell samme ettermiddag som dette skjedde.

Prver igjen;

Det er nok ikke de vanlige sporene en telefon legger igjen ved normal bruk det er snakk om her.

Antar det er datapunkter med tidsstempel som brukes av diverse (helse)-apper helt uavhengig av om telefonen har vrt i flymodus der GSM, GPS, WIFI og BT modulene enkelt kan deaktiveres.

I saken det er lenket til under er et eksempel p akkurat dette, der en mann ble dmt for drap p kona delvis basert p det jeg nevner over.

Selv om du deaktiverer ALT, s er det noe igjen gjerne.

Tror ikke p at TH er s teknisk inkompetent som adv. Holden gjerne gir uttrykk for, men denne detaljen er spass ny i politiets verktykasse at det er god grunn til anta at TH ikke kjente til dette spesifikt, men hadde kontroll p de fire vanligste fellene nr det kommer til sporing.

https://www.bbc.com/news/uk-england-tees-46445580

Snuten kunne gjort noe av det samme med THs Picasso om de hadde beslaglagt den omgende. Selv om den ikke har GPS s lagrer den noen nkkeldata i en kort periode fr det blir skrevet over av nye data.

Med disse datapunktene kunne snuten beregnet sannsynlige ruter og lengde, basert p motorens drivstoff forbruk, hastighet, RPM, varme og trykksensorer og sammenstilt det i en 3D modell av det aktuelle terrenget i omrdet.

En mulighet som er forsvunnet for lenge siden, men som kunne hatt verdi for bde TH (bilen har vrt der jeg sier osv) og muligens motsatt for Haris
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in