Citat:
Ursprungligen postat av
Akeleye
Dette er mulig et dumt sprsml, men jeg skjnner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vrt i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Iflge VGs opplysninger har samtalen vrt tema i flere avhr med snnen. Politiet har ogs sikret innholdet p Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst n applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, fr VG opplyst. "
Det m bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Alts m noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke slippe tanken p at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet p den aktuelle mobiltelefonen fr senere p kvelden, rundt klokken 20.30, iflge VGs opplysninger. "
Det er vel i s fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det frst klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn p hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Prver igjen;
Det er nok ikke de vanlige sporene en telefon legger igjen ved normal bruk det er snakk om her.
Antar det er datapunkter med tidsstempel som brukes av diverse (helse)-apper helt uavhengig av om telefonen har vrt i flymodus der GSM, GPS, WIFI og BT modulene enkelt kan deaktiveres.
I saken det er lenket til under er et eksempel p akkurat dette, der en mann ble dmt for drap p kona delvis basert p det jeg nevner over.
Selv om du deaktiverer ALT, s er det noe igjen gjerne.
Tror ikke p at TH er s teknisk inkompetent som adv. Holden gjerne gir uttrykk for, men denne detaljen er spass ny i politiets verktykasse at det er god grunn til anta at TH ikke kjente til dette spesifikt, men hadde kontroll p de fire vanligste fellene nr det kommer til sporing.
https://www.bbc.com/news/uk-england-tees-46445580
Snuten kunne gjort noe av det samme med THs Picasso om de hadde beslaglagt den omgende. Selv om den ikke har GPS s lagrer den noen nkkeldata i en kort periode fr det blir skrevet over av nye data.
Med disse datapunktene kunne snuten beregnet sannsynlige ruter og lengde, basert p motorens drivstoff forbruk, hastighet, RPM, varme og trykksensorer og sammenstilt det i en 3D modell av det aktuelle terrenget i omrdet.
En mulighet som er forsvunnet for lenge siden, men som kunne hatt verdi for bde TH (bilen har vrt der jeg sier osv) og muligens motsatt for Haris