2020-07-03, 00:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Drapet skjedde p natten, det var TH som snakket med lnningsdamen, kanskje lnningsdamen tror at hun hrer AEH er opptatt p badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lnningsdamen lyver om ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig gjennomfre.

Da TH dro p jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville vre mulig for politiet spore at mobilen beveget seg?

Dette er nesten ikke til tro.

Men alt annet er staging. Futurum-mennene. Mystisk bilkjring. Osv.

alts " Men kunne virkelig TH ha visst at det ville vre mulig for politiet spore at mobilen beveget seg?
Ja.
AEH sin mobil tilhrte TH fr s den app`n som politiet har funnet disse bevegelsene med kan jo hvre lakt inn p tlf av TH eller p oppdrag av han fr AEH fikk mobilen for kunne vite hvor hun hvar til en hvr tid eller for g inn p mobilen i ettertid se hvor hun hadde hvrt....
Citera
2020-07-03, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Ny teori,
Tenk om snnen overnattet, p morgenen rett etter samtalen med den ansatte, dr*per TH AEH etter en krangel.
TEH blir bedt om kjre bilen til TH til jobben for skaffe ham alibi og han er kjent p arbeidsplassen hans, og kan dermed ogs g inn p kontoret og logge seg p fars ipad. Han tar med seg tlf til sin far, ringer hjem og etterp klarer slette disse oppringningene 10:07 osv- det forklarer at de er slettet.

Tlf til TEH blir tatt med til hans hjem. Automatisk oppringning fra AEH til TEH, der tar TH tlf og lar tlf g et minutt osv. Det forklarer at TEH er uklar i de frste avhr p hva samtalen dreier seg om.

Interessant, men jeg har noen ankepunkter: Flere ansatte p F*turum har sett at TH kom p jobben denne dagen, s jeg tviler p at TEH dro dit for gi TH alibi. Er ogs usikker p dette med automatisk oppringing. Husk p at disse karene er ikke vant til drepe, s jeg tror ikke de hadde klart fikse den stagingen p rappen rett etter en slik grufull handling.
Citera
2020-07-03, 00:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Drapet skjedde p natten, det var TH som snakket med lnningsdamen, kanskje lnningsdamen tror at hun hrer AEH er opptatt p badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lnningsdamen lyver om ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig gjennomfre.

Da TH dro p jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville vre mulig for politiet spore at mobilen beveget seg?

Ja jag tror ocks att de s.k. sista livbevisen r konstruerade o en fljd av frhr som gjordes nr det var tal om kidnappning. Th har vl spelat upp en band med AEs rst samtidigt som han ringde lnedamen, och rent formellt och exekutivt s har lnedamen pratat med AE, fr hon har tagit emot ett bindande besked av ngt slag. vrigt har liknande karaktr och det har hngt kvar.

Det vsentliga r kanske just det att om telefonen far runt i hemmet nr th r p kontoret och AE antas redan bortfrd s blir personerna som frskrade att AE var i livet fre hon anses ha blivit bortfrd svaret skyldiga om sin egen eventuella inblandning i en mycket svr frbrytelse. Det var grammatiskt p hjden av min frmga. Fr om AE var i livet p morgonen och allts sen mrdades eller frdes bort s mste de som d i praktiken haft mjligheten att traska runt med telefonen kanske vlja vem misstankarna borde falla p. Om AE dtt redan p natten och exv th tryckt p om vilka versioner som skulle berttas fr polisen s r en telefon som rr sig i hemmet dagen efter ett betydligt mindre problem n om AE levde fram till tio, d th bevisligen var p annan plats.

Mina tio re.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-03 kl. 00:55.
Citera
2020-07-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
alts " Men kunne virkelig TH ha visst at det ville vre mulig for politiet spore at mobilen beveget seg?
Ja.
AEH sin mobil tilhrte TH fr s den app`n som politiet har funnet disse bevegelsene med kan jo hvre lakt inn p tlf av TH eller p oppdrag av han fr AEH fikk mobilen for kunne vite hvor hun hvar til en hvr tid eller for g inn p mobilen i ettertid se hvor hun hadde hvrt....

Veldig interessant opplysning, takk for den, AEHs mobil hadde tilhrt TH tidligere.

En smarttelefon. TH, som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestende" greide liksom ikke bruke denne da.

Og s har han installert en app og fulgt med p alle hennes bevegelser. Og derfor lot han telefonen hennes ligge igjen. For at politiet skulle finne den.

Vet du hvor lenge AEH har hatt denne telefonen ogs. Den har muligens vrt med i den store masterplanen helt fra begynnelsen.

Sammen med manglende oppgradering og aktivering av alarmsystemet. Siden fr jul engang i 2017.
Citera
2020-07-03, 00:58
Medlem
Citat:

Jeg tror som deg, men i tillegg s er VE involvert i opprydningen/stagingen. Hans leiebil str kanskje i garasjen allerede og sleping av liket utlser bevegelsesregistrering p hennes tlf. TH hrer ikke telefonen fordi at denne ligger sammen med klrne i garasjen. TH legger denne bevisst p feil side av bordet som en del kidnappingshistorien.
Citera
2020-07-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Nei, jeg prver bare sette sammen opplysninger.
De fyller jo ut et bilde, men gir meg stadig nye sprsml.

Jeg forstr. Jeg la ogs merke til Brskes uttalelser om telefonens plassering under 9.14-samtalen den gangen dette ble publisert, og jeg har tenkt en del p dette (jeg har tenkt p om AE feks kan ha ringt kl 9.14 utenfor huset eller p vei tilbake til huset etter ha vrt ute med valpen).

Det kan kanskje hende at det var slik som du skrev: at AE ble angrepet under den 3-sekunders utgende samtalen fra AEs telefon kl 9.06. Men jeg greier ikke tenke ut noe logisk som kan vre rsak til at AE da skal ha sendt sms kl 9.10 og ha hatt en utgende samtale 9.14 fra sin telefon hvis hun allerede hadde blitt overfalt 9.06. Og hvis hun ble tvunget av GM til ringe kl 9.14, s ville vel mottaker av samtalen kunne ha hrt p stemmen hennes at noe var galt?

Og ettersom AEs telefon var i bevegelse helt til kl 10.07, kan GM ha vrt i huset helt til kl 10.07 eller kanskje til enda senere p dagen fr han forlot stedet. Jeg finner ingen logisk forklaring p hvorfor GM skulle velge bli i s lang tid i huset dersom angrepet skjedde s tidlig som 9.06. Derfor synes jeg at det er mer sannsynlig at overfallet skjedde etter 9.16 og fr 9.48.
Citera
2020-07-03, 01:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Veldig interessant opplysning, takk for den, AEHs mobil hadde tilhrt TH tidligere.

En smarttelefon. TH, som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestende" greide liksom ikke bruke denne da.

Og s har han installert en app og fulgt med p alle hennes bevegelser. Og derfor lot han telefonen hennes ligge igjen. For at politiet skulle finne den.

Vet du hvor lenge AEH har hatt denne telefonen ogs. Den har muligens vrt med i den store masterplanen helt fra begynnelsen.

Sammen med manglende oppgradering og aktivering av alarmsystemet. Siden fr jul engang i 2017.

Det med appen er tipping av meg alts
men AEH fikk vell den mobilen etter at TH hadde kjpt seg en gammeldags enkel nokia p clas ohlson, er hvrtfall der jeg bruker kjpe snne mobiler og TH bruker vell ogs clas s...
Citera
2020-07-03, 01:05
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Utrolig dristig valg hvis TH lot eller instruerte noen andre om at AEHs telefonen skulle ligge igjen.

Med en smarttelefon i hnd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vrt forskt slettet ville tatt seg meget drlig ut p ektemann-CVen.

Skjnner ikke hvorfor telefonen ikke ble sltt av, sim kort og batteri ut for ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.

Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatren.

Meget dristig valg i mine yne alts.
Citera
2020-07-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, men jeg synes 20 minutter (eller mer) er lenge ogs for en planlagt drapshandling. Det burde ikke ta lenger tid enn overfall for kidnapping.

Kan det ha oppsttt noe uforutsett som krevde mer bruk av tid? Rdslagning? Var det ikke meningen at hun skulle omkomme p det tidspunktet, og i eget hjem?

Hvorfor dra rundt p telefonen hennes, eller hadde hun den i lommen mens hun ble forflyttet?
Det fetade: For gi inntrykk av at AE ikke var utsatt for forbrytelsen i den perioden (for villede politiet til tro at forbrytelsen skjedde senere p dagen) dersom GM visste at AE hadde en slik app p telefonen sin som registrerte skritt og forflytninger?
Citera
2020-07-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Utrolig dristig valg hvis TH lot eller instruerte noen andre om at AEHs telefonen skulle ligge igjen.

Med en smarttelefon i hnd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vrt forskt slettet ville tatt seg meget drlig ut p ektemann-CVen.

Skjnner ikke hvorfor telefonen ikke ble sltt av, sim kort og batteri ut for ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.

Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatren.

Tror vel ikke kidnappere vanligvis medbringer offerets mobil p turen..
Citera
2020-07-03, 01:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

AEH sin mobil har en funksjon i tidsbilde, ellers hadde den blitt borte tror jeg...
Citera
2020-07-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er mulig et dumt sprsml, men jeg skjnner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vrt i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Iflge VGs opplysninger har samtalen vrt tema i flere avhr med snnen. Politiet har ogs sikret innholdet p Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst n applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, fr VG opplyst. "
Det m bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Alts m noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke slippe tanken p at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet p den aktuelle mobiltelefonen fr senere p kvelden, rundt klokken 20.30, iflge VGs opplysninger. "
Det er vel i s fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det frst klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn p hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Det fetade: Her tror jeg at det menes at AEs telefon ikke ble flyttet p og at ingen brukte AEs mobiltelefon fra kl 10.07-ca 20.30 (i tillegg til at ingen brukte AEs mobiltelefon etter 9.16 og frem til ca 20.30 den dagen). Det har jo vrt opplyst om at det var flere inngende ubesvarte anrop til AEs telefon etter kl 10.07.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-03 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in