2020-07-04, 13:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du frgar inte mig, men det r ju en dag dr en del mnniskor av naturliga skl tar ledigt frn jobbet pga Halloween.

Vi har ingen tradisjon med dette i Norge. Halloween er i hovedsak en nylig
importert skikk, i all hovedsak p kommersielt grunnlag. Vi har jo naturligvis
"Allehelgensdag", som er det norske navnet, men det har aldri vrt forbundet
med noen som helst praktiske tradisjoner. 31. oktober 2018 var en helt vanlig onsdag.
Citera
2020-07-04, 13:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vi har ingen tradisjon med dette i Norge. Halloween er i hovedsak en nylig
importert skikk, i all hovedsak p kommersielt grunnlag. Vi har jo naturligvis
"Allehelgensdag", som er det norske navnet, men det har aldri vrt forbundet
med noen som helst praktiske tradisjoner. 31. oktober 2018 var en helt vanlig onsdag.
En dum svensk kanske r hjrnan bakom "planen"?
Citera
2020-07-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
N forstr jeg endelig hvordan politiet har gitt signal om at de vet p minuttet nr AE ble overfalt/drept!
Forelpig s vet vi kun at dette br fallet har skjedd i tidsrommet 09:16-10:07, men politiet sitter selvsagt p eksakt tid.

Det har vel tidligere vrt skrevet at politiet har en teori om hvordan gjerningsperson(er) har tatt seg inn, og dette gjr stigen p vestveggen interessant.

Affektdrap p natten kan/fr TH dro p jobb kan etter min mening n legges helt bort i diskusjonen.

Det betyr mest sannsynlig ogs at 9:14 samtalen er ekte.

Det kan ikke ha vrt ukjente GM, for hvem visste at hun hadde en fast plass til telefonen p det bordet? Men bare p FEIL SIDE...
Citera
2020-07-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det kan ikke ha vrt ukjente GM, for hvem visste at hun hadde en fast plass til telefonen p det bordet? Men bare p FEIL SIDE...
Om jeg ikke husker feil var det TH som fant telefonen s hvis den skulle avslre bindinger til han ville vel han skjult den kunnskapen for politiet.
Citera
2020-07-04, 14:00
Medlem
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre p en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging p Flashback etter det. Anbefaler alle bruke VPN.
Citera
2020-07-04, 14:01
Medlem
Legokatts avatar
De nye opplysningene angende fall i trapp tydeliggjr noe av hva politiet legger til grunn for siktelsen. De har sikkert sammenfallende DNA spor fra nederst i trappen, samt spor p badet, samt at de har funnet en type "slepespor" som tydeliggjr at AEH falt ned trappen, ble skadet, samt slept inn p badet. Biologiske spor ihht til trappefall er mest sannsynlig blod. Men det trenger ikke ha vrt mye blod.

"Det er lite grunnlagsmateriale som kreves for at en DNA-analyse skal kunne utfres. En bloddrpe p strrelse med et knappenlshode er nok, fordi det finnes teknikker der DNA kan oppformeres mange ganger (polymerase kjedereaksjoner)"

Det m vre lov ikke miste hpet p at AEH klarte flykte denne morgenen. Selv om den nye informasjonen tydelig forklarer en hendelse som skjedde denne onsdagen.

Men ser man vrige spor som er plassert i huset - trusselbrev om lsepenger - strips og fotspor av Sporax-sko, s sammenfaller de drlig med at hun skulle bli dytte ned trappen.

Fall i trapp kan rett og slett forklare hva som skjedde - det som ikke passer inn i forhold til at det skulle se ut som en kidnapping.

Kunne AEH's fall i trappa vre fordi hun var stresset i en situasjonen fr de skulle stage huset fr hun flyktet? Falt hun i trappa rett og slett og skadet seg. Ble hun s hjulpet inn p badet der hun mtte skifte klr og bli pleiet?

"Ipsos MMI har p oppdrag fra Norges Blindeforbund utfrt en omfattende underskelse om uhell i trapp.
Totalt har 731.000 personer over 15 r uhell i trapp hvert r. 300.000 personer forklarer at de enten sklei i trappen, ikke s trappen eller bommet p et trinn."

Se for deg at AEH er stresset i situasjonen nr de skal stage huset. Tiden begynner renne ut. AEH m benytte tykke sokker over sko i tidsrommet den morgenen. ta p seg yttersko p vanlig vis i gangen vil delegge staging. Disse tykke sokkene hun benytter er glatte og uvante bruke for henne.

De har lagt ut trusselbrevet med krav om lsepenger, strips og avtrykk av Sporax-sko som de mener er nok bevis for at AEH er blitt kidnappet.

Men AEH sklir og faller i trappen og blir pleiet p badet.

Jeg hper dette skjedde, at hun klarte flykte, men som sagt... Hvis politiet har funnet biologiske spor p badet som kan tilknyttes en drapshandling - s er det veldig tragisk.

Men jeg nsker holde en teori angende at AEH flyktet fortsatt pen. Det er mye ellers i saken som ikke stemmer med at AEH skulle bli drept i boligen.

Hvis trappefallet var et uhell s forklarer det at de som hjalp AEH med flykte kun nsket f det til se ut som en kidnapping.

Det er gjort en gjennomfrt jobb med forfatte trusselbrev med koder, opprettet krypto-konto, hacket e-post og tilrettelagt for at TH skulle betale lsepenger. Samt det er lagt ut strips og faket Sporax-spor.

Dette sammenfaller drlig med at hun bevist skulle bli dyttet ned trappen slik at det med stor sannsynlighet ville bli satt DNA spor (blod) nederst i trappen og p badet.

Sett saken under ett - trappefall kunne vrt et uhell. (Jeg hper det for AEH's del)
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-04 kl. 14:28.
Citera
2020-07-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre p en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging p Flashback etter det. Anbefaler alle bruke VPN.

Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du p den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde ogs det, har ogs hatt litt problemer.
Citera
2020-07-04, 14:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
.
Det r nt som inte riktigt klickar i hr fr mig og. Fel tid p dan. Fel marginaler. Fel metod. Att mrda r en sak, men frakta bort?

Frakten m ha skjedd med bil. Hvis den har skjedd i samme tidsrom som den psttte kidnappingen, m
politiet ha samlet inn alt av videoovervking og autopass-data for dette tidsrommet. Da burde de ogs
ha en oversikt over biltrafikk inn og ut av det aktuelle omrdet.

Citat:
Videomannen tar ~1,5 timmars promenad p sig fr kanske tio-femton minuters arbete p plats. Det r ett fr hgt pris fr ovntade och ofrberedda situationer.

Spaserturen mellom Lrenskog Ishockeyklubb (LIK) og stedet tar jfr. google omlag 15-20 minutter.

Citat:
Men s lnge MGM har alibi fr den antagna tidpunkten fr brottet

Sprsmlet er hvor sterkt dette alibiet er. Hvem - og hvor mange - kan stedfeste TH
til F*t*rum i tiden mellom ca. kl. 9:45 og 11:00?

Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du p den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde ogs det, har ogs hatt litt problemer.

Linken var til en side med oppskrift p hvordan tilegne seg forumbrukeres IP.
Mulig det har vrt forsk p Ddos-angrep? Jeg har hatt problemer siste dgnet
med at FB-serveren ikke blir funnet.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-04 kl. 14:10.
Citera
2020-07-04, 14:07
Medlem
Dette er det essensielle i hva de synske fra Bulgaria har kommet med om forsvinningssaken fra Lillestrm.

Jeg har kjrt det i Google Translator og redigert det om til et sprk som er mer spiselig for folk i Norge og Skandinavia for vrig.
Deretter har jeg sammenstillet det slik at det har blitt litt mere ordnet i stedsbeskrivelse, detaljer fra stedet de holder henne, hva slags folk som str bak ugjerningen, og medhjelpere ved vaktholdet.
Dette siste tror jeg kan vre en viktig brikke i identifiseringen av gjerningspersonene.
Politiets rolle i dette er nevnt, og da tenkes det nok ikke bare p norsk politi.
Den bakenforliggende rsaken til at dette er utfrt er ogs nevnt her.

Hvis dette er riktig s forstr man jo at her er det er snakk om uttransportering fra Fjellhamar i to etapper stover ( Sverige ? ) og deretter sydover.
Hvor langt sydover skrives det ikke noe om.
BMW X3 observert i s , kan vre riktig bil. Enten en av flere biler , eller samme bil foliert slvfarget. Man fjerner slik foliering ved hjelp av varmepistol i lpet av en times tid eller to hvis man vet hva man driver med, men man m ha et sikkert sted st med det selvsagt.
Mrk rd originalfarge, slvfarge foliering.
Noen medsammensvorne som stiller garasje og strm til rdighet.

Svidt jeg kan huske gikk det ut Riksalarm noen timer etter at dette skjedde, dvs at alle bemannede grenseoverganger, flyplasser og passasjerbefordringer, samt jernbanen og havner ble varslet, og det skulle holdes skarp utkikk.
De hadde alts et tidsvindu som var romslig nok til at de kunne f kommet seg over til Sverige, om ikke enda lenger sydover / stover .
Mulig transporten har gtt enda lenger sydover , dvs over stersjen og videre nedover p Baltikum.
Husk at dette var et rs tid fr Covid-19.
Grenseovergangene innenfor Schengen var pip pne. Velkommen inn.

Det ligger 10 mill. i dusrpotten, s her kan det vre visse muligheter for oppegende og vel fungerende personer som enten kan identifisere stedet, og / eller kan spore hvem disse personene er.
Men dette er mest sannsynlig farlige folk s du br i s fall holde huet lavt og ikke stikke det inn i et vepsebol...
Ikke lek helt og prv deg p noe selv, tilkall politiet / polisen og det vil bli en skarp aksjon med folk som er trent til nettopp slike aksjoner.

Anne Elisabeth Hagens kidnapping :
Her holdes hun kidnappet :

Generell stedsbeskrivelse :

Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sr er stedet der hun holdes bevoktet.
Etter kidnappingen har hun reist frst to ganger i stlig retning, og deretter en gang sydover.

Fru Hagen holdes bevoktet i nrheten av vann ( turbulent vann med blger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sr for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er ogs sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer ogs foran p bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).
Stedet hvor hun holdes innelst ligger sr for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre. Stedet har en inngang i vestlig retning.
Rundt bygningen er det svrt f trr.
Men jeg ser to grnne trr etter hverandre ( som i retning Nord Sr ) og et tredje tre lenger unna.

Mer om stedet de holder henne :

Hun holdes i et fluktsikkert rom nr en innsj, og denne innsjen er omgitt av tre ser.
Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne disse rommene er blendet og mrke utenfra.
Jeg ser ogs en stor betongplate.
P betongplaten ser jeg ogs en parabol ( og det er noe som er grnnfarget i nrheten av den).

Jeg ser en innsj ( vann ), omgitt av tre ser, og det er mange mennesker p bredden.

Fru Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Personen som str bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har hy rang og uniform.
Jeg ser fra dette stedet i sr et politi ( sikkerhetsvakter ) med hy rang ( hierarki ).
Menneskene som vokter henne jobber ogs med avlytting og rekognosering.

Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen gr s sakte, og at dette tar svrt lang tid.
Hun er omgitt av tlmodighet, og dette drar ut p tid.
Hun blir holdt i live, og familien hennes nsker f henne tilbake.

Fru Hagen er ikke mlet for kidappingen, ikke engang lsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( en beslutningsendring ) og det er ett ml til dette er et politisk ml - deretter vil lsepengene bli overfrt - og det vil vre det siste som skjer i saken fr hun kommer tilbake.

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...
Citera
2020-07-04, 14:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
En underskrift forfalskning,blir avslrt selv om den ser helt klin lik ut orginal.
Underskrift eksperter,undersker nemlig hvor det blir lagt trykk og ikke bl.a.
Tror ogs de finner ut hvor fersk/gammel den er.

ja som jeg skrev s vill en snn forfalskning funke jkla bra s lenge den ikke blir kontrolert av eksperter eller den som underskrifta er en forfalskning av
Citera
2020-07-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ditt frste innlegg p Flashback er et kvalitetsinnlegg!

Jeg tror du har rett i at det kan vre ulike forklaringer p hvorfor AEHs telefon har registrert hastighets- og hydeendring.

Takk!
Prvde bare finne et alternativ til fall/dytting ned trappa, fr dette blir en trdsannhet.
Citera
2020-07-04, 14:12
Medlem
[quote=norrrrrmannn1|72154086]Om jeg ikke husker feil var det TH som fant telefonen s hvis den skulle avslre bindinger til han ville vel han skjult den kunnskapen for politiet.[/QUOTE

Telefonen var sist i bevegelse 10.07, det var da den m ha blitt lagt p bordet. TH ringte AEH 10.07. Alts m noen ha ringt hennes telefon for finne ut hvor den var. I bukselommen, kanskje? Han hrte ringelyden fra bukselommen og la den p bordet, men feil side. Det kan bevise at han var i huset 10.07.
Det hele er usikkert fordi han pstr ikke ha hrt ringelyden da han ringte hennes mobil 1340 som jo M ha gitt lyd fra seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in