2020-07-04, 14:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Dette er det essensielle i hva de synske fra Bulgaria har kommet med om forsvinningssaken fra Lillestrm.

Jeg anser "synske" som kvakksalvere, og det de kommer med er kun svada.
Jeg foreslr at vi her i trden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og
resonnementer rundt dette. Det fins ingen belegg for si noe om hvor AEH
befinner seg, dd eller levende.
Citera
2020-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Vel, n er det allerede opplyst at det er flere spor som kan tyde p et fall ned trappen.
Politiet mener ogs at andre tekniske bevis kan sttte opp om denne fall-teorien, nrmere bestemt DNA-spor fra AEH som er funnet p veggen langs trappe-nedlpet fra huset andreetasje, fr VG opplyst.
Det er alts ikke bare mobilen som kan indikere dette fallet.
Politiet mener en skrittsensor p mobiltelefonen til AEH kan avslre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje og med et fall ned trappen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

Jeg utelukker ikke et fall. Jeg ppeker at det kan finnes alternative forklaringer p telefonens br bevegelser.
Citera
2020-07-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du p den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde ogs det, har ogs hatt litt problemer.
Nei, det var en annen link med et bilde av hettemannen. Adressen der var en kobling til sporing av IP adresse, s KjellMoss var dessverre en som var ute etter fiske...ikke en hval, men Flashbackbrukere..

Hvis du gr inn p hyre side her, kan du laste opp gratis prveversjon. VPN p Flashback. Det virket.
Citera
2020-07-04, 14:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Frakten m ha skjedd med bil. Hvis den har skjedd i samme tidsrom som den psttte kidnappingen, m
politiet ha samlet inn alt av videoovervking og autopass-data for dette tidsrommet. Da burde de ogs
ha en oversikt over biltrafikk inn og ut av det aktuelle omrdet.

Spaserturen mellom Lrenskog Ishockeyklubb (LIK) og stedet tar jfr. google omlag 15-20 minutter.

Sprsmlet er hvor sterkt dette alibiet er. Hvem - og hvor mange - kan stedfeste TH
til F*t*rum i tiden mellom ca. kl. 9:45 og 11:00?

Jag frlorade lite i etern men det fr vare. VG, antydningsvis, ser ut att frga sig om TH kan ha rkat bli kvar i hemmet den morgonen. Sonen kan ha krt bilen till futurum exv. Konstigt nog s finns bilder p nr bilen ankommer men inte vem som sitter i eller vem som stiger ur. Stmpelklocka anvnds kanske inte heller. Har MGM sjlv konfiskerat annat bildmaterial eller brukar han parkera utanfr kamerans rckvidd? Dremot s har ju futurum som bekant lyckats avfilma privatpersoner som passerar bde en o tv gnger p allmn vg utanfr inhngnaden. Och som alla kanske inte hade velat bli avfilmade...

Det finns ocks formuleringar i VG som vcker fantasin rrande hur levande den AE var som pratade med Ln o sn den dagen. Allt ser rtt ppet ut:

P den tiden var ogs snnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum nringspark i Lrenskog.

Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.

Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen selv var aktiv i disse telefonsamtalene, fr VG opplyst. Dette siden snnen og den ansatte forklarer seg samsvarende om at lnn var felles tema i de to samtalene denne morgenen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

Heja polisen!
Citera
2020-07-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Telefonen kan ha blitt sltt ut av hnden til AEH, enten utilsiktet eller med hensikt slik
at hun ikke kunne oppske hjelp. Her er det flere mulige scenarier. Hun kan ha blitt
sltt slik at hun falt ned trappen, mens telefonen ramlet p gulvet, evt. motsatt, at
telefonen forsant ned trappen mens hun landet p gulvet.

Men om telefonbevegelsene hinter om en voldshandling, fremstr det ikke som
om denne var overlagt i seg selv. En planlagt drapshandling burde jo i sitt vesen
vre s "stille" som mulig. Dersom det var planlagt et drap, kan det i sfall vre
at drapet ble vanskeligere gjennomfre enn planlagt - f.eks. ved at offeret satte
seg kraftig til motverge.

Likevel er det elementer i saken som peker vekk fra en planlagt drapshandling, slik
jeg ser det. Valg av tidspunkt er n ting. En formiddag i et boligstrk - det er litt
for stor risiko for at folk kan legge merke til ting. Valg av sted er et annet punkt.
Hadde det ikke vrt enklere gjre dette f.eks. p hytta, og fingert en fallulykke?
At hun hadde gtt seg en tur, uten komme tilbake?

Da faller jeg tilbake p flgende tenkte narrativ:

Noen har hatt en uoverenskomst med AEH, det har blitt en konfrontasjon
i Sl*r*veien den formiddagen, som utlste en voldshandling med dden
til flge. De kunne velge mellom angi seg selv, eller dekke over handlingen.
De har valgt det siste, og s langt lykkes de med denne planen.

Jeg flger deg langt p vei. Og vi VET ikke om TEH har passet hunden. Kan hunden ha overnattet hos datteren p andre siden av Langvannet? OG i s fall: Kan det vre australieren som leverte hunden tilbake om morgenen? Kan det ha oppsttt et hndgemeng mellom ham og AEH?
Citera
2020-07-04, 14:43
Medlem
Jeg foreslr at vi her i trden holder oss til det som finnes av fakta i saken, og

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Svada og svada fru Blom...
Du fr tygge videre p dine skalte FAKTA s fr vi se om det kommer noe ut av det etterhvert.
Snn som det ser ut n s str denne saken i stampe.
Jeg var dum nok til tro at en litt annen og pen vinkling av saken kanskje kunne gi et litt annet perspektiv p dette enn det evige gnlet om 09:14 tidspunktet og frem og tilbake.
Hvis man tar i betraktning alt hva som har foregtt forut for denne hendelsen med iakttagning av bryske steuropeiske "fiskere" med stort kamerautstyr og telelinser p brygga i Langvannet, samt iakttagelsen av utenlandske biler parkert rett i nrheten s br det vel ringe noen bjeller.
Nr man da i tillegg ser at etter denne hendelsen s er disse bilene og folka skk borte, s kan man vel legge sammen to og to.
Det er ALLTID noen som er lynraske til rakke ned p andre som har en litt annen innfallsvinkel p saken her.
Kjell Moss ble klubbet ned han ogs.
De var p han som fluer rundt mkka med en gang han kom inn p dette med uttransportering til Sverige .
Dere m tle at folk kan ha forskjellig syn p dette og heller legge litt mer energi p utvide horisonten en smule, ikke fly rett i fletta p andre som forsker litt andre innfallsvinkler.
Citera
2020-07-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nettopp, ingen grunn til innledningsvis avvise politiets teori om et fall. For eksempel hudavskrap avsatt nedover langs veggen vil sterkt indikere et fall, man kan antagelig si en del om hvordan fallet har forlpt ogs, ved analysere sporene i trappelpet.

Jayce, i gr skrev VG at telefonen trolig ikke kunne blitt kastet ned trappen. P grunn av analysene av hastighet/bevegelsessensor. Etterp m det avsnittet ha blitt slettet, jeg s at artikkelen var redigert og kunne ikke gjenfinne det innholdet. La du merke til det samme, eller har jeg "drmt det"?

I natt sto dette i artikkelen:

Bevegelsen beskrives som for rask til at telefonen kan ha blitt kastet ned trappen, fr VG opplyst. Politiet mener ogs at hastigheten er spass hy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vrt i stand til selv g ned trappen i dette tempoet.

N er det som ble fetad av meg borte fra artikkelen.
Citera
2020-07-04, 14:57
Medlem
Citat:

Du fr tygge videre p dine skalte FAKTA s fr vi se om det kommer noe ut av det etterhvert.
Snn som det ser ut n s str denne saken i stampe.
Jeg var dum nok til tro at en litt annen og pen vinkling av saken kanskje kunne gi et litt annet perspektiv p dette enn det evige gnlet om 09:14 tidspunktet og frem og tilbake.
Hvis man tar i betraktning alt hva som har foregtt forut for denne hendelsen med iakttagning av bryske steuropeiske "fiskere" med stort kamerautstyr og telelinser p brygga i Langvannet, samt iakttagelsen av utenlandske biler parkert rett i nrheten s br det vel ringe noen bjeller.
Nr man da i tillegg ser at etter denne hendelsen s er disse bilene og folka skk borte, s kan man vel legge sammen to og to.
Det er ALLTID noen som er lynraske til rakke ned p andre som har en litt annen innfallsvinkel p saken her.
Kjell Moss ble klubbet ned han ogs.
De var p han som fluer rundt mkka med en gang han kom inn p dette med uttransportering til Sverige .
Dere m tle at folk kan ha forskjellig syn p dette og heller legge litt mer energi p utvide horisonten en smule, ikke fly rett i fletta p andre som forsker litt andre innfallsvinkler.

KjellMoss ble klubbet ned fordi han forskte lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre komme med enn bulgarske synske og det vrvlet og oppgulpet du presterer her, s KUTT UT! Idiot!
Citera
2020-07-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Du skriver at han ikke vger.. hva da? Du skriver at han har psykiske problemer/paranoid.Kjenner du TH personlige?
Det finnes mange tilfeller nr en med psykisk lidelse begr drap.
Du overbeviste meg ikke

Nei jeg verken kjenner eller vet hvem han er. Men har vel ftt et inntrykk av at han er veldig veldig kontrollfrik. Det betyr ikke at han har psykiske problemer.

Men frst og fremst mener jeg at han ikke ville vget og innlemme flere personer i dette fordi disse personene kan gjre resten av livet hans surt.

Tenk deg at du hadde ptatt deg og lyve om noe slikt, hvilket innebrer risiko ogs for deg selv.
Er det ikke store sjanser for at du ville drevet utpressing av han resten av livet.Snn tenker iallefall jeg, dette er ikke et narkodrap, men en snill kvinne.

Jeg tror de fleste av oss ikke hadde gtt med p noe snt, s man kan vel gjre regne med at hvis noen gr med p en slik avtale er de yrkeskriminelle.

Og tror du at yrkeskriminelle hadde nyer seg med en slump penger for forvirre eller delta. Nei du kan vre sikker p at disse vil sitte p skulderen hans resten av livet. Gitt det hadde vrt snn, m du tenke p at de sitter p info som gjr at de kan drive utpressing av han resten av livet noe de med 99% sannsynlighet hadde benyttet seg av.

Jeg anser alts disse teoriene som uaktuelle, det finnes en teori som kan vre relevant, det er at medhjelperen til TH str personlig eller konomisk i gjeld til han, dvs at han trolig ryker p noe selv hvis han sier sannheten. Et slags lojalitetsforhold.
Citera
2020-07-04, 15:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
De nye opplysningene angende fall i trapp tydeliggjr noe av hva politiet legger til grunn for siktelsen. De har sikkert sammenfallende DNA spor fra nederst i trappen, samt spor p badet, samt at de har funnet en type "slepespor" som tydeliggjr at AEH falt ned trappen, ble skadet, samt slept inn p badet. Biologiske spor ihht til trappefall er mest sannsynlig blod. Men det trenger ikke ha vrt mye blod.

"Det er lite grunnlagsmateriale som kreves for at en DNA-analyse skal kunne utfres. En bloddrpe p strrelse med et knappenlshode er nok, fordi det finnes teknikker der DNA kan oppformeres mange ganger (polymerase kjedereaksjoner)"

Det m vre lov ikke miste hpet p at AEH klarte flykte denne morgenen. Selv om den nye informasjonen tydelig forklarer en hendelse som skjedde denne onsdagen.

Men ser man vrige spor som er plassert i huset - trusselbrev om lsepenger - strips og fotspor av Sporax-sko, s sammenfaller de drlig med at hun skulle bli dytte ned trappen.

Fall i trapp kan rett og slett forklare hva som skjedde - det som ikke passer inn i forhold til at det skulle se ut som en kidnapping.

Kunne AEH's fall i trappa vre fordi hun var stresset i en situasjonen fr de skulle stage huset fr hun flyktet? Falt hun i trappa rett og slett og skadet seg. Ble hun s hjulpet inn p badet der hun mtte skifte klr og bli pleiet?

"Ipsos MMI har p oppdrag fra Norges Blindeforbund utfrt en omfattende underskelse om uhell i trapp.
Totalt har 731.000 personer over 15 r uhell i trapp hvert r. 300.000 personer forklarer at de enten sklei i trappen, ikke s trappen eller bommet p et trinn."

Se for deg at AEH er stresset i situasjonen nr de skal stage huset. Tiden begynner renne ut. AEH m benytte tykke sokker over sko i tidsrommet den morgenen. ta p seg yttersko p vanlig vis i gangen vil delegge staging. Disse tykke sokkene hun benytter er glatte og uvante bruke for henne.

De har lagt ut trusselbrevet med krav om lsepenger, strips og avtrykk av Sporax-sko som de mener er nok bevis for at AEH er blitt kidnappet.

Men AEH sklir og faller i trappen og blir pleiet p badet.

Jeg hper dette skjedde, at hun klarte flykte, men som sagt... Hvis politiet har funnet biologiske spor p badet som kan tilknyttes en drapshandling - s er det veldig tragisk.

Men jeg nsker holde en teori angende at AEH flyktet fortsatt pen. Det er mye ellers i saken som ikke stemmer med at AEH skulle bli drept i boligen.

Hvis trappefallet var et uhell s forklarer det at de som hjalp AEH med flykte kun nsket f det til se ut som en kidnapping.

Det er gjort en gjennomfrt jobb med forfatte trusselbrev med koder, opprettet krypto-konto, hacket e-post og tilrettelagt for at TH skulle betale lsepenger. Samt det er lagt ut strips og faket Sporax-spor.

Dette sammenfaller drlig med at hun bevist skulle bli dyttet ned trappen slik at det med stor sannsynlighet ville bli satt DNA spor (blod) nederst i trappen og p badet.

Sett saken under ett - trappefall kunne vrt et uhell. (Jeg hper det for AEH's del)

Dina djrva frhoppningar till trots s liggger det ngt i att fallet stmmer illa med vad vet fr vrigt. Men: Fallet kan (kanske) ha skett fr flera r sen och spegla en brutalitet som funnits gentemot hustrun. Eller: Fallet kan ha skett p natten innan. Och utgra det egentliga mordtillfllet.

Men din barnatro r du nog rtt ensam om att vrja. Ngra kvarglmda fiskargummor p akers brygge mjligen undantagna.

Det syns mig f.. mer o mer som att MGM presenterat en paketlsning till polisen som de fr vara s goda att svlja hel. Han har i s fall inte heller dragit sig fr att involvera eller kommendera ovetande eller graderat medvetna nrstende i planen och lta dem agera packsnor i helhetsplanen. Synbart har de d ftt acceptera faktum och tvingats foga sig i helhetslinjen. Vilket stller till problem fr polisen. Det lr ju inte hlla. Somliga lr vara mttligt roade. Andra p grnsen till frtvivlan. Rimligen.

Exekutivitet r ju fint men det hnder, har jag hrt, att verkligheten ibland inte lter sig formas. P goda grunder.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-04 kl. 15:21.
Citera
2020-07-04, 15:07
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

(...)

Vel, jeg har kun sagt min mening. Om du har noe tilfre trden, m du selvsagt poste, og
ta den eventuelle kritikken du fr med gode og saklige motargumenter. Jeg er pen for forskjellige
syn p saken, men nr det kommer til skalt klarsynthet har dette gjennomgende vist
seg vre uplitelig.

Om det n mot formodning skulle vise seg at "synske" har noe for seg, br ihvertfall de
opplysningene de kan frembringe vre litt mer konkret enn "en innsj omringet av 3 ser".
Det blir simpelthen for vagt. Et slikt sted kan vre hvor som helst, nr sagt. Det bringer
ikke saken nrmere en lsning.

Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg flger deg langt p vei. Og vi VET ikke om TEH har passet hunden. Kan hunden ha overnattet hos datteren p andre siden av Langvannet? OG i s fall: Kan det vre australieren som leverte hunden tilbake om morgenen? Kan det ha oppsttt et hndgemeng mellom ham og AEH?

Australieren, ja. Han som angivelig har flyttet tilbake til sitt hjemland? Eller har han det?
Mener ha lest i trden at noen hadde opplysninger om en separasjon.

Ang. TEH, om han faktisk var i andre enden av 9:14-anropet, s regner jeg med at han
ogs er sjekket ut av omrdet rundt stedet, da analyser av teledata ville avslrt om
hans telefon var p eller nr stedet da samtalen fant sted. Jeg tipper politiet har
saumfart teletrafikken i omrdet fra bde ukene fr og tiden etter hendelsen.
Citera
2020-07-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Bra funn!
BB er nok for korpulent over magen til kunne vre "hettemannen", kroppsbygning ellers kan passe.

Videoen er 7 r gammel n, eller 5 r nr AE forsvant, ser p facebook at han er slankere og hvitere i skjegget n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in