2020-07-03, 23:37
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Det var en usaklig kommentar. Du vet nok at DNA ogs kan vre hud eller hr.

Hud og hr er mye vanskeligere avsette p vegger enn blod, s hvis du vil pst at DNA-sporet p veggene i trappelpet er hud eller hr s skal jeg ikke krangle med deg om det.
Citera
2020-07-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Politiet trodde jo p kidnapping, de frste ukene, og huset s jo tilsyelatende ok ut, ved frste yekast.

Helt til de fikk hjemmel til g inn skikkelig og gjre ordentlig underskelser.

S fant de jo alt dette vi snakker om n.

Tull.
Hvorfor har du dette behovet for lyge?
Citera
2020-07-03, 23:40
Medlem
Hrsekken m med fr man kan trekke ut DNA? Tror ikke hud eller hr fester seg p veggen uten at en enda strre mengde blod ogs gjr det (men sikkert mulig!) Dette er ikke lugging, men fall.

Dessuten er AEH sine hudceller overalt i huset uansett, s her det nok snakk om blod. Det blir spekulasjon, men mest sannsynlig IMO.
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-07-03 kl. 23:43.
Citera
2020-07-03, 23:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Tull.
Hvorfor har du dette behovet for lyge?

Hvis de hadde sett blodspor i hjemmet med en gang, tror du de hadde etterforsket saken som en kidnapping s lenge som de gjorde?

Blodsporene ble oppdaget etter at TH ble pgrepet, og de endelig fikk gjre ordentlig underskelser i huset, med utgangspunkt i en hypotese om drap med Sloraveien som sted.
Citera
2020-07-03, 23:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Da betyr det jo at hun dde 10:07 og ikke 09:16-17.
Sprsmlet er da hvem som har kommet dit og utfrt ugjerningen. Krangel som har ledet til at hun ikke tok tlf fra elektrikeren og da snn ringte andre gangen.

Jeg er ikke s sikker lenger p at det er TH som str bak alt sammen. Denne saken er s kompleks. Jeg tror vi aldri fr sannheten med mindre en av de involverte innrmmer
:-(

Det m jag sga.
Det finns nt kontraintuitivt i hndelsen. Och i hur den tett sig. Nt knns felaktigt. Jag tror vi har ofullstndig information. Inte s konstigt frsts.

Videomannen, kan han g p sommartid eller nt? Annars r det ju en lejd mrdare. Eller?
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Hvis det er blodspor er det rart at de ikke har sett det fr. De bruker et stoff som gjr at de kan se ganske raskt.
Alt er rart. Nesten snn at det ser ut som at lekkasjene er bevisste for stresse gjerningsmann/menn for se en aktivitet av noe slag?

For meg styrkes kidn*appingsteorien med de siste bevisene. Hvorfor skulle TH komme tilbake hjem og gjre alt dette? Det passer jo ikke med noe som er skjedd i affekt. Kan kidn ha klart dr*epe AEH? Men de har valgt fortsette med planen sin for f penger?
Om jag hade varit en kallhamrad, pengakt kidnappare, s skulle jag ha tagit med mig kroppen i det lget. Man fr ju intrycket att hon frolyckades nr hon frskte fly sin/sina kidnappare.
Citera
Medlem
Forferdelige nyheter som igjen bekrefter at TH sannsynligvis er skyldig i dette forferdelige drapet mot en mor, bestemor og ett svrt godt menneske.

Jeg tenker p all frykten og smertene til stakkars AEH i hennes siste minutter😢

Jeg tenker p det store savnet etter denne flotte omsorgspersonen hver eneste dag hos hennes barn, barnebarn og vrige familie, og jeg vil tro at de snart ogs innser hva som har skjedd her.

Hvis jeg ikke kjente til saken fr akkurat n med all den informasjon som foreligger s er det ikke tvil om at dette er utfrt av ektemannen.

Hper de har god kontroll p hvor TH befinner seg til en hver tid n. Tror ikke han er en som gr til politiet med en tilstelse.

Mannen m jo kjenne p ett umenneskelig press uansett om han er snn eller slik. Han burde gi sin kone fred og familien en grav g til n.

Til dere som mener at TH uansett m vre uskyldig s kan jo dere ogs ha rett, men bevis og indisier forteller akkurat n en helt annen historie.
Citera
2020-07-03, 23:47
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hud og hr er mye vanskeligere avsette p vegger enn blod, s hvis du vil pst at DNA-sporet p veggene i trappelpet er hud eller hr s skal jeg ikke krangle med deg om det.

Jeg har ikke psttt noe som helst. Men tenker at DNA kan vre fra blod, hud, hr, spytt, slim.
Hva som avsettes av spor p veggen vil nok vre avhengig av veggens beskaffenhet. Om den er ru eller glatt, myk eller hard. Jeg vil bare at fakta skal vre riktig.
Citera
2020-07-03, 23:48
Medlem
Politiets funn indikerer at AEH hadde p seg mobilen under angrepet. At GM etterp har tatt seg bryet med legge mobilen tilbake p sin faste plass - av alle steder i den store boligen - er jo ganske pfallende.
Citera
2020-07-03, 23:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Jeg har ikke psttt noe som helst. Men tenker at DNA kan vre fra blod, hud, hr, spytt, slim.
Hva som avsettes av spor p veggen vil nok vre avhengig av veggens beskaffenhet. Om den er ru eller glatt, myk eller hard. Jeg vil bare at fakta skal vre riktig.

Tror du politiet hadde opplyst om det, hvis de hadde funnet et hrstr fra AEH p veggen i trappelpet? Og omtalt det p den mten de gjr n?
Citera
2020-07-03, 23:49
Medlem
Minnimuss avatar
N forstr jeg endelig hvordan politiet har gitt signal om at de vet p minuttet nr AE ble overfalt/drept!
Forelpig s vet vi kun at dette br fallet har skjedd i tidsrommet 09:16-10:07, men politiet sitter selvsagt p eksakt tid.

Det har vel tidligere vrt skrevet at politiet har en teori om hvordan gjerningsperson(er) har tatt seg inn, og dette gjr stigen p vestveggen interessant.

Affektdrap p natten kan/fr TH dro p jobb kan etter min mening n legges helt bort i diskusjonen.

Det betyr mest sannsynlig ogs at 9:14 samtalen er ekte.
Citera
2020-07-03, 23:50
Medlem
For min del styrkes kidn.teorien med mobilsporet
De har kommet, AEH har falt og utilsiktet blitt dr.pt, men de har fortsatt med spillet sitt osv. Det kan forklare usikkerhet knyttet til be om penger, at det har tatt tid hva gjelder kommunikasjon.

Jeg klarer ikke se at TH har kommet hjem fra jobben og gjort dette, rukket fikse brev, ftt noen til hjelpe seg raskt osv.
At det skulle vre planlagt fr jeg heller ikke til stemme, da det m vre lettere mter bli kvitt damen p.
Nei, n tror jeg TH er uskyldig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in