Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Hvis vi heller tar for oss ulikhetene i vre teorier, som tross alt ikke er s mange.
1. Hvordan ser du p at snnen mtte presses for delta? Er det ikke veldig risikabelt for TH legge livet sitt i hendene p en presset snn i en s alvorlig sak?
2. Ettersom TH er p jobb og de to barna gir han og seg selv alibi fra sine respektive hjem(etter hva vi vet), m AE sin telefon enten vre betjent av henne selv eller andre? Hvem er i s fall denne MGM?
Nei, de ulikhetene er ganske f. Nesten skremmende lese mine egne tanker omtrent ned til detalj... Men jeg hadde hestejenta som Y.
Jeg skal prve f det s oversiktlig som mulig, men det blir nok mye gjentagelser fra tidligere...
1. I en normal familie er jeg helt enig med deg. Altfor risikabelt. Her ser det ut som at patriarken har stlkontroll p familien (bortsett fra muligens hestejenta, men dette kommer jeg tilbake til)
TH blir omtalt som en tyrann, med stlkontroll p familien. Hvor ille det var vet vi egentlig ikke, men det er ikke normalt for en milliardr kjre rundt i en gammal Picasso, og i tillegg ikke har en "konebil" nr en bor relativt usentralt. I tillegg har snnen, som vel er rundt 40 r gammel, ikke egen leilighet, men leier. Jeg gr utifra at han muligens ikke har spesielt god inntekt fra kunst og musikk. Men kanskje litt i noe verv i THs bedrifter? Hva gr rundt i hodet til TEH i den lille tiden (det er ca 20-30 min?) de hadde sammen fr politiet kom? TH har kontroll p ham psykisk, og han blir gjort arvels p stedet og i tillegg blir det sparken i alle eventuelle verv! Har han inntekt nok fra kunst og musikk til betale leie for en parkeringsplass en gang?, Bokstavelig talt blir han kasta p gata av far. (Nav eller noe hjelper sikkert til, men hper du skjnner poenget, og nedverdigende.)
Jeg vil g s langt som at TH og prestedattera (eller bare TH.) har tatt en risikovurdering p overtale/true ham p forhnd og f han med, og forberedt (husket ikke samtalen fr tredje avhret! Det har nok vrt noen heftige samtaler den perioden der vil jeg tro). Eller overrumple ham og true han til lyve. Han er blitt omtalt som en mammagutt, s det var risiko for at han kunne advare henne. Og de/han landet p det siste.
2: Prestedattera. TH hadde muligens pakket AEH inn fr hun kom, og lastet bilen, fr hun kjrte og parkerte den en plass som TH kunne plukke den opp senere og kjre videre fr det var noe "heat", til AEHs endepunkt, s hun skulle unng den verste delen. mtte se, eller hndtere sin dde mor. Men hun mtte rydde opp etter TH, og stage stedet. Den delen er antagelig ille nok, men mer "hndterbart". Hun lager sitt eget alibi ved legge mobilen hjemme og sende seg selv en sms fra AEHs mobil. Kanskje hun har annet alibi, men vi vet ikke. Jeg har en spekulasjon om det ogs...
Tillegg: Hestejenta som virker litt som en rebell (alt er relativt, men i denne familien). Rebell er nok et for sterkt ord, men jeg kommer ikke p noen andre n. Det er ogs kun hun og hennes mann som er nevnt i trusselbrevet. For TH var dette logisk, det var jo ikke noe poeng i true de andre, de visste jo om det
Jeg tror hun ble og blir "held in the dark) fordi det var et poeng i ha ett av barna som var fullstendig overbevist om at pappa var uskyldig. Det er n ting at han var slem, men hun tror vel at ssknene snakker sant og han har alibi, s at han skal ha bestilt en "hitman" er ganske dryt tro om sin far.
De klarte jobben uten henne, og de kunne latt henne ta seg av media. Men n kom det jo ingenting ut ifra familien. Ikke et pip med nske om f AEH tilbake. Bortsett fra dette brevet fra hestejenta, som aldri kom ut. Ble det refusert av TH?