2020-08-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
De er ikke grunnlse. Det er begrunnet i rykter fremsatt her av flere andre brukere.
Akkurat som det er rykter s langt om THs personlighet. Som jeg heller ikke fornekter er sanne, det enevutelukker s visst ikke det andre.

Disse ryktene drar jeg ikke frem av ondsinnethet, men fordi de kan forklare mangel p bil, rderett over penger og det ha mistet styreverv.

Det er faktisk vanlig for familier til mennesker med denne problematikk ske minimere skadeomfanget rundt disse pasientene, samme om dere nsker kalle det ondskap.

Jeg har jobbet opp mot denne pasientgruppen i mange r, fra fine fruer til uteliggere p gata. Fellestrekket er at de ikke greier ta ansvar for seg selv, langt mindre de forpliktelser som flger med de ovenfor nevnte forhold.
De er heller ikke i stand til ta seg godt av barn.

Det er ikke slik at denne pasient gruppen fikser livene sine bare de fr ansvarsoppgaver store nok. Dette er et faktum, ikke ondsinnethet.

Vi kan lese mye om THs personlighet ut fra ektepakt, hans uttalelser, hans oppfrsel bde p hjemmeplan men ogs hvordan han ikke utfrer plagt vedlikehold p leiligheter. Vi har ikke tilsvarende offentlige opplysninger om henne, s det er spekulativt det du skriver. P lik linje med userise aviser som sprer rykter for leserklikk. De kan dementere senere, men de fikk klikkene. N skriver ikke pressen dette, de vet de kan g i baret om de gjorde.
Citera
2020-08-13, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvis vi heller tar for oss ulikhetene i vre teorier, som tross alt ikke er s mange.

1. Hvordan ser du p at snnen mtte presses for delta? Er det ikke veldig risikabelt for TH legge livet sitt i hendene p en presset snn i en s alvorlig sak?

2. Ettersom TH er p jobb og de to barna gir han og seg selv alibi fra sine respektive hjem(etter hva vi vet), m AE sin telefon enten vre betjent av henne selv eller andre? Hvem er i s fall denne MGM?
Nei, de ulikhetene er ganske f. Nesten skremmende lese mine egne tanker omtrent ned til detalj... Men jeg hadde hestejenta som Y.

Jeg skal prve f det s oversiktlig som mulig, men det blir nok mye gjentagelser fra tidligere...

1. I en normal familie er jeg helt enig med deg. Altfor risikabelt. Her ser det ut som at patriarken har stlkontroll p familien (bortsett fra muligens hestejenta, men dette kommer jeg tilbake til)
TH blir omtalt som en tyrann, med stlkontroll p familien. Hvor ille det var vet vi egentlig ikke, men det er ikke normalt for en milliardr kjre rundt i en gammal Picasso, og i tillegg ikke har en "konebil" nr en bor relativt usentralt. I tillegg har snnen, som vel er rundt 40 r gammel, ikke egen leilighet, men leier. Jeg gr utifra at han muligens ikke har spesielt god inntekt fra kunst og musikk. Men kanskje litt i noe verv i THs bedrifter? Hva gr rundt i hodet til TEH i den lille tiden (det er ca 20-30 min?) de hadde sammen fr politiet kom? TH har kontroll p ham psykisk, og han blir gjort arvels p stedet og i tillegg blir det sparken i alle eventuelle verv! Har han inntekt nok fra kunst og musikk til betale leie for en parkeringsplass en gang?, Bokstavelig talt blir han kasta p gata av far. (Nav eller noe hjelper sikkert til, men hper du skjnner poenget, og nedverdigende.)
Jeg vil g s langt som at TH og prestedattera (eller bare TH.) har tatt en risikovurdering p overtale/true ham p forhnd og f han med, og forberedt (husket ikke samtalen fr tredje avhret! Det har nok vrt noen heftige samtaler den perioden der vil jeg tro). Eller overrumple ham og true han til lyve. Han er blitt omtalt som en mammagutt, s det var risiko for at han kunne advare henne. Og de/han landet p det siste.

2: Prestedattera. TH hadde muligens pakket AEH inn fr hun kom, og lastet bilen, fr hun kjrte og parkerte den en plass som TH kunne plukke den opp senere og kjre videre fr det var noe "heat", til AEHs endepunkt, s hun skulle unng den verste delen. mtte se, eller hndtere sin dde mor. Men hun mtte rydde opp etter TH, og stage stedet. Den delen er antagelig ille nok, men mer "hndterbart". Hun lager sitt eget alibi ved legge mobilen hjemme og sende seg selv en sms fra AEHs mobil. Kanskje hun har annet alibi, men vi vet ikke. Jeg har en spekulasjon om det ogs...

Tillegg: Hestejenta som virker litt som en rebell (alt er relativt, men i denne familien). Rebell er nok et for sterkt ord, men jeg kommer ikke p noen andre n. Det er ogs kun hun og hennes mann som er nevnt i trusselbrevet. For TH var dette logisk, det var jo ikke noe poeng i true de andre, de visste jo om det
Jeg tror hun ble og blir "held in the dark) fordi det var et poeng i ha ett av barna som var fullstendig overbevist om at pappa var uskyldig. Det er n ting at han var slem, men hun tror vel at ssknene snakker sant og han har alibi, s at han skal ha bestilt en "hitman" er ganske dryt tro om sin far.
De klarte jobben uten henne, og de kunne latt henne ta seg av media. Men n kom det jo ingenting ut ifra familien. Ikke et pip med nske om f AEH tilbake. Bortsett fra dette brevet fra hestejenta, som aldri kom ut. Ble det refusert av TH?
Citera
2020-08-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vi kan lese mye om THs personlighet ut fra ektepakt, hans uttalelser, hans oppfrsel bde p hjemmeplan men ogs hvordan han ikke utfrer plagt vedlikehold p leiligheter. Vi har ikke tilsvarende offentlige opplysninger om henne, s det er spekulativt det du skriver. P lik linje med userise aviser som sprer rykter for leserklikk. De kan dementere senere, men de fikk klikkene. N skriver ikke pressen dette, de vet de kan g i baret om de gjorde.

Vi har information om AE. Veldig snille ord. Fra mange. Venninner, naboer, forretningsforbindelser, intervju med en niese i Dagbladet, og uttalelser fra x-svoger og niese i podcast. Det finnes ingenting som tyder p at hun slet med rus eller sykdom. Trygg, snill, pen etc. Kjpt seg en valp hadde hun ogs.
Citera
2020-08-13, 16:03
Medlem
Citat:
De er ikke grunnlse. Det er begrunnet i rykter fremsatt her av flere andre brukere.
Akkurat som det er rykter s langt om THs personlighet. Som jeg heller ikke fornekter er sanne, det enevutelukker s visst ikke det andre.

Disse ryktene drar jeg ikke frem av ondsinnethet, men fordi de kan forklare mangel p bil, rderett over penger og det ha mistet styreverv.

Det er faktisk vanlig for familier til mennesker med denne problematikk ske minimere skadeomfanget rundt disse pasientene, samme om dere nsker kalle det ondskap.

Jeg har jobbet opp mot denne pasientgruppen i mange r, fra fine fruer til uteliggere p gata. Fellestrekket er at de ikke greier ta ansvar for seg selv, langt mindre de forpliktelser som flger med de ovenfor nevnte forhold.
De er heller ikke i stand til ta seg godt av barn.

Det er ikke slik at denne pasient gruppen fikser livene sine bare de fr ansvarsoppgaver store nok. Dette er et faktum, ikke ondsinnethet.

Det er ondsinnede og helt grunnlse beskyldninger du kommer med.

Ektepaktene ble skrevet for 33 og 27 r siden, 31 og 25 r fr AEH ble drept.

Du fremmer alvorlige beskyldninger om at AEH skal ha vrt diagnostisert, enten med rusproblemer eller psykiatriske diagnoser, for 20-30-35 r siden. Slike beskyldninger m du dokumentere.

AEH har ingen mulighet til forsvare sitt eget omdmme lenger. Du er ondsinnet.

Edit:

Men vi vet at TH hadde store personlige problemer p den tiden. Rundt midten av 90-tallet. Han greide ikke arbeide. Det er mye strre sjanse for at TH hadde en diagnose den gang.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-13 kl. 16:22. Anledning: Edit
Citera
2020-08-13, 17:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nei, de ulikhetene er ganske f. Nesten skremmende lese mine egne tanker omtrent ned til detalj... Men jeg hadde hestejenta som Y.

Jeg skal prve f det s oversiktlig som mulig, men det blir nok mye gjentagelser fra tidligere...

1. I en normal familie er jeg helt enig med deg. Altfor risikabelt. Her ser det ut som at patriarken har stlkontroll p familien (bortsett fra muligens hestejenta, men dette kommer jeg tilbake til)
TH blir omtalt som en tyrann, med stlkontroll p familien. Hvor ille det var vet vi egentlig ikke, men det er ikke normalt for en milliardr kjre rundt i en gammal Picasso, og i tillegg ikke har en "konebil" nr en bor relativt usentralt. I tillegg har snnen, som vel er rundt 40 r gammel, ikke egen leilighet, men leier. Jeg gr utifra at han muligens ikke har spesielt god inntekt fra kunst og musikk. Men kanskje litt i noe verv i THs bedrifter? Hva gr rundt i hodet til TEH i den lille tiden (det er ca 20-30 min?) de hadde sammen fr politiet kom? TH har kontroll p ham psykisk, og han blir gjort arvels p stedet og i tillegg blir det sparken i alle eventuelle verv! Har han inntekt nok fra kunst og musikk til betale leie for en parkeringsplass en gang?, Bokstavelig talt blir han kasta p gata av far. (Nav eller noe hjelper sikkert til, men hper du skjnner poenget, og nedverdigende.)
Jeg vil g s langt som at TH og prestedattera (eller bare TH.) har tatt en risikovurdering p overtale/true ham p forhnd og f han med, og forberedt (husket ikke samtalen fr tredje avhret! Det har nok vrt noen heftige samtaler den perioden der vil jeg tro). Eller overrumple ham og true han til lyve. Han er blitt omtalt som en mammagutt, s det var risiko for at han kunne advare henne. Og de/han landet p det siste.

2: Prestedattera. TH hadde muligens pakket AEH inn fr hun kom, og lastet bilen, fr hun kjrte og parkerte den en plass som TH kunne plukke den opp senere og kjre videre fr det var noe "heat", til AEHs endepunkt, s hun skulle unng den verste delen. mtte se, eller hndtere sin dde mor. Men hun mtte rydde opp etter TH, og stage stedet. Den delen er antagelig ille nok, men mer "hndterbart". Hun lager sitt eget alibi ved legge mobilen hjemme og sende seg selv en sms fra AEHs mobil. Kanskje hun har annet alibi, men vi vet ikke. Jeg har en spekulasjon om det ogs...

Tillegg: Hestejenta som virker litt som en rebell (alt er relativt, men i denne familien). Rebell er nok et for sterkt ord, men jeg kommer ikke p noen andre n. Det er ogs kun hun og hennes mann som er nevnt i trusselbrevet. For TH var dette logisk, det var jo ikke noe poeng i true de andre, de visste jo om det
Jeg tror hun ble og blir "held in the dark) fordi det var et poeng i ha ett av barna som var fullstendig overbevist om at pappa var uskyldig. Det er n ting at han var slem, men hun tror vel at ssknene snakker sant og han har alibi, s at han skal ha bestilt en "hitman" er ganske dryt tro om sin far.
De klarte jobben uten henne, og de kunne latt henne ta seg av media. Men n kom det jo ingenting ut ifra familien. Ikke et pip med nske om f AEH tilbake. Bortsett fra dette brevet fra hestejenta, som aldri kom ut. Ble det refusert av TH?
Trusler mot snn p 20 min og uvitende hestedatter skiller vre teorier ganske fundamentalt.

Etter min mening er dette en plan som er bearbeidet i revis, helt fra THs spede ymt om hva de skal gjre hvis ingenting gjr alvor av truslene om skilles.

Hun var en ls kanon, og etterhvert inns hele familien at det var alvorlig, og noe mtte gjres.

TH ville aldri innlemmet barna i noe slikt om ikke alle var med og ga sin fullmakt.

Det er her det negative kallenavnet kommer inn, en gradvis tilintetgjrelse av kona og barnemoren som til slutt gjorde det mulig se p henne som et objekt som skulle ryddes av veien, for ta ned risiko.

Du svarte ikke p hvem som ringte D1 0906, sendte SMS 0910 og ringte S 0914? Eller mente du at AE ble drept etter dette?

Jeg gjentar prinsippet jeg flere ganger har hevdet ligger bak denne ondskapsfulle planen:

EN FOR ALLE, ALLE FOR EN
Citera
2020-08-13, 17:28
Medlem
Citat:
Vel, ved deling etter en skilsmisse, s er det bare en ektefelle som kan f huset. Det er naturlig at hun mister rderetten, om han skal ha huset.

Nr det gjelder rderetten over egne penger, husker jeg ikke klausulene knyttet til dette. Jeg ser ikke p det som unaturlig at det er klausulert tilgang, om hun hadde rus, psykiatri problematikk.

Jeg vet ikke holdet i disse ryktene, men det er en naturlig forklaring pp hvorforfor det er en klausul knyttet til det.

Ser p lettere eller tyngre rus, psykiatri problematikk p hennes hnd, som en like sannsynlig rsak til ektepakten som ren ondskap p hans hnd. Dette uavhengig av ryktene, men ryktene forsterker selvsagt dette.

Politiet vil ha mer innsikt i dette. Der vil da i det minste sannsynligvis vre en lege som har foreskrevet valium om intet annet.

Vil du kalle ektepakten grotesk, ogs om hun hadde problem med snt?

Ektepakten
Bare ordet gave er veldig fornedrende. Hun har sttt ham bi fra de giftet seg og holdt hus og hjem og sikkert hatt mye aleneansvar for barna. Han har brukt tiden p jobben. Hun har ikke engang ftt opptjent seg noen srlige pensjonspoeng. S skal hun f en raus gave p 200.000,- mens han sitter temmelig godt i det og ikke engang trenger pensjonspoeng. Det er visst ca 450.000 kr n.

Dette punktet viser at han ikke bryr seg om hvordan det gr med henne om de skilles. Det sier at du er verd null og niks. Og det er ikke frie penger heller. Hun m sannsynliggjre overfor noen at hun virkelig m f tilgang til pengene. Det er st med luen i hnden. Det var kanskje noe slikt han opplevde sin egen fattigdom, og n gir han henne den samme fornedrelsen i gave. Hva er det for slags mann? Hun er ikke skyld i hans fattige oppvekst.

Hun kunne ta ut en bil fra THs firma. Alts ikke frie penger til kjpe bil for. Kanskje hun fikk ta ut en bruktbil bare? Ikke velge merke heller.

Det str at hun skulle dekke egne utgifter nr hun ikke jobber og etter at barna fylte 18. Hva er det. Ny jakke eller sko? Fr hun ikke det engang, for han var rik etter at barna fylte 18.

Dekke egne utgifter ser en av bildene. De er p fest, han i dress og en ganske ny skjorte. Ser ny ut for meg. Hun har p seg en T-skjorte som har vrt vasket en del, den nupper.

Han unner henne ikke noe etter en skilsmisse, men sannelig ikke mens de er gift heller. Hun hadde ikke fast jobb med god inntekt. Hun var hjemme med barna og senere fortsatte hun hjemme, men med litt jobbing i hans firma. Kvinner i den alderen var vanligvis i full jobb. De studerte og hadde smbarn. Det var ingen SFO. De hadde dagmamma. Mange av dem sitter godt i det i en alder av 70 r.

Han sa i et intervju at hun hadde s hun klarte seg av sin inntekt. Noen smkroner? Hva det gjr med et menneske se at han hver inn og ikke vil dele med henne, han tar det fra henne. Hva med pensjon for henne som bare hadde smjobber i hans firma. Ikke et lite pensjonsfond engang som skulle dekke inntektstapet hennes og fremdeles vre hjemme og ta seg av familien s han fortsatt kunne jobbe masse. Han tjente masse og hun tjente nada. Hun sparte han bl.a. for at det kom fremmede byr inn i hjemmet og vasket og alt mulig, det m jo vre verdt en formue for han som er s privat. N hadde hun nylig styrt med alle hndtverkerne som skulle inn stadig vekk. Alt dette slapp han. Det var ikke noen tidsklemme p han.
Citera
2020-08-13, 18:03
Medlem
Fra Nettavisen idag:
"Torsdag mtte Hagens advokater Svein Holden og Mikkel Toft Gimse opp i tingretten p Lillestrm for argumentere for at eneboligen skulle frigjres, slik at deres klient igjen kunne flytte hjem.

Vi mener politiet har hatt god tid til sikre det som er av ndvendige bevis og at de belastningen Hagen utsettes for er uforholdsmessig, sett i sammenheng med det som kan finnes av bevis. Det som er av bevis m vi anta er sikret, sa Gimse til pressen fr han gikk inn i tinghuset.

Gimse presiserte ogs at Hagen har sagt seg villig til gjre boligen tilgjengelig for politiet ved behov, men understrekte samtidig at nekte ham tilgang til eget hjem i et halvt r ikke var riktig."

Forhandlingene startet klokken 09.00.
Jeg antar forhandlingene fortsatt pgr, s lenge media ikke har skrevet om resultatet av forhandlingene.
Hvor lenge er det mulig forhandle om dette? De har alts forhandlet i 9 timer (inklusive pauser).
Hva foregr?
Citera
2020-08-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ektepakten
Bare ordet gave er veldig fornedrende. Hun har sttt ham bi fra de giftet seg og holdt hus og hjem og sikkert hatt mye aleneansvar for barna. Han har brukt tiden p jobben. Hun har ikke engang ftt opptjent seg noen srlige pensjonspoeng. S skal hun f en raus gave p 200.000,- mens han sitter temmelig godt i det og ikke engang trenger pensjonspoeng. Det er visst ca 450.000 kr n.

Dette punktet viser at han ikke bryr seg om hvordan det gr med henne om de skilles. Det sier at du er verd null og niks. Og det er ikke frie penger heller. Hun m sannsynliggjre overfor noen at hun virkelig m f tilgang til pengene. Det er st med luen i hnden. Det var kanskje noe slikt han opplevde sin egen fattigdom, og n gir han henne den samme fornedrelsen i gave. Hva er det for slags mann? Hun er ikke skyld i hans fattige oppvekst.

Hun kunne ta ut en bil fra THs firma. Alts ikke frie penger til kjpe bil for. Kanskje hun fikk ta ut en bruktbil bare? Ikke velge merke heller.

Det str at hun skulle dekke egne utgifter nr hun ikke jobber og etter at barna fylte 18. Hva er det. Ny jakke eller sko? Fr hun ikke det engang, for han var rik etter at barna fylte 18.

Dekke egne utgifter ser en av bildene. De er p fest, han i dress og en ganske ny skjorte. Ser ny ut for meg. Hun har p seg en T-skjorte som har vrt vasket en del, den nupper.

Han unner henne ikke noe etter en skilsmisse, men sannelig ikke mens de er gift heller. Hun hadde ikke fast jobb med god inntekt. Hun var hjemme med barna og senere fortsatte hun hjemme, men med litt jobbing i hans firma. Kvinner i den alderen var vanligvis i full jobb. De studerte og hadde smbarn. Det var ingen SFO. De hadde dagmamma. Mange av dem sitter godt i det i en alder av 70 r.

Han sa i et intervju at hun hadde s hun klarte seg av sin inntekt. Noen smkroner? Hva det gjr med et menneske se at han hver inn og ikke vil dele med henne, han tar det fra henne. Hva med pensjon for henne som bare hadde smjobber i hans firma. Ikke et lite pensjonsfond engang som skulle dekke inntektstapet hennes og fremdeles vre hjemme og ta seg av familien s han fortsatt kunne jobbe masse. Han tjente masse og hun tjente nada. Hun sparte han bl.a. for at det kom fremmede byr inn i hjemmet og vasket og alt mulig, det m jo vre verdt en formue for han som er s privat. N hadde hun nylig styrt med alle hndtverkerne som skulle inn stadig vekk. Alt dette slapp han. Det var ikke noen tidsklemme p han.

Alt du skriver stemmer med "sladderet" her p Lrenskog. TH kontrollerte alla innkjp. Det sies till og med at AE mtte betale husleie efter at hun ble pensionist og fikk egne penger. eller hun mtte jobbe for seg. male hus etc. Og det var bare sladder. Til ektepakten ble publisert. Da inns jeg at allt antagelig er sant.
Citera
2020-08-13, 19:12
Medlem
Citat:
Det er ikke ondskapsfullt. Jeg sier ikke at AEH er et drlig menneske.
Jeg vet derimot litt om kombinasjonen av drlig psykisk helse, og lettere rus problemer.

Det er IKKE fornedrelse av rusmisbrukere
kontrollere tilgang til verken bil, store pengesummer, eller styreverv i store selskaper. Det m man p generelt grunnlag si er bde fornuftig og omsorg i praksis.

Jeg vet jo ikke om dette gjelder AEH, men jeg ser p det som en like naturlig forklaring p det ovenfornevnte, som noe annet, ut fra den informasjonen vi i offentligheten sitter p.

Hun ville i s tilfelle ikke vrt den eneste, det er ikke s uvanlig. Mange fungerer ogs svrt bra, og hod mange er det slett ikke tydelig for utenforstende. Det betyr allikevel ikke at det ikke preget de nrmeste.

Men vet vi om AE verkligen hade psykiatriska problem relaterade till alkohol?
Jag har ftt ett annat intryck av henne faktiskt.
..
Det kan ocks vara s att hon blev problematisk av att TH var snl eller orttvis.
Det skrevs ju i trden att han sjlv tyckte om alkohol?
...
Jag tycker absolut att ktenskapsfrordet r grovt orttvist. OM en god tanke ligger bakom
borde TH skrivit om det senare, frklarat det inom dess ramar s att missfrstnd inte skulle
kunna ske.
Men jag sger fortfarande inte att han r skyldig. Tror inte det helt enkelt.
Citera
2020-08-13, 19:24
Medlem
Citat:

Man kan faktisk ikke lese noe om en personlighet ut fra en ektepakt. Vi vet s godt som ingenting om hvordan TH var p hjemmeplan og knapt noe om hvordan han er som utleier (fordi du ikke kan lre noe generelt av lytte til et par misfornyde leietakere).

Helt til sist.

Akkurat n pgr saken om hvorvidt politiet fr lov til ta beslag i Hagens bolig.

Jeg tipper politiet vinner siden saken gr i Nedre Romerike Tyserett.

Men jeg kommer til juble hvis TH fr tilbake huset sitt.
Citera
2020-08-13, 20:15
Medlem
Kjennelse fra Nedre Romerike tingrett dryer og dryer.

Lurer p om det vil komme noen avgjrelse i kveld.

M vi vente til i morgen tro. Fr vi fr vite hva retten bestemmer om politiets beslag i Sloraveien 4.
Citera
2020-08-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Man kan faktisk ikke lese noe om en personlighet ut fra en ektepakt. Vi vet s godt som ingenting om hvordan TH var p hjemmeplan og knapt noe om hvordan han er som utleier (fordi du ikke kan lre noe generelt av lytte til et par misfornyde leietakere).

Helt til sist.

Akkurat n pgr saken om hvorvidt politiet fr lov til ta beslag i Hagens bolig.

Jeg tipper politiet vinner siden saken gr i Nedre Romerike Tyserett.

Men jeg kommer til juble hvis TH fr tilbake huset sitt.

Selvflgelig sier denne ektepakten ganske mye om den som har satt den opp. Nesten alle forstr dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in