2020-08-13, 12:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Hvis det var slik, ville ektepakten vrt det bermte siste halmstret som knakk et menneske som allerede var p bunnen fullstendig sammen. Det vil jeg kalle ondskap faktisk.
Hvis vi heller tar for oss ulikhetene i vre teorier, som tross alt ikke er s mange.

1. Hvordan ser du p at snnen mtte presses for delta? Er det ikke veldig risikabelt for TH legge livet sitt i hendene p en presset snn i en s alvorlig sak?

2. Ettersom TH er p jobb og de to barna gir han og seg selv alibi fra sine respektive hjem(etter hva vi vet), m AE sin telefon enten vre betjent av henne selv eller andre? Hvem er i s fall denne MGM?
Citera
2020-08-13, 13:02
Medlem
Citat:
I tillegg til at han og resten av familien "glemte" grte for sin kone/mor p tv for at hun skulle returneres da nyheten sprakk. Det er noe jeg aldri kommer til skjnne, uansett hva som har skjedd!
Virker som familien er likegyldig til at hun er borte. Det er utrolig merkelig. Derfor rettes mistanken lett mot vrige familiemedlemmer.
Citera
2020-08-13, 13:09
Medlem
Citat:
Tipper teorien er at AEH har tatt selvmord. Staget dobbelt p stedet for full forvirring, for s ta livet sitt en plass hun aldri vil bli funnet. Og i tillegg fr hun hevn p TH om han blir uskyldig dmt for drap.
Eller et lignende eventyr...

Det r en teori som man ocks kan beakta ...
Men .. hade hon d behvt arrangera en kidnappingsscen?
S deprimerad och frvirrad, ensam? Hon borde d haft hjlp med somligt.
Hade stmt mer om hon pekat direkt bara p TH.
Citera
2020-08-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dine villedninger er helt groteske.

Om AEH skulle ha hatt alvorlige rusproblemer eller en psykiatrisk diagnose, eller om AEH var helt sunn og friske, uansett ville fornedrelse og ufrihet vre ekstremt skadelig.

fornedre et friskt menneske p denne mten, vil naturlig nok kunne fre til bde rusproblemer og psykiske problemer p et senere stadium. Dersom det friske mennesket ikke greide komme seg vekk fra mishandlingen.

Dette er rett og slett ondskapsfullt. Spekulativt og ondskapsfullt. Det innlegget ditt.

Det er ikke ondskapsfullt. Jeg sier ikke at AEH er et drlig menneske.
Jeg vet derimot litt om kombinasjonen av drlig psykisk helse, og lettere rus problemer.

Det er IKKE fornedrelse av rusmisbrukere
kontrollere tilgang til verken bil, store pengesummer, eller styreverv i store selskaper. Det m man p generelt grunnlag si er bde fornuftig og omsorg i praksis.

Jeg vet jo ikke om dette gjelder AEH, men jeg ser p det som en like naturlig forklaring p det ovenfornevnte, som noe annet, ut fra den informasjonen vi i offentligheten sitter p.

Hun ville i s tilfelle ikke vrt den eneste, det er ikke s uvanlig. Mange fungerer ogs svrt bra, og hod mange er det slett ikke tydelig for utenforstende. Det betyr allikevel ikke at det ikke preget de nrmeste.
Citera
2020-08-13, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg vet derimot litt om kombinasjonen av drlig psykisk helse, og lettere rus problemer.

kontrollere tilgang til verken bil, store pengesummer, eller styreverv i store selskaper. Det m man p generelt grunnlag si er bde fornuftig og omsorg i praksis.

Jeg vet jo ikke om dette gjelder AEH, men jeg ser p det som en like naturlig forklaring p det ovenfornevnte, som noe annet, ut fra den informasjonen vi i offentligheten sitter p.

Hun ville i s tilfelle ikke vrt den eneste, det er ikke s uvanlig. Mange fungerer ogs svrt bra, og hod mange er det slett ikke tydelig for utenforstende. Det betyr allikevel ikke at det ikke preget de nrmeste.

Her har Kornblomst rett. Og du br g i deg selv. For her fremstr du ikke spesielt sympatisk.
Citera
2020-08-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det r en teori som man ocks kan beakta ...
Men .. hade hon d behvt arrangera en kidnappingsscen?
S deprimerad och frvirrad, ensam? Hon borde d haft hjlp med somligt.
Hade stmt mer om hon pekat direkt bara p TH.
Det var sarkastisk, mtp brukerens forrige "Gone Girl" teori hvor AEH var den kriminelle som hadde rmmet fra TH, som da blir offeret, med hjelp av barna. Det er s stygt at det faktisk provoserer meg IRL...

Beklager at jeg brukte sarkasme skriftlig, og attptil p norsk i et svensk forum. Tankelst av meg
Citera
2020-08-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips

Nei, jeg ser rett og slett p det som en utspekulert og ondskapsfull villedning. Friske mennesker vil bli skadet av f begrenset sin konomisk selvrderett og livsutfoldelse. Det kan ta tid fr skadene blir synlige. "Hjelp" som friske mennesker ville ta skade av, vil selvflgelig ha enda sterkere negativ virkning for mennesker som allerede var srbare.

Derimot vet vi, at TH hadde et slag sammenbrudd i denne perioden. Ref. tidligere omtalte artikkel i Finansavisen. At han ikke greide arbeide i revis. At han mtte selge selv indrefileten av eiendomsspekulasjonene sine, Rnsen, til Selmer og at han i ettertid mener ha tapt omtrent 200 millioner p salget. Dette fordi han hadde investert over evne i fast eiendom, det ble stagnasjon og prisfall, og han hadde ikke tilstrekkelig kapital til beholde alle eiendommene frem til at ettersprsel og prisniv tok seg opp igjen. Dette er selvflgelig ingen konomisk katastrofe for en mann som hadde investert 60 millioner i eiendom, han ble ndt til selge noe, men satt allikevel igjen med verdier for flere tiltalls millioner.

Hvis det er noen som kunne trenge begrensninger p pengebruken sin i denne perioden, m det vre TH selv. Som hadde kjpt mer enn han hadde likviditet til forsvare.

S, TH har kanskje for vane straffe AEH for sine egne feil.

Gud, for en syk mann. Skal bli spennende se hva rettspsykiaterne og psykologene kommer frem til den dagen de skal vurdere han. For den dagen kommer.
Citera
2020-08-13, 13:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det var sarkastisk, mtp brukerens forrige "Gone Girl" teori hvor AEH var den kriminelle som hadde rmmet fra TH, som da blir offeret, med hjelp av barna. Det er s stygt at det faktisk provoserer meg IRL...

Beklager at jeg brukte sarkasme skriftlig, og attptil p norsk i et svensk forum. Tankelst av meg
Den teorien er lagt bort
Mens du mener n at snnen var med drepte sin egen mor.... det er ikke stygt?

Har du allerede glemt hva du skrev i morges:
"Det gr heldigvis ann debattere uten angripe hverandre"

Men du fortsetter og fortsetter..

Diskuter saken!
Noe hendte den dagen i Sloraveien!
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-13 kl. 13:42.
Citera
2020-08-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, jeg ser rett og slett p det som en utspekulert og ondskapsfull villedning. Friske mennesker vil bli skadet av f begrenset sin konomisk selvrderett og livsutfoldelse. Det kan ta tid fr skadene blir synlige. "Hjelp" som friske mennesker ville ta skade av, vil selvflgelig ha enda sterkere negativ virkning for mennesker som allerede var srbare.

Derimot vet vi, at TH hadde et slag sammenbrudd i denne perioden. Ref. tidligere omtalte artikkel i Finansavisen. At han ikke greide arbeide i revis. At han mtte selge selv indrefileten av eiendomsspekulasjonene sine, Rnsen, til Selmer og at han i ettertid mener ha tapt omtrent 200 millioner p salget. Dette fordi han hadde investert over evne i fast eiendom, det ble stagnasjon og prisfall, og han hadde ikke tilstrekkelig kapital til beholde alle eiendommene frem til at ettersprsel og prisniv tok seg opp igjen. Dette er selvflgelig ingen konomisk katastrofe for en mann som hadde investert 60 millioner i eiendom, han ble ndt til selge noe, men satt allikevel igjen med verdier for flere tiltalls millioner.

Hvis det er noen som kunne trenge begrensninger p pengebruken sin i denne perioden, m det vre TH selv. Som hadde kjpt mer enn han hadde likviditet til forsvare.

S, TH har kanskje for vane straffe AEH for sine egne feil.

Gud, for en syk mann. Skal bli spennende se hva rettspsykiaterne og psykologene kommer frem til den dagen de skal vurdere han. For den dagen kommer.

Jeg applauderer dette innlegget! Vel sagt. Holden forskte vre s diplomatisk han kunnde i dag. Men det hjelper ikke mye etter hva Hagen-familien selv har lekket til pressen.
Citera
2020-08-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du glemmer trekke fra verdien av halve bolig i sloraveien.i tillegg til halvparten av de 60 mill hagen hadde p bok.
60 mill p bok er ikke ndvendigvis mye penger. Ikke om du har store forpliktelser.
Friskt i minne den ogs mediesky investoren Ein*r A*s som etter sigende var god for 1mrd+++.
Hvorda gikk det med han igjen??
Tenker da p formuen 12 vs 13 sept 2018.
Citera
2020-08-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
60 mill p bok er ikke ndvendigvis mye penger. Ikke om du har store forpliktelser.
Friskt i minne den ogs mediesky investoren Ein*r A*s som etter sigende var god for 1mrd+++.
Hvorda gikk det med han igjen??
Tenker da p formuen 12 vs 13 sept 2018.

Ektepakten er vidrig. Og alle reagerer p den. Til og med TH sin egen advokat vil ikke vedkjenne seg den. Den vitner om en kontrollerende og hevngjerrig mann.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-laget-den

https://www.dagbladet.no/nyheter/rea...akten/72410531
Citera
2020-08-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Det kan hende jeg er helt p brtur, men jeg tror ikke de gikk der helt tilfeldig.
Hvem det er, er et godt sprsml. Jeg tror ikke det er TH, men min teori er at de ikke er norske og forlengst ute av landet. Luemannen har en s spesiell gange at han er lett kjenne igjen p stilen.

Desto mer vi analyserer, jo mer slr det meg hvor grundig og nitidig denne handlingen er planlagt. Det m ha tatt flere r, fr den frste tanken meldte seg, til handling ble satt i praksis.

Men nr man frst forstr villedningen, er det lett se fingeravtrykkene i handlingen.

Jeg har studert trusselbrevet i lengre tid og vil komme tilbake med en tolkning.

Av de to Futurum-mennene, var det Telefonmannen TH hadde ftt tegnet en skisse av. TH pstr ha sett Telefonmannen utenfor Futurum tidligere, og at han hadde lagt spesiell merke til han.

Politiet sier ogs at "noen i nromrdet" mener ha sett Telefonmannen tidligere. Og politiet har en "formening" om hvorfor de to ikke har meldt seg.

Det blir likevel et problem, hvordan TH har engasjert de to til vise seg denne morgenen. Uansett, om TH skal ha brukt en mellommann til leie de inn, s vil de forst hva de har vrt involvert i, da nyheten om kidnappingen gikk verden rundt.

S er det tidspunktene. 07:36 og 08:00. Passer drlig inn i noen som helst tenkt tidslinje for en kidnapping. Og hvorfor skulle kidnappere spane ved Futurum, og s synlig for kameraene, nr den angivelige kidnappingen skulle foreg innomhus i Sloraveien. TH har hatt god tid til agere begge disse to figurene selv. Det er mitt beste tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in