Citat:
Ursprungligen postat av
Rips
Det er ikke ondskapsfullt. Jeg sier ikke at AEH er et drlig menneske.
Jeg vet derimot litt om kombinasjonen av drlig psykisk helse, og lettere rus problemer.
Det er IKKE fornedrelse av rusmisbrukere
kontrollere tilgang til verken bil, store pengesummer, eller styreverv i store selskaper. Det m man p generelt grunnlag si er bde fornuftig og omsorg i praksis.
Jeg vet jo ikke om dette gjelder AEH, men jeg ser p det som en like naturlig forklaring p det ovenfornevnte, som noe annet, ut fra den informasjonen vi i offentligheten sitter p.
Hun ville i s tilfelle ikke vrt den eneste, det er ikke s uvanlig. Mange fungerer ogs svrt bra, og hod mange er det slett ikke tydelig for utenforstende. Det betyr allikevel ikke at det ikke preget de nrmeste.
Nei, jeg ser rett og slett p det som en utspekulert og ondskapsfull villedning. Friske mennesker vil bli skadet av f begrenset sin konomisk selvrderett og livsutfoldelse. Det kan ta tid fr skadene blir synlige. "Hjelp" som friske mennesker ville ta skade av, vil selvflgelig ha enda sterkere negativ virkning for mennesker som allerede var srbare.
Derimot vet vi, at TH hadde et slag sammenbrudd i denne perioden. Ref. tidligere omtalte artikkel i Finansavisen. At han ikke greide arbeide i revis. At han mtte selge selv indrefileten av eiendomsspekulasjonene sine, Rnsen, til Selmer og at han i ettertid mener ha tapt omtrent 200 millioner p salget. Dette fordi han hadde investert over evne i fast eiendom, det ble stagnasjon og prisfall, og han hadde ikke tilstrekkelig kapital til beholde alle eiendommene frem til at ettersprsel og prisniv tok seg opp igjen. Dette er selvflgelig ingen konomisk katastrofe for en mann som hadde investert 60 millioner i eiendom, han ble ndt til selge noe, men satt allikevel igjen med verdier for flere tiltalls millioner.
Hvis det er noen som kunne trenge begrensninger p pengebruken sin i denne perioden, m det vre TH selv. Som hadde kjpt mer enn han hadde likviditet til forsvare.
S, TH har kanskje for vane straffe AEH for sine egne feil.
Gud, for en syk mann. Skal bli spennende se hva rettspsykiaterne og psykologene kommer frem til den dagen de skal vurdere han. For den dagen kommer.