2020-10-16, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirkemo
---Jeg mener at hvis dem skulle studere huset til Anne, s ville det vrt mye bedre legge seg i skogholtet nedenfor Lrenskog Kommunehus p andre siden av vannet. Der ville man ftt fullt innsyn, og samtidig vre kamuflert av all skogen rundt. En slik kikkert med 120x forstrrelse kan se hva man har slags plegg p brdskiva p 300 meters hold, eller den kan se et registreringsnummer 3km. unna, for nevne noe.
Er det stedet som du beskrev ved Rdhusparken, der dette bildet ble fotografert fra?
Se det fotografiet der denne bildeteksten er:
"4. desember 2018: Fra Rdhusparken, p andre siden av Langvannet, er vinduene dekket til og huset ser forlatt ut. Da har det gtt 34 dager siden forsvinningen."
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Jeg tenker at hvis de observerte fiskerne er involvert i saken, s kan de ha oppholdt seg p flere steder ved Langvannet og kanskje ogs ved Rdhusparken og at de kan ha vrt der for bl.a. spionere p huset i S4. Fiskeutstyret kan de ha hatt med for late som om de var der for fiske.

Det ene vitnet fortalte om ha sett den bilen som han antok at var fiskernes bil ogs p dager da han ikke s fiskerne. Det kan tyde p at de fiskerne kan ha vrt flere stedet ved Langvannet for spionere.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-16 kl. 02:16.
Citera
2020-10-16, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Det er ubegripelig og tragisk og srgelig.

Det ene vitnet som s oppsiktsvekkende fiskere ved Langvannet:
Mannen kontaktet politiet allerede 10. januar, dagen etter det ble offentliggjort at Hagen er antatt bortfrt.
https://www.aftenposten.no/norge/i/L...hagen-forsvant

I en artikkel som jeg ikke har tilgang til n (VG har lagt mange av sine artikler bak en innloggingsmur) sto det at et av de to vitnene som hadde sett oppsiktsvekkende fiskere ved Langvannet og som hadde kontaktet politiet og fortalt om sine observasjoner, fortalte at han ikke hadde blitt innkalt til avhr.
Jeg vet ikke om noen av de to vitnene ble avhrt senere. De kunne ha gitt viktig informasjon i avhr.

Dette minner meg om at det frste av vitnene i s (observasjon av rd BMW) kun fikk snakke med politiet p telefon (hun ble ikke innkalt til avhr).

Jeg tror at det er stor sjanse for at politiet ikke brydde seg om etterforske det som de vitnene ved Langvannet hadde observert fordi politiet allerede f dager etter forsvinningen hadde bestemt seg for tro at TH var GM.

Ja det r ju nrmast att betrakta som tjnstefel, att frbig s speciella hndelser.
Srskilt, som i fallet med fiskarna, att de slutade att uppehlla sig vid bryggan samtidigt med att AEH frsvann!
Datumen stmmer allts ocks.
nd avfrdar polisen detta.
Hur de kan nja sig med att frhra vittne 1 vid s bara per telefon r riktigt uppseendevckande, inte heller det kan ptalas nog.

Oavsett de utgick frn arbetshypotesen att TH r GM, borde det ha funnits tid och pengar
att lgga de tv vittnesbrderna vid s tillrtta, liksom observationerna av fiskarna.
Det tar inte mycket tid, r ingen omvg, r ju bara att kra rakt p och igenom
och sedan lgga till handlingarna, om det inte gav ngot alls.

Nog finns personal till "sm sidospr"!
Citera
2020-10-16, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ni har alldeles rtt bda tv. Holden ska, som frsvarare, naturligtvis tolka alla fynd och uppgifter frn frunderskningsledningen i gynnsamast tnkbara riktning fr sin klient. Men han vet ocks vad han pratar om nr han sger att frnvaro av fingeravtryck generellt sett har i princip noll bevisvrde i en brottmlsfrhandling i domstol, fr precis s r det. Att man kan sitta som privatperson och tycka att det ena eller andra besynnerliga frhllandet, inkluderande frnvaro av spr man hade frvntat sig, starkt pekar mot att TH vore skyldig r en sak. Men en klagare eller politiadvokat kan inte komma viftandes med frnvaro av skospr och fingeravtryck som tungt vgande bevisning just ngonsin, och framfr allt inte d det inte finns vare sig ngot lik eller ngot erknnande, och han allts har problem med att leda i bevisning ens att ngot mord har skett, fr att inte d tala om vem som har begtt det.

Inget av det som hittills har framkommit i trden duger ens avlgset fr att f en fllande dom fr mord i domstol, s r det bara.

Ogs fravr av bevis, er bevis. I strre eller mindre grad. Et eksempel der man s dette i strre grad, er den danske Ubt-Madsen-saken. Journalistene og politi frgade Madsen nr han kom i land om hvor Kim Wall var. Peter svarte at han satt henne i land der p en brygge. Man kollade kameraer, men det dukket ikke opp noen ubt p de kameraene. Det er jo ikke bevis p at han har myrdet henne, men det viser jo at han lyver.
Det samme ser vi i denne Fjellhamar/Lrenskog-saken.
TH sier han har gtt inn med sko, men det stemmer ikke. Da ville det vrt fotspor der.
TH sier at han har tatt i det og det papiret, men det stemmer mest sannsynelig ikke. Da ville det vrt fingeravtrykk der, nr man hittade gode avtrykk p andre papir. Dette beviser jo selvsagt ikke i seg selv at han har drept Anne, og det er det jo ingen som har sagt heller, men det kan gi en god pekepinn p at TH lyver. Og da er det nrliggende tenke at han ogs lyver om andre ting.
Og til syvende og sist, s er det jo dommerne som skal avgjre disse indisiene, og ikke Holden.

Du skriver at politiet har et problem med bevise at Anne har blitt drept der i Sloraveien, det er feil.
At du mener at det som har kommet fram i trden her ikke duger som bevis, fr du jo lov til mene.
Mange mener det motsatte. Man har et sted, man har et motiv, og man har en mann som lyver.
Og s har politiet THs dna avsatt p en snn mte at de mener at han har noe med forsvinningen gjre.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-16 kl. 04:26.
Citera
2020-10-16, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det luemannen eller telefonmannen du tenker p, ettersom du nevner kameraene p Futurum?

Edit: Angende epost til Milli, s er det kanskje andre som leser her som kanskje kunne tenke seg skrive noen nyttige eposter til han.
Edit 2: Det at VG har valgt ordne det slik at mange av deres eldre artikler om denne saken ikke skal vre like lett tilgjengelige for leserne som de var fr, er ikke akkurat positivt.

Hei du skrevjeg virkelig "kameraene p futurum???" det var da helt merkelig. Det var ikke det jeg mente, jeg m ha vrt overtrtt. Jeg hrte av en som sa at en annen sa at han lurte p om de sa p tv at noen hadde observert hettemannen, alts han som gr med bff, som politiet lurer veldig p hvem er for tiden, 30 min etter han var avbildet p kameraene ved det senteret vi ser han gr forbi. Jeg tror vedkommende hrte feil, og at politiet heller nevnte jakketypen og at de etterlyser vitner som s han denne dagen. Det er det eneste jeg fr til stemme. Jeg har ikke hatt mulighet til se nyhetssendingen selv, da jeg ikke har tv2sumo. Det gikk p TV nyhetene 1830 denne uken, s det m vel ha vrt en glipp.

Edit 1: jeg ser du ikke vil kontakte milli, og det er jo litt ekkelt for mange, s jeg vet ikke om andre vil gjre det.
Edit 2: Jaha. Jeg leser ikke gamle nyheter om denne saken, men du fr vel sett alle med et abonnement av noe slag? det blir fort mye nyheter s du kan eventuelt lagre linker p fil, skrive ut artikler, eller ta bilde/print screen av ting du synes er interessant. Hvis jeg var deg ville jeg nok brukt klipp og lim metoden, og limet inn deler av artikler med relevans for saken, med henvisning til linker, slik at du kan lage deg et resyme av de punktene du synes er mest interessante, og det er en fordel lage det i Word, for da er filen lett skbar ogs. Smart for den som virkelig er engasjert. Antar du kan dette? Du kan ogs lage en tabell med for/imot-teorier for Hagens skyld og lime inn link til nettsidene du finner informasjonen p.

Tror du kanskje Milli leser her inne?
Citera
2020-10-16, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du forsker konstruere opp en forklaring p hvorfor fingeravtrykk fra TH mangler p trusselbrevet. Men din forklaring gr ikke i hop. Du glemmer konvolutten (kuvertet).

Din forklaring p manglende fingeravtrykk er at TH ikke leste alle sider av brevet, fordi du tenker at han ville handle raskt og straks kontakte politiet.

Men selv om TH ville handle raskt mtte han jo frst berre konvolutten - og den mangler jo ogs fingeravtrykk. Hvordan forklarer du det? At TH ville handle raskt s han tok ikke p konvolutten...?

Hvordan kom trusselbrevet ut av konvolutten? Kanskje brevet aldri l i konvolutten?

I avhr har TH selv forklart nye om konvolutten. Han har forklart at den l p en stol. At han lftet opp konvolutten. At han tok den med seg inn i stuen. At han tok ut trusselbrevet og leste det.

Det var med andre ord flere muligheter for avsette fingeravtrykk p konvolutten, men de finnes ikke.
Politiets teori er at trusselbrevet aldri l i konvolutten - derfor heller ingen fingeravtrykk.

Merk dette:

TH tok med seg trusselbrevet da han mtte politipatruljen p bensinstasjonen.
Men han tok ikke med seg konvolutten. Den l igjen i boligen.

vet vi om det var en a4-konvolutt eller strrelsen? var det 3 eller 5 ark og var det skrevet p begge sider av arkene? var konvolutten brettet? hvis konvolutten var av str. a4 og ikke var brettet tviler jeg p at hettemannen har lagt den fra seg. jeg tror vel heller ikke han har p seg sprox-skoene, og da er det vel litt lavere sannsynlighet for at vedkommende faktisk var inne i huset?
Citera
2020-10-16, 07:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Varfr hnder d ingenting, om de har bevis?
Man kan varetektsfngsla fr att hindra MGM frstra eventuella bevis - utan att ha bevis.
Det skjer mye i kulissene. Saken etterforskes for fullt og med 100% sttte ovenfra i systemet. Det arbeides mot tiltalebeslutning, og man har ikke drlig tid er det jeg hrer. Det kan bety at man ikke anser fare for bevisforspillelse lenger. Man vil sikre seg at alle etterforskningsskritt er landet fr man tar saken til rettsvesenet.
Citera
2020-10-16, 08:02
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Vi har hrt lite, men mener det sto i avisen at den ble omplassert. S den finnes nok et sted. Mener TH ga den bort ganske med en gang. Men det har aldri sttt noe om den har reagert p noen.

Kanskje den er hos VE
Citera
2020-10-16, 08:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
vet vi om det var en a4-konvolutt eller strrelsen? var det 3 eller 5 ark og var det skrevet p begge sider av arkene? var konvolutten brettet? hvis konvolutten var av str. a4 og ikke var brettet tviler jeg p at hettemannen har lagt den fra seg. jeg tror vel heller ikke han har p seg sprox-skoene, og da er det vel litt lavere sannsynlighet for at vedkommende faktisk var inne i huset?
N sauser du sammen snrr og barter! Det er bare ei p forumet som tror hettemannen mtte til S4 for poste et brev, og hun har heldigvis ikke skrevet p en stund.

Hva er poenget med blande flere teorier sammen og stille sprsml med sitat som om det er vedk. teori? Eller tenker du bare hyt kanskje?
Citera
2020-10-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Kanskje den er hos VE

Mener ha lest at snnen tok med hunden da han var der rundt kl.14 31. oktober og at hunden har vrt hos han i tiden etter. Finner ikke kilde p dette, men mener lest dette.
Om hunden fortsatt er der har jeg ikke lest.

Angende at hunden har gjort fra seg i 2. etasje. Kan TH ha sluppet ut hunden etter at han kom hjem og at hunden har vrt s ndt til gjre fra seg at det har skjedd mens TH har gtt fra rom til rom, og fr hunden ble plukket opp?
Citera
2020-10-16, 10:15
Medlem
Jeg synes behandlingen av zzzz her inne er utidig.

Jeg mener det er mange som forspler trden, med spamming, ensidig fokus, gjentagelser, slenge ut pstander, ikke gidde svare etc. Bde av de som mener at TH er skyldig og de som heller mot hans uskyld.

Det ble derimot svrt massivt mot zzz og da blir det utrivelig lese. Zzzz er ikke verre enn mange andre.

Det er klart det blir mange syn, mter diskutere p, sakligheten og usakligheter nr vi er s mange ulike mennesker her inne.

Jeg forstr derimot ikke nske om et ekkokammer, der alle er enige, og om ikke s br en kje uttale seg. Hva er poenget med det? Vre litt geners mot hverandre, og ha aksept for ulike syn.

Er jo bedre bare svare nr man blir spurt, enn begynne hetse og oppmuntre til ignorer bestemte brukere.
Citera
2020-10-16, 10:26
Medlem
Jeg var kritisk til det som var av indisier i VG-artikkelen. Dette blir n forskt vridd over til at man ikke nsker nye opplysninger i saken.
Jeg fikk bekreftet at ut fra innholdet i artikkelen, s var det lite nytt. Hvis det hadde kommet frem at politiet har solide bevis mot TH, hadde dette vrt gode nyheter! Er TH skyldig, s fortjener han lovens strengeste straff! Men jeg er ikke overbevist i skyldsprsmlet.
Det er ikke slik at det bare er OT (offerets Team) som nsker en oppklaring av saken - alle nsker vel det!
Nr man sammenholder lista i denne trden med "mistenkelig momenter", mot indisier som er veid og funnet for lett av politiet/ikke godtatt av retten, s ser man hvor svake punktene p lista er. Jeg har tidligere uttalt at gode advokater ville brukt kort p finne alternative forklaringer p disse punktene.
I tillegg til disse punktene, har politiet formodentlig andre ting sl i bordet med.
Jeg tror likevel ikke at dette holder, og det er vel grunnen til at TH ikke er tiltalt.
Det man tidligere trodde var et sterkt indisium, nemlig helseappen, kan det stilles sprsml tegn ved. Denne appen er aktuell i saken mot Bert*heussen. Fr rettssaken startet, hevdet El*den at det kunne dokumenteres at appen kan ha opptil hele 40% avvik. Fr dette ble kjent, snakket man om ca 2% avvik. Appen ble godkjent som bevis i en rettssak i Tyskland. Jeg har p flelsen av at politiet/ptalemyndigheten i denne saken flger spent med p Bert*eusssen-saken.
Fr El'den medhold i at appen ikke kan godkjennes som bevis, er dette stort tilbakeslag for politiet. Skjer dette, kan det bidra sterk til at denne saken henlegges.
Ser n at Hamilkar tar opp dette med fra vr av avtrykk. Jeg har spurt Yayce om hvorfor han trekker Pe* Angels kompetanse og erfaring i tvil. Jeg kan ikke se at Yayce har svart p dette.
Citera
2020-10-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jo selvflgelig, men jeg tenkte p bite og hoppe opp GM, hyle, klore. Det mtte vre vanskelig nok kvele men verre med en ilsint hund som vil forsvare matmor. Blir verre konsentrere seg

Vi snakker vel om en liten valp av rasen Italiensk mynde. Rasen er av natur veldig forsiktig, og kan fremst som engstelig. Det er ikke snakk om en Rottweiler/Dobermann!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in