2020-10-15, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har ikke hatt tid til lese her inne i det siste, og det er jo nesten bare svada her uansett, men hrte noe om at en hadde sett hettemannen 30 min etter? han var p kameraene p futurum. Jeg har ikke klart finne det, men det var visst p en nyhetssending p TV2 (norsk) i dag, og ikke p nrk1. Si ifra hvis noen s tv2nyhetene 1830-2100. Er det ikke litt vel ironisk bruke en jakke fra merket "missing link" i denne saken? hehehe

Rart ingen svarte. Jeg er ikke sikker p om dette stemmer allikevel etter at jeg har forhrt meg med vedkommende som da at den lurte p om det var dette som ble sagt, men det var det da antagelig ikke. Beklager
Citera
2020-10-15, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Tuller du med meg? Det er begrenset hvor mye tid jeg gidder bruke p dette tullet. Du har psttt at siktelsen av TH medfrte et fall i formuen i 2020. Alle vet at TH ble siktet i slutten av april i r. Jeg har prvd forklare deg at vi vet ingenting om rets formue fr neste r.
Tallene du linker til gjelder selvsagt for 2019. Skatteoppgjr og status for 2020, kommer selvsagt ikke fr i 2021.
Dette begynte med at du ikke skilte mellom inntekt og formue. Nr du skal ro deg unna dette, s gjr du det enda verre for deg selv.

Politiet har antakelig mottatt mange tips fra publikum om denne jakka. Det kan vre fra folk som har en slik jakke, eller ansatte i sportsbutikker som selger jakka. videoen med hettemannen er publisert i alle store mediehus. Hvis jeg ikke husker feil, ble videoen ogs vist p "sted Norge". I tillegg har politiet tilgang til databaser med sko, jakker, dekkavtrykk, you name it. Du m gjerne innbille deg at ditt tips har vrt avgjrende. Sug lenge p karamellen, jeg skal ikke ta fra deg ren.
Hvis politiet ikke har greid identifisere jakka p egen hnd etter 3 mneders arbeid, men m ha tips fra Flashback, sier det i s fall veldig mye om nivet p etterforskningen.

Trenger ikke skatteoppgjr, holder med kvartalsrapport. Forvrig kommer ikke skatteoppgjr i slutten av september, det kommer i juni, s lrte du noe nytt.
Det ville ikke spilt noen rolle om det var for 2019. De fleste skjnte lenge fr at han ble arrestert, at det var han som sto bak, og spesielt nr de skifter hypotese over til drap. Endringen av hypotese skjeddei juni 2019.
Nr TH tjener 200 millioner hvert eneste r, men plutselig nr han dreper kona, s har han bare 100 millioner i formuekning. Du kan kalle det hva du vil, men for ha en formuekning p 200 millioner, s m han ndvendigvis ogs ha tjent 200 millioner.

Nr det gjelder jakka, s tar det faktisk lengre tid enn du tror finne ut av. Det er s mange titusen forskjellige jakker der ute at det er ikke gjordt p 2 dager. Blir som med skosporene i orderudsaken. De mtte reise helt til Italia for finne de skoene p en skomesse. Nr de fant skoene, s viste det seg at de ble solgt bare rett borti gata nrmest. P en skobutikk p Majorstuen.
mene et det er gjordt p 2 dager finne ut hvor jakka, papirene, konvolutten og sproxskoene kom fra, er i beste fall naivt.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-10-15 kl. 08:23.
Citera
2020-10-15, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det han sa var: Frst og fremst: Hva tror han "vi" tror anklagen bygger p? Det skulle jeg likt vite. Det er mange sterke delte meninger... Merkelig utsagn egentlig snn sett.
Hvis jeg skulle tolket et utsagn fra en forsvarsadvokat idet klienten hans blir fengslet, tror jeg at jeg heller hadde latt vre. Men egentlig tror jeg ikke det betyr noe interessant. Han prver kanskje bare si at bevismengden ikke er s stor som vi automatisk tror nr politiet gr snn til aksjon, men uttrykker seg litt klnete? Eller noe lignende, noe som forsvarsadvokaten jo br og m si.

Ja, det var en litt underlig uttalelse. Jeg er pen for at din tolkning er riktig!
Citera
2020-10-15, 10:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det han sa var: Frst og fremst: Hva tror han "vi" tror anklagen bygger p? Det skulle jeg likt vite. Det er mange sterke delte meninger... Merkelig utsagn egentlig snn sett.
Hvis jeg skulle tolket et utsagn fra en forsvarsadvokat idet klienten hans blir fengslet, tror jeg at jeg heller hadde latt vre. Men egentlig tror jeg ikke det betyr noe interessant. Han prver kanskje bare si at bevismengden ikke er s stor som vi automatisk tror nr politiet gr snn til aksjon, men uttrykker seg litt klnete? Eller noe lignende, noe som forsvarsadvokaten jo br og m si.
Du er nok inne p noe, uttalelsen var flsete og ikke noe henge seg opp i, dessuten er det funnet flere bevis etterp som styrker mistanken mot TH.

Jeg velger tolke uttalelsen som flger: Det er ikke som dere tror: at det finnes en smoking gun.

Mistanken bygger derimot p en indisierekke lang som et vondt r, noe som garantert er nok til domfellelse.
Citera
2020-10-15, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Har ikke hatt tid til lese her inne i det siste, og det er jo nesten bare svada her uansett, men hrte noe om at en hadde sett hettemannen 30 min etter? han var p kameraene p futurum. Jeg har ikke klart finne det, men det var visst p en nyhetssending p TV2 (norsk) i dag, og ikke p nrk1. Si ifra hvis noen s tv2nyhetene 1830-2100. Er det ikke litt vel ironisk bruke en jakke fra merket "missing link" i denne saken? hehehe
Er det luemannen eller telefonmannen du tenker p, ettersom du nevner kameraene p Futurum?

Edit: Angende epost til Milli, s er det kanskje andre som leser her som kanskje kunne tenke seg skrive noen nyttige eposter til han.
Edit 2: Det at VG har valgt ordne det slik at mange av deres eldre artikler om denne saken ikke skal vre like lett tilgjengelige for leserne som de var fr, er ikke akkurat positivt.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 10:53.
Citera
2020-10-15, 10:58
Medlem
Citat:
Politiets varebil med hvit skilter.

Flgende kan kanskje ikke karakteriseres som tabbe, men er utrolig klnete hndtert.

L*tvik og Sk*nsen fikk to vidt forskjelige forklaringer p politiets nrvr. Skjnner ikke politiet at naboene snakker med hverandre?

Politiet burde ha tatt ansvar for at postkassa i S4 ble tmt. Avisbudet/postbudet reagerte p at kassa var overfylt.
Takk! :-) Politiets synlige flombelysning dgnet rundt i huset i S4 i flere dager f.o.m 31.10.2018 var kanskje ogs en tabbe. Hadde de brukt blendingsgardiner el.l. hadde de unngtt at flombelysningen ble synlig for andre. Hvorfor lyset sto p i huset natt til 1. november, vet jeg ikke, hvis politiet ikke var i huset den natten.
Edit: Jeg kom til tenke p at det ble skrevet at lyset sto p da TH kom hjem fra Futurum 31.10.2018. Kanskje det var slik at politiet valgte ikke sl av lyset fordi de ikke nsket berre lysbryterne fr spor var sikret?

Kanskje de som (av forskjellige rsaker) ikke egner seg til jobbe i Politiet ikke burde f jobbe i Politiet?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 11:33.
Citera
2020-10-15, 11:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Du har selvsagt rett i dette! Forresten hyggelig deg tilbake!

Tack tack
r hr d och d fr att lsa lite, men diskussionen r ju tung nu nr allt har diskuterats...
Citera
2020-10-15, 11:47
Medlem
Jeg oppfatter det slik at enkelte driver med systematisk desinformasjon for skape forvirring om de faktiske forhold i Hagen-saken.

Metoden er ta utgangspunkt i falske og umulige forutsetninger, for s forske skape diskusjon p falske premisser. Argumentasjonen blir da totalt lsrevet fra de faktiske forhold. Hensikten er lure forumdeltakere til respondere p meningslse argumenter.

Eksempel. fokusere p fiskere med telelinser og biler med st-europeiske skilter. Selv om vedkommende vet at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4, hopper vedkommende bukk over dette faktumet. Og forsker starte en falsk og meningsls diskusjon p forumet. Dette skjer gjentatte ganger.

Ett annet eksempel. Vedkommende fokuserer p at ukjente GM kan ha tatt seg inn i S4 og forfalsket staging og villedet politiet for kaste mistanker p TH. Vedkommende hopper igjen bukk over det faktum at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4. Om det lykkes f igang noen diskusjon, ville det vre p falske premisser, med hensikt skape forvirring rundt faktiske forhold.

Det er nesten noe profesjonelt over denne desinformasjonen og villedningen.

Et annet eksempel, en forumdeltaker pstr gjentatte ganger at politiet overser spor etter ukjente GM. Mens det i realiteten er umulig for politiets teknikere plukke spor etter kun TH. Sporene m analyseres fr de kan identifiseres. For at det skal blir mulig at politiet kunne overse spor etter ukjente GM, mtte det vre slik at Rettsmedisinsk Institutt systematisk underslr analyser som pviser ukjente GM.

En pstand s absurd at konspirasjonsteori blir et understatement. Allikevel fortsetter debattanten gjenta sine lsrevne argumenter, og hopper bukk over fakta, at det ikke finnes spor etter ukjente GM i S4.

Jeg synes at all denne desinformasjonen, med pflgende meningsls diskusjon og argumenter, trekker ned kvaliteten p forumet. Og skaper helt undvendig forvirring om faktiske forhold.
Citera
2020-10-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg oppfatter det slik at enkelte driver med systematisk desinformasjon for skape forvirring om de faktiske forhold i Hagen-saken.
1) Metoden er ta utgangspunkt i falske og umulige forutsetninger, for s forske skape diskusjon p falske premisser. Argumentasjonen blir da totalt lsrevet fra de faktiske forhold. Hensikten er lure forumdeltakere til respondere p meningslse argumenter.

Eksempel. fokusere p fiskere med telelinser og biler med st-europeiske skilter. Selv om vedkommende vet at
2) det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4, hopper vedkommende bukk over dette faktumet. Og forsker starte en falsk og meningsls diskusjon p forumet. Dette skjer gjentatte ganger.

Ett annet eksempel. Vedkommende fokuserer p at ukjente GM kan ha tatt seg inn i S4 og forfalsket staging og villedet politiet for kaste mistanker p TH. Vedkommende hopper igjen bukk over det faktum at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4. Om det lykkes f igang noen diskusjon, ville det vre p falske premisser,
3) med hensikt skape forvirring rundt faktiske forhold.

Et annet eksempel, en forumdeltaker pstr gjentatte ganger at politiet overser spor etter ukjente GM. Mens det i realiteten er umulig for politiets teknikere plukke spor etter kun TH. Sporene m analyseres fr de kan identifiseres. For at det skal blir mulig at politiet kunne overse spor etter ukjente GM, mtte det vre slik at Rettsmedisinsk Institutt systematisk underslr analyser som pviser ukjente GM.

En pstand s absurd at konspirasjonsteori blir et understatement. Allikevel fortsetter debattanten gjenta sine lsrevne argumenter, og hopper bukk over fakta, at det ikke finnes spor etter ukjente GM i S4.

Jeg synes at all denne 4) desinformasjonen, med pflgende meningsls diskusjon og argumenter, trekker ned kvaliteten p forumet. 5) Og skaper helt undvendig forvirring om faktiske forhold.
1) Helt uenig. Metoden som enkelte bruker er beskrevet under punkt A og B. Jeg bruker ikke slike metoder eller andre metoder for forske lure noen. Jeg forsker ikke lure noen.
2) Du skrev at "det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4". Tenker du da p DNA-spor? Hvis det ikke ble funnet DNA-spor etter fremmede i S4, s kan det allikevel ha vrt fremmede GM i S4. En eller flere fremmede GM kan ha brukt nylonstrmper og tape m.m. for forhindre legge igjen sitt DNA p stedet.
3) Helt uenig. Hensikten er ikke forvirre. Hensikten er at saken skal bli oppklart.
4) og 5) Se punkt A og B under. Det er slike ting som er desinformasjon og som kan skape forvirring om faktiske forhold.

Jeg mener at det som trekker ned kvaliteten i diskusjonen er bl.a.:
A - Nr noen skriver noe som fremstr som pstander (og som ikke er dokumentert offentlig) og vedkommende fremstiller det som fakta. (Slikt er bl.a. nr noen lurer leserne ved presente rykter som fakta (og da "glemmer" nevne at det er et rykte og ikke offentlig dokumentert informasjon) og nr noen presenterer hva de tror som fakta (og da "glemmer" skrive "jeg tror at han er ..." og velger skrive "han er ..." ).
B -Nr noen lager trdsannheter.
C -Personangrep.
D -Latterliggjring av andres teorier/hypoteser.
E -Beskyldninger om andre brukeres hensikter m.m.
F -Off-topic.

Edit: Noen er motstandere av at ordet hvis brukes. Jeg mener som sagt at ordet hvis er et viktig og ndvendig lite ord, og hvis alle kunne bruke det ordet i relevante sammenhenger ville det vre en berikelse for diskusjonen. :-)
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 12:53.
Citera
2020-10-15, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det luemannen eller telefonmannen du tenker p, ettersom du nevner kameraene p Futurum?

Edit: Angende epost til Milli, s er det kanskje andre som leser her som kanskje kunne tenke seg skrive noen nyttige eposter til han.
Edit 2: Det at VG har valgt ordne det slik at mange av deres eldre artikler om denne saken ikke skal vre like lett tilgjengelige for leserne som de var fr, er ikke akkurat positivt.

Hvorfor prver du gjentatte ganger og f andre til sende e-poster til aviser/politiet?
Citera
2020-10-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Hvorfor prver du gjentatte ganger og f andre til sende e-poster til aviser/politiet?
Det innlegget som du siterte var et svar fra meg til en bruker som skrev noe til meg angende epost til Milli. Er det et problem at jeg tidligere postet en link og epostadresse som sprsml og innspill til Milli kan sendes til? Slike sprsml og innspill kan i beste fall hjelpe til med oppklare saken :-)
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-15 kl. 12:58.
Citera
2020-10-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Metoden er ta utgangspunkt i falske og umulige forutsetninger, for s forske skape diskusjon p falske premisser. Argumentasjonen blir da totalt lsrevet fra de faktiske forhold. Hensikten er lure forumdeltakere til respondere p meningslse argumenter.

Eksempel. fokusere p fiskere med telelinser og biler med st-europeiske skilter. Selv om vedkommende vet at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4, hopper vedkommende bukk over dette faktumet. Og forsker starte en falsk og meningsls diskusjon p forumet. Dette skjer gjentatte ganger.

Ett annet eksempel. Vedkommende fokuserer p at ukjente GM kan ha tatt seg inn i S4 og forfalsket staging og villedet politiet for kaste mistanker p TH. Vedkommende hopper igjen bukk over det faktum at det ikke finnes spor etter fremmede GM i S4. Om det lykkes f igang noen diskusjon, ville det vre p falske premisser, med hensikt skape forvirring rundt faktiske forhold.

Jeg synes at all denne desinformasjonen, med pflgende meningsls diskusjon og argumenter, trekker ned kvaliteten p forumet. Og skaper helt undvendig forvirring om faktiske forhold.

Ja, helt enige.kan du melde til moderator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in