2020-08-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Men jeg leste at en eller flere personer p Futurum var vitne p at TH kom p jobb (kort tid etter at TH parkerte bilen utenfor Futurum). Tenker du at TH reiste fra jobb og til Sloraveien kort tid etter ha kommet p jobb den morgenen?

Ja. Det tror jeg.

Ikke bare skjedde alibi-samtalen mens bilen til TH var i kamerasonen p Futurum kl 09:14.

Men ogs siste bevegelse p AEHs mobil kl 10:07, som skjer nyaktig samtidig som THs oppringinger som ble slettet, 10:06 og 10:07. I nyaktig samme minutt. 10:07.

Vi har jo sett en sykkel parkert utenfor S4. Han heiv seg vel p sykkelen for gjre ferdig staging og vasking og bretting av ty og innestenging av hund osv.

N har jeg svart p mange nok sprsml fra deg i dag.

N skal jeg sprre deg. Hvorfor tror du at TH ikke vil mte i retten i morgen?
Citera
2020-08-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fetad: Her er det vil 1006 og 1007 du mener.

Dette er ogs ganske akkurat en time etter han kommer p jobb.

Det er nok noe TH har forklart politiet som vi andre ikke vet om det som ble snakket om/avtalt p morgenen. Ut i fra det TH sier at de skulle ringes for avtale nrmere en time senere, vil jeg ta anta at det var noe AEH skulle underske i mellomtiden. Hva hun skulle underske har nok TH forklart politiet. Hun ga vel uttrykk for at hytteturen ikke av avlyst, men utsatt i sms ogs.
Det er to ting som virker nrliggende tro var rsaker til utsettelse av det vi vet.
1. Barnevakt
2. Elektriker skulle ordne noe med lyset p kjkkenet.

1. Ut i fra sms s vet ikke AEH at barnevakt er ordnet. Det kan vre at hun sender sms om at hun kan vre barnevakt om det trengs og at hun da kan utsette turen en dag. Om det er ordrett det mediene har skrevet s er det vel noe som at hun sier rett frem noe som "Turen er utsatt".
2. Elektrikeren skulle fikse lyset p kjkkenet. Dette kunne vre en jobb som tok litt tid og kunne gjort at turen mtte utsettes en dag for bli ferdig.

Begge er teorier p hvorfor den timen fra at det bekreftes til lnningsansvarlig at det skal vre tur, til de skal snakkes om en time, og den til slutt er utsatt(sms).

Spent p om det kommer ut mer kommunikasjon fra den morgenen eller dagen fr. Lenge siden noen lekkasjer rundt sms og oppringingen, men det kan plutselig komme ut mer som farger saken mer.
Nei, det er ikke sagt i media, men noe jeg spekulerte i. Om ordlyden i sms er slik at en kan argumentere med feks unsket "hjelp" av autokorreksjon. Utsatt/avlyst. Da er den meldingen rimelig bra villedning. Men ordlyden har vel ikke kommet ut.
Jeg vil ikke starte noe trdsannhet.
Citera
2020-08-12, 21:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Nei, det er ikke sagt i media, men noe jeg spekulerte i. Om ordlyden i sms er slik at en kan argumentere med feks unsket "hjelp" av autokorreksjon. Utsatt/avlyst. Da er den meldingen rimelig bra villedning. Men ordlyden har vel ikke kommet ut.
Jeg vil ikke starte noe trdsannhet.
VG 18.05.2020
"Lrenskog-saken: Avlyste hyttetur i SMS p forsvinningsdagen

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen str det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjre en tjeneste for familiemedlemmet.

Anne-Elisa*beths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke sprsml for politiet.

Nettavisen 25.05.2020
"I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elis*abeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten p Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."

Dette er kommet fram i media
Citera
2020-08-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det tror jeg.

Ikke bare skjedde alibi-samtalen mens bilen til TH var i kamerasonen p Futurum kl 09:14.

Men ogs siste bevegelse p AEHs mobil kl 10:07, som skjer nyaktig samtidig som THs oppringinger som ble slettet, 10:06 og 10:07. I nyaktig samme minutt. 10:07.

Vi har jo sett en sykkel parkert utenfor S4. Han heiv seg vel p sykkelen for gjre ferdig staging og vasking og bretting av ty og innestenging av hund osv.

Mye som er pfallende i denne saken som ogs er ordet politiet har brukt ved en rekke anledninger. Problemet er bare mangel p hndfaste bevis.

Hadde vrt interessant se utfallet av en lgndetektortest p TH, barna, naboene, kollegaene til TH, hans nrmeste forretningspartnere samt de to vitnene i s.
Nyeste testene gir opptil 90% korrekt resultat og ser blant annet p endringer i hjerneaktivitet nr man svarer. Det hadde nok gitt noen gode indikasjoner p hva som faktisk skjedde.

Edit: Det hadde ogs gitt han en gylden mulighet til ta et stort steg for bevise sin uskyld siden han mener han er uskyldig.
Senast redigerad av Fbc37 2020-08-12 kl. 21:58.
Citera
2020-08-12, 21:57
Bannlyst
Her er resultatet av sprreunderskelsen

Hva har skjedd med AEH?

39 stemmer: Planlagt drap med TH som skyldig/medskyldig
14 stemmer: Drept av TH i affekt, krangel, sinne, alkoholrus e.l
8 stemmer: Planlagt drap, begtt av noen som nsker ramme TH/familien
8 (13) stemmer: Kidnappet og dd (Her er det tydelig en som har jukset. 5 like besvarelser innenfor sekunder).
4 stemmer: Ulykke med ddelig utfall, forskt skjult som kidnapping
1 stemme: Annet (vet ikke)
0 stemmer: Drept i krangel med et annet familiemedlem
0 stemmer: Kidnappet og levende
0 stemmer: Frivillig forsvinning
0 stemmer: Selvmord, forskt skjult som kidnapping

Si fra og kom med tilbakemeldinger og forslag, s kan jeg lage flere slags underskelser
Citera
2020-08-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil

Hva har skjedd med AEH?

8 (13) stemmer: Kidnappet og dd (Her er det tydelig en som har jukset. 5 like besvarelser innenfor sekunder).

Si fra og kom med tilbakemeldinger og forslag, s kan jeg lage flere slags underskelser
Takk! :-) Det var interessant se resultatet.
Citera
2020-08-12, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil

Hva har skjedd med AEH?

Interessant! N blir neste steg kontakte VG og be dem legge ut samme poll p forsiden av nettavisen
Citera
2020-08-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Det tror jeg.

Takk for detaljer om din teori!
Jeg vet ikke hvorfor TH ikke mter i rettssalen i morgen.

Torsdag klokka 09 skal Nedre Romerike tingrett ta stilling til om politiet fr beslaglegge Tom Hagens bolig i Sloraveien 4.
st politidistrikt har nsket beslaglegge huset i tre mneder. Hagen og hans forsvarer Svein Holden mener ransakingen er ugyldig.
I morgen skal kampen om huset opp i retten.
Retten skal prve om vilkrene for beslaget er til stede.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=39757

Hva tror dere at blir utfallet? Jeg tror at det vil bli avgjort at villkrene for beslaget er til stede.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 22:33.
Citera
2020-08-12, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Hva tror dere at blir utfallet? Jeg tror at det vil bli avgjort at villkrene for beslaget er til stede.

Jeg tror utfallet blir at Politiet fr holde p i S4.
Har p flelsen at en ny avslring kommer i denne sammenhengen.
Hvorfor TH ikke mter i retten? Enten bare litt pjusk, eller kanskje han synes det er ekkelt at politiet har funnet ut s mye om han.
Citera
2020-08-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
VG 18.05.2020
"Lrenskog-saken: Avlyste hyttetur i SMS p forsvinningsdagen

Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen str det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjre en tjeneste for familiemedlemmet.

Anne-Elisa*beths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke sprsml for politiet.

Nettavisen 25.05.2020 "I SMS-en til familiemedlemmet skriver i tillegg Anne-Elis*abeth Hagen at det trolig ikke blir noen tur til hytten p Kvitfjell med ektemannen som de hadde planlagt. Hun tilbyr derfor kunne sitte barnevakt om kvelden 31. oktober."

Dette er kommet fram i media
Jeg kan ikke se at ordformen gjengis, men det er mulig jeg har sett meg blind da...
"Turen til kvitfjell den dagen er avlyst" pner for teorien min, ren villedning, men det er nok heller ikke korrekt gjengitt.
Sitatet fra nettavisen gjr ikke det. Men der er det vel heller ikke korrekt ordlyd.
En kan ikke utelukke det som villedning fr en vet ordlyden synes jeg.
Citera
2020-08-12, 23:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg kan ikke se at ordformen gjengis, men det er mulig jeg har sett meg blind da...
"Turen til kvitfjell den dagen er avlyst" pner for teorien min, ren villedning, men det er nok heller ikke korrekt gjengitt.
Sitatet fra nettavisen gjr ikke det. Men der er det vel heller ikke korrekt ordlyd.
P hvilken mte er det villedning - kan du forklare litt nrmere?
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-12 kl. 23:10.
Citera
2020-08-12, 23:05
Medlem
Citat:

Dette er kanskje den nyeste artikkelen hvor innholdet i den sms-en er omtalt?

(03.08.2020) Politiet sitter imidlertid p en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like fr det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som flge av et planlagt mte i Lillehammer.
https://www.tv2.no/a/11535844/

Jeg lurer p hvorfor AE skrev at turen var blitt utsatt som flge av et planlagt mte i Lillehammer? TH formidlet ogs noe om et mte i Lillehammer, men han sa ikke noe om utsatt tur pga mtet? (Er det det samme mtet AE og TH nevnte?)

(18.05.2020) Hagen har ogs forklart at han skulle i et mte p Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 p formiddagen. Avtalen skal ha vrt av ls karakter.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...svinningsdagen
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 23:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in