2020-08-12, 15:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du har rett, det snek seg inn en feil. Jeg tror AE ble drept kl 0900.
Mulig det ogs er en feil
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-12 kl. 15:07.
Citera
2020-08-12, 15:10
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Mulig det ogs er en feil
Absolutt ikke umulig.
Citera
2020-08-12, 15:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Vi mangler mye info, bl.a nr og av hvem TH ble sett inne p Futurum etter 0910.
Citera
2020-08-12, 15:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Absolutt ikke umulig.
Kl 09.10 blir det sendt SMS fra AEH til datter om at hytteturen er avlyst den dagen og at AEH kan sitte barnevakt

TH forklarer i avhr:
"Tom Ha*gen har forklart at han skulle ringe til Anne-Elisa*beth en times tid etter at han kom p jobb. I samtalen skulle de angivelig avklare detaljer rundt hytteturen, har han forklart, iflge VGs opplysninger"

"VG er kjent med at politiet har stilt sprsml ved forklaringen til To*m Hagen"

Er det dette du tenker p er feil med teorien?
Citera
2020-08-12, 15:35
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Kl 09.10 blir det sendt SMS fra AEH til datter om at hytteturen er avlyst den dagen og at AEH kan sitte barnevakt

TH forklarer i avhr:
"Tom Ha*gen har forklart at han skulle ringe til Anne-Elisa*beth en times tid etter at han kom p jobb. I samtalen skulle de angivelig avklare detaljer rundt hytteturen, har han forklart, iflge VGs opplysninger"

"VG er kjent med at politiet har stilt sprsml ved forklaringen til To*m Hagen"

Er det dette du tenker p er feil med teorien?
Nei, ikke ndvendigvis feil. S vidt jeg har forsttt ble den avbrutte telefonen 0906 besvart, s smsn var neppe et rent alibitrekk, sendt av mottaker.

At TH slettet anropene 0906 og 0907 som passet med det han sa var avtalt til en time etter ankomst til jobben men hadde ikke ftt ringt fr etter lunsj (1113 og 1114), tror jeg har sammenheng med sms 0910..

Jeg vet ikke, som andre som ikke er involvert, hva dette betyr, men det rokker forelpig ikke ved min teori.
Citera
2020-08-12, 15:47
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nei, ikke ndvendigvis feil. S vidt jeg har forsttt ble den avbrutte telefonen 0906 besvart, s smsn var neppe et rent alibitrekk, sendt av mottaker.

At TH slettet anropene 0906 og 0907 som passet med det han sa var avtalt til en time etter ankomst til jobben men hadde ikke ftt ringt fr etter lunsj (1113 og 1114), tror jeg har sammenheng med sms 0910..

Jeg vet ikke, som andre som ikke er involvert, hva dette betyr, men det rokker forelpig ikke ved min teori.
Ok, men hvis TH og de voksne barna samarbeidet - hvorfor sendte de SMS om at hytteturen var avlyst, samtidig som TH i avhr forklarte at hytteturen ikke var avlyst. Dette var noe politiet mente var mistenkelig.

Hvis plottet var s godt planlagt med kodebeskjeder sendt fra TH's mobil -

Hadde de ikke tenkt ut p forhnd hvilken informasjon de skulle sende i SMS, samt hva TH skulle fortelle i avhr?

Det er selvflgelig opp til deg forklare
Citera
2020-08-12, 15:51
Medlem
Citat:

Fetad: Her er det vil 1006 og 1007 du mener.

Dette er ogs ganske akkurat en time etter han kommer p jobb.

Det er nok noe TH har forklart politiet som vi andre ikke vet om det som ble snakket om/avtalt p morgenen. Ut i fra det TH sier at de skulle ringes for avtale nrmere en time senere, vil jeg ta anta at det var noe AEH skulle underske i mellomtiden. Hva hun skulle underske har nok TH forklart politiet. Hun ga vel uttrykk for at hytteturen ikke av avlyst, men utsatt i sms ogs.
Det er to ting som virker nrliggende tro var rsaker til utsettelse av det vi vet.
1. Barnevakt
2. Elektriker skulle ordne noe med lyset p kjkkenet.

1. Ut i fra sms s vet ikke AEH at barnevakt er ordnet. Det kan vre at hun sender sms om at hun kan vre barnevakt om det trengs og at hun da kan utsette turen en dag. Om det er ordrett det mediene har skrevet s er det vel noe som at hun sier rett frem noe som "Turen er utsatt".
2. Elektrikeren skulle fikse lyset p kjkkenet. Dette kunne vre en jobb som tok litt tid og kunne gjort at turen mtte utsettes en dag for bli ferdig.

Begge er teorier p hvorfor den timen fra at det bekreftes til lnningsansvarlig at det skal vre tur, til de skal snakkes om en time, og den til slutt er utsatt(sms).

Spent p om det kommer ut mer kommunikasjon fra den morgenen eller dagen fr. Lenge siden noen lekkasjer rundt sms og oppringingen, men det kan plutselig komme ut mer som farger saken mer.
Citera
2020-08-12, 16:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Fetad: Her er det vil 1006 og 1007 du mener.

Dette er ogs ganske akkurat en time etter han kommer p jobb.

Det er nok noe TH har forklart politiet som vi andre ikke vet om det som ble snakket om/avtalt p morgenen. Ut i fra det TH sier at de skulle ringes for avtale nrmere en time senere, vil jeg ta anta at det var noe AEH skulle underske i mellomtiden. Hva hun skulle underske har nok TH forklart politiet. Hun ga vel uttrykk for at hytteturen ikke av avlyst, men utsatt i sms ogs.
Det er to ting som virker nrliggende tro var rsaker til utsettelse av det vi vet.
1. Barnevakt
2. Elektriker skulle ordne noe med lyset p kjkkenet.

1. Ut i fra sms s vet ikke AEH at barnevakt er ordnet. Det kan vre at hun sender sms om at hun kan vre barnevakt om det trengs og at hun da kan utsette turen en dag. Om det er ordrett det mediene har skrevet s er det vel noe som at hun sier rett frem noe som "Turen er utsatt".
2. Elektrikeren skulle fikse lyset p kjkkenet. Dette kunne vre en jobb som tok litt tid og kunne gjort at turen mtte utsettes en dag for bli ferdig.

Begge er teorier p hvorfor den timen fra at det bekreftes til lnningsansvarlig at det skal vre tur, til de skal snakkes om en time, og den til slutt er utsatt(sms).

Spent p om det kommer ut mer kommunikasjon fra den morgenen eller dagen fr. Lenge siden noen lekkasjer rundt sms og oppringingen, men det kan plutselig komme ut mer som farger saken mer.
Hehe i dag lider jeg visst av sommertid.
Citera
2020-08-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Her er den.

Tyder p at det var alvorlige problemer ja.
Citera
2020-08-12, 19:11
Medlem
https://www.vg.no/i/nzjdd?utm_source..._campaign=topp

Jeg tror ideen til sende Futurum- mennene foran det nylig oppsatte kameraet, ligger i denne videoen fra 2016.
Har studert begge videoene nye, og mennene er til forveksling veldig like. De ligner, men er ikke de samme som 2016- kidnapperne.

Luemannen har dessuten maske, det har ikke mannen p video fra 2016 og han vet heller ikke at han blir filmet fra et bilkamera i en tilfeldig parkert bil. Gjerningsmenn den gang tilhrte Young Bloods.

Det er ogs referert til YB i trusselbrevet: politiet bruker hund og helikopter..., som er en setning hentet fra en VG artikkel om en annen kidnapping i 2016.

Setningen i trusselbrevet og bruke to menn som til forveksling ligner p ekte kidnappere, tror jeg er enda en bevisst villedning.

Dette tror jeg politiet fant ut og derfor er Futurum- sporet ikke lenger interessant.
Citera
2020-08-12, 20:01
Medlem
Citat:

Jeg tror ideen til sende Futurum- mennene foran det nylig oppsatte kameraet, ligger i denne videoen fra 2016.
Har studert begge videoene nye, og mennene er til forveksling veldig like. De ligner, men er ikke de samme som 2016- kidnapperne.

Luemannen har dessuten maske, det har ikke mannen p video fra 2016 og han vet heller ikke at han blir filmet fra et bilkamera i en tilfeldig parkert bil. Gjerningsmenn den gang tilhrte Young Bloods.

Det er ogs referert til YB i trusselbrevet: politiet bruker hund og helikopter..., som er en setning hentet fra en VG artikkel om en annen kidnapping i 2016.

Setningen i trusselbrevet og bruke to menn som til forveksling ligner p ekte kidnappere, tror jeg er enda en bevisst villedning.

Dette tror jeg politiet fant ut og derfor er Futurum- sporet ikke lenger interessant.

Dette tror jeg du har helt rett i. Futurum-mennene er villedning.

Men hvem er de? Jeg husker at politiet bekreftet at det var to forskjellige menn, blant annet at de to har forskjellige hyder.

Kan det virkelig vre TH selv, som hermer kidnapperne fra 2016 foran kameraet?

Da politiet gjorde ransakinger p Futurum, mener jeg at de bar ut noe sengety, dyner osv. Hadde TH mulighet til overnatte p kontoret? Hadde han private vrelser der?

Kan han ha vet p agere kidnapper selv, etter at kameraene p Futurum ble installert.

Det er noe med disse Futurum-mennene, politiet uttalte engang noe snt som at de hadde en id, eller en forklaring, om hvorfor Futurum-mennene ikke var interessante for etterforskningen lenger. Men, de gikk jo ikke i detalj da.
Citera
2020-08-12, 20:02
Medlem
Citat:

Interessant! Det kan hende at det er slik som du skrev. Tror du at de tre personene i den rde BMW i s og hettemannen (som gikk fra ishallen og mot Langvannet og tilbake) ogs var skuespillere?

Hvis alle disse var skuepillere, var det ganske mange som var med p forbrytelsen.
2 futurum-menn (som kanskje var de samme mennene som satt i bilen i s?)
1 dame i bilen i s.
1 hettemann (ishallen-langvannet)
(Og eventuelt Hettemann nr 2 (som gikk bak hettemannen) som kanskje er samme mann som telefonmannen ved Futurum).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-12 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in