2020-07-02, 13:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden fr hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi nr TH kom hjem i forhold til nr de dro den kvelden?

Hvis telefonsamtalen mellom AEH og TEH kl. 9:14 er konstruert/falsk, kan det muligens ha
skjedd et drap om natten. Dette var min teori i starten - at en krangel om natten etter
teaterbesket utlste et voldelig angrep med dden til flge, med en pflgende
konstruering av kidnappingsscenario. Kryptokontoen(e) kan ha vrt opprettet i forveien
uten tanke p denne saken, men vrt beleilig for opplegget.

Citat:
Jeg tror tidslinjen m vre feil med forsvinningen og det gjr at vi sliter med finne ut av dette.

Vi har jo bare den tidslinjen som er presentert i media, og som er den informasjonen
politiet har offentliggjort. Denne tidslinjen har vel vrt noenlunde lik hele veien, fra den
ble publisert relativt tidlig i saken (fr forsvinningssaken ble til drapssak, mener jeg huske).

Dersom politiet har en revidert tidslinje, kan det tenkes at de holder denne tilbake for
tilslre etterforskningen for publikum - og evt. mistenkte de nsker ha kontroll p.
Det sto vel nylig i VG at de jobber med knekke THs alibi. Videoene fra i gr kan vre
et ledd i dette arbeidet.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Hvem husker eksakt hva man gjorde p morgenen for snart 2 r siden,p en bestemt dato? Mulig om man gr den samme ruta hver dag (flere dgr. pr uke) til jobb eller andre faste avtaler?
Eller man husker denne spaserturen pga. en helt spesiell hendelse?

Dette med hukommelse er alltid vanskelig. Hvis man blir spurt om huske viktige detaljer
fra lang tid tilbake, er det vanlig "fylle hullene" med antagelser fremfor si at man faktisk
ikke husker. Som en dommer i en rettssak uttalte - "her blir vitnet bedt om huske detaljer
fra mer enn ti r tilbake. Jeg p min side kan knapt huske hva jeg hadde til middag i forgrs."

Citat:
Uansett s blir det jo interessant f vite hvem han er,hva han jobber med osv. pluss forklaringen
hans p de 28 min ute av kameralinsa.Om han er s god husker s lenge etter da.
Da m turen ha vrt meget spesiell,og det spesielle m da ha skjedd i lpet av de 28 minuttene i s fall.

Det er ikke sikkert noen har kontaktet politiet i det hele tatt.
Hvis det er TH som er i videoen, kan offentliggjringen vre et
signal om at "vi har deg p kamera". S kan de se hvordan han
reagerer p det.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-02 kl. 13:43.
Citera
2020-07-02, 13:42
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Kan noen legge ut bildet av buksen til TH og bilde fra overvkingskamera som viser lik bukse?

Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden fr hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi nr TH kom hjem i forhold til nr de dro den kvelden?

Kan noen forklare hva VE har lyet om i avhr og hva han har lyet om ang leiebilen

Jeg tror tidslinjen m vre feil med forsvinningen og det gjr at vi sliter med finne ut av dette.

Takk til den som svarer

Kjre vene,ser ikke alle at dette er en yngre mann?
TH har ikke snne ben eller snn figur,og sikkert ikke samme gange lag.

AEH hadde samtale med lnnsansvarlig kl 08:48
og det har vel ogs sttt i media at de kom hjem i taxi sent p kvelden,kvelden fr.
Lite realistisk spekulere i at lnnsarbeider har lyet og faket tlf. samtaler med AE p morran!
Lite gjennomtenkt det du kom med,sorry for si det.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-02 kl. 13:46.
Citera
2020-07-02, 13:55
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis telefonsamtalen mellom AEH og TEH kl. 9:14 er konstruert/falsk, kan det muligens ha
skjedd et drap om natten. Dette var min teori i starten - at en krangel om natten etter
konstruering av kidnappingsscenario. Kryptokontoen(e) kan ha vrt opprettet i forveien

Vi har jo bare den tidslinjen som er presentert i media, og som er den informasjonen
politiet har offentliggjort. Denne tidslinjen har vel vrt noenlunde lik hele veien, fra den
ble publisert relativt tidlig i saken (fr forsvinningssaken ble til drapssak, mener jeg huske).

Dersom politiet har en revidert tidslinje, kan det tenkes at de holder denne tilbake for
tilslre etterforskningen for publikum - og evt. mistenkte de nsker ha kontroll p.
Det sto vel nylig i VG at de jobber med knekke THs alibi. Videoene fra i gr kan vre

Dette med hukommelse er alltid vanskelig. Hvis man blir spurt om huske viktige detaljer
fra lang tid tilbake, er det vanlig "fylle hullene" med antagelser fremfor si at man faktisk
ikke husker. Som en dommer i en rettssak uttalte - "her blir vitnet bedt om huske detaljer
fra mer enn ti r tilbake. Jeg p min side kan knapt huske hva jeg hadde til middag i forgrs."

reagerer p det.

For det frste s har ikke norsk politi lov lyve om beviser snn som i USA.
For det andre s er det helt totalt hl i hue tro det er Mr. Hagen selv som gr der!
Citera
2020-07-02, 14:09
Bannlyst
Citat:

og det har vel ogs sttt i media at de kom hjem i taxi sent p kvelden,kvelden fr.
Lite realistisk spekulere i at lnnsarbeider har lyet og faket tlf. samtaler med AE p morran!

rlig talt: Det er lite gjennomtenkt det aller meste du kommer med her ogs. Stort sett usaklige angrep alle som antyder at TH kan ha noe med dette gjre. Hva er grunnen til at og vennene dine du klikker hver gang det kommer fram teorier som impliserer TH?
Citera
2020-07-02, 14:12
Medlem
Legokatts avatar
Til moderator:
Dette er en teori med
skrblikk p hva som skjedde. Den er basert p alt som er skrevet p forumet og satt sammen p en ny mte. Synes mye av det som postes her er mer spekulativt en denne teorien.

Mener teorien beviser hvor galt det kan g med for mye spekulasjoner og fantasi.

Teorien har en undertone som belyser poenget mitt, som skrives til slutt.

(Det er ytringsfrihet i Norge og Sverige)

Teori er lagt i SPOILER

Til alle p forumet - helst ikke kommenter posten

Siste post for n.
God sommer!

Citera
2020-07-02, 14:15
Medlem
.

Synes forumet er blitt mer og mer tullete. Det var i starten spennende hre ulike ideer og noe innsideinfo.

Liker du ikke en teori, s argumenter imot, ikke besvar med en fortelling fra brdrene grimm.
Senast redigerad av Sheila01 2020-07-02 kl. 14:16. Anledning: Skriveleif
Citera
2020-07-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas att det visar sig at vara rtt person, kan ju vara fel person, eller det kan ju ocks vara en person
som bara nskar sig uppmrksamhet.

Det jag undrade mig ver var varfr den efterlysta personen nr han nrmar sig Langvannet
kort avvek till vnster dr det str tv stora avfallsbehllare/sppelbokser, vad gr han dr ???
Det gr inte att se prcis vad han gr iom det placeras en rd text-boks ver just den platsen och personen.
Var det med vilje att den rds text-boksen placerades s, s att man inte skulle kunna se vad han gjord dr?
La han dit ngot ? eller hmtad han upp ngot ?

Andra hrinne som lagt mrke till det samma som jag ?

0.44 p videoen i linken stopper mannen ved en avfallsboks og etter en kort stund ser det ut som han retter p den ene hansken fr han gr videre. Kan han ha lagt fra seg eller hentet noe fra den boksen (som han oppbevarte inne i hansken)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken
Citera
2020-07-02, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er lett se at han holder et hyt tempo i videoklippene som er offentliggjort. Det viser alts at veien fra Futurum og hjem ogs er svrt kort om man gr.

Om dette er TH: La oss anta at han forlot Futurum 10:15. Finnes deg en mte komme seg usett fra Futurum og til parkeringshuset v Ishallen?

Om han gikk ca 10:15 forklarer dette hvorfor han ringte flere anrop til AEFH fra telefonen sin fr dette (som han s legger igjen nr han gr). Deretter ringer han ikke p nytt fr i 13-tida, noe jeg syns er merkelig hvis han var bekymret. slette noen anrop skulle gjre ham hakket mindre bekymret spass tidlig p dagen. Jeg tror han glemte seg fordi hans fokus var rigge sin egen etterlysning.

Dro han hjemom den dagen for sjekke hvordan det s ut etter at noen hadde vrt der. Ville han forsikre seg om at det ikke var blod der? Skulle han f det til se ut som en kidnapping?
Han ringte igjen til AE kl 11.13:

10.06 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
10.07 anrop fra THs gamle Nokia. Ikke besvart. Anrop ikke i loggen til TH
11.13 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.14 Anrop fra TH. Ikke besvart
11.17 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.06 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.08 Anrop fra TH. Ikke besvart
13.18 Anrop fra TH. Ikke besvart
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-07-02, 14:24
Medlem
Citat:

Ja det tenker jeg ogs. Men det er jo selvsagt mulig f til dette om morningen s lenge det er en medhjelper. Men tror bare at denne saken er vanskelig lse pga noe er feil med tidslinjen.
Hvis den er feil s endrer veldig mye seg i saken.
Citera
2020-07-02, 14:29
Medlem
Citat:

Mest sannsynlig s lyger noen, men mindre det er ekte kidnappere som er veldig lite interessert i penger. Eller noe form for hevn sklart.

Det gr helt fint, vi tenker alle forskjellig.
Jeg synes saken gr langt ut i alle retninger, jeg tror det er ett enklere svar p hele greien. Men en liten ting som blir feil s feiler alt. S vi fr se om vi fr noe lsning.
Citera
2020-07-02, 14:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

reagerer p det.

Om man2 i videon frn festplatsen skulle existera p riktgt s skulle denne tveklst kunna minnas hndelsen nu nr denne fr se den, utan att vara p det klara med att det var den dagen. S det r pedagogiskt utformat av polisen s sett. Drmed kan ven andra som rrt sig dromkring dra sig till minnes ngon som varit litt verkldd fr de tande dagsfrhllandena och upptrtt mrkvrdigt (som att spana runt gathrn odyl).

Men det r ocks mycket mjligt att polisen klarar sig utmrkt ven om inga iakttagelser komemr in. Videorna talar ju redan sitt tydliga sprk om vad polisen behve r veta. Egentligen. Vi fr vl frmoda att ingen trder fram.

Ja det mrknar ver vgen. Det var ingen bra id det dr. Det kan nog alla se.
Citera
2020-07-02, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Synes forumet er blitt mer og mer tullete. Det var i starten spennende hre ulike ideer og noe innsideinfo.

Liker du ikke en teori, s argumenter imot, ikke besvar med en fortelling fra brdrene grimm.
Jeg synes posten var fantastisk morsom! Alt behver ikke vre trt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in