2020-07-02, 10:17
Medlem
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker p BB sin hyde.

Se ogs p dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis gr fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: Jeg kunne ikke laget den
Senast redigerad av Karamellis 2020-07-02 kl. 10:20. Anledning: Skrivefeil
Citera
2020-07-02, 10:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Hvorfor gr Haris ut med dette fr de har sjekket tipset, inkompetansen er total.

Kan vre et strategisk trekk, ogs, for slippe alle som n ringer inn og sier de tror det er X eller Y.
Det er strengt tatt ikke engang sikkert at noen har meldt seg, men at de har ftt informasjon som
tilsier at vedkommende enten er sjekket ut av saken, eller kan vre av relevans.

Uansett tror jeg ikke vi har mulighet til bedmme politiets kompetanse i en pgende
etterforskning, spesielt ikke en som er s krevende og inneholder s mange dokumenter.
Men det kan vre noen et sted som enten ler av politiet, eller kanskje begynner bli
ganske nervs!

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas att det visar sig at vara rtt person, kan ju vara fel person, eller det kan ju ocks vara en person
som bara nskar sig uppmrksamhet.

Det er mulig, det er jo litt snn at nr politiet sier "hopp!" s er det alltids noen som hopper.
Det kommer sikkert tips inn jevnlig, men blir vel litt ekstra mange hver gang saken er i media, og
srlig nr de konkret ber om tips.

Citat:
Det jag undrade mig ver var varfr den efterlysta personen nr han nrmar sig Langvannet
kort avvek till vnster dr det str tv stora avfallsbehllare/sppelbokser, vad gr han dr ???
Det gr inte att se prcis vad han gr iom det placeras en rd text-boks ver just den platsen och personen.

Hvis man legger "godviljen" til, kan det se ut som om han stopper og ser mot kameraet.
Jeg gjr slikt av refleks, hvis jeg oppdager overvkningskameraer, ser jeg som regel p
dem en gang fr jeg gr videre.
Citera
2020-07-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kanskje 1.hettemann er BB? At det er skjegget vi ser? Usikker p BB sin hyde.

Se ogs p dette bildet som viser et stillbilde av BB som antageligvis gr fremover: i VG https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-laget-den

Legger mine observasjoner i spoiler, interessant om andre ser det samme som meg uten se etter det.

For de som ikke liker linker: VG 06.05.20, med overskriften Styreleder i Tom Hagens selskap om ektepakten: Jeg kunne ikke laget den

Tror du BB har meldt seg da? I sfall er det for komisk og tilfeldig at han spaserte rundt der
Citera
2020-07-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Tror du BB har meldt seg da? I sfall er det for komisk og tilfeldig at han spaserte rundt der

Om det er han som har meldt seg tviler jeg p, men om han tilfeldigvis ville ruslelitt i omrdet den dagen, synes jeg vi m hata slumpen. Han kan jo ha blitt lurt ut p tur for alt vi vet.

Som alt annet, uten personlige kilder og medienes dekning av fakta, er alt spekulasjoner.
Citera
2020-07-02, 10:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan vre et strategisk trekk, ogs, for slippe alle som n ringer inn og sier de tror det er X eller Y.
Det er strengt tatt ikke engang sikkert at noen har meldt seg, men at de har ftt informasjon som

Uansett tror jeg ikke vi har mulighet til bedmme politiets kompetanse i en pgende
etterforskning, spesielt ikke en som er s krevende og inneholder s mange dokumenter.
Men det kan vre noen et sted som enten ler av politiet, eller kanskje begynner bli
ganske nervs!

Det er mulig, det er jo litt snn at nr politiet sier "hopp!" s er det alltids noen som hopper.
Det kommer sikkert tips inn jevnlig, men blir vel litt ekstra mange hver gang saken er i media, og

Hvis man legger "godviljen" til, kan det se ut som om han stopper og ser mot kameraet.
Jeg gjr slikt av refleks, hvis jeg oppdager overvkningskameraer, ser jeg som regel p
dem en gang fr jeg gr videre
.

Mitt fetande.

Fr mig sg det ut som om den videokamera var ganska lngt borta p just den platsen
s jag tror inte att man s dr utan vidare lgger mrke till den videokamera om man gr dr mannen gr och kort viker av vid de tv stora avfallsbehllare/sppelbokser.

Det skulle d endast vara om man p sin promenad var rdd fr att man blir video vervakad och alts har dligt samvete och r paranoid och drfr hela tiden hller ga p om det r videokamror i nrheten, tycker bara inte att det ser s ut nr man ser igenom alla videosnuttar av hans frd.
Citera
2020-07-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det var en ny hypotes, delvis.
Handgemng mitt i natten i samband med att hunden lmnades tillbaka till AEH?
Sonen sa i frsta polisfrhr att han inte mindes vad han och AEH pratade om
i telefonen morgonen 31 okt-18, han hade blivit vckt av henne och haft en dlig natt-
Senare kom han ihg att de pratat om en del praktiska saker.
Hvorfor l TEH og sov? Skulle ikke han vrt p jobb? Syvsover?
Citera
2020-07-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Godt poeng.
Hva jobber han med?
Kan han ha kveldsvakt av noe slag?
Citera
2020-07-02, 11:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

ganske nervs!

dem en gang fr jeg gr videre.

Det frefaller som att han upptcker kameran ja. Men den borde han iofs ha kunnat sluta sig till hemma frn sin terass. Vilket antyder att denna tidiga lunch kanske inte var helt igenom planerad. Eller s hoppas han undvika faktisk igenknning. Ungefr som futuramannen, den med telefonen vl. Och d mjligen har i tankarna att polisen frvisso kan gra den kopplingen, till F-mannen, men inte komma lngre. Dristigt i s fall.

Jag har knslan att han kollar om kusten r klar fr vrigt, och upptcker kameran d. Hade han velat bli sedd av kameran s hade han ju inte behvt reagera som han nu nd gr.

Man undrar var han frvarar/t klderna... I ishallens garage? Eller har han bara sett till att dumpa dem lyckat sen?

Polisen gr vad polisen mste gra. Nr man lagt ner en hel del besvr p att analysera och f ut videor och kringmaterial i media s vill man frsts ha ngot tillbaka. I form av uppmrksamhet, knnedom, slutsatser och eftertanke frn involverade och allmnhet. Exakt vad man nskar vet kanske bara polisen (o klagaren) sjlva. Det r ju vitsen. Och ligger i saken. Man har saker man behver rta ut.

Mest uppenbart vill man, vl, beta av tiden o platsen o individen vad gller vittnen. Det sker infr ppen rid, fr det r vittnesmlens arena. Men massor med saker sker samtidigt, i en o samma rrelse.

S man slr hela handflatan i bordet. Om man s vill.

Man sveper med lien ver tid o plats o visar vad som fanns dr o vad som inte fanns dr, och ber om upplysningar som kan bidra ytterligare. Sen krymper rummet drastiskt.

De alternativa mjligheterna avtar med varje tips som kommer in. Inte omvnt. Nr polisen redan frstr vad som skett.
Citera
2020-07-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska

...Och TH var senare n vanligt p vg till arbetet ..
Men sonen kanske inte hade regelbundna arbetstider .. Vet inte om han bara arbetade fr
TH d eller p annat stlle ocks ..?
Citera
2020-07-02, 12:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De alternativa mjligheterna avtar med varje tips som kommer in. Inte omvnt. Nr polisen redan frstr vad som skett.

Ettersom saken skrider frem og politiet fr bedre fokus, blir vel innholdet i tipsene mer lik hverandre
ogs, men kan tenke meg at det blir vanskeligere sile ut de som er vesentlige. Dette kommer selvsagt
an p hvor mye politiet sitter p i utgangspunktet - bde i form av indisier og sentrale beviser.

Helt spesifikt vet jeg ikke hvor langt de kommer med overvkningsvideoer, de kan ha flaks og ha
GM p video, eller de m finkjemme de 6000 timene kun for sjekke et X antall mulige teorier
ut av sakskomplekset.

Jeg er redd for at vi aldri fr se noe lik i denne historien. Det kan virke som om GM sin plan har lykkes.

S langt.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-02 kl. 12:13.
Citera
2020-07-02, 13:04
Medlem
Kan noen legge ut bildet av buksen til TH og bilde fra overvkingskamera som viser lik bukse?

Hva er sjangser for at AEH ble utsatt for noe kriminelt kvelden fr hun forsvant?
Er det teoretisk mulig? Vet vi nr TH kom hjem i forhold til nr de dro den kvelden?

Kan noen forklare hva VE har lyet om i avhr og hva han har lyet om ang leiebilen

Jeg tror tidslinjen m vre feil med forsvinningen og det gjr at vi sliter med finne ut av dette.

Takk til den som svarer
Citera
2020-07-02, 13:14
Medlem
Nyvaakens avatar
Hvem husker eksakt hva man gjorde p morgenen for snart 2 r siden,p en bestemt dato? Mulig om man gr den samme ruta hver dag (flere dgr. pr uke) til samme kl.slett til jobb eller andre faste avtaler?
Eller man husker denne spaserturen pga. en helt spesiell hendelse?

Virker bare klnete og desperat fra politiets side legge ut denne etterlysningen,nesten 2 r etter.
Det kjennes sikkert mer tilfredstillende ut for etterforskningsteamet,og ha noe konkret komme med-
late som det skjer en utvikling? S det kjennes bedre ut ta sommerferie.
Blir bare matt.
Uansett s blir det jo interessant f vite hvem han er,hva han jobber med osv. pluss forklaringen
hans p de 28 min ute av kameralinsa.Om han er s god husker s lenge etter da.
Da m turen ha vrt meget spesiell,og det spesielle m da ha skjedd i lpet av de 28 minuttene i s fall.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-07-02 kl. 13:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in