Citat:
Ursprungligen postat av
T--E
Hva tenker folk rundt avtalen med elektriker Sk*nsen?
Han skulle ringe AEH 31. oktober og etter avtale utfre arbeid p lampene p kjkkenet denne dagen. TH m nesten ha visst om denne avtalen.
Om han visste om dette synes jeg det er merkelig om han er innblandet.
Skansen bor kun et par hus bortenfor og kunne kommet p dren i Slv.4 for ringe p da han ikke fikk svar. Ikke umulig at man da ser inn vinduene ogs.
Husk at telefonen til AEH var i bevegelse frem 10.07, s om Skansen hadde dratt til huset da han ikke fikk svar p telefonen, s hadde GM mest sannsynlig vrt der fortsatt.
Elektrikeren kjenner ekteparet og stusset over at hun ikke svarte. I og med at han er nabo og kjenner de, er det ikke utenkelig at han kunne dratt til Slv.4 uansett.
Det m vre en stor risiko velge denne dagen for ugjerningen om man kjenner til denne avtalen.
Sk*nsen kunne ogs funnet p ringe TH da han ikke fikk svar fra AEH. Det kunne kanskje endret litt den dagen mtp at TH kanskje hadde dratt tidligere hjem.
Utdrag fra avis:
Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene p kjkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.
Han bor i Sloraveien, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utfre et arbeid hos dem 31. oktober. Skansen stusset da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte p telefonen. Det var ikke vanlig, iflge han.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne.../s/5-21-643929
Valget av 31.10.18 var nok ikke tilfeldig, og de var trolig fast bestemt p lse problemet med AE akkurat den dagen.
Derfor tror jeg de hadde tenkt p denne utfordringen ogs, f AE til avlyse ville vekket mistanke.
Jeg synes det er rart Sk*ansen ikke forskte ringe flere ganger hvis de hadde en konkret avtale den dagen, og han n i ettertid stusset over at hun ikke svarte.
Det ville neppe vrt naturlig g dit fr han hadde prvd flere ganger, bde p mobil og fast, evt ringt TH.
MGM som befant seg i huset s at elektrikeren ringte, og jeg tror instruksen var holde seg lavt og ikke pne hvis han skulle dukke opp.
AE var trolig dd og ute av syne fr Sk*ansen ringte 0846