2020-08-12, 13:09
Medlem
Torsdag klokka 09 skal Nedre Romerike tingrett ta stilling til om politiet fr beslaglegge Tom Hagens bolig i Sloraveien 4.
st politidistrikt har nsket beslaglegge huset i tre mneder. Hagen og hans forsvarer Svein Holden mener ransakingen er ugyldig.

I morgen skal kampen om huset opp i retten.

Svein Holden opplyser til Dagbladet at drapssiktede Tom Hagen ikke mter i rettssalen.

- Retten skal prve om vilkrene for beslaget er til stede. Detaljene rundt dette tar jeg i retten, sier han.
Citera
2020-08-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Hva tenker folk rundt avtalen med elektriker Sk*nsen?
Han skulle ringe AEH 31. oktober og etter avtale utfre arbeid p lampene p kjkkenet denne dagen. TH m nesten ha visst om denne avtalen.
Om han visste om dette synes jeg det er merkelig om han er innblandet.

Skansen bor kun et par hus bortenfor og kunne kommet p dren i Slv.4 for ringe p da han ikke fikk svar. Ikke umulig at man da ser inn vinduene ogs.
Husk at telefonen til AEH var i bevegelse frem 10.07, s om Skansen hadde dratt til huset da han ikke fikk svar p telefonen, s hadde GM mest sannsynlig vrt der fortsatt.
Elektrikeren kjenner ekteparet og stusset over at hun ikke svarte. I og med at han er nabo og kjenner de, er det ikke utenkelig at han kunne dratt til Slv.4 uansett.
Det m vre en stor risiko velge denne dagen for ugjerningen om man kjenner til denne avtalen.

Sk*nsen kunne ogs funnet p ringe TH da han ikke fikk svar fra AEH. Det kunne kanskje endret litt den dagen mtp at TH kanskje hadde dratt tidligere hjem.

Utdrag fra avis:
Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene p kjkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.
Han bor i Sloraveien, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utfre et arbeid hos dem 31. oktober. Skansen stusset da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte p telefonen. Det var ikke vanlig, iflge han.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne.../s/5-21-643929
Ja, det passer drlig hvis man tror at TH er GM.
Citera
2020-08-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Saken om huset skal i retten torsdag kl. 0900
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=39757

Som jeg tenkte. TH vil ikke mte i retten nei.

Hvis jeg var dommer ville jeg kreve at TH mter personlig i retten. Og at han gjr muntlig rede overfor retten for hvorfor han absolutt vil ha tilgang til og rderett over stedet.

Om TH allikevel skulle velge unnlate mte i retten, ville jeg ha avvist saken p flekken.

Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Torsdag klokka 09 skal Nedre Romerike tingrett ta stilling til om politiet fr beslaglegge Tom Hagens bolig i Sloraveien 4.
st politidistrikt har nsket beslaglegge huset i tre mneder. Hagen og hans forsvarer Svein Holden mener ransakingen er ugyldig.

I morgen skal kampen om huset opp i retten.

Svein Holden opplyser til Dagbladet at drapssiktede Tom Hagen ikke mter i rettssalen.

- Retten skal prve om vilkrene for beslaget er til stede. Detaljene rundt dette tar jeg i retten, sier han.

Hei, du m linke til kilden, dagbladet nyhetsstudio, og vise hva som er sitert med "". Det gr an redigere det inn.

Blir det lukkede eller pne drer i Nedre Romerike tingrett i morgen tidlig?
Citera
2020-08-12, 14:02
Bannlyst
Minner om sprreunderskelsen for brukere her p forumet.

Responsen s langt er god, men det kan vre noen som har oversett innlegget med linken.

Den er her:

https://forms.office.com/Pages/Respo...dDNjhENUg1VC4u

Resultatet vil bli lagt ut ved 22-tiden i kveld
Citera
2020-08-12, 14:27
Min far berttade hr om dagen att han varit och jobbat ovanfr Holmenkollen.
Men det finns vl inget "ovanfr" Holmen kollen sa jag.
Jod sa han men han kunde inte komma p vad stllet heter.

I alla fall s jobbade han i ngot grannhus till en stor fastighet som hade hga grindar och som gdes av Hagen.
Och dit kom det stora limousiner varje helg och svngde in p grden.
Passagerarna som krdes dit var vervgande unga damer och sen partades det hela natten.
Min far visste naturligtvis inte om det var ungarna till Hagen som bjd hem till fest.
Men min far och hans arbetskamrater brukade skmta om att nu fr pedofiljveln en ny leverans.

Ta det fr vad det r, en 75 rig gubbes berttelse.
Men han r inte speciellt gaggig och han hittar ALDRIG p ngra berttelser.
jaja.
Citera
2020-08-12, 14:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Hva tenker folk rundt avtalen med elektriker Sk*nsen?
Han skulle ringe AEH 31. oktober og etter avtale utfre arbeid p lampene p kjkkenet denne dagen. TH m nesten ha visst om denne avtalen.
Om han visste om dette synes jeg det er merkelig om han er innblandet.

Skansen bor kun et par hus bortenfor og kunne kommet p dren i Slv.4 for ringe p da han ikke fikk svar. Ikke umulig at man da ser inn vinduene ogs.
Husk at telefonen til AEH var i bevegelse frem 10.07, s om Skansen hadde dratt til huset da han ikke fikk svar p telefonen, s hadde GM mest sannsynlig vrt der fortsatt.
Elektrikeren kjenner ekteparet og stusset over at hun ikke svarte. I og med at han er nabo og kjenner de, er det ikke utenkelig at han kunne dratt til Slv.4 uansett.
Det m vre en stor risiko velge denne dagen for ugjerningen om man kjenner til denne avtalen.

Sk*nsen kunne ogs funnet p ringe TH da han ikke fikk svar fra AEH. Det kunne kanskje endret litt den dagen mtp at TH kanskje hadde dratt tidligere hjem.

Utdrag fra avis:
Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene p kjkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.
Han bor i Sloraveien, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utfre et arbeid hos dem 31. oktober. Skansen stusset da Anne-Elisabeth Hagen ikke svarte p telefonen. Det var ikke vanlig, iflge han.
https://www.hadeland.no/nyheter/anne.../s/5-21-643929

Valget av 31.10.18 var nok ikke tilfeldig, og de var trolig fast bestemt p lse problemet med AE akkurat den dagen.

Derfor tror jeg de hadde tenkt p denne utfordringen ogs, f AE til avlyse ville vekket mistanke.

Jeg synes det er rart Sk*ansen ikke forskte ringe flere ganger hvis de hadde en konkret avtale den dagen, og han n i ettertid stusset over at hun ikke svarte.

Det ville neppe vrt naturlig g dit fr han hadde prvd flere ganger, bde p mobil og fast, evt ringt TH.

MGM som befant seg i huset s at elektrikeren ringte, og jeg tror instruksen var holde seg lavt og ikke pne hvis han skulle dukke opp.

AE var trolig dd og ute av syne fr Sk*ansen ringte 0846
Citera
2020-08-12, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Min far berttade hr om dagen att han varit och jobbat ovanfr Holmenkollen.
Men det finns vl inget "ovanfr" Holmen kollen sa jag.
Jod sa han men han kunde inte komma p vad stllet heter.

I alla fall s jobbade han i ngot grannhus till en stor fastighet som hade hga grindar och som gdes av Hagen.
Och dit kom det stora limousiner varje helg och svngde in p grden.
Passagerarna som krdes dit var vervgande unga damer och sen partades det hela natten.
Min far visste naturligtvis inte om det var ungarna till Hagen som bjd hem till fest.
Men min far och hans arbetskamrater brukade skmta om att nu fr pedofiljveln en ny leverans.

Ta det fr vad det r, en 75 rig gubbes berttelse.
Men han r inte speciellt gaggig och han hittar ALDRIG p ngra berttelser.
jaja.

Hen snakker nok om Stein Erik "RIMI" Hagen, han bor i et vanvittig fett hus rett overfor Holmenkollbakken.
https://www.dn.no/hagen-ga-345-mill-...en/1-1-1603653
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-12 kl. 14:46.
Citera
2020-08-12, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Valget av 31.10.18 var nok ikke tilfeldig, og de var trolig fast bestemt p lse problemet med AE akkurat den dagen.

Derfor tror jeg de hadde tenkt p denne utfordringen ogs, f AE til avlyse ville vekket mistanke.

Jeg synes det er rart Sk*ansen ikke forskte ringe flere ganger hvis de hadde en konkret avtale den dagen, og han n i ettertid stusset over at hun ikke svarte.

Det ville neppe vrt naturlig g dit fr han hadde prvd flere ganger, bde p mobil og fast, evt ringt TH.

MGM som befant seg i huset s at elektrikeren ringte, og jeg tror instruksen var holde seg lavt og ikke pne hvis han skulle dukke opp.

AE ble drept runt 09:30 Det er min hypotes.
Jeg tror politiet vinner i morgen. S4 er et drapssted, og har de behov for mer tid, s fr de det.
Citera
2020-08-12, 14:47
Medlem
Citat:

Skans*n ringte kl 09:48.
Citera
2020-08-12, 14:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Edit fetad: 0946 skal det vre
Citera
2020-08-12, 14:52
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hen snakker nok om Stein Erik "RIMI" Hagen, han bor i et vanvittig fett hus rett overfor Holmenkollbakken.
https://www.dn.no/hagen-ga-345-mill-...en/1-1-1603653
Tack fr klargrandet. Jag ska uppdatera gubben.
Citera
2020-08-12, 14:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Skans*n ringte kl 09:48.
Du har rett, det snek seg inn en feil. Jeg tror AE ble drept kl 0900.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in