2020-08-25, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Glem det jeg skrev om hansker. En ekspert uttalte seg og han sa at det er helt normalt at det ikke avsettes fingeravtrykk p papirark og at mye spiller inn p om det blir avtrykk eller ikke p papirark.

DET er sant, det er mye som spiller inn. Om du holder i et dopapir, s blir det vel neppe avtrykk p det papiret, men hvis du holder i et brev-papir/konvolutt som har en mye hardere flate, og du ikke har nyvaskede hender, s blir det nok avtrykk der.
Citera
2020-08-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, hehe, n spurte jeg ikke om hvorfor noen skulle ramme dem, men hvorfor du tror at det er slik. Alts hvilken begrunnelse du har for tro at den teorien m stemme, nr politiet har gtt bort fra den teorien. Hva er det du ser, som ikke politiet ser?
Ok Jeg forstr. Jeg kommer tilbake til dette.
Citera
2020-08-25, 21:29
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Dette er viktig. Jeg tenker det m ligge noe hente her.

Folk som beveger seg inne i huset, avgir/kan avgi spor.

Det er ikke utrolig at den som har utfrt forbrytelsen legge igjen spor, srlig om det var sl.
Det er heller ikke spekulere for mye at utver tok forholdsregler som sokker.

Er det mye trkk med sokker er det ikke unaturlig om det visker vekk andre avtrykk.

Familie og venner i ditt scenario, m jo ha gitt inn sine sko til politiet, for kontroll opp mot de ulike avtrykk, og de ville nok ikke gjort det om det var fare for DNA og annet p skoene?

De hadde jo allerede tenkt p dette med avtrykk og innkjp av Sprox?

Jeg fr ikke betraktningene dine til g helt i hop, men sitter ikke med svaret selv, bare en flelse av at det m vre noe hente i dette.

Jeg tror ikke at TH satt p trappa, eller i bilen, og at det var rigget med hustelefon utenfor. Hustelefonen l vel p en naturlig plass innendrs da politiet kom?

Ikke glemt at minst snnen (som tok med seg valpen den dagen, og tok seg av den i tiden etterp) m ha vrt inne i huset (og det kan ikke vre noen andre enn han som kan ha uttalt at slepesporene var veldig synlige).

Hvis ikke valpen ble hentet av snnen i huset, p det rommet den var innestengt, s m eventuelt TH ha hentet valpen selv, og overlevert den til snnen p utsiden av huset, men ogs da burde TH ha avsatt spor.

Det er mye nste i omkring dette ogs.
Citera
2020-08-25, 21:31
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Hva er det komme tilbake til?

Du sier jo at du, "basert p det du har lest om etterforskningen" mener at en annen teori enn politiets er mest sannsynlig.

Det er vel svar godt nok?
Citera
2020-08-25, 21:32
Medlem
Citat:
Z-z-z-zzzzzzzzzzzzzzzz
Citera
Medlem
Citat:
DET er sant, det er mye som spiller inn. Om du holder i et dopapir, s blir det vel neppe avtrykk p det papiret, men hvis du holder i et brev-papir/konvolutt som har en mye hardere flate, og du ikke har nyvaskede hender, s blir det nok avtrykk der.
Ja. Eksperten uttalte seg om brevark og konvolutter. Temperatur p fingrene var en av de tingene han nevnte som spiller inn. Papirkvaliteten og om man holder lett eller hardt fast i papiret spiller ogs inn.
Citera
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke hvorfor noen eventuelt skulle nske ramme AE og TH. Men jeg synes at den teorien er mer sannsynlig enn den teorien om at TH er skyldig eller medskyldig.

Teorien om amarrkidnappere/nybegynnerkidnappere som nsket innkassere lsepenger (som nevnt) synes jeg at er den mest sannsynlige teorien akkurat n.
Hva bestr denne teorien av. Hvorfor er den mest sannsynlig. Har aeh eller th gjort noe som gjr at akkurat hun m bte med livet. M vre noe annet enn ramme lommeboka til th i alle fall. Han er pt rikere enn noensinne.
Citera
2020-08-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva er det komme tilbake til?

Du sier jo at du, "basert p det du har lest om etterforskningen" mener at en annen teori enn politiets er mest sannsynlig.

Det er vel svar godt nok?
Ok. Jeg tenkte p komme med et mer utdypende svar senere.
Citera
2020-08-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Z-z-z-zzzzzzzzzzzzzzzz
Du m vre synsk :-) Jeg trenger nettopp sove frst.
Citera
2020-08-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ikke glemt at minst snnen (som tok med seg valpen den dagen, og tok seg av den i tiden etterp) m ha vrt inne i huset (og det kan ikke vre noen andre enn han som kan ha uttalt at slepesporene var veldig synlige).

Hvis ikke valpen ble hentet av snnen i huset, p det rommet den var innestengt, s m eventuelt TH ha hentet valpen selv, og overlevert den til snnen p utsiden av huset, men ogs da burde TH ha avsatt spor.

Det er mye nste i omkring dette ogs.

Ja, eller at det er som fingeravtrykkene p papir. Av og til setter man tydelige avtrykk, andre ganger blir de for utydelige, og atter igjen, noen ganger setter man ikke merke.

Si at det ikke var TH som gjorde dette.
Da burde han ha avsatt spor i huset/gangen nr han kom fra Oslo. Negativt
Da kunne han ha avsatt spor i huset/gangen nr hsn gikk p jobb. Negativt
Da burde han ha avsatt spor da han lette etter henne, etter jobb. Negativ.

Si det var vasket i lpet av arbeidsdagen. Da er det bare den ene gangen han ikke satte fra seg avtrykk. Mistenkelig. Ja.

Hva med andre steder i huset heller. Da blir det mindre mistenkelig.

Hva med alle de andre avtrykkene? De m ha vrt avsatt etter vaskingen. Nr ble de avsatt?

Familie og venner og hans kone gr med sko i omrder hvor han ikke gr med sko? Hvordan kan bare hans avtrykk forsvinne?

Dette er jo avtrykk man ikke trenger se uten spesial utstyr.
Det er dette siste avsnittet jeg stusser ved.
Citera
2020-08-25, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ja. Eksperten uttalte seg om brevark og konvolutter. Temperatur p fingrene var en av de tingene han nevnte som spiller inn. Papirkvaliteten og om man holder lett eller hardt fast i papiret spiller ogs inn.

Men er ikke Kripos eksperter da? Har ikke de litt bedre oversikt over hvor mange fingeravtrykk og hvor godt disse vises, enn denne eksperten som du sikter til? Han uttaler seg jo bare p generelt grunnlag. Alle vet jo at det er vanskligere plassere et fingeravtrykk p et papirstykke, en f.eks. en glassplate. Det trenger man jo ikke vre ekspert for forst.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-25 kl. 21:52.
Citera
2020-08-25, 21:50
Medlem
Citat:
Men er ikke Kripos eksperter da?
De er ogs eksperter. Men politiet i denne etterforskningen av denne saken ser ut til velge se p ting som mistenkelige selv om de tingene som de ser p som mistenkelige kan ha naturlige og uskyldige forklaringer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in