2020-06-27, 21:14
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Disse var nok aktuelle da saken fremsto som en kidnapping. N som politiet har gjennomskuet kidnappings-rigget er det da ikke noe poeng i kaste bort ressurser her lenger.
Spesielt BMW sporet fra s fremstr jo som forsk p ytterligere avledning/villedning. Team Hagen nsker kidnappungsteorien tilbake i spill.

Hva tenker du om manglende livsbevis fra AEH?
Motpart manglende interesse for kommunikasjon?

Motparts manglende vilje for f utbetalt lsepenger?

THs manglende vilje til utlove dusr fr han ble siktet for drap?

THs manglende vilje til samarbeide med politiet?

Hvorfor gjelder dusr kun for funn av AEH, hvorfor utbetales det ikke fr tips som leder til oppklaring? nskes ingen oppklaring?

AEH er drept i Sloraveien 4 og kun n person har motiv for at saken skulle fremst som en kidnapping.
Enig i mye av dette, men den ene personen kan ikke st bak alt alene.

Han m ha hatt hjelp, og det som skjedde mellom 08:56 og 14:10 handlet kun om han og barna, derfor tror jeg dette var noe de sto sammen med far om.

Motiv: Skilsmisse, konomi, ujevnt forhold innad i familien, hvor mor ble sett p som den store stygge ulven og kalt XXXXX negativt kallenavn.
Citera
2020-06-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Jeg tenker at det de sa i utpressningsskrivet var akkurat det de gjorde. Dersom de ikke fikk betalingen raskt s ville de avslutte fremfor sette seg selv i noen ytterligere risiko.

Beklageligvis tenker jeg ogs at de aldri hadde noen planer om virkelig frigi noen. S resultatet tror jeg ville ha blitt akkurat det samme, betaling eller ei.

Det som er viktigst for familien n er f svar p hva som skjedde, og om ikke annet s i alle fall en grav sette en gravsttte p. Finner man ut hvor hun er, er dette selvsagt et viktig etterforskningsspor i seg selv.

S fr du bare tenke og tro hva du vil om hvem jeg er, hvorfor jeg er her eller hva fanken du vil. Vi lever i et fritt land, og det er penhet for f lov til tro det man vil.

Jag tror inte heller att de tnkt visa livstecken p AEH ...
De ville ha pengar och sedan komma bort ur blickfnget.
OM AEH lever och de vill lta henne leva, s stter de kanske av henne var som helst
dr hon sedan kan ska hjlp, s som skedde med kidnappingen av SIBA-sonen Fabian Bengtsson i Sverige -
Citera
2020-06-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tnkte att det kanske skulle vara en ide' att snda ven till steuropeisk TV?!
Med tanke p att bilen som stod vid fiskebryggan tillsammans med fiskarna nra
Hagens hus var steuropeiskt registrerad ...
Kan ju finnas ngon som knner igen dem, vet att de var i Norge 2018 etc...
Ja, og fiskerne snakket steuropeisk:
Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 3545 r som snakket steuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstr litt av det sprket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuls og kraftig.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-27 kl. 21:24.
Citera
2020-06-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, og fiskerne snakket steuropeisk:
Overfor VG gjentar han signalementet han ga til politiet: To svartkledde menn i alderen 3545 r som snakket steuropeisk, antagelig ikke polsk, ettersom han forstr litt av det sprket. Begge var robuste typer, spesielt den ene var muskuls og kraftig.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...g-og-telelinse

Ja. Om ingen misstycker med seris invndning som att man kan frstra ngot med
en sdan frsndelse till TV i steuropeiska lnder, kan jag frska det.
Ska forska litet i vilka lnder som kan vara aktuella ...
Citera
2020-06-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det er dumt hvis ikke videointervjuet og teksten i artikkelen stemmer overens.
Det hadde vrt fint sett alle de tre nevnte bilene avmerket (+ brbremsingen og hvor rd bil og hvit bil var under brbremsingen) p et kart, da jeg ikke har klart for meg hvor bilene befant seg.

Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det hele er upresist, og drlig klippet/redigert. Men jeg vil tro at det m vre denne parkeringsplassen at bilen skulle inn p, og som den rde bilen mtte bremse/stoppe for, rett utenfor s tannklinikk da.
https://www.google.no/maps/@59.66260...7i16384!8i8192

Prvde merke opp p et kart hvor de forskjellige befant seg.
Disclaimer: Er usikker p hvor den tredje bilen kom fra og hvilken P-plass den svingte inn p, men tror det er samme som Orderud linker til.

https://imgur.com/a/Bjt1lVT

Rd pil = Den rde BMWen
Hvit pil = Den hvite varebilen
Svart pil = Den tredje bilen
Bl prikk = Vitnet
Citera
2020-06-27, 21:24
Bannlyst
Citat:

Ungarn, Romania, Bulgaria, Bosnia-Hercegovina, Kroatia, Makedonia, Montenegro, Serbia, Kosovo, Vojvodina og Slovenia.
Citera
2020-06-27, 21:28
Medlem
Citat:
Det er veldig fint! Takk! :-)

Denne artikkelen om tre steuropeiske arbeidere i Lrenskog som forskte svindle en eldre kvinne (kvinnen bodde ikke s veldig langt fra Sloraveien) ble linket til tidligere i trden. Bilder av de pgrepne i artikkelen. Dette har sikkert ikke med AEH-saken gjre.
https://www.tv2.no/a/10889841/

Men det hadde vrt bra om de vitnene som s fiskerne ved Langvannet, hadde ftt sett fotografier og videoopptak av personer som passer med vitnenes beskrivelser.

Og de vitnene som s fiskerne burde bli bedt om (av politiet) gi et detaljert signalement av fiskerne, og disse signalementene br offentligjres sammen med etterlysning av de fiskerne.
Citera
2020-06-27, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.Ventress
Prvde merke opp p et kart hvor de forskjellige befant seg.
Disclaimer: Er usikker p hvor den tredje bilen kom fra og hvilken P-plass den svingte inn p, men tror det er samme som Orderud linker til.

https://imgur.com/a/Bjt1lVT

Rd pil = Den rde BMWen
Hvit pil = Den hvite varebilen
Svart pil = Den tredje bilen
Bl prikk = Vitnet

Ja, slik m det vre tror jeg, som du har tegnet. Og kanskje var det slik at den tredje bilen l litt forran den rde BMW`en hele tiden, og at BMW`en ikke brbremset i krysset, men kjrte rett gjennom krysset, og at det bare var den hvite som brbremset, ellers ville det blitt vanskelig for BMW`en tatt gjenn den tredje bilen som den rett etterp mtte stoppe for.
Senast redigerad av Orderud. 2020-06-27 kl. 21:41.
Citera
2020-06-27, 21:40
Medlem
Nivet her er n langt under barnehagestadiet, her diskuteres fiskere og sm grnne menn i rde BMW`er opp og att i mente selv om det er antatt at de ikke har noe som helst med saken gjre.
Citera
2020-06-27, 21:41
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller att de tnkt visa livstecken p AEH ...
De ville ha pengar och sedan komma bort ur blickfnget.
OM AEH lever och de vill lta henne leva, s stter de kanske av henne var som helst
dr hon sedan kan ska hjlp, s som skedde med kidnappingen av SIBA-sonen Fabian Bengtsson i Sverige -

En gjeng tunge kriminelle som ikke er forberedt p vise livsbevis ved kidnapping?? Lite troverdig.

Og som heller ikke er forberedt p at politiet kan bli involvert umiddelbart? Lite troverdig.

Kidnappere som kjrer rundt med en bakbundet gammel dame midt p lyse dagen?
Veldig lite troverdig.

Dessuten viser trusselbrevet at forfatteren kan det norske sprket veldig mye bedre enn det forskes gi inntrykk av.

Vil si det er ganske mye som "tar ned risiko" for at dette er en reel kidnapping.
Citera
2020-06-27, 21:41
Medlem
Uansett hvem som satt i den rde bilen s forteller retningen de kjrer p Brekkeveien at de ikke er p vei mot en hovedvei/motorvei.

Veien de kjrer ender opp i boligfelt og videre grdsvei utover til noen de grder og enkelte bedrifter.

S de som kjrer skal til et hus/sted lokalt kan man anta. Man hadde ikke kjrt den veien med den bilen hvis man var p vei mot en europavei.

Kart:
https://m.imgur.com/a/faJFJ5E
Citera
2020-06-27, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, slik m det vre tror jeg som du har tegnet. Og kanskje var det slik at den tredje bilen l litt forran den rde BMW`en hele tiden, og at BMW`en ikke brbremset i krysset, men kjrte rett gjennom krysset, og at det bare var den hvite som brbremset, ellers ville det blitt vanskelig for BMW`en tatt gjenn den tredje bilen som den rett etterp mtte stoppe for.

Jeg tror du tenker feil, for det var nok BMW'n som hadde hastighet nok til mtte legge igjen bremsespor som hrtes lang vei, og ikke den bilen som skulle ut i krysset.

Tror ikke at den ville ha laget en s kraftig bremselyd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in