Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-15, 22:20
  #1
Medlem
Förra sommaren boken min då 12åriga dotter utsatt för sexuella trakasserier av en 44 årig man. Han var bekant till en vän till dotterns pappa och utsatte dottern för detta när de träffades.
Nu har vi fått tid för rättegång och jag har fått målnumret.
Går det att få ut förundersökningsprotokollet innan rättegången ägt rum?
Citera
2020-06-15, 22:25
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPinglan
Förra sommaren boken min då 12åriga dotter utsatt för sexuella trakasserier av en 44 årig man. Han var bekant till en vän till dotterns pappa och utsatte dottern för detta när de träffades.
Nu har vi fått tid för rättegång och jag har fått målnumret.
Går det att få ut förundersökningsprotokollet innan rättegången ägt rum?

FUP borde ha samma målnummer, maila till gällande tingsrätt och be om FUP.
Citera
2020-06-15, 22:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPinglan
Förra sommaren boken min då 12åriga dotter utsatt för sexuella trakasserier av en 44 årig man. Han var bekant till en vän till dotterns pappa och utsatte dottern för detta när de träffades.
Nu har vi fått tid för rättegång och jag har fått målnumret.
Går det att få ut förundersökningsprotokollet innan rättegången ägt rum?
Låter märkligt att du inte redan fått ta del av fup via målsägarbiträdet. Trolleri?

Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
FUP borde ha samma målnummer, maila till gällande tingsrätt och be om FUP.
Då en 12-årig flicka är brottsoffer lär den vara under sekretess.
Citera
2020-06-15, 22:30
  #4
Medlem
Du borde kanske fråga en advokat först?

Finns det inte en risk att det skadar rättegången? (till din nackdel)

Det kanske är hellugnt, jag vet inte. Men jag har för mig att jag läst om fall där vittnen som läst i tidningar om ett brott betraktas som mindre trovärdiga (kan påverka både omedvetet och medvetet vittnets berättelse)

Men om du inte ska vittna så spelar det väl knappast någon roll.


Jag har superdålig koll på detta så jag kan absolut ha helt åt helvetes fel, vill bara ge dig en varning för säkerhets skull
__________________
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-06-15 kl. 22:39.
Citera
2020-06-15, 22:41
  #5
Medlem
Nu blev jag nyfiken, om mitt underåriga barn blir utsatt för brott, blir jag som målsman, typ utestängd från ärendet?
Citera
2020-06-15, 22:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Du borde kanske fråga en advokat först?

Finns det inte en risk att det skadar rättegången? (till din nackdel)

Det kanske är hellugnt, jag vet inte. Men jag har för mig att jag läst om fall där vittnen som läst i tidningar om ett brott betraktas som mindre trovärdiga (kan påverka både omedvetet och medvetet vittnets berättelse)

Men om du inte ska vittna så spelar det väl knappast någon roll

Eftersom jag inte var med vid tillfället utan dottern var med sin pappa så är inte jag kallad som vittne, utan det är pappan som är kallad. Jag vet allt vad som hände under den dagen och även läst medelandena detta äckel skrev till min dotter via messenger. Men jag skulle gära veta vad han har sagt i förhör.
Men visst kan jag prata med hennes målsägandebiträde om detta, men jag ville ha ett snabbt svar och då brukar det vara bra att fråga här.
Citera
2020-06-15, 22:45
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Låter märkligt att du inte redan fått ta del av fup via målsägarbiträdet. Trolleri?


Då en 12-årig flicka är brottsoffer lär den vara under sekretess.

Eftersom detta hände på dotterns semester med pappan så har vi inte träffat hennes målsägandebiträde, utan alla förhör med dottern har skett här i hemstaden via polis här som spelat in hennes förhör.
Så därför har jag bara haft väldigt liten kontakt med hennes målsägandebiträde.
Citera
2020-06-15, 22:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerPinglan
Eftersom jag inte var med vid tillfället utan dottern var med sin pappa så är inte jag kallad som vittne, utan det är pappan som är kallad. Jag vet allt vad som hände under den dagen och även läst medelandena detta äckel skrev till min dotter via messenger. Men jag skulle gära veta vad han har sagt i förhör.
Men visst kan jag prata med hennes målsägandebiträde om detta, men jag ville ha ett snabbt svar och då brukar det vara bra att fråga här.

Har sett liknande fall, fått läsa fuppen. Där finns din dotter som sekretess, men hans, "äcklets" förhör kan du läsa i FUP, ja, beställ det i mejlen nu så har du det imorgon bitti när de öppnar..
Citera
2020-06-15, 23:18
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned88
Du tar en hammare, letar rätt på aset och gör sylta av hans huvud och tar din volta som en man. Tror du vi har ett rättssystem? Hahaha. Fjantjävel.

Varför skulle jag ta det som en man? Senaste jag kollade mellan benen så fanns där ingen kuk.
Sen tror jag nog min dotter har mer behov av mig utanför fängelset.

Detta äcklets liv är redan förstört genom hans handlingar, han har blivit av med jobb och utstängd från sitt stora intresse i livet. Han är körd inom hela den branch han verkade inom. Man jävlas inte med min dotter.

Men jag vill gärna att det finns en dom på detta med, att han finns i registren
Citera
2020-06-15, 23:35
  #10
Avstängd
Är du vårdnadshavare borde rätten ge dig ett fullständigt ex om du så begär - o du borde vara med
på rättegången - du bör t o m få reseersättning.

Nu är ju FUParna till får målsägandebiträdet o inte för målsägandena som egentligen skall berätta om
vad de upplevt - inte vad de dresserats till - eller läst in för att säga o då för att på ett obehörigt sätt
förstärka sin talan.

Hur är det med ÄckelPeddoPervot annars - fru - barn - ensamstående Desperat Runkare?

Kul att han är socialt död - tyvärr har vi inga Sex Offenders Rules* här som i USA - det är jääävliiigt
jobbigt att leva under såna

* det trista är att det kan även gälla unga som Leker Doktor med jämnårig tjej utan våld o tvång
Citera
2020-06-15, 23:44
  #11
Medlem
[quote=SC430|71963782]Är du vårdnadshavare borde rätten ge dig ett fullständigt ex om du så begär - o du borde vara med
på rättegången - du bör t o m få reseersättning.


Hur är det med ÄckelPeddoPervot annars - fru - barn - ensamstående Desperat Runkare?
/QUOTE]

Efter att det kan gjorde kom fram så har han försvunnit från alla sociala medier. Men det han vet är att han är ensamstående utan barn. Ett vidrigt äckel sin jag hoppas aldrig är i närheten av barn igen.
Citera
2020-06-16, 11:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nu blev jag nyfiken, om mitt underåriga barn blir utsatt för brott, blir jag som målsman, typ utestängd från ärendet?
Knappast. Men jag skulle tro att TS inte är vårdnadshavare, annars hade hon varit väldigt involverad oavsett var och när brottet begåtts.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in