2020-06-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette er jo ikke noe ny kunnskap og sensasjonellt.Dette er en teori som fl. i dette forumet har kommet med fr! Men reasearch er viktig da man skriver krim hehe

Unnskyld meg, men jeg har ikke hatt kapasitet til lese 2000 trder tilbake. jeg responderte til et innlegg om at slepespor med sikkerhet beviste at hun var dd, noe det er tvil om. Har du forresten lest ferdig?
Citera
2020-06-17, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det er uetisk navngi folk p denne mten...

Nr det gjelder offentliggjring av navn, s prater du bare i ring, og du vil ikke svare p om hvorfor media skal ha mer rett til offentliggjre enn meg, s vi kan sette en strek der.
Det kan hende at du ikke har tatt stilling til om TH er uskyldig eller ikke, snn direkte, men mten du prater p forteller at du sier at TH er uskyldig. Du leter etter alle mulige ting som du kan bruke for s tvil om at TH er skyldig.
TH er en psykopat. Det trenger man ikke vre psykologspesialist og sitte i samme rom som han for forst.
Hadde du ikke noe svar p hva du mente som jeg hadde skrevet om politiets metoder som var kritikkverdig, men som du mener at jeg n har snudd i?
Citera
2020-06-17, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at MPU har flyttet til en gedigen villa p Grefsen.. Noen som vet?

Hverken han eller RU har inntekt/formue til forsvare kjp av den villaen. Hvor de fr penger og har tjent penger fra de siste rene virker vre ukjent. Allikevel flasher MPU at han bader i pengesedler p instagram.

Familien til MPU/RU har ogs bt i Drbak (ligger masse bilder av dette p FB, der RU er avbildet ogs). Ligger rett sidnav s, der AEH ble muligens observert av den dama p tv2. Perfekt for dumpe lik i Oslo fjorden?
Citera
2020-06-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordnord1
Hverken han eller RU har inntekt/formue til forsvare kjp av den villaen. Hvor de fr penger og har tjent penger fra de siste rene virker vre ukjent. Allikevel flasher MPU at han bader i pengesedler p instagram.

Familien til MPU/RU har ogs bt i Drbak (ligger masse bilder av dette p FB, der RU er avbildet ogs). Ligger rett sidnav s, der AEH ble muligens observert av den dama p tv2. Perfekt for dumpe lik i Oslo fjorden?

Ingen holdepunkter for hevde at han har kjpt denne villaen. Sannsynligvis leier de en hybel av ekteparet som eier den, og som ogs bor der
Citera
2020-06-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nr det gjelder offentliggjring av navn, s prater du bare i ring, og du vil ikke svare p om hvorfor media skal ha mer rett til offentliggjre enn meg, s vi kan sette en strek der.
Det kan hende at du ikke har tatt stilling til om TH er uskyldig eller ikke, snn direkte, men mten du prater p forteller at du sier at TH er uskyldig. Du leter etter alle mulige ting som du kan bruke for s tvil om at TH er skyldig.
TH er en psykopat. Det trenger man ikke vre psykologspesialist og sitte i samme rom som han for forst.
Hadde du ikke noe svar p hva du mente som jeg hadde skrevet om politiets metoder som var kritikkverdig, men som du mener at jeg n har snudd i?

Du m gjerne pst at jeg "prater i ring". Og atter en gang slenger du ut helt udokumenterte pstander om psykopati. Det er begrenset hvor mye tid jeg gidder bruke p idioti.
Du kan tenke litt over dette ordtaket: "Det er bedre tie stille og bli mistenkt for vre en idiot, enn pne munnen og utelate enhver tvil".
Citera
2020-06-17, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Du m gjerne pst at jeg "prater i ring". Og atter en gang slenger du ut helt udokumenterte pstander om psykopati. Det er begrenset hvor mye tid jeg gidder bruke p idioti.
Du kan tenke litt over dette ordtaket: "Det er bedre tie stille og bli mistenkt for vre en idiot, enn pne munnen og utelate enhver tvil".

Jeg skriver om at TH er psykopat hvis jeg vil, det trenger ikke vre dokumentert i noen avis for at jeg skal kunne gjre det, og jeg trenger ikke sprre deg om det. Jeg vet som sagt mer enn det som har kommet fram i avisen og her i media, og det er det flere her inne som gjr. Dessuten, hvis man legger sammen all de momentene man har i saken fra media, s ser man allerede da at TH er en psykopat. Jeg skjnner ikke hvorfor du reagerer snn p dette, siden du iflge deg selv ikke kjenner han? Du virker jo helt krakilsk.
Citera
2020-06-17, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ingen holdepunkter for hevde at han har kjpt denne villaen. Sannsynligvis leier de en hybel av ekteparet som eier den, og som ogs bor der

Takk for svar. Tydelig at han leier, for huset ble tinglyst i 2012, ikke p hans navn. Skulle virkelig likt vite hvorfor RU har blitt siktet og hva medvirkning til bortfring innebrer. Det m vre noe mer enn bare antagelser fra politiet. Siste mte RU hadde med TH var visstnok tre dager fr forsvinningen.
Citera
2020-06-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
LOL Roten av "onden" er VG for noen uker siden, det var pga deres opplysninger man kunne finne fram til adressen.

Det """eksperten""" mener der er bare delvis korrekt. At hele verden n kan flge med stemmer, det kan man klandre VG for, ikke NRK. Men sender-adressene er av lite relevans som vi har sett. F.e., det var lett kobble ALLE meldinger fra politiet sammen, 7 stykk i totalt, selv om de alle kom fra forskjellige adresser. Hemmelige arbeidet fra politiet kom i "offentligheten", det er av strre betydning enn at kryptoGM har ingen brukbar kommunikasjonskanal lengre: kryptosporet er uansett like dd som AEH.

Sitter fortsatt klekke hvordan kryptoinfo kan brukes videre, srlig hvis det var en rlite sjanse hake inn 10 mill nok. Den som har tilgang til kryptokontoene behver bare si en ting som kan lede til AEH, det er alt. f vedkommende ut av hullet sitt. Vedkommende er fortsatt det heteste spor etter min mening. Og vitneobservasjon fra s da.

Husker jeg rigtigt, at du fik mulighed for at opspore kryptoadresserne umiddelbart efter at TH sendte meldingen om, at han nsker at betale (hele belbet)? Kan det i s fald vre et taktisk skridt fra GMs side (hvis TH er involveret) at frigive oplysninger der kan spores til kryptoadresserne, s uanset hvad melding der kommer kan de sige, at det ikke er sikkert at det faktisk er modparten?
Lagde mrke til at SH tvede et jeblik fr han svarede nej, da han blev spurgt om modparten havde svaret p deres melding om at ville betale.
Citera
2020-06-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Husker jeg rigtigt, at du fik mulighed for at opspore kryptoadresserne umiddelbart efter at TH sendte meldingen om, at han nsker at betale (hele belbet)? Kan det i s fald vre et taktisk skridt fra GMs side (hvis TH er involveret) at frigive oplysninger der kan spores til kryptoadresserne, s uanset hvad melding der kommer kan de sige, at det ikke er sikkert at det faktisk er modparten?
Lagde mrke til at SH tvede et jeblik fr han svarede nej, da han blev spurgt om modparten havde svaret p deres melding om at ville betale.
Ja, hver transaksjon som er gjennomfrt vil vre synlig for alle med en gang. Personlig tror jeg motparten er borte, oppdraget er fullfrt. Motparten har ikke visst seg siden begynnelsen av i fjor, og krypterte epost fra TH til motparten har bommet. S all kommunikasjon er dd.

Jeg har ogs lurt hva er formlet med at s mye har blitt lekket til media, srlig VG. Det har ikke bidratt en iota mot lsning av saken, tvert imot. Det m vre en enormt belastning for alle involverte. S man kan lure om det ligger noen form av taktikk i det, en mening. Jeg vet ikke. Tror (hper) det var en blemme av VG publisere s mye info at btc adressene kunne traseres, ikke s mye for saken men fordi n vet hele verden hva politiet drev med den gang, i skjul.
Citera
2020-06-17, 15:34
Medlem
Dersom hun ble kidnappet i sitt hjem, s ville jeg tro at kidnapperne p en mte mtte kjenne til huset fr de gikk ls. Mange med utenlands opprinnelse gikk p drene i dette omrdet for selge blomster p drene etc og kikket mye rundt i vinduer etc. Mye innbrudd i omrdet (Strmmen med ommegn). Det fortelles ikke noe om f.eks. pgende blomsterselgere ifm denne saken? En kunne kamuflere seg som blomster-selger p drene? Eller hadde de utenlandske snekkere i huset? De kunne selge kopi av nkler og beskrivelse av huset. Godt kriminelt marked for slikt. Jeg har hrt teorier om at utenlandske hndverkere kan ha en business p si ved selge kopi av nkler og beskrivelser av objekter som kunne ranes (og kanskje personer som kunne kidnappes?).
https://www.diskusjon.no/topic/18344...e/62/#comments

Har noen av dere kjennskap til en eller flere av de detaljene som denne brukeren nevnte?
Citera
2020-06-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ja, hver transaksjon som er gjennomfrt vil vre synlig for alle med en gang. Personlig tror jeg motparten er borte, oppdraget er fullfrt. Motparten har ikke visst seg siden begynnelsen av i fjor, og krypterte epost fra TH til motparten har bommet. S all kommunikasjon er dd.

Jeg har ogs lurt hva er formlet med at s mye har blitt lekket til media, srlig VG. Det har ikke bidratt en iota mot lsning av saken, tvert imot. Det m vre en enormt belastning for alle involverte. S man kan lure om det ligger noen form av taktikk i det, en mening. Jeg vet ikke. Tror (hper) det var en blemme av VG publisere s mye info at btc adressene kunne traseres, ikke s mye for saken men fordi n vet hele verden hva politiet drev med den gang, i skjul.

Hmm, interessant... Kanskje dette er noe av grunnen til at politiet ogs endret status fra kidnappet til drept...
Veldig ulogisk ikke oppretteholde en dialog med tanke p lsepenger
Citera
2020-06-17, 16:22
Medlem
Citat:

Jeg ved ikke helt hvad blemme betyder (vabel p dansk), gr ud fra det betyder en fejl/svipser. Ud fra din viden om krypto, s tnker du ikke at disse informationer er lkket med vilje (fra modparten eller politiet) s adresserne blev synlige for enhver, men at man 'bare' som konsekvens af datoer kan regne det ud?
Jeg ved heller ikke hvad formlet eventuelt skulle vre med at lkke med vilje, andet end at sl helt fast at kommunikationen er dd, og at svar via krypto ift at TH vil betale ikke ville kunne verificeres som modparten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in