Citat:
Ursprungligen postat av
pettsko72
Gubben har motarbetat polisen frn dag ett. Varfr r han inte mer samarbetsvillig? Han r motstrvig. Och nu prvar Tema TH att f allmnhetens hjrtan och sympati fr hur illa han och familjen har upplevt den hr saken frn polisens sida.
Polisen jobbar med att f veta vad som har hnt med AEH, klart dom har massor med bevis och nskar klarhet frn THs sida.
Ska bli den frsta som sger Sorry jag tog fel.
Hvis jeg var TH, ville jeg for det frste vrt uskyldig.
Kanskje var jeg lei AE etter et langt samliv.
Kanskje ville hun skille seg. Kanskje truet hun med bde dette og hint.
Og selv om jeg hadde vrt en gnier hele livet, ville jeg lftet opp rret til den dyre advokaten min og sagt, AEH vil skilles, du m hjelpe meg ut av dette p en s rimelig mte som mulig.
Jeg hadde i hvert fall ikke drept damen.
Vel, s skjedde dette ulykksalige at hun forsvant. S jeg ringer til politiet.
Allerede frste dag, opplever jeg at jeg blir mtt med skepsis.
Men s roer det seg.
Problemet er imidlertid at de aldri greier lse saken.
S jeg prver hjelpe dem.
Husk jeg er en gammel mann. Jeg har en grunnleggende tro p politi og statsmakt, kirke og fedreland.
Etter en lang stund tenker jeg at de tror det er meg. Derfor spr jeg dem rett ut. Mistenker dere meg? Da svarer de: Du har status som fornrmet. Dette gjentar seg flere ganger.
S plutselig en morgen i april tar de og arresterer meg og sikter meg for drap.
Da mister jeg absolutt all respekt for den gjengen.
Og, ja, jeg innrmmer at jeg er en utholdende stabukk. Men ikke f... om jeg skal hjelpe den gjengen der i finne flere pskudd for f meg dmt.
I stedet velger jeg g til kamp mot dem.
Det blir en PR-krig. Og den krigen, den akter jeg vinne.
Forresten, det er bare frste runde som blir en PR-krig.
Hvis de ikke finner flere indisier i den sinnsyke indisierekken sin, kommer de ikke til vge tiltale meg, s da blir det heller ingen rettssak. For PR-krigen bidrar nemlig til at fallhyden for politiet blir enorm.
Etter at saken blir henlagt, blir det min tur til tvinge dem inn for dommere, for da skal jeg sakske dem, med de beste, dyktigste advokatene i verden. For etter all denne skiten, har jeg faktisk lyst p revansje.