2020-06-17, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det tror jeg ikke at politiet kan kreve. Og Holden er nok helt sikker p at politiet ikke kan kreve det.

Du tror at advokaten kan hindre politiets etterforskning. Jeg er ikke s sikker p det.

Aftenposten 16. juni 2020
Forsvareren burde ha satt foten ned for dusren

Rettskommentator In*ge D Han*ssen i Aftenposten mener.
"Hva skjer dersom advokat Holden fr opplysninger som ikke er til gunst for Tom Hagen i den situasjon han er i som siktet for drap p sin kone? Vil de bli oversendt politiet?

I et slikt tilfelle kan forsvarer Holden fort havne i et etisk dilemma.

Gir forsvareren opplysningene til politiet, kan det fre til at mistanken mot klienten styrkes og i verste fall for Hagen frer til domfellelse.

Holder forsvareren opplysningene skjult for politiet, kan han beskyldes for hindre oppklaring av saken og dermed selv risikere bli straffeforfulgt.

Forsvarer Svein Holden er en fornuftig mann. Jeg kan ikke tenke meg at det er han som er arkitekten bak dusren.

Man han burde ha satt foten ned s lenge det ikke skjer i samarbeid med politiet.
Men kan hende dusren m betales til en usporbar kryptokonto, og at tipset kom fra usporbar mail. Vet ikke om politiet kan hindre en slik utbetaling, selv om de vil prve.
Citera
2020-06-17, 22:44
Medlem
Kan det vre Odin de har funnet?
Citera
2020-06-17, 22:46
Medlem
Har det roet seg litt med TH-saker siste uka? Fler det har gtt litt ned i frekvens. Ikke daglige p alle nettaviser (tv2, nettavisen, vg, db). Alle avisene gjerne med hver sin unike informasjon.

Rett p meg hvis jeg tar feil, men hper det er tilfelle. Vi husker hva som skjedde sist det roet seg. Det endte med en del uker stillhet og s arrestasjon p TH og kryptoduden.
Citera
2020-06-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vi m f bekreftet at det er AEH som er funnet frst.

Men Svein Holden fremholdt at han hadde taushetsplikt om hvem tipsene kom fra. Jeg mener han sa det snn. At rsaken til at Holden skulle f tipsene frst, var garantere anonymitet for tipseren. Og at folk som ikke ville trre tipse politiet, ville g til Holden med informasjonen, og motta 10 mill NOK i tillegg. Og kanskje i Monero, for bevare anonymiteten.

Er det da slik at de 40 tipsene som ble oversendt politiet, alle har anonymiserte tipsere, tro.

Jeg er ikke sikker p hvordan dette vil utvikle seg. Hvis Holden n blir sittende i en klemme, hvor politiet vil g p han for kreve f identiteten til tipseren, og Holden nekter, ja da vet jeg ikke helt hvor dette brer hen egentlig.

Det str personen er meldt savnet i Oslo... hva tenker du om det?
Citera
2020-06-17, 22:49
Medlem
Hvis det skulle vise seg vre AEH de har funnet, s kan det vre at observasjonen i brekkveien stemmer, det er ikke s langt unna, og det er ogs kamera p denne strekningen hvis kartet stemmer.
Citera
2020-06-17, 22:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Joda, de ble jo for eksempel sett i en X5/X3 p full fart mot svenskegrensen. Men politiet gadd ikke flge opp det, for de visste allerede p dette tidspunktet at dette var et konedrap.

[ ] s sentrum er p full vei mot svenske grensen
Citera
2020-06-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
Ingen bevegelse p noen av de involverte kontoene etter 29.05.2020. Tviler p at noen gidder bruke dem mer. Sjekker en gang i blant.

Bitcoin-transaksjonen 29. mai har et belp som ikke tidligere har blitt benyttet.

Hva tror folket, er den transaksjonen fra politiet eller kun fra en 3.-part som ikke klarer holde fingrene fra fatet?
Citera
2020-06-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvnxohr
Bitcoin-transaksjonen 29. mai har et belp som ikke tidligere har blitt benyttet.

Hva tror folket, er den transaksjonen fra politiet eller kun fra en 3.-part som ikke klarer holde fingrene fra fatet?
Er det ikke den transaksjonen som var den nye meldingen fra TH til motparten da, om at han vil betale?

VGs underskelser viser at Tom Hagen fredag 29. mai sendte en kodet bitcoin-melding til motparten som betyr:
Jeg bekrefter at jeg vil betale.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...jeg-vil-betale
Senast redigerad av z-z-z 2020-06-17 kl. 22:57.
Citera
2020-06-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Gubben har motarbetat polisen frn dag ett. Varfr r han inte mer samarbetsvillig? Han r motstrvig. Och nu prvar Tema TH att f allmnhetens hjrtan och sympati fr hur illa han och familjen har upplevt den hr saken frn polisens sida.
Polisen jobbar med att f veta vad som har hnt med AEH, klart dom har massor med bevis och nskar klarhet frn THs sida.

Ska bli den frsta som sger Sorry jag tog fel.

Hvis jeg var TH, ville jeg for det frste vrt uskyldig.

Kanskje var jeg lei AE etter et langt samliv.

Kanskje ville hun skille seg. Kanskje truet hun med bde dette og hint.

Og selv om jeg hadde vrt en gnier hele livet, ville jeg lftet opp rret til den dyre advokaten min og sagt, AEH vil skilles, du m hjelpe meg ut av dette p en s rimelig mte som mulig.

Jeg hadde i hvert fall ikke drept damen.

Vel, s skjedde dette ulykksalige at hun forsvant. S jeg ringer til politiet.

Allerede frste dag, opplever jeg at jeg blir mtt med skepsis.

Men s roer det seg.

Problemet er imidlertid at de aldri greier lse saken.

S jeg prver hjelpe dem.

Husk jeg er en gammel mann. Jeg har en grunnleggende tro p politi og statsmakt, kirke og fedreland.

Etter en lang stund tenker jeg at de tror det er meg. Derfor spr jeg dem rett ut. Mistenker dere meg? Da svarer de: Du har status som fornrmet. Dette gjentar seg flere ganger.

S plutselig en morgen i april tar de og arresterer meg og sikter meg for drap.

Da mister jeg absolutt all respekt for den gjengen.

Og, ja, jeg innrmmer at jeg er en utholdende stabukk. Men ikke f... om jeg skal hjelpe den gjengen der i finne flere pskudd for f meg dmt.

I stedet velger jeg g til kamp mot dem.

Det blir en PR-krig. Og den krigen, den akter jeg vinne.

Forresten, det er bare frste runde som blir en PR-krig.

Hvis de ikke finner flere indisier i den sinnsyke indisierekken sin, kommer de ikke til vge tiltale meg, s da blir det heller ingen rettssak. For PR-krigen bidrar nemlig til at fallhyden for politiet blir enorm.

Etter at saken blir henlagt, blir det min tur til tvinge dem inn for dommere, for da skal jeg sakske dem, med de beste, dyktigste advokatene i verden. For etter all denne skiten, har jeg faktisk lyst p revansje.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-17 kl. 23:02.
Citera
2020-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Kvinnen som er meldt savnet, er Birte Becker.
Kan det vara hon hr som har hittats i brun?

https://www.vg.no/annonsorinnhold/un...ervert%20henne.
Citera
2020-06-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Jeg vet ikke.

Jeg vet ikke om dette peker tilbake p den opprinnelige savnet-meldingen.

Je*anette ble frst meldt savnet i Drammen, og s Oslo, fordi hun oppholdt seg mye i hovedstaden.

Det er sikkert best vente med spekulere rundt dusr osv, frem til identitet er bekreftet.
Citera
2020-06-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Godt poeng.
Kan n folk slutte tro at dette er AEH? De som har ftt henne til forsvinne er ikke amatrer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in