Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-23, 23:00
Medlem
Hej, har lagerljud i frånluftsfläkten i min husvagn, hur byter man en sådan?
Den verkar limmad från ovansidan, så hur lossar man på limmet och vad skall man täta/limma med vid montering av den nya?
Citera
2020-06-23, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jope84
Den verkar limmad från ovansidan, så hur lossar man på limmet och vad skall man täta/limma med vid montering av den nya?

Fantastiskt hur lite info folk ger för att försöka få hjälp med sina problem.....

Vad för husvagn, vad för fläkt...?

Det enkla logiska svaret är att använda valfritt monteringsklet som både limmar och tätar och är avsett för utomhusbruk.
Citera
2020-06-23, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Fantastiskt hur lite info folk ger för att försöka få hjälp med sina problem.....

Vad för husvagn, vad för fläkt...?

Det enkla logiska svaret är att använda valfritt monteringsklet som både limmar och tätar och är avsett för utomhusbruk.

Det skulle väl inte gjort någon skillnad om du vetat vilken husvagn de är? För alla är byggda på samma sätt.
Det är en frånluftsfläkt som jag nämnde innan.
Citera
2020-06-24, 08:10
Moderator
Citat:
Köp en ny så att du ser hur den är konstruerad, sen byter du, brukar inte vara direkt svårt.

Frågar du när du köper den nya hur den ska tätas och vad för tätningsmedel du ska ha så kommer du säkert få en beskrivning hur du ska göra och ett förslag på tätningsmedel.
Brukar dessutom finnas instruktioner med i förpackningen hur det ska gå till, om du inte vill/vågar fråga, eller om du köper på nätet.
Senast redigerad av Generalknase 2020-06-24 kl. 08:12.
Citera
2020-06-24, 13:25
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Det skulle väl inte gjort någon skillnad om du vetat vilken husvagn de är? För alla är byggda på samma sätt.
Jag har inte ens en sån slags fläkt på min, så hur ska de kunna vara samma?
Citera
2020-06-24, 17:13
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Citat:
Du har uppenbarligen fel, för jag har bytt en som var skruvad och inte limmad.

Ta en kofot så får du bort den!
Citera
2020-06-24, 21:21
Medlem
killawifes avatar
Om den är limmad så kan du värma med en värmepistol och bända med typ en skruvmejsel. Limmet brukar lösa upp sig av värmen. Sen limmar du den nya med nåt sättlim. Rengör ordentligt innan.
Citera
2020-06-24, 22:57
Medlem
är det frånluft i köksfläkt eller en takmonerad fläkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in