2020-06-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
For min del litar jeg p den norske polisen nr dem sier at tipset er sjekket, men ikke settes i forbindelse med drapet p AE. Att ikke Holden anker kan vre for att han ikke vil overprve tingretten i dette.

Jag tycker att om polisen kollat upp den rda BMWX3, borde de g ut med nrmare redogrelser.
T ex om de tagit personerna i bilen till frhr. Klart uttrycka "Det var inte AEH i bakstet".

Detta med tingsrtten kan du ha rtt i.
Citera
2020-06-24, 12:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
For min del litar jeg p den norske polisen nr dem sier at tipset er sjekket, men ikke settes i forbindelse med drapet p AE. Att ikke Holden anker kan vre for att han ikke vil overprve tingretten i dette.
Jag undrar fortsatt om inte en frsvarsadvokat kan gra smrre efterforskningar p egen hand? Ta in dessa vittnesml och ska efter den pstdda bilen. Det kan ju inte vara s svrt och vore skert pinsamt fr polisen om det kommer fram ngot nytt.
Citera
2020-06-24, 12:21
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Hun har hett AEH i 48-49 r ...
Alle barna heter ogs Hagen til etternavn (TEH) eller mellomnavn (HH 1 og HH 2).

Skal du prve gjre det politisk ukorrekt bruke hennes navn p trden?
Jeg har skrevet AEH p trden siden januar 2019. Fortsetter nok med det.
Handler ikke om PUK, og er kun ment som et forslag n som alt peker mot at det dreier seg om et konedrap hvor hun tydeligvis selv har forskt lsrive seg.
Citera
2020-06-24, 12:26
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker ditt inlgg r bra skrivet.
Jag vet inte heller om TH r skyldig. Men reagerar p just vad du sger, att ingen blir vldsam per automatik som uppfyller ngra av kriterierna fr vldsamma mn, som t ex kontroll av pengar och egendomar i offentliga dokument. Om han inte hllit huvudet kallt hade han inte gjort ngon frmgenhet.Att glmma brllopsdagen, inte vara tillrckligt romantisk, det r TH inte ensam om. Med mera.
TH verkar ha varit en trogen kta make i vart fall, har inte lst ngot annat mer n ngon spekulativ antydan lngre bak i trden.

Takk,vi er alle forskjellige/annolunda her inne,med livsvisdom og livserfaringer som har gitt innblikk i menneskers adferd og psyke.Mange har mer kunnskap/visdom enn andre ogs pga. generasjonen man er fdt i,og jo lenger man har levd -jo mer livskunnskap fr man jo.
Jeg har personlig masse erfaring med psykopater,og vet hva man m kolla/sjekke ut.
Det er nrmest hplst hente beviser og stille denne diagnosen utenifra.
Det enkleste var om politiet hadde gtt ut med at nesten alt han sa,var lgner...da er det viktigste p plass i diagnosen.
Det er lett glemme at mennesker ifra andre generasjoner,har andre levesett/tankegang,og at de er farget av veldig mange livshendelser gjennom et langt liv.
Mitt hp er at politi staben i denne saken,har folk fra den eldre generasjonen ogs-og med hy kompetanse p gjennomskue narsisissme/psykopati osv. N kom det ut en bekymring fra en norsk politi forsker,og den sa at kompetansen til etterforskere ofte var drlig.Det er foresltt gjre om p skolering av politi fremover.
Dette angr sikkert mange lands rutiner.
For alle som ikke kjenner et menneske personlig og nrt,er det farlig sette psykopat stempel p noen.Noe man m kunne forvente av voksne ansvarlige mennesker ,lar vre. Det er en meget alvorlig pstand,som jeg som du reagerer p.
Hva om det var vr egen nkterne,prinsippfaste -men hjertegode pappa som fikk dette stempelet p seg? Godt lese noen brukere her som har bakkekontakt og innsikt.God sommerdag i Sverige!
Citera
2020-06-24, 12:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
cut to the chase or gtfo troll
Det er dette jeg tenker. Det kan bli litt reaksjoner.
Men husk at det er kun en teori - basert p hendelsene i saken.
Citera
2020-06-24, 12:29
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er dette jeg tenker. Det kan bli litt reaksjoner.
Men husk at det er kun en teori - basert p hendelsene i saken.

At du mener RU har gjort dette alene=? eller sammen med TEH?

vrt spekulert i fr, prv igjen...
Citera
2020-06-24, 12:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
At du mener RU har gjort dette alene=? eller sammen med TEH?

vrt spekulert i fr, prv igjen...
Ingen utenfor familien er skyldig i drap som jeg skrev. Ikke RU heller.
Citera
2020-06-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker att om polisen kollat upp den rda BMWX3, borde de g ut med nrmare redogrelser.
T ex om de tagit personerna i bilen till frhr. Klart uttrycka "Det var inte AEH i bakstet".

Detta med tingsrtten kan du ha rtt i.

Kanske bilen ikke finns? Tom Hagen kan sikkert lete den opp, med egne etterforskere. Folk med masker er det en del av 31.10 alle r. Falske minnen er det og noe som heter. Nesten alle saker som ble omgjort etter DNA sitt inntog var basert p yenvitner. Tror ikke det her blir en stor sak. Det som kan bli en skandal, er at politiet ventet 10 uker med offentliggjring. Og at ikke ynene ble rettet mer mot ektemannen fra start.
Citera
2020-06-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
For min del s har det vrt en vond reise flge etterforskerne i denne saken.
N som de graver helt oppe p Biri,s fr jeg ikke mer tillit eller trygghet p at de er p sporet.

Haris sa: "Vi leter etter spor ja,som kan vre bevis"
Hper jeg tar helt feil.Det er ogs snn at ingen har vrt inne i hodet p familiemedlemmene,ingen har vrt tilstede sett at TH har banket kona si.
Det er ingen automatikk i at en gjerrig og nktern mann er voldelig.
At en som ikke nsker menge seg med fiffen p rd lper,og henge med mektige personer -er automatisk slem? Tyder heller p en som tr st for det han mener,og heller mte kamerater p den lokale kafeen.
En som ikke nsker bli kalt milliardren.En som ikke har noe nske om leve digitalt,det betyr ikke at personen er mistenkelig og slem som det virker som mange konkluderer.
Det er klart at om den venninna AE var mest fortoelig med,har opplyst at TH brukte bde psykisk og fysisk vold mot henne-s blir det mer sannferdig.Men har det blitt gitt snn info.? Ikke fra politiet eller media vel?
En som skiller seg ut i levesett,blir ikke automatisk ond er det jeg vil ppeke.Den viser styrke og en som er trofast til sine overbevisninger og prinsipper.Er det galt?
Er redd dette er en sak med hy prestisje n fra politiet.
Samtidig er jeg jaggu ikke sikker om han er uskyldig heller,men karakterdrap,forhndsdmmingen og hetsingen av TH er ille uansett.

Hva som egentlig foregr innenfor husets vegger,og mellom et par -vet ofte kun disse 2.
Noen ganger er virkeligheten helt motsatt enn det omgivelsene tror og mener.

Dette m fremheves som ett godt og nkternt innlegg. Veldig enig med det du sier.

Jeg kan ikke huske en sak som dette - hvor politiet og media s til de grader har forhndspresedert en fremtidig rettssak slik som denne. Hvordan i alle dager skal de klare finne f.eks meddommere til en rettssak som ikke er farget av all informasjon de har ftt p forhnd gjennom media? Hvordan skal da TH kunne f en rettferdig rettergang?

For oss tilskuere har det vrt spennende og vi har kunnet lekt detektiver med tanke p all informasjon vi har ftt. Flere av oss har brukt mye tid p bde teorier og underskelser. Folk har fysisk vrt p det antatte stedet (riktignok utenfor) og naboer/familie/venner har gitt ulike uttalelser til media som har gitt vann p mlla i alle retninger.

Orderud saken str seg som den eneste saken som kan ligne, men selv den blekner i forhold til dette.
Citera
2020-06-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hper forumet er klar for en ny teori.
Da saken er har dratt s langt ut i tid m man se p saken med nye yne synes jeg.

Posten som kommer er lang, men jeg oppfordrer alle til lese hele posten.

Kan rpe litt her:

-Ingen virkelige kidnappere er skyldig i hverken drap eller borfring

-Ingen utenfor familien er skyldig i drap

-datter(som er prest) er ikke skyldig i drap

-TH er ikke skyldig i drap

Da gjenstr det kun to personer:

Datter (HHB1) og snn (TEH)

Det er disse teorien handler om
.
.
.
.
og
de er heller ikke skyldig i drap.

Teorien handler om en person til

De har forfalsket kidnapping i samarbeid med sin mor for f hun ut av forholdet med penger?
Citera
2020-06-24, 12:40
Medlem
Slettsnokens avatar
I likhet med Legokatt tror jeg heller ingen utenfor familien var med, det samme gjelder presten, men derimot tror jeg TH og muligens en av mennene hjalp de to andre barna.
Citera
2020-06-24, 12:42
Medlem
GG99Slayers avatar
Tom Hagen har i avhr forklart at han var redd for bli kastet ut fra hjemmet, og at han derfor frte huset over p seg selv.

Ja stakkars tom, han hadde jo mtte bodd p gata stakkars. ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in