Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Jag tycker ditt inlgg r bra skrivet.
Jag vet inte heller om TH r skyldig. Men reagerar p just vad du sger, att ingen blir vldsam per automatik som uppfyller ngra av kriterierna fr vldsamma mn, som t ex kontroll av pengar och egendomar i offentliga dokument. Om han inte hllit huvudet kallt hade han inte gjort ngon frmgenhet.Att glmma brllopsdagen, inte vara tillrckligt romantisk, det r TH inte ensam om. Med mera.
TH verkar ha varit en trogen kta make i vart fall, har inte lst ngot annat mer n ngon spekulativ antydan lngre bak i trden.
Takk,vi er alle forskjellige/annolunda her inne,med livsvisdom og livserfaringer som har gitt innblikk i menneskers adferd og psyke.Mange har mer kunnskap/visdom enn andre ogs pga. generasjonen man er fdt i,og jo lenger man har levd -jo mer livskunnskap fr man jo.
Jeg har personlig masse erfaring med psykopater,og vet hva man m kolla/sjekke ut.
Det er nrmest hplst hente beviser og stille denne diagnosen utenifra.
Det enkleste var om politiet hadde gtt ut med at nesten alt han sa,var lgner...da er det viktigste p plass i diagnosen.
Det er lett glemme at mennesker ifra andre generasjoner,har andre levesett/tankegang,og at de er farget av veldig mange livshendelser gjennom et langt liv.
Mitt hp er at politi staben i denne saken,har folk fra den eldre generasjonen ogs-og med hy kompetanse p gjennomskue narsisissme/psykopati osv. N kom det ut en bekymring fra en norsk politi forsker,og den sa at kompetansen til etterforskere ofte var drlig.Det er foresltt gjre om p skolering av politi fremover.
Dette angr sikkert mange lands rutiner.
For alle som ikke kjenner et menneske personlig og nrt,er det farlig sette psykopat stempel p noen.Noe man m kunne forvente av voksne ansvarlige mennesker ,lar vre. Det er en meget alvorlig pstand,som jeg som du reagerer p.
Hva om det var vr egen nkterne,prinsippfaste -men hjertegode pappa som fikk dette stempelet p seg? Godt lese noen brukere her som har bakkekontakt og innsikt.God sommerdag i Sverige!