2020-06-29, 13:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Hvis snnen skal vre involvert i selve handlingen s m han reist fra sitt eget hjem tidligst 0916og gjort jobben innen 0948 (Ae svarer ikke elektrikkeren)
Snnen var neppe involvert i selve drapshandlingen, for han er den ved siden av TH som frst ville blitt mistenkt. Derfor mtte begge disse skaffes alibi.

Jeg tror ikke snnen var i huset fr etter det siste anropet hans til AE, kl. 1006.
Citera
2020-06-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja politiet har kommet med utsagn som lett kan tolkes som at de ikke er helt sikre p at 9.14-samtalen ble utfrt av AE:

I fjor hst forandret Brske p hvordan han omtalte 9.14-samtalen:
Journalisten sa/skrev: Hun skal ha vrt alene hjemme under siste sikre livstegn klokken 09.14.

Brske sa: I vr hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet frem til hendelsesforlpet er klarlagt, skal vi vre varsomme med vre helt bastante i vre konklusjoner

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1144342

Politiet venter nok med g ut med flere detaljer av hensyn til etterforskningen og eventuelt for forhindre spekulasjoner.

Det str idag at samtalen varte i ca 90 sekunder og at de rakk snakke om lnn, Halloween osv. I avisen antyder de til at snnen har vrt uklar i hva samtalen handlet om.
https://www.vg.no/i/e8AdqQ

Videre skriver dem om samtale med kontordamen. Hva endret seg 14 minutter etter samtalen i forhold til kanskje hyttetur, til ikke hyttetur?
Det str at hun hrte TH i bakgrunn.
Kan det ha skjedd noe dette tidsrommet som gjr at TH bestemte at hun skulle avlyse hytteturen? Han visste at hun skulle bli borte, og avlyste den deretter.
Samtalen med snnen er fake.
TH og snnen har alibi?
Citera
2020-06-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fordi:

1. Hun 14 minutter fr hadde sagt til lnn at hun skulle p hyttetur, og n avlyste den, noe TH i avhr var ukjent med.

2. Hun tilbd seg vre barnevakt, selv om D1 allerede hadde skaffet det.

Alts 2 opplysninger som begge skurrer.

At snnen snakket med henne om lnn og barnevakt, styrker mistanken om planlagt staging etter min mening.

Virker ikke som lnn er noe snnen normalt prater med moren om, men det passet nok bra bruke dette n som fersk info denne morgenen. Det samme gjelder tema barnevakt.

Vi vet ikke om det ogs ble pratet om hytteturen, noe som ville vrt naturlig.

Link?
Citera
2020-06-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Link?
Citera
2020-06-29, 13:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG i dag, 29. juni 2020.
Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til snnen
"I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med snnen om lnn, barnevakt og Halloween. S ble det helt stille fra henne."
Hvor mye rekker to personer " snakke om" i lpet av 92 sekunder? Nr den ene ble vekket og var sur og grinete? Og var uklar om innholdet i samtalen i de to frste avhrene? Men etter ti dager var hukommelsen til snnen kommet p plass:
"Ti dager etter forsvinningen var snnen i nok et avhr. Da forklarte han at de snakket om lnnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere p dagen."
Og s er det lnningsansvarlige, som artikkelen bekrefter har arbeidssted p Futurum:
"Iflge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hrte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, fr VG opplyst.
Og jeg som hele tiden har trodd det var omvendt, at det var TH hun snakket med og at det var AEH hun hrte i bakgrunnen. Kanskje AEH ble sagt vre i dusjen, p badet, p vei ut eller inn med hunden. Eller alt dette og mer til.

Hadde ikke AEH fortalt en venninne at hun skulle begynne jobbe igjen? Og s har hun jobbet noen dager hele tiden? (For ha til salt i grauten, eller smr p brdet, kanskje?)
"Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen."
Dette er iallfall andre gangen at medier skriver at de har forskt komme i kontakt med lnningsansvarlige MB. Presset ker.
"VG har gjentatte ganger forskt komme i kontakt med den ansatte p Futurum, men uten hell."

Det sista betyder ju rimligen att polisen avkrvt henne tysthetslfte. Eller att hon har ftt in rejlt med lnn p sitt privata bankkonto.

Det kanske visar sig att Lnn tagit fel p dag?

Jag r tveksam till om polisen vill att vi ska knna till exakt alla detaljer s att vi ska kunna dra alla slutsatser sjlva.

Det gr inte ihop riktigt.

TH har vl annars cyklat hem d direkt i alla fall. Strongt nd. Gamla karln.
Citera
2020-06-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Takk.
Innholdet stemmer selvsagt ikke overens med pstanden til Slettesnok, uten at det i seg selv er direkte overraskende.

I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.

Usikker p hvordan Slettesnok har prestert tolke dette som: Hun 14 minutter fr hadde sagt til lnn at hun skulle p hyttetur

Kan jo bare anta at det har noe med det desperate behovet som enkelte brukere har for vri alt som er av uttalelser til passe inn i de forskrudde teoriene deres.
Citera
2020-06-29, 13:38
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Fordi:

1. Hun 14 minutter fr hadde sagt til lnn at hun skulle p hyttetur, og n avlyste den, noe TH i avhr var ukjent med.

2. Hun tilbd seg vre barnevakt, selv om D1 allerede hadde skaffet det.

Alts 2 opplysninger som begge skurrer.

At snnen snakket med henne om lnn og barnevakt, styrker mistanken om planlagt staging etter min mening.

Virker ikke som lnn er noe snnen normalt prater med moren om, men det passet nok bra bruke dette n som fersk info denne morgenen. Det samme gjelder tema barnevakt.

Vi vet ikke om det ogs ble pratet om hytteturen, noe som ville vrt naturlig.
Jeg tror bde du og jeg er enig i at noe er rart med anropene/sms.

Her er vi enig.

Men jeg mener disse anropene/sms er planlagt for gi datter/snn alibi.

Ikke alibi for drap/kidnapping.

Hvorfor fr datter/snn alibi - kidnapping kunne ha skjedd ut p dagen - nei, de fr alibi med disse anropene/sms fordi TH ringer hjem etter ca 1 time. Tidsperioden for nr forsvinningen kunne skjedd blir innskrenket til 1 time.

Hvordan f TH til ringe hjem?
Planlegge en hyttetur.

Jeg tror dette er noe AEH/snn/datter har planlagt med tanke p kun en ting - f TH til ringe hjem etter 1 time.
TH har ogs sagt at de hadde planlagt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for diskutere hytteturen.

Hvem kunne f TH til ringe hjem?
Det tror jeg ikke snn/datter kunne ha ftt han til gjre. Dette mtte det vre AEH selv som fikk han til gjre.

Ser heller ikke noe klart motiv for snn/eventuelt datter ihht drap av sin sin mor/eller at de skulle ha samarbeidet med sin far om det.
Citera
2020-06-29, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Takk.
Innholdet stemmer selvsagt ikke overens med pstanden til Slettesnok, uten at det i seg selv er direkte overraskende.

I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.

Usikker p hvordan Slettesnok har prestert tolke dette som: Hun 14 minutter fr hadde sagt til lnn at hun skulle p hyttetur

Kan jo bare anta at det har noe med det desperate behovet som enkelte brukere har for vri alt som er av uttalelser til passe inn i de forskrudde teoriene deres.
Ja, stemmer som du sier muligens, men hva gjr at hun 14 minutter senere avlyser i en tekstmelding til en annen?
Citera
2020-06-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg tror bde du og jeg er enig i at noe er rart med anropene/sms.

Her er vi enig.

Men jeg mener disse anropene/sms er planlagt for gi datter/snn alibi.

Ikke alibi for drap/kidnapping.

Hvorfor fr datter/snn alibi - kidnapping kunne ha skjedd ut p dagen - nei, de fr alibi med disse anropene/sms fordi TH ringer hjem etter ca 1 time. Tidsperioden for nr forsvinningen kunne skjedd blir innskrenket til 1 time.

Hvordan f TH til ringe hjem?
Planlegge en hyttetur.

Jeg tror dette er noe AEH/snn/datter har planlagt med tanke p kun en ting - f TH til ringe hjem etter 1 time.
TH har ogs sagt at de hadde planlagt at han skulle ringe hjem etter ca 1 time for diskutere hytteturen.

Hvem kunne f TH til ringe hjem?
Det tror jeg ikke snn/datter kunne ha ftt han til gjre. Dette mtte det vre AEH selv som fikk han til gjre.

Ser heller ikke noe klart motiv for snn/eventuelt datter ihht drap av sin sin mor/eller at de skulle ha samarbeidet med sin far om det.
Kan snnen ha blitt lovet formuen om han hjalp til?
Citera
2020-06-29, 13:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Kan noen andre ha tatt AE av dage og brukt telefonen til AE og ringt til TEH som sitter hjemme og venter p telefon om at jobben er gjort, og at han kan komme og bidra rydde/plante spor?
At han har hatt en drlig natt kan jo vre sant, hvis han har liggi venta p at moren skal d.
Er det ikke ofte snn at nr noen juger s inkluderer de ogs noen sannheter?
Her er du inne p noe. Han ringer og sender sms til AE kl. 0950 og 1006? og har snn sett solid alibi for tiden man antar hun ble drept.

Etter dette har han kunnet dra til huset og fjernet lik, startet staging.
Citera
2020-06-29, 13:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hvis telefonen til TEH ble besvart og koblet opp mot basestasjonen nr sitt eget hjem s beviser det ihvertfall at telefonen hans befant seg der. S kan man jo alltids spekulere i om han har autoanswer funksjon p sin telefopn som ligger hjemme.

Jag skulle just sga ungefr det, ja. Snnen o faren kan ha gjort det ihop.
Citera
2020-06-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, stemmer som du sier muligens, men hva gjr at hun 14 minutter senere avlyser i en tekstmelding til en annen?

Kanskje hun ikke hadde behov for utdype noe mer overfor lnnsansvarlig og at det som falt henne inn der og da var si at de ikke hadde helt bestemt seg, kanskje det ble tur. Kanskje hun ikke hadde bestemt seg, men at turen ble nevnt i samtalen og at det var etter det at hun bestemte seg?

Aner ikke hvor mange ganger kvinnfolket har konstatert overfor venner at hun gjerne blir med p noe hun allerede da vet at hun sannsynligvis kommer til kansellere, uten at det er mer mistenkelig enn at det er enklere holde muligheten pen og kansellere senere.

Hvor ofte forteller man ikke halvsannheter fordi det der og da passer bra, uten at det i seg selv betyr at man har mistenkelige planer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in